Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trenere og kritikk av enkeltspillere

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trenere og kritikk av enkeltspillere

I dag er Rekdal ute og peker på enkeltspillere som har gjort feil i de siste kampene.

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article698685.ece

Her går han et godt stykke på vei i å antyde at disse enkeltspillerne har hovedansvaret for de dårlige resultatene i det siste.

Som flere har påpekt her inne, har den type offentlig kritikk ført til positiv utvikling etterpå hos i hvert fall noen spillere (Gashi har vært nevnt som eksempel). Om det betyr at det alltid er smart å kritisere enkeltspillere når laget ikke presterer er vel et åpent spørsmål, men uansett så er kontrasten til de store klubbene i f. eks. England er ganske påfallende: En mann som Ferguson har vel så å si aldri kritisert egne spillere individuelt i media, uansett hva en spiller skulle finne på.

Mulig jeg ikke følger så godt med i fotballverden for øvrig (men det er det sikkert andre her inne som gjør), men det virker på meg som om Rekdal er ganske alene om denne strategien - eller hvordan gjøres dette i de andre klubbene i TL?

Og hva er best? Satt på spissen: Ubetinget forsvar av spillerene sine eller offentlig kritkk av enkeltspillere når laget ikke presterer?

Re: Trenere og kritikk av enkeltspillere

Sitat: Den ons, 02 august 2006 10:58 skrev ice69:

> I dag er Rekdal ute og peker på enkeltspillere som har gjort feil i de siste kampene.

>

> http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article698685.ece

>

> Her går han et godt stykke på vei i å antyde at disse enkeltspillerne har hovedansvaret for de dårlige resultatene i det siste.

-------

Jeg vil heller si at han langt på vei legger skylda på enkeltspillere for enkelte mål, som kom i kamper som vi tapte.

At han kun skylder på Holm, dos Santos og Storbæk for siste tids dårlige resultater, er rimelig søkt, mildt sagt.

Og, jeg er ganske sikker på at disse spillerne vet godt selv at de gjorde feil ved nevnte mål. Tipper de også har fått høre det av Rekdal personlig før han nevnte det til fxt.no.

Comment

Sannheten er vel at vi kunne tatt poeng i ihvertfall én av de 3 kampene hvis ikke det hadde vært for de feilene, de var såpass amatørmessige at det må de tåle og høre.

Comment

Sitat: Den ons, 02 august 2006 11:14 skrev foomatic:

> Sitat: Den ons, 02 august 2006 10:58 skrev ice69:

>

> > I dag er Rekdal ute og peker på enkeltspillere som har gjort feil i de siste kampene.

> >

> > http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article698685.ece

> >

> > Her går han et godt stykke på vei i å antyde at disse enkeltspillerne har hovedansvaret for de dårlige resultatene i det siste.

> -------

>

> Jeg vil heller si at han langt på vei legger skylda på enkeltspillere for enkelte mål, som kom i kamper som vi tapte.

>

> At han kun skylder på Holm, dos Santos og Storbæk for siste tids dårlige resultater, er rimelig søkt, mildt sagt.

>

> Og, jeg er ganske sikker på at disse spillerne vet godt selv at de gjorde feil ved nevnte mål. Tipper de også har fått høre det av Rekdal personlig før han nevnte det til fxt.no.

Han legger ikke "kun" skylda på disse enkeltspillerne (det var ikke det jeg skrev...), men velger i et intervju å påpeke at personlige feil fra disse har ført til tap. Da plasserer han etter min oppfatning et hovedansvar på disse. Det er overhodet ikke "søkt" å si! Han kunne sagt tusen andre ting om hvorfor resultatene var dårlige om han ønsket, men han valgte å si akkurat dette.

Om det er smart eller ei er en ting, mitt poeng er at han er ganske alene om å komme med den type utspill. Eller...?

