Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Martin Andresen sparkes?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by FIV View Post
    Jeg har et spørsmål til dere få som fortsatt støtter Martin og spørsmålet er enkelt: Hvorfor?

1. Har han en CV som viser han er bedre enn det han har vist i VIF?
    2. Er han en av våre egne, slik at vi burde beholde han av nostalgiske grunner?
    3. Har han prestert så bra som spiller at han kompenserer for manglende treneregenskaper?
    4. Har han en utadvendt personlig het som styrker VIF overfor media og sponsorer?
    5. Har noen vært i kontakt med synske som kan fortelle at han etter to sesonger vil se lyset og bli kongerikets beste trener?
    6. Mener dere at arbeidstakervernet skal være så sterkt, også når det gjelder personer som tjener det samme som Statoildirektøren, att oppsigelse ikke er et alternativ?
    7. Har vi en del supportere som er så sta at de ikke klarer å innrømme at de tok feil med hensyn til MA og at deres eget ego er større enn kjærligheten til klubben?
    Legg til et par spørsmål, så skjemaet ditt blir mindre ensidig.

8. Har du fortsatt tro på Martin Andresens fotballfilosofi?
    9. Tror du Martin vil utvikle seg til å bli en bedre lagleder, siden han ikke har fått midlene han har blitt lovet?
    10. Tror du flere unggutter vil slippe til og etablerer kjernen i et vinnerlag under Martins ledelse?
    11. Tror du det er andre grunner enn Martin Andresen til at vi sliter om dagen (som vanlig)?
    Hjelp oss å gi deg nye storflagg. Flaggborgen av 1913s konto: 1503 12 17528

Comment

• Originally posted by Fabio View Post
      Legg til et par spørsmål, så skjemaet ditt blir mindre ensidig.

8. Har du fortsatt tro på Martin Andresens fotballfilosofi?
      9. Tror du Martin vil utvikle seg til å bli en bedre lagleder, siden han ikke har fått midlene han har blitt lovet?
      10. Tror du flere unggutter vil slippe til og etablerer kjernen i et vinnerlag under Martins ledelse?
      11. Tror du det er andre grunner enn Martin Andresen til at vi sliter om dagen (som vanlig)?
      Selv om du ikke svarte på mine, så svarer jeg på dine

8. Så langt har hverken du eller jeg sett noe til MA’s fotballfilosofi. Vi har hørt han uttale seg om filosofi, men det kan jeg og sikkert du også. Etter egen oppfatning så har jeg en fantastisk fotballfilosofi, men heldigvis så har jeg så mye selvinnsikt at jeg vet jeg ville aldri kunne omsette den i praksis.
      9. I fjor fikk MA alle de midlene han ønsket. I år har han i likhet med alle andre elitetrenere måttet gå ned på kravene. Vi har vel ikke tall som tyder på at vårt budsjett er redusert mer enn andres. Nei jeg har ingen tro på hans lederegenskaper. Vi så i brann at han er en egosentrert oppvigler og det forenes vanskelig med gode lederegenskaper.
      10. Nei, jeg tror ikke det. Martin og forhåpentligvis de fleste andre topptrenere slipper til dem som er best til enhver tid. Sammenlignet med andre norske lag så har vel ikke vi utviklet så mange unge toppspillere. Vi har mange som ”nesten er der” men de fleste ungdommene er vel utviklet av andre lag.
      11. Selvsagt, men treneren må ta ansvaret. På papiret er vi mye bedre enn der vi er plasser idag og da må vel treneren ta hovedansvaret for at han ikke får det beste ut av spillerne. Ja, jeg er enig i at det er ”som vanlig”, statistisk sett så er vi ikke bedre enn dette, men forrige sesong støvsugde vi markedet for spillere og vi skulle derfor heve oss over statistikken.

Comment

• Kjemper mot lønnsfest - Ga VIF-manager millionfallskjerm

Interessant lesning i dagens VG:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=566907

Jeg siterer:

"I forrige uke skal Martin Andresen og ledelsen i Vålerenga ha vært enige om at Andresen skulle fratre som manager.

Ifølge VGs opplysninger skal investor Tor Olav Trøim, som er skipsreder John Fredriksens høyre hånd, ha satt foten ned."

Og ...

"Trøim skal ha sagt at Vålerenga ikke nødvendigvis er tjent med flere trenerskifter, og at han har vært fornøyd med signering av nye, unge spillere den siste tiden.

