Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bør Martin Andresen sparkes?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Skrible View Post
    Jeg tror ikke de løy. Jeg tror de har sagt til styret/ledelse/personer som bestemmer at de var villig til å investere inntil femti mill i prosjekt Martin. Foreløpig har ikke prosjekt Martin forsvart en slik investering, og da er det relativt vanlig i den store vide bisnissverden å snøre igjen pengesekken. Jeg tror vel egentlig nøkkelordene her er "investere", i motsetning til å forbruke penger som fulle sjømenn uten mål og mening. Hadde prosjekt Martin lykkes enten resultatmessig eller med utviklingskurven til de dyrkjøpte investerinsobjektene, ville nok lysta til å sprøyte inn mer midler vært der.

Dette er i hvert fall slik jeg har forstått dette. Og synes det er synd at våre rike onkler ikke synes at et prosjekt Hamrén hadde vært en mer optimalt investeringsmulighet...
    Vanskelig å være uening i det siste der og da hadde vel Aalbu fortsatt i klubben også, men det er uansett lett å si slikt når man sitter med fasiten

Noen har ansvaret for at vi endte opp med den sportslige ledelsen vi har, de brukte sine finansielle muskler for at nettopp Martin skulle til Enga, det er greit, det er også greit at de mulignes ikke er så lystne på å fortsette å putte penger i "prosjekt Martin" med tanke på resultatene så langt, men vi er ikke noe vanlig finansielt prosjekt man bare kan avslutte. De folka som dro Martin inn i klubben med fagre løfter om økonomisk storsatsing og sportlige resultater har ansvaret for at vi er der vi er i dag, da er det deres ansvar å enten fortsette prosjektet eller legge det ned på en skikkelig måte, ikke bare stikke av fra ansvaret, og ikke minst regninga, når ting ikke virker

Og hva har de egentlig sprøytet inn av midler ?

Vi fikk godt betalt for Grindheim, vi har fått penger for Wæhler, DFH, Dan etc, om en ikke all verden så noen kroner, så hva blir nettoregninga så langt for Martins regjeringstid, 10 millioner eller noe deromkring ?

Lukter ikke "historisk satsing" om du spør meg
    "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

vi hadde da suksess med reka, som jeg regner med du siktet til?
      jeg vil heller ha JA hit enn Hareide eller Drillo som jeg ser noen vil ha.
      og jeg velger og tro at den autoriteten jørn har er større enn martin sin.

Comment

Ønskeliste

Av norske trenere, så er min ønskeliste slik:

1. Trond Sollied (Norges dyktisgste trener - vil nok ikke takke ja)
        2. Åge Hareide (har hatt enorm suksess i klubbfotball - trynte som landslagstrener)
        3. Jørn Andersen (disiplin og knallharde treninger er det som trengs..)
        4. Nils Arne Eggen (har takket nei..)
        5. Tom Nordli (har antakelig lært og kommer tilbake som en mer fullkommen trener enn han var sist gang han var i eliteserien..)
        6. Toro/Andresen (greit at de fortsetter ut sesongen..)

Semb ville vært en katastrofe..
        Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Spark andresen NÅ!!!! Hent Jørn Andersen NÅ!! SÅ kan vi bygge opp et nytt lag til neste år

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
            vi hadde da suksess med reka, som jeg regner med du siktet til?
            jeg vil heller ha JA hit enn Hareide eller Drillo som jeg ser noen vil ha.
            og jeg velger og tro at den autoriteten jørn har er større enn martin sin.
            Reka hadde suksess og jeg ser han gjerne i blått igjen en gang, men poenget var jo at selv med gullet i lomma var han upopulær hos mange og spillerne boikottet han nærmest sesongen etter.

Comment

Originally posted by enga
              Men hva får vi gjort med det?
              Ikke så mye, men spørsmålet var om vi budre gjøre det. Jeg synes det var en feil helt fra starten av og satse på en umeritert trener, spillende trener.. Jeg synes klubben og styret i klubben burde vist bedre og fått inn en trener som hadde tilført oss noe og ikke noe vi skulle tilføre treneren. Jeg synes ikke enga fortjener en Martin som skal surfe på gammel storhet fordi han en gang var en bra spiller, nå er han en middelmådig spillende trener som gjør feilpassning på feilpassning, og noen ganger en bra passning.

Samtidig har vi fått en spillestil som gjør at vi risikerer å miste ballen gang på gang i oppspillfasen, vi har nok duellspillere som kunne kjempet om et utspill fra keeper. Enn at en med ballkontroll som en sil skal spille opp bakfra.
              Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Martin mener han er rett mann for klubben
                http://fotball.aftenposten.no/elites...icle146696.ece

Kan ikke si meg helt enig med det.
                Kom deg til helvete vekk fra Enga dinn kødd og ta med deg Skullerud!
                Finn deg en annen klubb du kan rasere!

End of rant
                You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Jørn Andersen har fått fyken i Mainz, kansje han hadde vert et bra alternativ, hvis han er interresert da. Tror han er rett mann!

Comment

Originally posted by superbohem View Post
                    Ingen publikumsinntekter, sponsorene vil ikke være med lenger, ingen vil spille for klubben, alle vil vekk osv.
                    Du tar ikke litt vel hardt i nå?

