Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Martin Andresen sparkes?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Alex Malager View Post
    Så du er mest opptatt av at det "løsner" i denne sesongen? Hva vil du oppnå med det? Er det ikke viktigere å planlegge for neste?
    Det er vell best at det "løsner" nå en å planlegge neste sesong. Om ting ikke "løsner" nå så kanskje vi ikke spiller i den øverste ligaen neste år.

Ja, til en ny trener nå!

Comment

• Originally posted by Alex Malager View Post
      Selvfølgelig kan et bytte føre til et kortvarig løft, det er det som er problemet, for da klarer ikke klubben og planlegge for fremtiden. Etter Reka forsvant har det jo bare vært kaos frem til de forsøkte igjen med Martin. Så får vi se hvordan det ender...
      Jeg ser ikke på et kortvarig løft nå som et "problem", det vil i det minste føre til at vi berger plassen.

Jeg er likevel ikke sikker på at et beste er å be Andresen gå nå, ikke minst er det helt sikkert en økonomisk utfordring. Men jeg svarte på en av flere som tydeligvis mener at det er utenkelig at en endring i sportslig ledelse kan påvirke resultatene. Er det noen som bør vite at så ofte er tilfelle, så er det Vålerenga-supportere.

Comment

• Fornuftige ord fra Esten O. Sæther i Dagbladet http://www.dagbladet.no/2009/08/24/s...tball/7788189/

Comment

• Originally posted by Pondus View Post
          Fornuftige ord fra Esten O. Sæther i Dagbladet http://www.dagbladet.no/2009/08/24/s...tball/7788189/

Ja, og spesielt dette sitatet: "VIF har ikke vært styrt av kompetent fotballfolk."

Det er vel dette som har vært problemet i Vålerenga så lenge jeg kan huske. Den eneste vi har hatt som klarte å sette seil og styre skuta på riktig kurs var Kjetil Siem. Jeg tror ikke folk flest forstår hvilken jobb han har per i dag, men han har faktisk ansvaret for at kommende fotball-VM skal gå skikkelig for seg. Det er vel verdens nest største idrettsarrangement etter sommer-OL. Ingen tvil om at det han gjorde for Vålerenga ble lagt merke til. Bare synd at etterfølgerne ikke er verdt papiret kontrakten deres er skrevet på.
          Hater NFF

Comment

• Mye rart på Valle... og jeg er lei av...

Spillere som skal øve på å bli trenere og tenker pytt pytt, jeg begynner på toppen, hvor vanskelig kan det være...

"Trenere" som enten har vært assistenter i Tippeligaen eller hovedtrenere på tredje nivå.

Ledere (bortsett fra vår siste signering fra Hamar) som tenker, ja styre en fotballklubb høres gøy ut, lønna er ganske så god og jeg er jo sååå flink. Dermed dukker den ene "bruktbilselgeren" opp etter den andre, og hva gjør klubben, jo vi ansetter folk fordi dem på finurlig hvis har ålt seg gjennom denne ene jobben etter den andre, enten det gjelder fast ansettelse eller styreverv.

Jeg kan jobben min godt, har holdt meg til den siste 8 år, det betyr ikke at jeg sender søknader i hytt og pine. Jeg holder meg til det jeg kan og det jeg kan det gjør jeg godt.

Når det gjelder Siem så mener jeg det var greit at han dro når han dro, jeg pleide å samenligne ham med Andersen i Lyn og sa han var en "skurk", men han var i hvertfall vår skurk. Mannen hadde etter min mening en ytterst tvilsom moral som ikke er forenlig med en slik jobb over lang tid, da går klubben på en smell. At vi ikke har klart å erstatte Siem er en annen sak.

Comment

• Originally posted by Underberger jr. View Post
              Mannen hadde etter min mening en ytterst tvilsom moral som ikke er forenlig med en slik jobb over lang tid, da går klubben på en smell.
              Kan du utdype dette?
              Hater NFF

Comment

• Helt enig, vi har forvaltet suksessen fra 04/05 dårlig. Etter seriegullet burde vi styrket spillerstallen og beholdt støtteapparatet. Vi valgte å beholde spillerstallen (minus et par vesentlige unntak) og heller bytte ut hele den sportslige ledelsen. Det var jo tydelig hvilken vei det bar når Drillo våren 07 måtte forlate klubben pga fotballfaglig uenighet med Myhre.

Personlig mener jeg at prosjekt Martin nå er nødt til å avsluttes, senest etter sesongen. Mulig det kan bli bra, men folk har mistet troen. Ser ikke bort fra at Martin kan være knyttet til klubben i en eller annen rolle også neste sesong, men i kombinasjon med en erfaren hovedtrener (les Hareide).

Jeg så i alle fall ingen ting i går, bortsett fra resultatet, som vitnet om en klubb i sportslig krise. Selv om det ikke ble poeng viste spillet at laget er godt nok. Det er egentlig mye jeg liker med det laget vi har nå, bortsett fra resultatene og formen til noen enkeltspillere.

