Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Martin Andresen sparkes?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by blomsterenga View Post
    Toppen av kransekaka må være Lars Iver! Var det ikke 8 svære vi betalte for han??
    Ikke bare LIS, men Luton Shelton. Han betalte vi vell 10 mill for? Mannen er sikkert bra han om han blir brukt riktig, men det blir han ikke.

Comment

Originally posted by Spinner View Post
      Jeg ser ikke annet enn bønder!
      Selvsagt rykker vi ikke ned.

VI

TAPER

ALDRI
      Vi rykker ikke ned hvis laget spiller med hjerte og har en sterk vinnervilje.
      Men hele klubben må skjønne at det er kun hardt arbeid som gjelder.

Det første som gjelder er å styrke forsvaret.
      Regner med at det skjer noe på spillerfronten denne uka.
      EVIG VIF

Comment

Originally posted by Spinner View Post
        Jeg ser ikke annet enn bønder!
        Selvsagt rykker vi ikke ned.

VI

TAPER

ALDRI
        Nei vi taper jo aldri... 6 på rad nå. Wake up!!
        EN BY- ETT LAG

Comment

Originally posted by lars23 View Post
          Nei vi taper jo aldri... 6 på rad nå. Wake up!!
          Det er ikke seks på rad. Ikke alt media sier er sant.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
            Det er ikke seks på rad. Ikke alt media sier er sant.
            Inkludert PAOK kampen er det seks på rad. Opps...glemte Mjøndalen kampen!

Comment

Originally posted by blomsterenga View Post
              Inkludert PAOK kampen er det seks på rad.
              Skal du ta med PAOK kampen så må du også ta med Mjøndalen så da blir det ikke 6 på rad.

Det riktige er 5 tap på rad i serien og det er altfor dårlig.

Mot lsk i neste serierunde skal vi slå lsk på Ullevaal!!!
              EVIG VIF

Comment

Er helt tom for ord, og aner ikke hva jeg skal si lenger.
                Det eneste som er sikkert, er at MA og Skullerud ikke har den kompetansen som trengs på dette nivået.

Igjen ser vi en kamp hvor våre jogger etter balltap, istedenfor å gi flatt jern.
                Sikter spesielt til Singh, og en situasjon hvor han roter bort ballen rett innenfor deres banehalvdel. Dusten JOGGER tilbake, enda Godset kontrer og setter full fart. Er det sveisen han er redd for å ødelegge? Hva faan er det som tilsier at han ikke skal gi 100% ?
                Dette skjer nå dessverre med flere og flere spillere. Innsatsen er så som så og virker mer som "jeg gidder ikke å løpe da det sikkert er en eller annen som rydder opp".
                Virker jo som om spillerne, en etter en, mister all tillit og respekt til trenerteamet.

Har ikke lyst til å si det, men MA og Skullerud bør gå før vi rykker ned.
                Vi MÅ ha 3 seire på de resterende kampene, og helst 4.
                Jeg kan ikke med beste vilje se at vi skal klare det med dagens trenerteam, forsvar og "system".
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Mange "himmel-eller-helvete"-folk her. Noen er mer skuffa nå etter nedrykket (!), noen mener dette er den dårligste kampen på mange år (!) og noen mener vi garantert rykker ned (selv om vi kjempet om medaljer for et par uker siden).

Det må være mulig å finne et område i grått vi alle kan leke oss i, eller hva?

Da vi møtte RBK hadde vi fem seire på de siste seks kampene og ni seire på de siste 11. Vi var med andre ord i en voldsom flytsone. Fra RBK-kampen til nå har vi bare én seier av sju.

Hva er det som har skjedd?

Mot RBK synes jeg vi kjempet bra, men ble straffet av et overtidsmål. Jeg mener vi kan friskmelde laget etter den kampen tross alt.

Så reiste Perkins og så reiste Vålerenga. Bolthof kostet oss seieren i Ålesund. Så slo vi faktisk Mjøndalen. Ineffektiviteten kostet oss seieren mot Tromsø og det samme i kampen mot Odd. I de tre seriekampene ville et normalt lag ha scoret tosifret antall mål. Vi endte opp med to. Ålesund scoret tre på fire sjanser. Det samme gjorde Odd. Tromsø skapte en del i førsteomgangen mot oss, men vi skapte minst like mye mot dem i andre.

Hva i all verden skjedde? Ble Vålerenga plutselig et så mye dårligere lag? Ja, til dels ble vi jo det. Perkins måtte ut og Muri tok følge litt senere. Men offensivt fungerte laget selv om målene uteble.

