Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fellah vurderer å spille for Marokko

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fellah vurderer å spille for Marokko

Mohammed Fellah (20) ble hyllet i Marokko denne helgen. Der er det krefter i sving for at han skal velge Marokko fremfor Norge, men selv har ikke Vålerenga-spilleren bestemt seg.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=599167

Det er jo selvsagt forståelig. Det norske landslaget har gitt ganske klare signaler på linja fremover. Det blir fysisk, nordisk drilloball. I et slikt spillesystem er ikke en eminent bitteliten tekniker veldig nødvendig. Dessuten er jo sjansen langt større for å kunne delta i mesterskap for Marokko.

For Vålerenga tror jeg faktisk det ville være en fordel om Fellah fikk matching på toppnivå i Afrika, fremfor å ikke spille på landslagsnivå i det hele tatt, eller spille i et system der han som spiller ikke får utnytta sitt potensiale.

Uansett er han egenutvikla etter overgangsreglene allerede
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Bare tull hvis han gjør det. Gutten er under 20 år og har vel bodd her hele livet. At han ikke har bestemt seg er i mine øyne idiotisk og at det skal være sportslig bedre å spille stort sett mot elendig motstand i Afrika-kvalifisering/mesterskap og derfor være borte i viktige perioder i norsk fotball er jo bare dumt.

Mohammed Fellah er norsk og vil få mange muligheter både i Vålerenga og etterhvert også i landslaget.

Er man god nok får man spille. Se på Myggen. Alle lag trenger slike spillere.
      Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by thorstein View Post
        Bare tull hvis han gjør det. Gutten er under 20 år og har vel bodd her hele livet. At han ikke har bestemt seg er i mine øyne idiotisk og at det skal være sportslig bedre å spille stort sett mot elendig motstand i Afrika-kvalifisering/mesterskap og derfor være borte i viktige perioder i norsk fotball er jo bare dumt.

Mohammed Fellah er norsk og vil få mange muligheter både i Vålerenga og etterhvert også i landslaget.

Det som er så flott med Afrikamesterskapet er at det er i januar, altså får han god matchtrening før sesongen kommer i gang, og det mot god motstand.

Comment

Originally posted by Plaum View Post
          Det som er så flott med Afrikamesterskapet er at det er i januar, altså får han god matchtrening før sesongen kommer i gang, og det mot god motstand.
          Joda, det er sant. Han personlig møter nok god motstand, men det er tross alt et stort aber med Afrikamesterskapet. Spiller du i Norge mister du verdifull trening med laget ditt og spiller du i andre ligaer mister du viktige kamper for klubben din.

Selve kvallifiseringen til afrikamesterskapet og VM spilles i seriespillet vårt hvis jeg ikke tar helt feil.

Nei, Fellah er norsk og jeg håper inderlig han har tålmodighet til å vente noen år. Da er han garantert på landslaget med den rette utviklingen.
          Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by thorstein View Post

Han må selvfølgelig få spille for akkurat hvem han vil så lenge han kvalifiserer til det. Jeg er dog heller ikke bekymra for at han ikke passer inn i stilen til Norge. Fellah er i tillegg til teknikken ganske hardtarbeidende og tacklingsvillig. Sammenligninga med Myggen er ikke så halvgæern.

Comment

skjønner fellah godt hvis han ikke vil spille under drillo! Det er jo tidenes kjedeligste fotball å se på!
              Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Originally posted by eiks View Post
                skjønner fellah godt hvis han ikke vil spille under drillo! Det er jo tidenes kjedeligste fotball å se på!
                Hvis han er med slipper han jo å se på!

Comment

Nå vil jeg ha en vurdering av Marokkos fotballfilosofi, og dens underholdningsverdi senere år. Anyone?

Personlig driter jeg i det norske landslaget for det meste, men synes det er dumt om spillerne våre reiser langt vekk for å spille landskamper (slik som Perkins i sommer).

Comment

Norge eller Marokko?
                    En spiller som knapt nok kommer med på et meget svakt VIF-lag er sannsyligvis milevis unna en plass på noen av disse landslagene.
                    Hvem veit, kanskje han har ei tante fra Brasil som gjør at han kan spille for dem også?

La han prestere for oss først.

KG.

Comment

Originally posted by KjellH View Post
                      tror ikke det er morsomt å spille heller!
                      Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

dette er som demidov som heller ville spille for russland fordi han ikke fikk spille for norge,akkurat nå er han ikke i nærheten hos noen,men motbevis meg gjerne fellah

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                          Nå vil jeg ha en vurdering av Marokkos fotballfilosofi, og dens underholdningsverdi senere år. Anyone?

Personlig driter jeg i det norske landslaget for det meste, men synes det er dumt om spillerne våre reiser langt vekk for å spille landskamper (slik som Perkins i sommer).
                          Marokkos landslag består av fotballspillere med generelt god teknikk, og høy fart. De er det eneste Afrikanske landslaget som har vunnet en pulje i VM (Wikipedia). De fleste utenlands-proffene spiller i Frankrike. den største stjerna er definitivt Marouane Chamankah som har blitt linket til Arsenal. Michael Cheriten spiller blandt annet fast på Nancy som høyreback.

Landslaget ligger ranket på 67. plass på FIFAs verdensranking. I April 1998 lå landslaget på en sterk 10. plass, som også er landets beste plassering. den beste plasseringen etter år 2000 er 24. plass, som var i August 2000. Landet er det 12. beste i Afrika.

Dette er et landslag vår lille teknikker hadde passet bra inn. Personlig så synes jeg han er for ung til og ta det valget. Solbakken tar over i 2012 og han spiller vel en litt annen fotball enn Drillo. Da har vel kansje noen som spiller der i dag lagt opp ? og det er på tide med nye spillere.
                          Last edited by olemartinboy; 15.12.2009, 21:25. Reason: Leif

Comment

Originally posted by olemartinboy View Post
                            Marokkos landslag består av fotballspillere med generelt god teknikk, og høy fart. De er det eneste Afrikanske landslaget som har vunnet en pulje i VM (Wikipedia). De fleste utenlands-proffene spiller i Frankrike. den største stjerna er definitivt Marouane Chamankah som har blitt linket til Arsenal. Michael Cheriten spiller blandt annet fast på Nancy som høyreback.

Landslaget ligger ranket på 67. plass på FIFAs verdensranking. I April 1998 lå landslaget på en sterk 10. plass, som også er landets beste plassering. den beste plasseringen etter år 2000 er 24. plass, som var i August 2000. Landet er det 12. beste i Afrika.

Dette er et landslag vår lille teknikker hadde passet bra inn. Personlig så synes jeg han er for ung til og ta det valget. Solbakken tar over i 2012 og han spiller vel en litt annen fotball enn Drillo. Da har vel kansje noen som spiller der i dag lagt opp ? og det er på tide med nye spillere.
                            Tusen takk for nyttig vurdering! Hvis Fellah blir god nok for begge landslag (og fast plass på Enga) kan han altså velge å spille på Marokko, som ligger lavere enn Norge på FIFA-rankingen. Eller for å si det på en annen måte: han kan spille for et av to landslag som begge er passe dårlige (samba eller gamping til tross).

Jeg ser ikke helt at dette betyr noe særlig fra eller til, sett med Enga-briller. Hvis han skaffer seg brasiliansk pass skal jeg ta opp saken til ny vurdering.

Comment

Originally posted by KjellH View Post
                              Som midtbanespiller på det norske landslaget blir man jo stående å se ballen fyka over hue på deg hele tida da

Comment

Working...
                              X