Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Mest verdifulle spiller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mest verdifulle spiller

Morsom gjennomgang, men den favoriserer åpenbart offensive spillere. Å være stabilt god i forsvaret straffer seg. Den eneste spilleren som har vært tilstede nesten hele tiden og allikevel hevdet seg er Troy Perkins (som rett nok er betegnende fordi en ræva periode skjedde da han blei borte), men enhver annen spiller med mer eller mindre fast plass vil se ræva ut på en slik statistikk.

Dersom man gir poeng for assist, men minus for gult, da sliter forsvaret vårt. Det er ofte jobben dems å "ta et gult kort" for å stoppe et angrep. Den reelle muligheten for assists og mål er også kraftig redusert, men er de mindre viktige enn en middels ving? Gi forsvarsspillere (eller alle spillere) poeng for avgjørende taklinger (dersom du er siste før keeper, eller hindrer åpenbart gjennombrudd) og du har en statistikk som er mer relevant.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Regner med at du ser på del 2 fra vårsesongen, og da er jeg enig med deg.
    Den del 1 som er lagt ut nå er jo kun +- statistikk, og den blir lik for alle.

Jeg håper del 2 som kommer er mer en optastatistikk enn den del 2 de kom med i vårsesongen, men det er vel tvilsomt om vpn har opptak av alle kamper så en slik statistikk blir mulig...
    in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
      Regner med at du ser på del 2 fra vårsesongen, og da er jeg enig med deg.
      Den del 1 som er lagt ut nå er jo kun +- statistikk, og den blir lik for alle.

Jeg håper del 2 som kommer er mer en optastatistikk enn den del 2 de kom med i vårsesongen, men det er vel tvilsomt om vpn har opptak av alle kamper så en slik statistikk blir mulig...
      Jeg bare klikka videre på linken der det stod del2 (nederst i fersk sak), så mulig du har rett at jeg så på gamle greier. Kritikken er like relevant, og ja, jeg er enig i at det er en omfattende og vanskelig statistikk, men da kan man kanskje være kreativ i hvordan man kompenserer?
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Er vel en feil et sted.

Perkins står oppført med 26 kamper
        Bolthof med 2 kamper
        Gudmund med en kamp.

Hvem sto den siste kampen?

Comment

Originally posted by donny View Post
          Er vel en feil et sted.

Perkins står oppført med 26 kamper
          Bolthof med 2 kamper
          Gudmund med en kamp.

Hvem sto den siste kampen?
          Perkins skal ha 27.
          Hmmm, skulle tro de hadde brukt min private lille oversikt, for der hadde jeg glemt å føre inn siste kampen

Comment

Endringer og svar

Det var masse feil i den statistikken som ble lagt ut igår. Jeg har nå gått gjennom hele greia for å fjerne de feilene som skulle være.

Del 1 som nå ligger ute er kun på kamper. Så de som spiller kamper vi vinner havner høyt på lista.

Del 2, som kommer imorgen(håper jeg), er det medberegnet kort, assist mål osv. Jeg ser poenget dere kommer med her om at forsvarsspillerne sliter litt i forhold til offensive spillere. For å hjelpe keeperne har jeg tatt med strafferedninger. Muri fikk faktisk en del ekstrapoeng for mål i år(4 mål = 8 poeng).

Det å føre statistikker tar tid, ikke har vi opptak av alle kampene og VPN er jo fortsatt basert på frivilligarbeid så noen større og mer fair totalstatistikk(del 2) kommer nok neppe.

Thunder,
            vpn.no

Comment

Mest feil i statistikken er deres versjon av minimum 20 minutter spill for å få kreditert poeng i en kamp. Fellah som slo innlegget seiersmålet vårt i Bergen, får altså ikke poeng for Brannkampen, selv om han absolutt er delaktig i seieren med innlegget sitt på målet. Han kom inn i det 83 minutt.

Brix får ikke -1 poeng for sine 13 minutter mot Lillestrøm, selv om stillinga var 0-0 når han kom inn, og vi tapte 0-1. Brix var, så vidt jeg husker, også delaktig i at vi fikk den cornern i mot oss om Lillestrøm scora på.

Allikevel er det fortsatt grove feil i statistikken.
              Fuenmayor er trukket -1 poeng for Strømsgodsetkampen, men når Fuenmayor gikk av banen etter 30 minutter var stillinga fortsatt 0-0. Kan Fuenmayor lastes for at Strømsgodset scorer 3 mål etter at han har gått av banen? Eller har han fått -1 for kampen fordi det passer vpns statistikere og spilleruttalelser at Fuenmayor får lavest mulig score...
              in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                Allikevel er det fortsatt grove feil i statistikken.
                Fuenmayor er trukket -1 poeng for Strømsgodsetkampen, men når Fuenmayor gikk av banen etter 30 minutter var stillinga fortsatt 0-0. Kan Fuenmayor lastes for at Strømsgodset scorer 3 mål etter at han har gått av banen? Eller har han fått -1 for kampen fordi det passer vpns statistikere og spilleruttalelser at Fuenmayor får lavest mulig score...
                Det er blitt likt for alle om de var på banen eller ikke når mål kom, så lenge de overholdte 20 minutters grensa.

Forresten syns jeg det er herlig at du har fått en egen konspirasjonsteori om at VPN nå prøver å få Fuenmayor til å se dårligst mulig ut.. Hvertfall ut av en helt personlighetsnøyral faktastatistikk som denne.

Comment

Originally posted by Thunder View Post
                  Det er blitt likt for alle om de var på banen eller ikke når mål kom, så lenge de overholdte 20 minutters grensa.
                  Og det gjør jo hele statistikken idiotisk. Forsvaret hang tildels sammen mot Strømsgodset når Fuenmayor dirigerte forsvaret fra sin venstrebackposisjon. Når Andresen måtte overta etter at Fuenmayor gikk ut rakna forsvaret totalt.

Hvis to spillere ikke fungerer på midtbanen, la oss si man ligger under 0-2 til pause. Så gjør bytter man de to midtbanespillerne og overkjører motstanderne totalt i andre omgang og vinner 3-2. Da får altså de to midtbanespillerne som var ræva og tapte 0-2 sin omgang altså allikevel kreditert en seier på lik linje med de to midtbanespillerne som virkelig var gode. Dette gjør jo statistikken deres totalt meningsløs.
                  in Absinthia

Comment

Kan vi ikke være enige i at både statistikk og Fuenmayor er lite brukbart?

Comment

Originally posted by Thunder View Post
                      Når man setter poengbørs er det greit med en minuttgrense på for eksempel 20 minutter. Men når man regner +/- så skal naturligvis det være på spilleren som var på banen da målet kom. Enten man akkurat ble bytta inn eller ikke.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                        Når man setter poengbørs er det greit med en minuttgrense på for eksempel 20 minutter. Men når man regner +/- så skal naturligvis det være på spilleren som var på banen da målet kom. Enten man akkurat ble bytta inn eller ikke.
                        Og Martin som både spiller og trener/sjef burde vel få +/- for prestasjonen til spillerne som kommer inn

Comment

Originally posted by GordonStrachan View Post
                          Og Martin som både spiller og trener/sjef burde vel få +/- for prestasjonen til spillerne som kommer inn
                          Da vinner'n! (eller kommer sist)

Comment

Working...
                          X