Comment

• helt enig med Esten i Dagbladet om at problemene til VIF stikkere dypere enn Martin, men det betyr ikke at vi ikke har et problem på trenersiden og, men jeg er enig i at problemene på ledersiden er mer alvorlige.
                  Dagens regime er f.eks ikke de første som ikke bruker investorenes penger på en særlig fornuftig måte. Nå må vi satse langsiktig, gi de unge gutta tid, gjøre oss mindre avhengig av investorer og få en trener som har vist seg i stand til å sette sammen et lag og utvikle unge spillere på en god måte. og det bør være en med erfaring, hvis ikke hadde jeg svært gjerne sett kåffas trener, vår gamle midtbane helt, Ståle Andersen som ny sjef, der snakker vi i hvertfall om en mann med en helt klar fotballfilsofi og en helt riktig filosofi for oss sånn som jeg ser det, skikkelig ballbesittende fotball

Comment

• Jeg vet ikke helt om jeg ønsker å gi Martin fyken.. Det er opp til spillergruppa vil jeg si! Og det er det alltid! Det må være spillergruppa som bestemmer ting som angår dem på det høyeste. Om de ønsker han bør han få lov til å være!

På en annen side.. Iår er det TorOle Skullerud som har fått manager-rollen, er det ikke logisk da at det er han som egentlig skal sparkes siden det er liksom manageren man pleier å sparke..(?) Men mange mener kanskje han ikke har fått lov til å ha den rollen fast og bestemt pga Martin og de har ikke klart å bestemme seg helt...

Personlig vil jeg IKKE sparke Tor Ole[eller Martin -> om spillergruppa ikke vil ha han da(?)].

Uansett, før man bare sparker i vei, er det kanskje lurt å ha en erstatter på plass...? Hvis Martin skulle få fyken som trener, vil jeg gjerne se han som spiller! Da kommer han nok lettere og fortere tilbake til sin gode gamle form når han har mindre å konsentrere seg over!
                    KOM IGJEN ENGA

Comment

• Originally posted by SondreSM View Post
                      Jeg vet ikke helt om jeg ønsker å gi Martin fyken.. Det er opp til spillergruppa vil jeg si! Og det er det alltid! Det må være spillergruppa som bestemmer ting som angår dem på det høyeste. Om de ønsker han bør han få lov til å være!

På en annen side.. Iår er det TorOle Skullerud som har fått manager-rollen, er det ikke logisk da at det er han som egentlig skal sparkes siden det er liksom manageren man pleier å sparke..(?) Men mange mener kanskje han ikke har fått lov til å ha den rollen fast og bestemt pga Martin og de har ikke klart å bestemme seg helt...

Personlig vil jeg IKKE sparke Tor Ole[eller Martin -> om spillergruppa ikke vil ha han da(?)].

Uansett, før man bare sparker i vei, er det kanskje lurt å ha en erstatter på plass...? Hvis Martin skulle få fyken som trener, vil jeg gjerne se han som spiller! Da kommer han nok lettere og fortere tilbake til sin gode gamle form når han har mindre å konsentrere seg over!
                      HAr en følelse av at martin ikke vil tilbake som bare spiller! for det første har han vel sagt det selv(?!), og for det andre tror jeg han er for stolt til å gjøre noe sånn!

Tipper martin tar hatten å går etter cupgull og 11 plass... og Hareide tar over fra nyttår!

PS:

feigt å trekke seg nå...liten sak om martin her!!
                      Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

• Håper på Jørn Andersen eller Åge Hareide!!

Hadde vært gøy med Stuart Baxter

Comment

• Originally posted by Toy S View Post
                          EN ting er ihvertfall 101 % sikkert, uansett hvem som trener oss neste helg eller ikke, JEG er der lørdag klokka 1600 i mot Molde og skal støtte videre...
                          Klubben er større enn martin eller andre, og jeg er evig tro
                          Det er sånne innlegg jeg blir så glad av å lese.

Alle blårøde brødre:
                          Hev din røst og støtt ditt lag så får du se en vakker dag.

Tatovert for livet
                          EVIG VIF

Comment

• Originally posted by eiks View Post

PS:

feigt å trekke seg nå...liten sak om martin her!!
                            Dette gjør meg forbanna!!!! det virker på meg som om MA tror at dette bare handler om han. men det handler faktisk om hele enga, klanen og alle som har noe med vår elskede klubb å gjøre!! i fjor endte vi på 10. plass og i år ligger vi på 11. UTEN utsikter for forbedring. hva mer kan han gjøre nå? bruke opp alle pengene våre så vi blir like fattige som Lyn??

sikkert mange her som så Bengt Eriksen snakke om på tv2 igår, og jeg er helt enig med han. dette prosjektet er 100% mislykket! no more to say!!!!!!!!!!!!!!

Så her har jeg en beskjed til Herr Andresen (tviler på at han får den, men hvis noen vet adresse, mail, nummer osv så ber jeg vedkommene å videresende):

Jeg ber deg på mine kner. ikke tenk på det selv, tenk på alle andre. Ikke tenk på om folk ser på det som feigt, flaut osv. tenk deg godt om og vurder situasjonen:
                            Kan du oppnå de målsetningene som ble satt før sesongen? Kan du få oss opp på en respektabel plass denne seongen? Kan du få folk tilbake til tribunene? Kan du nevne en ting, uten om cupgull, som har gått bra etter at du overtokk? Kan du forsvare at vi nå har tapt 7 kamper på rad?
                            Kjempe på, Konge blå!

Comment

• Originally posted by enga86 View Post
                              Legg til Panzer og Luton. Sørgelig hvor mange millioner "vi" bokstavelig kastet ut av vinduet...
                              Panzer har vel vært en av de mest stabile spillerne iår. Ikke bortkasta penger det.

Comment

• Ikke bare Martin

som burde ta sin hatt og gå i alle fall. Det blir litt for lettvint å skylde så dårlige prestasjoner på én mann. De er tross alt et lag. Mange av gutta som burde skamme seg og revurdere hva i helvete de driver med.

Comment

Working...
                                X