Så kom PAOK på besøk og all gnist var borte. Eneste måten vi kunne få med oss et bra resultat (0-0) var om kampen startet en time senere. Vi hadde ingenting å stille opp med, og kan vel være fornøyd med at grekerne fornøyd med 2-1 og at Perkins var tilbake mellom stengene.

Kampen mot Godset fortsatte fra PAOK-nedturen. Ingen guts, ingen vilje, ingen selvtillit.

Man bør være bekymret for hvordan Vålerenga har vist seg fram de siste par kampene, men i mine øyne var de fire foregående kampene ok. Vi tapte, men det var absurde resultater som man sjeldent ser i fotballen over tid. Hadde vi bygd videre på de fire kampene vi faktisk vært med å hevde oss i toppen.

I stedet kollapser laget. Spillerne er totalt blottet for selvtillit og det ser ikke ut som vi har noen i klubben som kan snu det heller da vondt ble det verre i dag.

Andresen og Skullerud er å klandre for det siste poenget der. Men er det nok til å sparke dem nå?

Jeg har lenge vært en av Andresens største følgesvenner her på forumet, men jeg begynner å bli usikker for å være helt ærlig. Vi har blitt mye bedre i år enn i fjor, men har veien hit tatt for lang tid? Vi gjør de samme feilene gang på gang på gang. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Jeg orker ikke være med i noe hylekor enten eller. Nå setter jeg meg snart på flyet til Hellas for å se en kamp Hagen mener vi er sjanseløse på å få et resultat i. Gjett om jeg gleder meg.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                    Mange "himmel-eller-helvete"-folk her. Noen er mer skuffa nå etter nedrykket (!), noen mener dette er den dårligste kampen på mange år (!) og noen mener vi garantert rykker ned (selv om vi kjempet om medaljer for et par uker siden).

Det må være mulig å finne et område i grått vi alle kan leke oss i, eller hva?

Da vi møtte RBK hadde vi fem seire på de siste seks kampene og ni seire på de siste 11. Vi var med andre ord i en voldsom flytsone. Fra RBK-kampen til nå har vi bare én seier av sju.

Hva er det som har skjedd?

Mot RBK synes jeg vi kjempet bra, men ble straffet av et overtidsmål. Jeg mener vi kan friskmelde laget etter den kampen tross alt.

Så reiste Perkins og så reiste Vålerenga. Bolthof kostet oss seieren i Ålesund. Så slo vi faktisk Mjøndalen. Ineffektiviteten kostet oss seieren mot Tromsø og det samme i kampen mot Odd. I de tre seriekampene ville et normalt lag ha scoret tosifret antall mål. Vi endte opp med to. Ålesund scoret tre på fire sjanser. Det samme gjorde Odd. Tromsø skapte en del i førsteomgangen mot oss, men vi skapte minst like mye mot dem i andre.

Hva i all verden skjedde? Ble Vålerenga plutselig et så mye dårligere lag? Ja, til dels ble vi jo det. Perkins måtte ut og Muri tok følge litt senere. Men offensivt fungerte laget selv om målene uteble.

Så kom PAOK på besøk og all gnist var borte. Eneste måten vi kunne få med oss et bra resultat (0-0) var om kampen startet en time senere. Vi hadde ingenting å stille opp med, og kan vel være fornøyd med at grekerne fornøyd med 2-1 og at Perkins var tilbake mellom stengene.

Kampen mot Godset fortsatte fra PAOK-nedturen. Ingen guts, ingen vilje, ingen selvtillit.

Man bør være bekymret for hvordan Vålerenga har vist seg fram de siste par kampene, men i mine øyne var de fire foregående kampene ok. Vi tapte, men det var absurde resultater som man sjeldent ser i fotballen over tid. Hadde vi bygd videre på de fire kampene vi faktisk vært med å hevde oss i toppen.

I stedet kollapser laget. Spillerne er totalt blottet for selvtillit og det ser ikke ut som vi har noen i klubben som kan snu det heller da vondt ble det verre i dag.

Andresen og Skullerud er å klandre for det siste poenget der. Men er det nok til å sparke dem nå?

