Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lite folk på kampene

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Lite folk på kampene

...det skal vel sies at det går noen busser fra hist og pist på østlandet til kampene våre... men en grei oppsummering av sannheten - det skal du ha!

terje

Comment

Re: Lite folk på kampene

Konklusjonen:

Alt er ikke bare ræva ... (som så mange av trådene her på forumet påstår). Det er ikke sånn at Rosenborg og Brann er så fantastisk mye bedre til å mobilisere enn oss. Det er endel objektive faktorer knytta til VIF og Oslo-fotballen som det er viktig å ta med i regnestykket når vi diskuterer hva som skal til for å øke antall tilskuere.

Comment

Hvor mange er egentlig på kampene?

Det er en stor forskjell på hvordan de ulike lagene teller antall tilskuere. Dette har vært diskutert på forumet ved tidligere anledninger, men jeg nevner det igjen..

Etter 2004-sesongen spurte jeg samtlige lag (over e-post) hvordan de oppga sitt tilskuertall. De fleste - med unntak av Lyn, HamKam og Enga, oppga at de inkluderte for eksempel sesongkort i tilskuertallet, uavhengig om sesongkortinnehaveren var på stadion eller ikke. At mange klubber derfor systematisk oppgir et for høyt tilskuerantall synes derfor sannsynlig. Videre kom det frem i min uhøytidlige rundspørring at de forskjellige klubbene hadde veldig ulike rutiner for hvordan de forsøker å "presse" samarbeidspartnere og lignende til å benytte seg av billettene de fkk tildelt. Noen klubber er derfor sikkert ganske nærme når de oppgir tilskuerantallet, mens andre kanskje bommer med flere tusen.

Forøvrig tror jeg at grunnen til at Vif og Lyn oppgir et "nøyaktig" antall skyldes at klubbene leier stadion. De må derfor betale en viss sum til Ulvål Stadion AS (eller hva firmaet heter) for hver tilskuer.

For ordens skyld er det på sin plass å påpeke at dette gjaldt i for 2004-sesongen. Hvordan det er nå, vet jeg ikke.

Harald

Comment

Re: Hvor mange er egentlig på kampene?

Sitat: Den man, 07 august 2006 10:58 skrev Harald H:

> Det er en stor forskjell på hvordan de ulike lagene teller antall tilskuere. Dette har vært diskutert på forumet ved tidligere anledninger, men jeg nevner det igjen..

>

> Etter 2004-sesongen spurte jeg samtlige lag (over e-post) hvordan de oppga sitt tilskuertall. De fleste - med unntak av Lyn, HamKam og Enga, oppga at de inkluderte for eksempel sesongkort i tilskuertallet, uavhengig om sesongkortinnehaveren var på stadion eller ikke. At mange klubber derfor systematisk oppgir et for høyt tilskuerantall synes derfor sannsynlig. Videre kom det frem i min uhøytidlige rundspørring at de forskjellige klubbene hadde veldig ulike rutiner for hvordan de forsøker å "presse" samarbeidspartnere og lignende til å benytte seg av billettene de fkk tildelt. Noen klubber er derfor sikkert ganske nærme når de oppgir tilskuerantallet, mens andre kanskje bommer med flere tusen.

RBK kan ihvertfall føyes til unntakslista di. De var vel litt mer slappe med det før, men med nye billettsystemet registreres kun de som er på stadion.

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."

Benjamin Franklin

Comment

Recon sier: "RBK kan ihvertfall føyes til unntakslista di. De var vel litt mer slappe med det før, men med nye billettsystemet registreres kun de som er på stadion."

----

Er du sikker på det? Når det ble det innført i såfall?

Harald

Comment

Sitat: Den man, 07 august 2006 14:49 skrev Harald H:

> Recon sier: "RBK kan ihvertfall føyes til unntakslista di. De var vel litt mer slappe med det før, men med nye billettsystemet registreres kun de som er på stadion."

>

> ----

>

> Er du sikker på det? Når det ble det innført i såfall?

