Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Freddy på benken NÅ!!!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Freddy på benken NÅ!!!

Hvordan kan Freddy spille kamp etter kamp?

Det er greit at han er en grei, hyggelig og kjekk kar, men han er en fantastisk elendig fotbalspiller. Rekdal sa etter kampen at Jan Derek ikke startet i går fordi han ikke spilte bra mot odd.

Hvor ræva må egentlig freddy være før han blir satt ut? Gjelder ikke den samme regelen gjelder for han? Han minner meg om en halvkeitete 4 div. spiller.

Det er ikke det at han bommer på en sjanse, selv jeg hadde satt inn, i går. For det kan skje alle. Men det er alle de fantastisk dårlig passningene og innleggene som er problemet.

Kjære Kjetil Rekdal gjør deg selv og oss som ser på en tjeneste!

Sett freddy på benken!

PASTOR B!

Re: Freddy på benken NÅ!!!

Sitat: Den tor, 03 august 2006 09:08 skrev Stovnerramp:

> Hvordan kan Freddy spille kamp etter kamp?

> Det er greit at han er en grei, hyggelig og kjekk kar, men han er en fantastisk elendig fotbalspiller. Rekdal sa etter kampen at Jan Derek ikke startet i går fordi han ikke spilte bra mot odd.

> Hvor ræva må egentlig freddy være før han blir satt ut? Gjelder ikke den samme regelen gjelder for han? Han minner meg om en halvkeitete 4 div. spiller.

> Det er ikke det at han bommer på en sjanse, selv jeg hadde satt inn, i går. For det kan skje alle. Men det er alle de fantastisk dårlig passningene og innleggene som er problemet.

> Kjære Kjetil Rekdal gjør deg selv og oss som ser på en tjeneste!

>

> Sett freddy på benken!

>

AMEN

Comment

Problemet er ikke kun freddy.

Det må renskes opp skikkelig i stallen nå etter min mening.

Nå er det for mye kokos og partyløver, og vi blir ikke et stabilt topplag som vi driver på nå.

Hvorfor i all verden har de snørt igjen pengesekken ?

Er det KUN pga floppen Melka ?

Året etter seriemesterskapet kan vi faktisk spare oss til både e - cupexit og nedrykk.

Jævlig bra enga.

Jævlig bra.

Comment

Sitat: Den tor, 03 august 2006 09:30 skrev Floyd:

> Problemet er ikke kun freddy.

>

> Det må renskes opp skikkelig i stallen nå etter min mening.

> Nå er det for mye kokos og partyløver, og vi blir ikke et stabilt topplag som vi driver på nå.

>

> Hvorfor i all verden har de snørt igjen pengesekken ?

> Er det KUN pga floppen Melka ?

>

> Året etter seriemesterskapet kan vi faktisk spare oss til både e - cupexit og nedrykk.

> Jævlig bra enga.

> Jævlig bra.

som jeg sa i en annen tråd...vi har fortsatt cup'en hehe

Comment

sett ham i en løpeline som går langs kanten..og den lina skal ikke være mer enn 5 meter lang. DA får vi kanskje litt spell på kanten og
          Felt: H

Rad: 15

Plass: 5

Comment

Freddy hadde en god første omgang igår hvis man ser bort ifra den hårreisende missen. Hvis han ikke hadde bommet der hadde han blitt sannsynligvis blitt hyllet idag for sin innsats.

Comment

Enig. Han gjorde mye bra. Synes uansett det var flere andre som ikke gjorde jobben i går. Blir slått veldig mye langt fra backrekka vår, noe som definitivt er helt døfødt. Og det er ikke bare stopperne og backene sin skyld, det er alt for få initiativ fremover på banen, mange ganger var Gashi den eneste som viste noe særlig vilje til å komme på løp.

Comment

Freddy er overhodet ikke bra nok for første 11'ern, har vi ingen som kan utfordre han om plassen så MÅ vi kjøpe en ny venstrekant, som primært er der Freddy spiller om dagen.

Gi Fellah sjansen, han kan i alle fall slå innlegg. Freddy er farligere forran eget mål enn motstanderens.

Comment

La meg starte med å slå fast det: Problemet er overhodet ikke Freddy. Det er desverre større enn som så. Som dagboka påpeker så har 14 spillere stått for 95 % av spilletida. Og det på en sesong der vi har levert den ene begredelige prestasjonen etter den andre.

Hva slags signal sender dette til startelleveren? At du kan underprestere gang på gang og likevel klippe inn på din vante posisjon ved neste kampstart.

