Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Martin Andresen sparkes?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mange klager også på klubbens ledere, hvem kunne du ønsket deg i ledelsen? Jeg er en stor fan av Tor kristian karlsen og mener det var dumt å av ffk å fjerne han så skulle gjerne sett han i en eller annen rolle i vålerenga.
    Ikaros Oslo

Comment

• Originally posted by vif-krigern View Post
      Mange klager også på klubbens ledere, hvem kunne du ønsket deg i ledelsen? Jeg er en stor fan av Tor kristian karlsen og mener det var dumt å av ffk å fjerne han så skulle gjerne sett han i en eller annen rolle i vålerenga.
      Enig. Men vi har vel alt prøvd å få tak i han før, har vi ikke? Som speider, mer enn gjerne. Som sportssjef...det har vi vel alt? Virker jo som en kar med sterke meninger. Vi trenger jo at alle trekker i en retning. Kan være uheldig å gi han en rolle med litt for lite innhold og mye tid til interne diskusjoner kanskje.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Jeg så i alle fall ingen ting i går, bortsett fra resultatet, som vitnet om en klubb i sportslig krise. Selv om det ikke ble poeng viste spillet at laget er godt nok. Det er egentlig mye jeg liker med det laget vi har nå, bortsett fra resultatene og formen til noen enkeltspillere.
        Siterer meg selv etter Stabæk-kampen.

Jeg synes det er mye å glede seg over også, selv om resultatene har vært dårlige. Det er mange unge Oslogutter som spiller fin fotball. Det er langt unna optimalt, men med noen skikkelige forsterkninger foran neste sesong så tror jeg faktisk det kan bli veldig bra.

Fortsatt litt delt i synet på Martin. Som jeg sa sist så kan i mine øyne ikke Prosjekt Martin få fortsette. Men med Toro borte så er jo egentlig prosjektet alt avsluttet. Hvis Martin gjør som Reka gjorde - planla at han ikke skulle spille så tror jeg kanskje jeg heller mot at han skal få fortsette i en mer ren trenerrolle. Jeg synes jeg ser tendenser til noe som kan bli veldig bra. Kan være dumt å avslutte det, spesielt hvis det koster oss ti millioner i samme slengen.

Man kan si mye om Martin, men han er rakrygget i all kritikken som har kommet mot han. Og han skylder ikke på noen, han tar selvkritkk på en del og er ikke redd for å ta valg han mener er det beste for laget, selv om det sår tvil om hans evner (les behandlingen av LIS og Shelton). Han kunne faktisk valgt å spille de for å unngå å sette seg i en situasjon der han kunne få mye kritikk.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
          Siterer meg selv etter Stabæk-kampen.

Jeg synes det er mye å glede seg over også, selv om resultatene har vært dårlige. Det er mange unge Oslogutter som spiller fin fotball. Det er langt unna optimalt, men med noen skikkelige forsterkninger foran neste sesong så tror jeg faktisk det kan bli veldig bra.

Fortsatt litt delt i synet på Martin. Som jeg sa sist så kan i mine øyne ikke Prosjekt Martin få fortsette. Men med Toro borte så er jo egentlig prosjektet alt avsluttet. Hvis Martin gjør som Reka gjorde - planla at han ikke skulle spille så tror jeg kanskje jeg heller mot at han skal få fortsette i en mer ren trenerrolle. Jeg synes jeg ser tendenser til noe som kan bli veldig bra. Kan være dumt å avslutte det, spesielt hvis det koster oss ti millioner i samme slengen.

Man kan si mye om Martin, men han er rakrygget i all kritikken som har kommet mot han. Og han skylder ikke på noen, han tar selvkritkk på en del og er ikke redd for å ta valg han mener er det beste for laget, selv om det sår tvil om hans evner (les behandlingen av LIS og Shelton). Han kunne faktisk valgt å spille de for å unngå å sette seg i en situasjon der han kunne få mye kritikk.
          Reka hadde noen dårlige år før det plutselig løsnet og vi tok sølv og gull. VIF trenger kontinuitet. MA trener VIF neste sesong - garantert.

Comment

• Originally posted by molinuex View Post
            Reka hadde noen dårlige år før det plutselig løsnet og vi tok sølv og gull. VIF trenger kontinuitet. MA trener VIF neste sesong - garantert.
            Ja er han trener og ikke hattemaker så kan jeg ha trua på dette...
            Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

• Originally posted by haraa1 View Post
              Ja er han trener og ikke hattemaker så kan jeg ha trua på dette...
              Det er jo nettopp dette som har vært det største problemet med Prosjekt Martin, at Andresen har fått en bøtte roller og en sammenblanding av ansvarsforholdet mellom han og Toro. Vi får nok det samme problemet til neste år. Vi må jo ha inn en ny hovedtrener ettersom Andresen ikke er ferdig med trener 3-kurset og dermed ikke får starta på trener 4-kurset før i 2011.

Forøvrig synes jeg strukturen vår er helt merkelig.
              Øverst har vi Pål Breen som styrer skuta.
              Under ham har vi Truls Haakonsen som bestemmer hvilke spillere vi skal ha.
              Under ham sitter Martin Andresen som bestemmer hvilken type fotball vi skal spille.
              Under ham skal det etterhvet igjen sitte en hovedtrener som bestemmer hvilke spillere som skal utføre spillet.