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
                      Reka hadde suksess og jeg ser han gjerne i blått igjen en gang, men poenget var jo at selv med gullet i lomma var han upopulær hos mange og spillerne boikottet han nærmest sesongen etter.
                      Og hva sier det om kulturen i spillergruppa? Det er kanskje de spillerne som har vært der lengest som bør forsvinne først.

Og etter det vi har lest om Jørn Andersen, at Tyskerne klager på for hard trening, da lurer jeg på hvordan playstation-ungene på valle hadde tatt det.

Comment

Originally posted by skog View Post
                        Og hva sier det om kulturen i spillergruppa? Det er kanskje de spillerne som har vært der lengest som bør forsvinne først.

Og etter det vi har lest om Jørn Andersen, at Tyskerne klager på for hard trening, da lurer jeg på hvordan playstation-ungene på valle hadde tatt det.
                        Ja, det skulle tatt seg ut, knallharde treninger er ikke noe for norske eliteseriespillere, de er jo gode nok.
                        Jeg skulle gjerne sett at de ble piska og kjørt noe hinsides, så kanskje de kan innse at de faktisk må jobbe for lønna, ikke det at jeg har sett så mange treninger og muligens ikke vet hva jeg snakker om, men det må jo være noe galt og mangle viktige elementer i treningene til enkelte norske klubber som f.eks hos oss. Det må da for svarte være mulig å utvikle seg også i norge, og Oslo som nedover i europa, trener man på de samme tingene like ofte og intensivt i Oslo som i Munchen bør man jo være i nærheten av å bli like god, eller ?
                        Jeg registrerer at 3 av 4 i toppen akkurat nå har svensk trener, eller ikkenorsk om man vil. Og alle er godt erfarne. Ikke rookies som våre 2 klovner.

Nei, nå er det nok tull med klubben vår.

Comment

ser gjerne at Jørn Andersen tar over ansvaret for vårt kjære Vålerenga!
                          Da hadde jeg reist til Valle for å ønske ham velkommen.

Comment

Laget vårt...

I går hadde vi fra start Nouri, Fellah, Moa, og Singh i startoppstillingen - jeg velger å tro dette er ett ledd i å bli unike i europa, blant ikke lenge siden det ble understreket i media at man ønsker bevisst å satse på unge, egenutviklede spillere - ofte fra Oslo, men iallefall som har vært i klubben i mange år, og er inne i Vålerengasystemet. Indikasjoner vi har fått fra juniorturneringer som JET i de senere år, kan også tolkes som det unge spiller materiellet som finnes i klubben, eventuellt på utlån, har mulighet til å bli blant de bedre i Norden. Vi ser resultater av et arbeid som har blitt gjort med unge spillere i enga i mange år.

Samtidig er det et problem, fordi disse spillerene har minimalt med Tippeligaerfaring, og det synes. De kan spille sinnsykt bra i perioder, og da går det bra med resten av laget også, men de kan spille ræva i en del perioder - slik at vi får 5 tap på rad. Disse gutta var i går halve laget, siden Brix kom inn som back. Man kan også være ute av form, og miste selvtillit - selv etter en sesong som den Moa hadde i fjor.

Samtidig er mange andre ute av form, selv et par er i god form - som Bojan i 45 minutter, og nå har stakkars Freddy fått et alvorlig problem, Muri en freak accident, Fuenmajor en strekk i tillegg til at Panzer har spilt skada i hele år - noe som faktisk skjer fra tid til annen i fotball.

Bolthof har vært vår evige toer, og han takla desverre ikke presset når han trengte ham.

Vi har også gjort en del bomkjøp - det har Enga altidd gjort - uavhengig av manager. Tror det kommer til å fortsette også.

Desverre må man som klubb altid selge noen spillere også - slik vi har måttet i år. Samtidig har vi i lengre perioder ikke vært avhengig av å budsjettere med å selge de beste spillerne våre.

Vi har nå ikke penger til å gjøre mange kjøp, og styret ber om godkjenning av kjøp, noe som kan være greit, og man får håpe at de er sitt ansvar bekjent.

Tror ikke sparking av alt og alle vil bli noe bedre nå.

Tror ikke Nils Arne Eggen er vår løsning.

Poenget er at det kanskje kan være en fordel å stikke fingern i jorda og forholde oss til det vi har - Trenerteamet vårt sier de har en plan de prøver å jobbe etter og de støttes av styret.

Vi andre kan bare håpe det funker.....Vi har fortsatt vunnet en cup og kan gjøre det igjen..... og vi kunne vært Lyn.

Comment

Med de skadeproblemene vi har ville ikke en gang Alex Ferguson klart og stable ett topplag på bena, så jeg har ingen tro på at en ny trener av sannsynligvis dårligere kaliber enn Sir Alex skal kunne komme inn og snu dette til neste kamp.

Vi har driti oss ut i forhold til å svekke forsvaret vårt til de grader uten å gjøre noe med det. Dette er ett kollektivt ansvar som alle i klubben deler, og det ville vært feigt å gjøre MA og Toro til syndebukker for hele den sportslige ledelsen unnlatelsessynder.

Jeg synes MA har fått til en del i det offensive spillet (nei da, ikke mot Godset), og ikke minst har han latt en del unge, lokale spiller få slippe til.

Det er ikke først og fremst trenern som er problemet her, vi trenger gode forsvarsspillere og det raskt.

Comment

Var ambisjonen et luftslott?

http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2678383.ece

Comment

Working...
                                X