Comment

Sitat: Den ons, 02 august 2006 11:45 skrev ice69:

> Om det er smart eller ei er en ting, mitt poeng er at han er ganske alene om å komme med den type utspill. Eller...?

"

Hvis du kjører hvilkensomhelst buss med nordgående rute ut av Oslo så kommer du til et lite sted med et fotballag som har en trener som muligens har gjort det samme et par ganger, hvis det er viktig for deg. Da også hadde det samme effekt som Rekdal's kjefting på Gashi.

Comment

Jeg driter lang faans marsj det var. Vi vinner som et lag og taper som et lag. Er drittlei ensidig fokusering på det negative fra Rekdal og spillerne. Vi supportere blir servert crap til frokost flere dager i uka. Oppgulp og negative tanker. uansett hvordan det går i kveld forventer jeg en offensiv holdning og en positiv oppbygging rundt klubben. Dette definitivt fra Ledere og Spillere. Vi har alle muligheter i verden til å skape et storlag og så serveres sutrete meldinger og unnskyldninger "hele tiden".

Arild Rønsens reisebrev fra hvorsomhelst om hvor morsomt det er å være Vålerengaspiller henger ikke på greip når jeg hører spillerne og klubben uttale seg.

Frykt ikke - Vår framtid er LYS
            Man må delta for å vinne

Comment

Dette må da være uproblematisk? Det er ingen hemmelighet at man straffes nådeløst for personlige feil i internasjonale turneringer.

Comment

Ja, det blir for negativt, tror det mangler mye humør og spilleglede. tror også at hvis vi ryker i kveld, og ikke serieformen bedrer seg og de labre tilskuer tallene fortsetter så er dette Rekdals siste sesong som vif trener.

Comment

Sitat: Den ons, 02 august 2006 14:41 skrev KjetilH:

> Dette må da være uproblematisk? Det er ingen hemmelighet at man straffes nådeløst for personlige feil i internasjonale turneringer.

På kammerset - ja. Men i media?

Comment

Er det noen som lengter tilbake til Tom Nordlies unnskyldninger om dårlige dommere, gress, stenger, vær og alt som ikke hadde noe med eget lag og egne prestasjoner?

Comment

Så det er ingen andre trenere som påpeker feil av enkeltspillere i media når man spiller ballen rett i beina på motstander på egen 16 og egenhendig sørger for at laget taper kampen?

Dette "Rekdal er slem"-opplegget blir bare dummere og dummere.

Comment

Jeg er uenig i måten Rekdal kritiserer egene spillere på og for meg så virker det som at det er spillerne som er idioter fordi de ikke spiller slik han vil.

Det er jo ved hvert tap så spiller de ikke slik de har snakket om før kamp bla bla bla.

Hva med å se helheten på kampen??

Hvor mange sjanser hadde vi?

Styrte vi kampen (da tenker jeg ikke i 15 min i 2 omg men litt lengre)?

Vis vi i disse kampene hadde vært overlegende på banen men kun pga freddys tabbe så taper vi med 1 mål osv, jo da er det grunn til å henge ut spillere osv.
                        Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

nå må jeg innrømme at jeg synes faktisk ikke de kommentarene er så ille..

det han prøver å fortelle er at det er ikke taktiske men personlige feil som har gjort at vi har sluppet inn mål.

og dette har han sannsynligvis tatt opp med spillerne sine også.

han blir hele tiden spurt om hvorfor vi slipper inn så mange mål for tiden....og dette er argumentet hans....

angående det med Freddy mot odd så sto det jo 2-1 når han gjorde den feilen...det kunne vi kanskje ha forsvart.

synes en trener burde ha lov til å sånt i media....han skylder ikke på spillerne men påpeker feil de har gjort...

norsk media og engelsk media kan ikke sammenlignes...

Comment

Poenget er vel for svarte ikke hvordan det var under Keiko.

Problemet er at med for mye ensidig fokusering på det negative blir stemningen rundt laget negativ.
                            Man må delta for å vinne

Comment

Working...
                            X