Jeg har lenge vært en av Andresens største følgesvenner her på forumet, men jeg begynner å bli usikker for å være helt ærlig. Vi har blitt mye bedre i år enn i fjor, men har veien hit tatt for lang tid? Vi gjør de samme feilene gang på gang på gang. Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Jeg orker ikke være med i noe hylekor enten eller. Nå setter jeg meg snart på flyet til Hellas for å se en kamp Hagen mener vi er sjanseløse på å få et resultat i. Gjett om jeg gleder meg.

---

Det er helt riktig som du sier at vi har vært gode spillemessig i flere av de kampene vi har tapt, men du ser jo helt bort i fra at vi faktisk hadde griseflaks i flere av de kampene vi vant i den gode perioden vår poengmessig. Borte mot Molde er jo kroneksempelet på det.
                    Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Comment

Originally posted by Teern View Post
                      ---

Det er helt riktig som du sier at vi har vært gode spillemessig i flere av de kampene vi har tapt, men du ser jo helt bort i fra at vi faktisk hadde griseflaks i flere av de kampene vi vant i den gode perioden vår poengmessig. Borte mot Molde er jo kroneksempelet på det.
                      Jeg synes at Skullerud må gå. Martin vil jeg ha med videre, men endre rollene litt. Treneren må ha mest å si - Martin bør være NK.
                      Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Nå skal nord europas mest harry fotballstudio diskutere kveldens "mest brennhete" tema. Så får vi se hva det er

Comment

Jeg sa vel noe slikt som at om jeg ikke skimtet konturene av "noe" når sommerferien var over så var fredingen av dagens regime over for min del, og det er den herved

Forøvrig er jeg vel enig med FrankO, alt er ikke bare ræva men "noe må gjøres" for dette kan ikke fortsette i lengden og jeg skulle gjerne sett at vi hentet inn en erfaren trener og at Martin tok et steg ned

Jeg sier ikke at Martin og Toro hver for seg ikke har potensiale til å utrette ting, jeg bare tviler på de sammen har det som skal til for å løfte oss dit vi bør være og derfor bør en av dem gå (eller omplasseres) og sjefen sjøl bør underordne seg en erfaren trener for en periode

Sånn som det er nå er jeg faktisk glad for at jeg jobber annenhver Søndag og slipper å lide meg gjennom dette *hver* Søndag....
                          "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Husker den tida før sommeren da vi vant 5 på rad (eller noe) at det var en her inne som sa noe som: "hvor er hylekoret som vil få Martin sparka nå? Bare vent til vi begynner å tape kamper, da kommer de nok tilbake" (ikke meg, men jeg var så enig)

Han er synsk Måtte bare si det.
                            I'm yo huckleberry!

Comment

Martin bør ikke sparkes

Nå må det da bli slutt på denne Himmel eller Helvete-tankegangen mange har.

Vi har tapt mange kamper i det siste. Men vi har spilt bra. Tapene startet når Bolten kom inn og spilte så dårlig at han nå er degradert til tredjekeeper i klubben.

Jeg kan faktisk forstå at laget ikke fungerer spesielt bra når vi har en forsvarsfirer med Norvik, Brix, Nouri og Andresen. Bortsett fra midtbanespilleren Andresen så har vel forsvaret til sammen under 30 Tippeligakamper sammen. Og den mest rutinerte av de tre igjen er en kar vi hentet på lån til klubben og som ble spilleklar i går og som knapt vet navnet på medspillerene sine.

Vi kan kladre Martin for at de store kjøpene hans kun i varierende grad har slått til (Bengt, men han kom vel billig?). Noen har sågar feilet stort (Shelton og LIS). Men andre igjen har gjort langt mer enn forventet (Perkins, Dawda, er usikker på om vi skal regne Moa som et av hans kjøp).

Det er også snakk om at Martin har brukt mye penger, men vi har da også solgt et par spillere. Til sammen har vel salgene av Grindheim (20 mill), Wæhler (5 mill) og DFH (3-4 mill) + salgene av Holm, Førsund, Mathisen, Jepsen, Mila, Dan og Glenn Roberts m.fl. innbragt nok til å påstå at vi har hatt inntekter på langt over 30 millioner fra salg av spillere.

Luton Shelton kostet rundt 7 millioner, litt avhengig av hvor man leser.
                              Hæstad kostet vel 10 mill? Hagen ble vel frigitt av Zenit og kom "gratis"? Bengt var vel også en forholdsvis billig mann? Bojan kostet lite å gjøre til en permanent overgang. LIS har kostet alt mellom 4 og 8 millioner, avhengig av kilde. Hva Perkins kostet aner jeg ikke, men jeg tror ikke det var en kjempedyr affære for klubben. Osv. Alt i alt tror jeg ikke Martin har hatt et så stort netto forbruk på overgangsfronten den tiden han har vært her. Klart at sign on fees osv også må legges til, men det er en myte at han har brukt alt for mye penger.

