Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Mest verdifulle spiller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mest verdifulle spiller

I henhold til vpns mest verdifulle spiller, så ser jeg følgende:
    Andreas Nordvik, som svært mange vil ha med videre, står uten poeng.
    Strandberg viser seg som en svært verdifull spiller.
    Dos Santos, som mange vil ha vekk, har god statistikk.
    Nykjøpte Madsen gjør det bra, og utskjelte Muri har vært solid.

Og for å være litt sleivkjefta. Spiller vi med Strandberg i samtlige minutter til neste år, så vinner serien uten poengtap...

Venter spent på statistikk del 2. Kan det være en tilsvarende optastatistikk som kommer tro?
    in Absinthia

Statistikk er morsomt, man kan bruke det til nesten hva man vil... Om man bare legger de rette premissene.
    Spesielt er det interessant at forsvaret vårt jevnt over kommer greit ut av det med tanke på hvor lekk vi har vært i år.

Men, skal lista legges til grunn burde denne elleveren gi mest poeng:
    Perkins (1,12)
    Santos (1,22) - Madsen (1,40) - Muri (1,05) - Brix (1,00)
    Strandberg (3,00) - Andresen (1,0) - Bojan (1,16)
    Mos (1,18) - Bengt (1,04) - Dawda (1,00)

En spennende blanding av rutine og talent det der.

Men, skal vi først ha statistikkbrillene på så kan vi jo finne et felles snitt for denne gjengen (1,286)og kjapt regne ut at 30 kamper med denne gjengen skal gi oss 38 poeng, og da må det tas med i betraktning at Strandbergs kunstig høye snitt trekker veldig opp. Om han skulle bli erstattet av stortalentet Singh ender de på 33 poeng. Ergo, fjorårets poengfangst bør ikke legge grunnlaget for hva vi ender opp med i 2010.

Comment

Nå ja. Statsen til Strandberg er så god at vi ikke trenger å se vekk i fra den, men når det gjelder Brix så er statistikken feil. Han har to kamper og det er to kamper vi har tapt. 0-3 mot Godset og 0-1 mot Lillestrøm. Alle mål scora med Brix på banen. Brix bør derfor få 0 poeng.

Det rare er at når jeg sjekka statistikken til Fuenmayor, så ser jeg store feil i statistikken der også. Fuenmayor har 5 kamper. På de minuttene han har vært på banen har vi uavgjort mot Aalesund (1 poeng hele kampen), Seier borte mot Sandefjord (3 poeng (vi vant 2. omgang som han spilte 1-0) og uavgjort borte mot Strømsgodset (1 poeng (det sto fortsatt 0-0 når Brix kom inn for Fuenmayor etter 30 min). De to siste kampene har endt med 0 poeng for Fuenmayor. Altså bør han ha skaffa oss 5 poeng og 1.00 i snitt. Det er god stats. Og så er jeg da i tvil om Storbæk sin stats er riktig, men han har så mange kamper at jeg velger å se bort i fra den. Det eneste jeg vil si er at kanskje vpn bør prøve på nytt.

Jeg velger også å trekke Andresen ut, ikke fordi han nødvendigvis trenger å tas ut av en sånn liste, men av eget ønske i henhold til at Andresen bør konsentrere seg om trener/managerrollen.

Madsen lar jeg stå, selv om fem kamper er lite grunnlag kontra Muri, så er forskjellen såpass stor at det kan forsvares.

Da sitter jeg igjen med dette laget, uten at jeg har sjekka at resten stemmer.

Perkins
      Dos Santos - Strandberg - Madsen - Fuenmayor/Storbæk
      Hæstad
      Singh - Bojan
      Leigh - Mos
      Sæternes

Og da ligner det fryktelig mye på det som fort kan være førsteoppstillinga vår; men som sagt. Jeg tror noen i vpn har vært dritings når denne statistikken er laget, når man ser på utslagene på Fuenmayor og Brix.
      in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
        Perkins
        Dos Santos - Strandberg - Madsen - Fuenmayor/Storbæk
        Hæstad
        Singh - Bojan
        Leigh - Mos
        Sæternes
        Tall er gøy og sånt, men jeg er veldig glad for at denne 11'ern ikke er det vi startet med hver kamp (for så vidt ikke mulig pga skader etc, men likevel).

