Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Aalesund 3-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Med unntak av Shelton som bør gå mer på løp så må folk skjønne hva ballbesittende fotball består av, greit at det har vært lite av det i Norge men herregud da.

Jeg blir helt matt når jeg står på tribunen og folk skriker "løp" og "skyt" hver gang vi har mer enn 3 trekk med ballen.

Og at det er skrevet et par hundre ganger her inne allerede at backene må ligge bak pga midtstopper som går frem hjelper heller ikke tydeligvis så da gidder jeg ikke ta opp det.

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
      Med unntak av Shelton som bør gå mer på løp så må folk skjønne hva ballbesittende fotball består av, greit at det har vært lite av det i Norge men herregud da.

Jeg blir helt matt når jeg står på tribunen og folk skriker "løp" og "skyt" hver gang vi har mer enn 3 trekk med ballen.

Og at det er skrevet et par hundre ganger her inne allerede at backene må ligge bak pga midtstopper som går frem hjelper heller ikke tydeligvis så da gidder jeg ikke ta opp det.

Fornøyd med spillet for tiden skjønner jeg. Du er ikke alene om det, men det må være lov til å komme med konstruktive innspill om spillestil også. Jeg synes Vålerenga flytter opp midtstopper nesten ukritisk. Det er relativt enkelt å lese og fører ofte til at vi blir stående i stampe midt i banen. Når tempoet er høyt får dette innvirkning i en helt annen gra. Da får ikke motstanderlaget muligheten til å organisere seg. Hvis Vålerenga blir BEDRE variere med bruk av backene offensivt vil dette bli prima. Først da vil det bli virkelig vanskelig å lese spillet vårt.
      Slik det er nå bruker vi indreløperne som spillepunkt offensivt og disse går som oftest inn i banen. Dobler vi på kant får vi en ekstra dimensjon i spillet og det blir vanskeligere for motstander å vite om vi flytter opp sentralt eller på kant...
      Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by thorstein View Post
        Fornøyd med spillet for tiden skjønner jeg. Du er ikke alene om det, men det må være lov til å komme med konstruktive innspill om spillestil også. Jeg synes Vålerenga flytter opp midtstopper nesten ukritisk. Det er relativt enkelt å lese og fører ofte til at vi blir stående i stampe midt i banen. Når tempoet er høyt får dette innvirkning i en helt annen gra. Da får ikke motstanderlaget muligheten til å organisere seg. Hvis Vålerenga blir BEDRE variere med bruk av backene offensivt vil dette bli prima. Først da vil det bli virkelig vanskelig å lese spillet vårt.
        Slik det er nå bruker vi indreløperne som spillepunkt offensivt og disse går som oftest inn i banen. Dobler vi på kant får vi en ekstra dimensjon i spillet og det blir vanskeligere for motstander å vite om vi flytter opp sentralt eller på kant...
        Litt uenig med deg her faktisk.
        Ja, det er selvfølgelig rom for utbedringer i stilen til MA, men det å doble på kant vil ikke fungere spesielt bra mot etablert forsvar. Innlegg fra kant mot etablert forsvar er sjelden en god ide.
        Det å spille seg gjennom midten, ved å variere småspill og gjennombruddshissighet er not tanken MA ønsker å gjennomføre.
        Vi har sett flere fine mål hvor vi slår om takten og spiller gjennom på få touch. Med dette varierer vi jo spillet.
        En av årsakene til at det ofte går i stå, mener jeg står på Singh. Han spiller veldig sjelden direkte pass, men snur og vender på seg selv med ball i beina som gjør at motstander får etablert seg.
        Hæstad blir bare bedre og bedre med ball, men han har sammen med Singh fortsatt et stykke til Fellah og hans måte å lese spillet på.

Jeg mener MA skal fortsette med dette spillet, og ikke endre noen verdens ting. Her gjelder det å utvikle spillestilen som nå begynner å sitte, slik at vi kan variere uten at det går på bekostning av trygghet.
        Varier med småspill og gjennombruddshissighet og kombiner med noen få lange baller er alt som skal til.
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Er så lei av uttrykket "doble på kant", det er sånn Høgmo-stil over det. Syns gutta våre på kant kommer seg forbi back+sikring alene ekstremt ofte uansett. Innlegg er vi elendige på uansett så å "doble på kant" for å slå innlegg i boks er bortkastet om det gjøres for mye. Litt for variasjonens del er okei.

Min favoritt er "45-ut". Kant/back/indreløper kommer seg forbi, fosser inn mot mål og slår 45 grader ut rett innenfor 16m. Blir ALLTID mål, i motsetning til "kårner er mål" som ca aldri blir mål.

Comment

Originally posted by Sankt Hallvard View Post
            Er så lei av uttrykket "doble på kant", det er sånn Høgmo-stil over det.
            Haha, Høgmo-stil, skjønner helt hva du mener
            Enig med Sankt Hallvard, å doble på kant for å slå innlegg er ikke noe god oppskrift med mindre vi bruker Bengt som tanksenter (men han blir jo likevel veldig ensom i høyden). Sånn vi spiller nå har jeg likevel sett oss få til gjennomspill langs kanten ved å bruke Singh/Hæstad på smarte løp eller Fellah som spiller på Luton/Berre. Jeg liker det jeg ser, men i første omgang mot Aalesund skjønner jeg veldig godt hva noen her mener om aggressivitetsnivået, vi er jo av norsk fotballskole de fleste av oss. Jeg vil påpeke at Aafk jobba rævva av seg i første omgang for å dekke oss hele tiden, og det resulterte i at ballene trilla inn mot slutten.

Jeg vil også gjerne påpeke en gang til at om ikke Shelton hadde gått så syykt ofte inn i banen som han gjorde i går, hadde vi fått mye mer rom. Det var flere ganger han plasserte seg oppå Moa når midtbanen kunne lagt en smart crosser over til kanten hans og skapt store rom og muligheter for å utfordre/legge inn/skape ubalanse.

Comment

Originally posted by Sankt Hallvard View Post
              Er så lei av uttrykket "doble på kant", det er sånn Høgmo-stil over det. Syns gutta våre på kant kommer seg forbi back+sikring alene ekstremt ofte uansett. Innlegg er vi elendige på uansett så å "doble på kant" for å slå innlegg i boks er bortkastet om det gjøres for mye. Litt for variasjonens del er okei.

Min favoritt er "45-ut". Kant/back/indreløper kommer seg forbi, fosser inn mot mål og slår 45 grader ut rett innenfor 16m. Blir ALLTID mål, i motsetning til "kårner er mål" som ca aldri blir mål.
              Min favoritt er "syvogsøtti-ut" Veit alltid hvor du har'n. Slår aldri feil. Måker kula og håper på det beste.
              "45-ut" har vi scora veldig mye under Martin.

Som fks 1-4 målet i cupfinalen og Fellah mot molde i år.

Comment

4-5 helt sentrale spillere på AaFK var ute med skade til denne kampen.

Føler meg rimelig sikker på at AaFK kjører over Enga hjemme i Ålesund 25. juli.

Comment

Kos for deg

Comment

Working...
                  X