Problemet ligger nok faktisk i mangel på investeringer i spillerstallen. Vi har de siste årene mistet Ronny Johnsen, Dan Thomassen og Kjetil Wæhler uten å erstatte de (Panzer var vel kanskje en erstatter for Dan?). I tillegg har spillere som kanskje kunne tatt steget opp (Horn og Førsund) også forsvunnet. Når vi nå i løpet av kort tid har mistet Hagen, Muri og Freddy for en lengre periode så sier det seg selv at dette blir tynt.

Nå må Martin få tilgang til penger for å hente forsterkninger. For ikke mange kampene siden kjempet vi om medalje. Nå har vi hatt dårlige resultater i noen kamper, samtidig som skadelista er lang som et vondt år. Det er innlysende hvor skoen trykker. Alle lag som vinner mange kamper har et trygt og godt forsvarsspill som et av de viktigste suksesskriteriene. Vi kan skylde på Martin og Toro for mye rart, men en ekstrem skadesituasjon i forsvar kan vi ikke klandre dem for. Og her ligger nok også mye av årsaken til dagens pinlige forestilling.

Synes faktisk andre i klubben fortjener å få et kritisk lys rettet mot seg. Hvor er pengene som skulle sikre oss at vi ble best i Norden innen 2013? Noen av de bør øremerkes forsterkninger i forsvarsrekka. Og helst innen neste seriekamp.

Når det gjelder Martins fremtid som trener og manager så synes jeg vi skal frede han ut sesongen. Tror ikke klubben er tjent med å gjøre noe bare for å gjøre noe.

Jeg kan se konturene av et ungt Vålerengalag med teknisk gode spillere fra Oslo. Det er fortsatt en del som mangler, men jeg tror klubben på sikt styrkes av å gi de unge så mye spilletid som de får nå. Er det sånn at det er begrenset med midler så må vi få fram nye gjennom egen talentutvikling. Det innebærer også spilletid på A-laget med litt ujevne prestasjoner. Det må vi tåle.

Det kommer også rapporter om murring i spillergruppa og at enkelte er misfornøyd med Martin. Jeg tror ikke vi skal gi disse enkeltspillerne "rett" i den konflikten uten å kjenne fakta. For tidligere har det jo vært et problem i at flere har hatt dårlige holdninger. Det kan jo være at det er disse som reagerer nå som det settes krav til dem. Det bør i alle fall ikke utelukkes.

Kvitter vi oss med Martin så er det tilbake til Rute 1. Vi får sikkert på plass en brukbar trener, men som sikkert vil trenge tid. Personlig mente jeg at vi burde tatt grep alt i vinter og fått på plass en ny trener, men nå er jeg mer usikker. Det tar tid å skape suksess. Spesielt hvis midlene er begrenset og man ikke kan hente mange spillere fra øverste hylle. Vålerenga har tradisjon for å et høyt forbruk av trenere og kjemper svært sjelden (dersom vi ser over en litt lengre periode enn bare de siste fem årene) om seriemesterskap og medaljer. Kanskje vi også på sikt er mer tjent med å tenkte kontinuitet fremfor å bytte trener hver gang det butter litt i mot.

Men samtidig så har Martin og Toro nå en svær oppgave på sine skuldre. Mye av kritikken for fjorårsesongen kom fordi de ikke klarte å snu en negativ trend. Det er lett å lede i medgang, men å snu en negativ utvikling krever mer. De klarte det ikke i fjor, klarer de det ikke denne gang heller så bør de ikke få så veldig mange flere sjanser heller. Men det er en avveining. Bygge lag over tid vs kortsiktige resultater. Ja takk, begge deler. Men dette er desverre ikke Hundremeterskogen og man kan ikke få alt man ønsker seg.

Men noen til å forsterke forsvaret - og helst litt fort - går det jo an å ønske seg. Det må nesten til, ellers kommer vi til å slite gjennom høsten. Og det uavhengig av hvem vi har som trener.

Comment

Martin bør ikke sparkes.
                                Si hva man vil, men mannen kan spille fotball

Toro må gå!
                                Etter min mening har kun et talent, å fremstå som han har peiling i tv-intervjuer

Comment

Working...
                                X