Forøvrig ser jeg ikke helt poenget med en statistikk som ikke kan brukes til noe særlig. Da er det vel bedre å summere alle karakterene fra diverse aviser og ta utgangspunkt i dem. Dette + her og - der blir uansett ikke noe i nærheten av objektivt eller nyttig som indikator for godt eller dårlig spill.

Comment

Litt oppklaring osv..

Statistikk del 1 er nå ordna. Det var masse feil i den som ble fiksa opp.

Videre:

Regner med at det er deg Hjesus som vi fikk mail av igår, så da klipper jeg inn deler av svaret her også siden det er relevant:

"Når det gjelder Brix og Fuenmayor så klarte du faktisk å pirke på noen av de få som faktisk stemte:

Brix:
          Strømsgodset(borte) -1 poeng.
          Bodø/Glimt(borte) 3 poeng.
          Står igjen med 2 poeng på 2 kamper og 1.00 i snitt(Husk her at de må spille MINST 20 minutter for å få poeng).

Fuenmayor:
          Aalesund(hjemme) 1 poeng.
          Tromsø(hjemme) -1 poeng.
          Sandefjord(hjemme) 3 poeng.
          Odd(Hjemme) -1 poeng.
          Strømsgodset(Borte) -1 poeng.
          1-1+3-1-1=1 poeng. Her rota du litt med pluss og minus, så derfor blir det feil.
          Snitt: 0.20."

Videre skal jeg fikse en statistikk del 3 nå også, hvor vi ser på personlige poeng fordelt på antall minutter spilt.

Thunder,
          vpn.no

Comment

Ja, men da velger jeg å sette inn mitt svar på den også:
            -------------------
            Da synes jeg statistikken deres er grådig teit.
            Greit, Bodø-Glimt kampen fikk jeg ikke med meg på Brix. Det står to kamper totalt på statistikken til Dagbladet, så når jeg hadde finni to kamper gadd jeg ikke leite lenger; men vi tapte Lillestrømkampen i 87 minutt, det var 1 av de 13 minuttene med Brix på banen. Attpåtil på en corner skapt på sida til Brix og Storbæk, hvilket indirekte gjør at Brix var delaktig i baklengsmålet. Fakta var at vi hadde 1 poeng før Brix kom på banen, og 0 poeng når han gikk av banen. Da er det rimelig merkelig å utelate dette fra statistikken. At dere utelater 0-0 dersom spillerne er mindre enn 20 min på banen er greit. Men når spillere er på banen når det scores mål, må alltid tas med.

Det er du som roter med + og - på Fuenmayor.
            Vi spilte 0-0 mot Strømsgodset i 44 minutter. Fuenmayor var på banen i de 30 første minuttene, mens vi altså ennå holdt 0-0.
            Hvordan kan han lastes -1 poeng når han ikke var på banen når Strømsgodset putta de tre måla sine?

Dette gjør jo sitt til at Fellah, som slår innlegget til Storbæk som stusser til Sæternes som stupheader inn 2-1 borte mot Brann i siste minutt ikke får kred i det hele tatt, selv om han absolutt var delaktig i at Vålerenga vant 2 poeng til, får han altså ikke kred for kampen fordi han bare spilte i 7 minutter. Samme faen at han slo innlegget vi scora på. Da mener jeg denne statistikken er latterlig.
            in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
              Ja, men da velger jeg å sette inn mitt svar på den også:
              -------------------
              Da synes jeg statistikken deres er grådig teit.
              Greit, Bodø-Glimt kampen fikk jeg ikke med meg på Brix. Det står to kamper totalt på statistikken til Dagbladet, så når jeg hadde finni to kamper gadd jeg ikke leite lenger; men vi tapte Lillestrømkampen i 87 minutt, det var 1 av de 13 minuttene med Brix på banen. Attpåtil på en corner skapt på sida til Brix og Storbæk, hvilket indirekte gjør at Brix var delaktig i baklengsmålet. Fakta var at vi hadde 1 poeng før Brix kom på banen, og 0 poeng når han gikk av banen. Da er det rimelig merkelig å utelate dette fra statistikken. At dere utelater 0-0 dersom spillerne er mindre enn 20 min på banen er greit. Men når spillere er på banen når det scores mål, må alltid tas med.