Samtidig skal han ha reagert på det høye millionbeløpet klubben må ut med dersom kontrakten med Andresen brytes.

Etter det VG erfarer skal styremedlem Jon Pran i Vålerenga Invest ha fått en telefon fra Tor Olav Trøim med beskjed om at investorer mente Andresen burde fortsette."

Det er mange historier i media rundt dette om dagen. Om denne er den "korrekte" vet vi jo ikke, men det er vel første gangen vi ser at investorene er kommentert i media rundt dette.
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• hvis det snur nå som Martin er skadet, og skal lede laget fra benken og fungere som trener. så burde han få forsette. spørsmålet da blir hva med når han blir spille klar igjen. burde han forsette som spiller eller bare være trener. jeg tror ikke han kan være begge deler. ettersom skadene har blitt hyppigere vil jeg tro det beste hadde vært å konse om trenerjobben . men det er bare min mening.

Comment

• Synes Martin viser styrke i denne bratte bakken da de andre lederne trekker seg en etter en.. Han kan jo ikke gi seg nå for det finnes jo ingen til å ta over midlertidig.

Ja til Hareide og Martin neste år!!

Comment

• Originally posted by enga86 View Post
              Synes Martin viser styrke i denne bratte bakken da de andre lederne trekker seg en etter en.. Han kan jo ikke gi seg nå for det finnes jo ingen til å ta over midlertidig.

Ja til Hareide og Martin neste år!!
              Vet ikke om det kan kalles styrke.

MA har garantert troen på det han driver med, selvom det butter imot.
              Selvom han er god for en haug av millioner, vil han ikke trekke seg og gi avkall på "sluttpakka" media fantaserer om, han er jo ingen idiot.

MA har trua og vil ikke miste sluttpakka, det er grunnen til at han ikke stikker.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

8. Så langt har hverken du eller jeg sett noe til MA’s fotballfilosofi. Vi har hørt han uttale seg om filosofi, men det kan jeg og sikkert du også. Etter egen oppfatning så har jeg en fantastisk fotballfilosofi, men heldigvis så har jeg så mye selvinnsikt at jeg vet jeg ville aldri kunne omsette den i praksis.
                9. I fjor fikk MA alle de midlene han ønsket. I år har han i likhet med alle andre elitetrenere måttet gå ned på kravene. Vi har vel ikke tall som tyder på at vårt budsjett er redusert mer enn andres. Nei jeg har ingen tro på hans lederegenskaper. Vi så i brann at han er en egosentrert oppvigler og det forenes vanskelig med gode lederegenskaper.
                10. Nei, jeg tror ikke det. Martin og forhåpentligvis de fleste andre topptrenere slipper til dem som er best til enhver tid. Sammenlignet med andre norske lag så har vel ikke vi utviklet så mange unge toppspillere. Vi har mange som ”nesten er der” men de fleste ungdommene er vel utviklet av andre lag.
                11. Selvsagt, men treneren må ta ansvaret. På papiret er vi mye bedre enn der vi er plasser idag og da må vel treneren ta hovedansvaret for at han ikke får det beste ut av spillerne. Ja, jeg er enig i at det er ”som vanlig”, statistisk sett så er vi ikke bedre enn dette, men forrige sesong støvsugde vi markedet for spillere og vi skulle derfor heve oss over statistikken.
                Var ikke ute etter å svare deg på spørsmålene. Bare å prøve å avrunde diskusjonen litt.

Alt er ikke svart/hvitt og jeg forholder meg ikke til absolutter
                Hjelp oss å gi deg nye storflagg. Flaggborgen av 1913s konto: 1503 12 17528

Comment

• Originally posted by michael collins View Post
                  Enig med siste taler. Martin Andresen er en fantastisk trener, som kommer til å føre Vålerenga til uante høyder. Han bør absolutt ikke sparkes!
                  Ble det en kjedelig kveld på deg mr MC siden du er på VPN og ikke isberget .no rett etter ett litt ufortjent tap i går?

bøj pej høgmo spajkes snajest?
                  Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

• Jeg skal ikke plage dere med mine meninger om TIL, men siden du spør: Nei, Høgmo er en meget god manager og bør ikke sparkes. Jeg er forresten ikke enig med dem som hevder at Andresen ikke har noen fotballfilosofi. Den er helt i overensstemmelse med den livsfilosofien direktørsønnen fikk inn med morsmelka: Fotball handler om at JEG, MARTIN ANDRESEN, skal tjene mest mulig i hvilken som helst klubb som er villig til å kaste penger etter meg.
                    DIXI

