Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Freddy brakk ikke foten likevel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Freddy brakk ikke foten likevel

Freddy dos Santos brakk foten på ferie i Sør-Afrika.

http://www.vif-fotball.no/article2777102.ece

Har jeg gått glipp av noe eller gikk kontrakten hans ut i november?

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
      Har jeg gått glipp av noe eller gikk kontrakten hans ut i november?
      Tja, vet ikke om du har gått glipp av noe, men det har vært merkelig stille rundt Freddy. I følge min bevissthet også har kontrakten hans enten gått ut nå i november, eller den gjør det i desember. Uansett betyr det at han er Bosmannspiller i januar med mindre han har signert en ny kontrakt allerede. Slik ståa er i norsk fotball synes jeg det er merkelig om ingen fatter interesse for en så anvendelig Bosmannspiller som Freddy. Så, enten er han så VIF-gutt at det er ny VIF-kontrakt eller støvlene på hylla som gjelder, eller så er det en rekke klubber som ikke vet sitt eget beste ved å la ham gå i fred... Jeg tenker både Hønefoss, KIL, Godset og Sandefjord kunne gjort seg nytte av Freddy, og avstanden fra Oslo til disse klubbene er ikke verre enn at han trolig ville vurdert et kontraktsforslag fra disse dersom de kom på banen - med mindre det er VIF eller hylla som gjelder som sagt...

EDIT: I følge denne: http://www.vpn.no/a_laget/2008_seson...ddy_dos_santos hadde han bare kontrakt ut 2008 når 2008-sesongen starta. Fikk han bare en ettårskontrakt av Martin for 2009, eller har han lenger kontrakt som har gått meg hus forbi?

Comment

Spørs om ikke Freddy bør se tilbake på en karriere som ganske god fotballspiller. Benbrudd, hjerteoperert og egentlig passert sin best før dato som spiller for en tid tilbake.

En kjernekar jeg gjerne ser er tilknyttet klubben. Men ikke som spiller. Tror det er på tide å tenke nytt.

Comment

Her: http://www.vif-fotball.no/article951235.ece bekrftes kontrakt ut 2009, samtidig som det spekuleres i en karriere i VIF også etter at støvlene er lagt på hylla. (Saken er fra mars 2007)

Comment

Det tok litt tid før jeg skjønte at denne nyheten faktisk var fersk. Jeg trodde det var en "lurenyhet" som var et utdrag fra boka hans ellernoe sånt tull.

Der får vel klubben betalt for at de driver med den teite lure-til-klikk journalistikken.

Synd at han skada seg, dog.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
              Spørs om ikke Freddy bør se tilbake på en karriere som ganske god fotballspiller. Benbrudd, hjerteoperert og egentlig passert sin best før dato som spiller for en tid tilbake.

En kjernekar jeg gjerne ser er tilknyttet klubben. Men ikke som spiller. Tror det er på tide å tenke nytt.
              Mulig Freddy har mere for seg som "noe annet" i klubben enn spiller. Men hvem skal da være backup for Amin Nouri på høyrebacken?

Hvis Freddy kommer tilbake (med lavere lønn) sulten som f***, kan han godt få et år til for min del. Eller kanskje han kan få en kontrakt a la den Jack Pelter fikk: trene med A-laget og være en av spillerne (hvis god nok) MEN også ha andre plikter - fx. å jobbe med ungdom for VIF...

Comment

Godt poeng. En backup for Nouri må vi jo ha.

Samtidig så tar det jo tidkrevende å sørge for at man holder et ok Tippeliganivå, selv om man er rutinert og selv om man ikke er et førstevalg. Det kan fort bli noen kamper likevel, så det er viktig å holde nivået. Og når Freddy nå både er operert og med ferskt benbrudd så tar det ikke mindre tid. Å komme med tilleggsoppgaver nå kan virke litt mot sin hensikt.

Nå vet jeg jo ikke hva Freddy skal ha i lønn, men Freddy er i mine øyne en spiller som egentlig ikke var god nok før denne sesongen. Men han har jo en del goodwill, så greit nok at han er i troppen. Men nå, enda et år eldre, hjerteoperert osv, så tror jeg at jeg synes nok er nok. Han blir 34 neste sesong og vil vel sikkert ha mer enn nok med å komme tilbake på det nivået han var i 2009. Hvilket strengt tatt ikke sier all verden.

Og synd er det, for jeg ønsker fyren alt mulig godt.

Ikke sånn å forstå at jeg blir skuffet hvis han får ny kontrakt eller noe slikt. Men vi kan ikke la han fortsette utelukkende fordi han er en hyggelig fyr. Jeg vil heller beholde Storbæk enn Freddy som spiller hvis jeg må velge. Han er og allsidig og holder et høyere nivå som "potet" i forsvarsrekka. Og vi trenger vel ikke to?

Comment

ingen som hadde troa på freddy før denne sesongen, men han toppa vel en mest verdifull-kåring på vpn mener jeg å huske. Han kan fortsatt ha noe å gi. Han vil ikke heve toppnivået, men han kan heve bånnivået.

Comment

Originally posted by -=VIF=- View Post
                    ingen som hadde troa på freddy før denne sesongen, men han toppa vel en mest verdifull-kåring på vpn mener jeg å huske. Han kan fortsatt ha noe å gi. Han vil ikke heve toppnivået, men han kan heve bånnivået.
                    Eller så kan vi jo bare satse på å være på et toppnivå hele sesongen

Comment

Ett år til, Freddy!

Comment

Originally posted by Casio View Post
                        Eller så kan vi jo bare satse på å være på et toppnivå hele sesongen
                        Det skulle vært flott!!

Comment

http://fotball.aftenposten.no/elites...icle157418.ece

Ny kontrakt til Freddy iflg Aftenposten, uten at det bekreftes fra Freddy selv eller Truls
                          negativ optimist!

Comment

Freddy har ikke brudd i foten alikevel.

http://www.vif-fotball.no/article2782164.ece

Comment

Working...
                            X