Det er du som roter med + og - på Fuenmayor.
              Vi spilte 0-0 mot Strømsgodset i 44 minutter. Fuenmayor var på banen i de 30 første minuttene, mens vi altså ennå holdt 0-0.
              Hvordan kan han lastes -1 poeng når han ikke var på banen når Strømsgodset putta de tre måla sine?

Dette gjør jo sitt til at Fellah, som slår innlegget til Storbæk som stusser til Sæternes som stupheader inn 2-1 borte mot Brann i siste minutt ikke får kred i det hele tatt, selv om han absolutt var delaktig i at Vålerenga vant 2 poeng til, får han altså ikke kred for kampen fordi han bare spilte i 7 minutter. Samme faen at han slo innlegget vi scora på. Da mener jeg denne statistikken er latterlig.
              Jupp, det blir sånn. Det er pluss og minussider ved hele greia.

Tror Bojan dro nytte av det på vårsesongen og Shelton nå i høst ved at de kom innpå i kamper vi tapte, men at de klarte å score et mål etter at de kom inn.

Den delen som ble lagt ut her er veldig straight forward. Så burde ikke være noe problem. Du som alle andre vet vel at slike statistikker ikke forteller hele sannheten om laget, men det gir da hvertfall noen spennende aspekter til ting og tang.

Comment

Originally posted by Thunder View Post
                Jupp, det blir sånn. Det er pluss og minussider ved hele greia.

Tror Bojan dro nytte av det på vårsesongen og Shelton nå i høst ved at de kom innpå i kamper vi tapte, men at de klarte å score et mål etter at de kom inn.

Den delen som ble lagt ut her er veldig straight forward. Så burde ikke være noe problem. Du som alle andre vet vel at slike statistikker ikke forteller hele sannheten om laget, men det gir da hvertfall noen spennende aspekter til ting og tang.
                Joda, er klar over det; men uansett må Fuenmayor sin statistikk rettes opp. Han kan ikke lastes for de 3 baklengsmåla mens han ikke var på banen. Basta!

Jeg mener også at statistikken blir riktigere om man ser på om det blei utgjort noen forskjell etter at spilleren kom inn, selv om spilleren ikke når de obligatoriske 20 minuttene.

Sånn sett er Opta-statistikken genial, men for å lage optastatistikk må man gå igjennom alle kampene på video og notere flittig i hver bidige kamp. Vålerenga hadde helt sikkert denne statistikken da Drillo var i klubben, og jeg tror Aabrekk også førte slik statistikk under Rekdal; men det er nok litt for tidkrevende å føre på hobbybasis. Det ser jeg.

Jeg mener uansett at en rein +/- statistikk er bedre enn den dere lever nå. Statistikken kan også ta høyde for å gi 0 poeng for å ha spilt under 20 min og ikke utgjort noen forskjell, evt 0,5 poeng (en halv uavgjort).
                in Absinthia

Comment

Hva med at spilleren får poeng for det som skjer på banen når han er der? F.eks. spiller a spiller første 70 mins og vi leder 1-0 da han byttes med spiller b. Spiller a går da av banen med 3p. I det 80. minutt blir det 1-1 som også blir sluttresultatet. Spiller B går av banen med tap (siden "han" tapte sin periode 0-1), spiller A gikk av banen med 3p (siden "han" vant sin periode 1-0) mens resten av spillerene får 1p (for 1-1).

Det blir jo fortsatt feil, men det ser jo ikke ut til å stoppe noen.

PS! Lykke til med den poeng-utregninga.

Comment

Originally posted by Grim View Post
                    Det blir jo fortsatt feil, men det ser jo ikke ut til å stoppe noen.
                    Hahahaha! Og når vi har laget 25 forskjellige modeller, så kan vi regne dem sammen på langs og tvers, og vips er 2011-sesongen over uten at vi la merke til det.

Nei, gi alle terningkast tre for forsøket, så prøver vi igjen neste år.

Comment

Working...
                    X