Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Martin Andresen sparkes?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Lars Iver var jo landslagsaktuell før han kom til oss selv om han varierte fælt i sine prestasjoner i Tromsø også. Han har vel hatt annen hvert år med gode prestesjoner og mindre gode prestasjoner.
    I utgangspunktet var jo dette en god signering hvor man henter inn en spiller som har vist at han duger og en spiller man hadde tro på skulle utvikle seg videre når han kom til en større klubb. Det skjedde dessverre ikke!
    Så kan man jo sikkert diskutere om han ble hentet inn fordi man ønsket seg et navn som klinger bra eller om man hentet inn en spiller i forhold til den måten man spiller eller ønsker å spille fotball på! Synes mange av våre overganger bærer preg av det første i motsetning til Stabæk som nesten alltid finner spillertyper fremfor navn!

Det komitragiske rundt denne overgangen var at vi heiv oss inn i kampen om LIS mens han var i sluttprossessen for en overgang til LSK. Han ble hentet inn rett før signering for Pippipene og var visst kun på hengende håret at vi nådde frem med vårt tilbud før det var for sent.

Lars Ivar har nok hatt en småkonge-status i nord og taklet nok ikke presset det medfører å spille i en av Skandinavias største og mest hardtsatsende fotballklubber, tror jeg!

Comment

Originally posted by KampenUltras View Post
      Reka over en blakk klubb i 1. divisjon.
      Førte oss opp på første forsøk, cupgull i sin andre sesong samt en godkjent plassering i tippeligaen samme sesong.

Martin derimot overtok en klubb med nærmest ubegrensede midler til spillerkjøp, i Norsk målestokk hvertfall
      Reka var en hårsbredd fra å rykkke ned og mottok samme mengde kritikk som Martin gjør nå, et par gode påfølgende sesonger førte til at kritikerne holdt kjeft før de glefset til igjen i 2006 sammen med spillerne som ga faen. Det er ganske mange jeg er glad for ikke har noe å si på den daglige driften av Vålerenga.

Desverre er det lite som kan gjøres når spillerne bestemmer seg for å sette foten ned.

Comment

forklar

Originally posted by Pagge View Post
        Fortsatt ingen klar spillestil? Mener du det?

Er vel kanskje TL's klareste stil spør du meg! Derfor vi ikke scorer mål kanskje?
        Hvilken spillestil ? mener du de klønete forsøkene på å spille gjennom i midten f.eks ? For meg virker det som de prøver på noe de ikke mestrer. Tidligere i sesongen var vi iallefall farlig på døball, som innkast og corner, når det ikke en gang funker blir det spinkelt.

Jeg synes det koker ned til følgende: en rutinert trener hadde definitivt fått mye mer ut av dette laget enn MA og Toro.

Jeg ønsker sterkt en slik trener.

Comment

Originally posted by merca View Post
          Hvilken spillestil ? mener du de klønete forsøkene på å spille gjennom i midten f.eks ? For meg virker det som de prøver på noe de ikke mestrer. Tidligere i sesongen var vi iallefall farlig på døball, som innkast og corner, når det ikke en gang funker blir det spinkelt.
          Om de mestrer det eller ikke er en annen sak. Spillestilen er nå krystallklar! Med Rekdal så var det derimot ymse!

At det ikke er en klar spillestil det blir håpløst å si, samme om dem fikser det eller ikke. Om det er riktig spillestil, se det kan diskuteres!
          negativ optimist!

Comment

vi lider av mye upresise passninger. oppspillene mot bengt er generelt for dårlige, og bakromspassningene blir alltid headet ut. derfor blir det spilt mest på fot, og støttepassning tilbake.

vi putta mest på hode i vår. hvor er det blitt av (de gode) innleggene fra kant? amin har iallefall litt å gå på der..

Comment

Originally posted by johnoler View Post
              Kan du fortelle meg hvordan reka gjorde det som trener de 2-3 første åra i Enga?
              Han gjorde det da ikke så ille. Men jeg ber deg lese en gang til på hva jeg svarte på.

Comment

Selvfølgelig kan vi sparke trenerteamet nå. Er det lurt, nope! tror vi skal ta oppgjørets time etter sesongen er over. Om vi får inn en ny trener, kommer spillerne til å yte mer? eller gjøre en hederlig innsats? Neppe. Glem Europa, glem serien (Vi må sef holde oss) og sats heller på NM og en ny kongepokal.