Det ville være naturlig at manageren innehar alle de tre stillingene under Pål Breen, men uten trener 3-kurs kan ikke Andresen gjøre det - og spillende trenere har nesten uten unntak vært en dårlig idé. Vi blei først gode det året Rekdal bestemte seg for at Thomas Holm var førstevalget og han selv skulle stort sett styre fra benken.
              in Absinthia

Comment

• http://www.nrksport.no/fotball/1.6754588

Trond Sollied har fått sparken i Heerenveen.. Hadde det vært en utopisk drøm om han kom inn som ubestridt trener, og Andresen kun konsentrerte seg om å være spiller neste år?

Comment

• Originally posted by erik1985 View Post
                  http://www.nrksport.no/fotball/1.6754588

Trond Sollied har fått sparken i Heerenveen.. Hadde det vært en utopisk drøm om han kom inn som ubestridt trener, og Andresen kun konsentrerte seg om å være spiller neste år?
                  Det hadde vært drømmen i såfall. Norges kanskje beste trener til Vålenga, hadde ikke vært meg i mot.

Dorian Stefan
                  *****KREPP ARMY*****
                  DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                  Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

• Originally posted by Dorian Stefan View Post
                    Det hadde vært drømmen i såfall. Norges kanskje beste trener til Vålenga, hadde ikke vært meg i mot.

Dorian Stefan
                    Det hadde vært litt av en størrelse. Men hvis spillerne synest at Rekdal kunne være tøff, så blir det ikke noe mindre med denne karen.

I sin tid i RBK uttalte han noe slikt som at "den dagen du ikke står opp og føler smerte et sted, da er du dau", etter at en av spillerne ønsket å stå over en treningsøkt på grunn av smerter i en eller annen kroppsdel.
                    +++

Comment

• Tror Sollied velger NFF eller utlandet. Samtidig ser han at MA står fjellstøtt (ref. VPN banner)

Comment

• Sollied tok cupgull i fjor og 4 poeng på de 4 første kampene av årets sesong.
                        Martin tok cupgull i fjor og 4 poeng på de 4 første kampene av årets sesong.

Ja da, det er forskjell på Eredivise og Tippeliga, men en artig liten likhet uansett...

Comment

• Originally posted by Hjesus View Post
                          Det er jo nettopp dette som har vært det største problemet med Prosjekt Martin, at Andresen har fått en bøtte roller og en sammenblanding av ansvarsforholdet mellom han og Toro. Vi får nok det samme problemet til neste år. Vi må jo ha inn en ny hovedtrener ettersom Andresen ikke er ferdig med trener 3-kurset og dermed ikke får starta på trener 4-kurset før i 2011.

Forøvrig synes jeg strukturen vår er helt merkelig.
                          Øverst har vi Pål Breen som styrer skuta.
                          Under ham har vi Truls Haakonsen som bestemmer hvilke spillere vi skal ha.
                          Under ham sitter Martin Andresen som bestemmer hvilken type fotball vi skal spille.
                          Under ham skal det etterhvet igjen sitte en hovedtrener som bestemmer hvilke spillere som skal utføre spillet.

Det ville være naturlig at manageren innehar alle de tre stillingene under Pål Breen, men uten trener 3-kurs kan ikke Andresen gjøre det - og spillende trenere har nesten uten unntak vært en dårlig idé. Vi blei først gode det året Rekdal bestemte seg for at Thomas Holm var førstevalget og han selv skulle stort sett styre fra benken.
                          Tror du er inne på ganske vesentlige ting her ja.

Fremdeles kokker nok og kanskje ingen krystallklar struktur på Valle
                          for utenforstående per i dag, og hvis det ikke skjer ytterligere endringer til neste år,
                          vil en eventuell ny hovedtrener måtte forholde seg til alt sammen.
                          Hvem vil? Hvem vil ikke?

Genialt hvis Sollied vil for min del også, men har vel en slags gutfeeling
                          om at den mannen helst ikke vil til TL med det første ...

Comment

• FFK-Karlsen synser om Enga

Talentspeider og tidligere sportsdirektør i FFK, Tor-Kristian Karlsen, synser om Enga i kveldens liveblogg på http://msn.tv2sporten.no/her-kan-du-...e-2878752.html

På spørsmål om Engas mannskap holder mål sier han følgende;
                            "tror faktisk enga har en langt lysere fremtid i møte enn flere av kokurrentene. kanskje man mangler sentrale profiler men samtidig har man lykkes å drille inn noe som kan ligne en ny stamme (de unge) i et dårlig år... 75% av tippeligalagene må kjøre tunge generasjonsskifteprosesser, men vif er ikke så preget som disse"

På spørsmål om han tror Sollied tar over etter Martin;
                            "antar at sollied har en jobb til igjen i europa før han evt vender hjem. obs for rikard norling (eks-aik) om andresen forlater skuta (frivillig/ufrivillig)"

Comment

• Sollied har vel noen gode år igjen som klubbtrener i større ligaer enn den norske skulle jeg tro. De snakka om akkurat dette etter kampen i går, og jeg tror Erik Thorstvedt har et godt poeng i at han mest sannsynlig tjener for mye penger til å være interessert i å trene noe hjemme i Norge.
                              En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

• Originally posted by andgus View Post
                                Sollied har vel noen gode år igjen som klubbtrener i større ligaer enn den norske skulle jeg tro. De snakka om akkurat dette etter kampen i går, og jeg tror Erik Thorstvedt har et godt poeng i at han mest sannsynlig tjener for mye penger til å være interessert i å trene noe hjemme i Norge.
                                Tja, at dem har høyere lønn i utlandet enn i Norge er sikkert sant, men om f.eks Enga ikke hadde kjøpt f.eks LIS for 7 mill så kunne de brukt disse pengene til å lønne en bra trener. Dette var bare et eksempel med LIS vet ikke om han kostet 7 mill heller.

Comment

Working...
                                X