Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Evalueringa ferdig , smeller det noen bomber?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg synes kontrakt til Freddy er helt riktig. For det første er han en som kan brukes i mange posisjoner hvis det måtte trengs. Hadde han gått, burde han nok erstattes. Han har nok også endel taktiske knep å lære Amin også etter mange år i Tippeligaen. Han kan også gi konkrete tips om enkeltspillere. Han er ikke en som hever kvaliteten i spillergruppa reint sportslig, men det kan ikke alle være heller.

Dessuten tror jeg det ligger noen flere punkter i kontrakten hans, skrevne eller ikke. Tror man ser et hint om dette på VIF-TV nå, der det har kommet en videoblogg fra Freddy. Han er også mye ute i andre media (FK Fotball spesielt og her og der nå og da). Der gjør han som regel en flott profil og bidrar til å gjøre klubben mer profilert og (forhåpentligvis) populær.

Alt dette samt at han nå kan bli den spilleren med flest kamper for oss gjennom historien gjør at jeg liker denne signeringen både sportslig, mediemessig, lagsammensetningsmessig og menneskelig.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Vi trenger spillere som er gledesspredere. Men vi ansetter ikke klovner. De som er gledesspredere må også kunne spille.

Jeg vet ikke hva Freddy får i lønn hos oss. Kanskje han er en rimelig løsning, kanskje ligger det noen utenomsportslige oppgaver her også. Hvem vet?
      .
      Jeg tar det som en selvfølge at man har vurdert denne operasjonen, og at han er erklært 100% frisk. Selv om jeg liker Freddy godt så er jeg ingen sentimental sjel som vil gi bort kontrakter av ren barmhjertighet. Man bør heller ikke gi kontrakt hvis det nærmest er et sjansespill om han kommer tilbake på samme nivå som før.

Blir bare spekulasjoner hva dette koster, men kan ikke tenke meg at det er vesentlig dyrere enn å hente inn en erstatter, alder tatt i betraktning. Håper ihvertfall ikke det.

Comment

Storbæk vil til utlandet

Kontrakten utløper 31. desember, men Storbæk har selv valgt ikke å forhandle med VIF om en ny avtale.
        Er vel forsåvidt greit det - men da må vi ha en inn en allsidig spiller i backrekka.
        Litt synd og, JAS er en utmerket squadplayer, men men..

Comment

Jeg stusset også litt over at Freddy fikk toårskontrakt, men jeg regner med at det ikke blir noe problem. Den dagen han ikke er god nok for stallen, vil han gå over i en annen rolle i klubben, ikke bli en overbetalt spiller som sliten benken for rekruttlaget.

Når det gjelder operasjonen av hjerteklaffen, er dette ikke noe problem ettersom operasjonen var vellykket. Det er ikke snakk om noen karriere-stans av en hjertefeil (a la Solbakken), så spørsmålet er i så fall: har han vist at han er god nok for laget? Jeg mener ja, og er sikker på at vi får god bruk for ham også neste år.

Ellers synd med JAS, men ny venstrebekk (med foretrukkent venstreben) må vi ha uansett, og Amin eier høyrebekken, og det ser bedre ut på stopperplass nå. Så egentlig ikke noe stress nå som vi uansett har Freddy som backup.

Håper bare lønnsraset i kjølvannet av Martins nye kontrakt, og JAS sin avgang, frigjør midler til noen nye spillere.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
            Jeg stusset også litt over at Freddy fikk toårskontrakt, men jeg regner med at det ikke blir noe problem. Den dagen han ikke er god nok for stallen, vil han gå over i en annen rolle i klubben, ikke bli en overbetalt spiller som sliten benken for rekruttlaget.

Når det gjelder operasjonen av hjerteklaffen, er dette ikke noe problem ettersom operasjonen var vellykket. Det er ikke snakk om noen karriere-stans av en hjertefeil (a la Solbakken), så spørsmålet er i så fall: har han vist at han er god nok for laget? Jeg mener ja, og er sikker på at vi får god bruk for ham også neste år.

Ellers synd med JAS, men ny venstrebekk (med foretrukkent venstreben) må vi ha uansett, og Amin eier høyrebekken, og det ser bedre ut på stopperplass nå. Så egentlig ikke noe stress nå som vi uansett har Freddy som backup.

Håper bare lønnsraset i kjølvannet av Martins nye kontrakt, og JAS sin avgang, frigjør midler til noen nye spillere.
            Det gjør vel ikke at vi får mer midler til kjøp

Men kanskje mulig å signere en bosman??
            Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Originally posted by eiks View Post
              Det gjør vel ikke at vi får mer midler til kjøp

Men kanskje mulig å signere en bosman??
              Skal man ha nye spillere må det jo ryddes plass i lønnsbudsjettet også, så det hjelper jo. Og hvis lønnsbudsjettet totalt sett krymper litt, kan jo de pengene brukes til spillerkjøp, skulle en tro. Men når budsjettene skal barberes er det kanskje bare ønsketenkning fra min side...

Men om vi selger noen, kan vel de pengene brukes på spillerkjøp. Hvem vi skulle solgt, aner jeg ikke, riktignok.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                Skal man ha nye spillere må det jo ryddes plass i lønnsbudsjettet også, så det hjelper jo. Og hvis lønnsbudsjettet totalt sett krymper litt, kan jo de pengene brukes til spillerkjøp, skulle en tro. Men når budsjettene skal barberes er det kanskje bare ønsketenkning fra min side...

Men om vi selger noen, kan vel de pengene brukes på spillerkjøp. Hvem vi skulle solgt, aner jeg ikke, riktignok.
                ser tankegangen din! og jeg håper jo det er riktig. Men er vel alltid negativ. For da blir de positive tingen mye hyggeligere! Så tviler på at uten martin og Størbæk på spillerlonningene, gjør at vi vil få ett større budsjett på kjøp av spillere!
                Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Working...
                X