>

> Harald

de sa ihvertfall over høytaller`n på lerkendal at det var x anntall betalende å det er vel med sesongkort så vidt jeg kjønner

>

Comment

Sitat: Den man, 07 august 2006 10:58 skrev Harald H:

> Det er en stor forskjell på hvordan de ulike lagene teller antall tilskuere. Dette har vært diskutert på forumet ved tidligere anledninger, men jeg nevner det igjen..

>

> Etter 2004-sesongen spurte jeg samtlige lag (over e-post) hvordan de oppga sitt tilskuertall. De fleste - med unntak av Lyn, HamKam og Enga, oppga at de inkluderte for eksempel sesongkort i tilskuertallet, uavhengig om sesongkortinnehaveren var på stadion eller ikke. At mange klubber derfor systematisk oppgir et for høyt tilskuerantall synes derfor sannsynlig. Videre kom det frem i min uhøytidlige rundspørring at de forskjellige klubbene hadde veldig ulike rutiner for hvordan de forsøker å "presse" samarbeidspartnere og lignende til å benytte seg av billettene de fkk tildelt. Noen klubber er derfor sikkert ganske nærme når de oppgir tilskuerantallet, mens andre kanskje bommer med flere tusen.

>

> Forøvrig tror jeg at grunnen til at Vif og Lyn oppgir et "nøyaktig" antall skyldes at klubbene leier stadion. De må derfor betale en viss sum til Ulvål Stadion AS (eller hva firmaet heter) for hver tilskuer.

>

> For ordens skyld er det på sin plass å påpeke at dette gjaldt i for 2004-sesongen. Hvordan det er nå, vet jeg ikke.

>

> Harald

Tror det var på TV2 tekst tv for noen uker siden det stod at Viking trekker flere tilskuere enn Vålerenga.(nå er vi forbi igjen)

Men som Harald her skriver er det ikke nødvendigvis korrekt, de teller på en annen måte.

I Viking tar de med sesongkort og sponsorbilletter (+ kjøpte billetter) i tilskuertallet uansett om INGEN av disse møter. (Lsk, Stabæk og Molde gjør det også, muligens andre?) Dette tallet er faktisk på rundt 10 000 og betyr at Viking aldri vil kommer under dette tallet selv med 500 på kampen.

Rosenborg 19138

Brann 15939

Vålerenga 13402

Viking 13393

Lillestrøm 9059

Fredrikstad 8138

Start 7994

Lyn 6610

Molde 6110

Ham-Kam 5372

Tromsø 5062

Sandefjord 5018

Odd Grenland 4979

Stabæk 4939
                www.tsbudbil.no

Comment

"Vi oppfordrer alle til å forhåndskjøpe billetter slik at klubben tidlig kan gå ut å reklamere for godt billettsalg til sine kamper og på den måten få mer blest og interesse rundt kampene." (vif-fotball.no)

kommentarer overflødige?

Comment

I fjor så prøvde VIF å skape litt mer liv å røre med pause underholdning osv så ivertfall for folk med barn på kamp så var det et lite avbrekk med noe annet underholdning. Men dette ble jo total slakta av de fleste her inne - "man drar vel faen ikke på kamp for å se noen danse i pausen - man drar på kamp for å se fotball".

Når jeg har med sønnen på 5 år på kamp så skulle jeg gjerne hatt masse pauseunderholdning, også underholdning før kampen.

Comment

Om du regner sammen de ledige plassene som står oppført på hvert felt på Billettluka.no nå, så er det ny tilskuerrekord i aften.

Nå kl 14 er det igjen ca 15oo billetter. Så får vi se hvor mange det blir til kamp da. Fribillettene florerer jo hos sponsorer, og sesongkortinnehavere er jo ikke alltid tilstede.

Tipper på 17000 tilskuere jeg...

Inaktiv siden Skien-05

Comment

Sitat: Den søn, 13 august 2006 14:02 skrev KÆNNTONA:

> Om du regner sammen de ledige plassene som står oppført på hvert felt på Billettluka.no nå, så er det ny tilskuerrekord i aften."

Dette er fordi ikke alle tribuneseksjoner er åpna opp for salg.

Comment

Working...
                        X