Jeg sa det når det var klart at Wæhler dro, der gikk sesongen i dass. VIF har jo til tider spelt bra fotball i årets sesong, men vi er dessverre like giftige foran mål som forsvaret er til å forsvare. Altså IKKE bra i det hele tatt. Sparke trenerteamet (og hele ledelsen) i VIF hjelper nok dessverre ikke er jeg redd.

Vi trenger spellere som vil blø for drakta, ikke sparke folk. I hvertfall ikke enda.....
                https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Jørn Andersen får fyken i Mainz i dag, iflg. kicker. Bare så dere som nevnte dette tross alt for Vålerenga ganske usannsylige navn kan begynne igjen.
                  mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by superbohem View Post
                    Martin Andresen, du har ødelagt det meste som Kjetil Rekdal og Kjetil Siem hadde bygd opp. Spillere og majoriteten av supporterne har ikke tro på deg og du har vist deg som en uduglig spiller, manager, motivator osv. Du bør skamme deg!! Kom deg vekk fra klubben nå!
                    Det var da voldsomt

Det meste av det som er ødelagt av det I og I bygde opp var allerede ødelagt da Martin kom til klubben, flere år med vanstyre og hyppige trenerskifter sørget for det, han har muligens vist at han ikke er den rette til å bygge dette opp igjen men jeg har vondt for å se at klubben er vesentlig dårligere stilt nå enn da han kom

Da lurer jeg mere på hvor den "historiske satsingen" ble av, som andre har påpekt har ikke Martin brukt så veldig mye mere penger enn det vi har solgt for. Greit at det er finanskrise og alt det der men noe av poenget med at visse personer hentet Martin til Enga var vel at det var en "garanti" for tilføring av friske midler.... ?

Forøvrig synes jeg ikke du skal snakke så mye på vegne av andre, hva "spillere og majoriteten av supporterne" mener vet du vel omtrent like mye som meg om, nemlig at det er en del høyrøstede personer som klager og syter noe voldsomt og hva resten mener utover at de er skuffa over resultatene ... ja si det

Den dagen jeg mener at Martin bør ut av klubben klarer jeg helt utmerket å uttrykke det på egenhånd
                    "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
                      Så hvis vi får penger vil du heller bruke dem på å si opp Martin midt i sesongen enn å kjøpe nye spillere?
                      Ja, Martin har vist at han får det ikke til uansett hvilke spillere han har kjøpt. Uten Matin kan det gjerne hende andre blomstrer opp.

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                        Jørn Andersen får fyken i Mainz i dag, iflg. kicker. Bare så dere som nevnte dette tross alt for Vålerenga ganske usannsylige navn kan begynne igjen.
                        Nå har også norsk media fått snusen i at Jørn Andersen har fått sparken, både vg og blabla'et har stotret seg gjennom artiklene på tysk...
                        Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by superbohem View Post
                          (...) sponsorene vil ikke være med lenger (...)
                          Sponsorene har vel, sammen med et par sentrale mørkemenn på Valle, det fulle og hele ansvaret for at Martin Andresen blei ansatt i den stillinga. De løy så det rant av dem om hvor mye penger de skulle bruke på Prosjekt Martin.
                          in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                            Sponsorene har vel, sammen med et par sentrale mørkemenn på Valle, det fulle og hele ansvaret for at Martin Andresen blei ansatt i den stillinga. De løy så det rant av dem om hvor mye penger de skulle bruke på Prosjekt Martin.
                            Jeg tror ikke de løy. Jeg tror de har sagt til styret/ledelse/personer som bestemmer at de var villig til å investere inntil femti mill i prosjekt Martin. Foreløpig har ikke prosjekt Martin forsvart en slik investering, og da er det relativt vanlig i den store vide bisnissverden å snøre igjen pengesekken. Jeg tror vel egentlig nøkkelordene her er "investere", i motsetning til å forbruke penger som fulle sjømenn uten mål og mening. Hadde prosjekt Martin lykkes enten resultatmessig eller med utviklingskurven til de dyrkjøpte investerinsobjektene, ville nok lysta til å sprøyte inn mer midler vært der.

Dette er i hvert fall slik jeg har forstått dette. Og synes det er synd at våre rike onkler ikke synes at et prosjekt Hamrén hadde vært en mer optimalt investeringsmulighet...
                            Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Jørn Andersen sparket i FSV Mainz

http://www.vg.no/sport/fotball/ligae...p?artid=556116

ring ring ring

Comment

Ja spillerne og Klanen viste jo at de taklet tysk jerndisiplin veldig godt forrige gang.Og over vinteren har det kommet frem at spillerne ikke takler å få kjeft av Martin, også skal vi hente en kar som er for streng selv for tyskerne?

Comment

Working...
                                X