Comment

Så du har ikke sett en meget stor forbedring i angrepsmønsteret til Enga,du ser ikke noe forskjell fra måten Rekdal spilte på og måten vi spiller på nå?
                      jeg vil påstå at vi ser konturene av filosofien til MA og vi har flere gode angrep og spiller ballen bra fra spillere til spiller,men vi må nok bli mer effektive foran målet og putte enda fler mål.
                      Det er ikke MA sin skyld alene at vi har sliti bakover på banen!
                      Vi har tross alt mistet,fått skadet mange forsvarspillere i år som ikke ble erstattet pronto,vi spilte og tapte flere kamper der vår 1 keeper var på landslagoppdrag og reservekeepern vår var jo ikke helt på nett å holdt faktisk ikke TL nivå.

Hovedtreneren vår tok ansvar og gikk fra sin stilling på onsdag så får vi se hva det bidrar til,men folk på feltet sier nå at det er enklere å ha 1 mann å forholde seg til,ikke 2 sjeler og 2 tanker
                      Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Jeg skal ikke plage dere med mine meninger om TIL, men siden du spør: Nei, Høgmo er en meget god manager og bør ikke sparkes. Jeg er forresten ikke enig med dem som hevder at Andresen ikke har noen fotballfilosofi. Den er helt i overensstemmelse med den livsfilosofien direktørsønnen fikk inn med morsmelka: Fotball handler om at JEG, MARTIN ANDRESEN, skal tjene mest mulig i hvilken som helst klubb som er villig til å kaste penger etter meg.
                        Ja er det ett sted i landet janteloven har bedre fotfeste enn på Oslo Øst så må det være nord norge....

Comment

• Originally posted by arvegods View Post
                          Så du har ikke sett en meget stor forbedring i angrepsmønsteret til Enga,du ser ikke noe forskjell fra måten Rekdal spilte på og måten vi spiller på nå?
                          jeg vil påstå at vi ser konturene av filosofien til MA og vi har flere gode angrep og spiller ballen bra fra spillere til spiller,men vi må nok bli mer effektive foran målet og putte enda fler mål.
                          Det er ikke MA sin skyld alene at vi har sliti bakover på banen!
                          Vi har tross alt mistet,fått skadet mange forsvarspillere i år som ikke ble erstattet pronto,vi spilte og tapte flere kamper der vår 1 keeper var på landslagoppdrag og reservekeepern vår var jo ikke helt på nett å holdt faktisk ikke TL nivå.

Hovedtreneren vår tok ansvar og gikk fra sin stilling på onsdag så får vi se hva det bidrar til,men folk på feltet sier nå at det er enklere å ha 1 mann å forholde seg til,ikke 2 sjeler og 2 tanker
                          Tror du virkelig det var hovedtreneren som gikk?

Comment

Tror du virkelig det var hovedtreneren som gikk?
                            Det var jo akkurat det det var.

Comment

Jeg skal ikke plage dere med mine meninger om TIL, men siden du spør: Nei, Høgmo er en meget god manager og bør ikke sparkes. Jeg er forresten ikke enig med dem som hevder at Andresen ikke har noen fotballfilosofi. Den er helt i overensstemmelse med den livsfilosofien direktørsønnen fikk inn med morsmelka: Fotball handler om at JEG, MARTIN ANDRESEN, skal tjene mest mulig i hvilken som helst klubb som er villig til å kaste penger etter meg.
                              Finnes vel snart ikke en kjeft i dette landet uten en eller annen bastant mening om MA ...

Viktigst for meg: Martin elsker Vålenga

Og det gjør nok MC også. Innerst inne.
                              Stadig vekk like opptatt av oss.
                              Du er som en liten guttunge i skolegården som
                              flyr bort og pælmer snøball på den samme jenta i hvert jævla friminutt

Comment

Det mange står for i forhold til MA er blitt et følelsesfylt Muppetshow. KONTINUITET er nøkkelordet for å lykkes. Eggen er et godt eksempel på dette.

Bunnstrid i nitrist høstregn er nok til å skremme noen hver til forhastede beslutninger men et par tap burde ikke få en trener til å føle seg udugelig.

Comment

Working...
                                X