Hva slags signal sender dette til spillerne utenfor startelleveren? Vel, det bygger ikke akkurat selvtillit og håp når det tydeligvis ikke finnes grenser for hvor lenge man kan underprestere uten at det får konsekvenser for laguttaket. Her må jeg bare ta av meg hatten for Jan Derek som har tatt sin boikott fra Reka på en imponerende måte. Den samme hatten skulle jeg gjerne tatt med meg til Reka og tredd den nedover huet på'n til han innrømmer hva hans personlige grudges med Jan Derek går ut på. For det MÅ være det. Jeg veit ikke hvilket scenarie som er mest skremmende:

1) At vi har en trener som ikke ser at Jan Derek er en klassespiller som har offensive kvaliteter som går langt utenpå de fleste andre og som ser ut til å være den eneste som er i stand til å bryte vårt ensidige angrepsmønster og komme rundt på kantene i stedet for at alt pumpes i lengderetning bakfra.

2) At vi har en trener som lar sine egne personlige grudges gå foran lagets resultater

3) At vi har en trener som ser 1), men gir blaffen og prioriterer defensivt orienterte spillere.

For meg ser det ut som om man enten er handlingslammet eller at man har kommet inn i en la-det-skure tralt der man er fornøyd med å komme på jobb og spise matpakka si selv om jobben går litt på halv tolv.

To andre ting som irriterer meg er:

a) Det gjøres for sjelden dramatiske nok grep under en kamp. Trenger du 3 mål i løpet av en omgang og spissene dine har brukt de første 45 minuttene til å dempe ballen hardere enn de har skutt den er det kanskje lurt å la noen andre ta seg av jobben (spillerbytte).

b) La oss anta, slik det står på side 4 i læreboka at spillerbytter er et av trenerens viktigste midler for å påvirke en kamp under dens gang. Hvorfor ikke da gjøre det i 45. minutt i stedet for i det 87ende? Går det folk rundt på Valle og tror at mål scoret i det 89. minutt er mindre verdt enn de som scores i de 50ende?

Jeg forlanger i utgangspunktet ikke Rekdal sitt hode på et fat. Men jeg forventer at de som forvalter Vålerengas ære, kultur og tradisjoner er seg sitt ansvar bevisst enten det er spillere, ledere eller trenere. Jeg forventer også at man gir plass for nye krefter når man merker at man over tid ikke er i stand til å gjøre jobben sin så godt som man burde ha gjort. Rekdal har gjort en fantastisk jobb med Vålerenga. Han kom hit og oste av vinnerstinkt til så stor grad at han sikkert kunne trent et Rugbylag til VM-seier uten å kunne en eneste regel. Desverre har jeg ikke sett den samme gløden i øya på'n på lang, lang tid.

Og en ting er sikkert: Hadde du sett det samme engasjementet i øynene på de 11 i blått, trenere og ledere som når man vender blikket fra banen og opp mot Gaza, Vestbredden eller Mini-Klanen så hadde dette innlegget aldri vært skrevet. Da hadde vi vært på vei til Istanbul og nytt seriegull.

Comment

Sitat: Den tor, 03 august 2006 11:42 skrev Oslo 3:

Freddy er farligere forran eget mål enn motstanderens.

Måtte le litt av den

Comment

Freddy er ikke problemet. Han står på og gir 100% for drakta, det kan jeg ikke alltid si om de andre 10. Men jeg er enig at han bør få hvile litt nå, kjempetabbe mot Odd på scoringen og enormt mye dårlige pasninger i går.

Jeg fortsetter derimot med min kritikk av Rekdal, jeg har alltid hatt sansen for han, men nå begynner jeg å få nok. Jeg trodde at han hadde et skikkelig "fotballhode". Men når han setter Tore Andre Flo til å passe på en av motstanderenes beste hodespiller, så begynner jeg faktisk å lure hva som foregår oppe i Rekdal sitt hode.....Dette skjedde mot Odd og det skjedde igjen i går. Han må jo se at TAF ikke har et defensivt fiber i kroppen og ikke kan ha viktig markeringsoppgave på def. dødballer?? Dette skjønner jeg rett og slett ikke, så tafatt og redd som Flo er så må han ihvertfall holdes langt unna def. dødballer. Begynner å bli litt lei alle taktiske bommerter som Rekdal gjør.

Nå har vi da snart ikke spillere igjen, så jeg lurer egentlig på hva som foregår i kulissene på Valle. Mistenker store økonomiske problemer, eneste grunnen til at man selger unna så mange spiller på en gang...tror nå jeg ihvertfall.

Comment

Sitat: Den tor, 03 august 2006 20:17 skrev Terry77:

>

> Nå har vi da snart ikke spillere igjen, så jeg lurer egentlig på hva som foregår i kulissene på Valle. Mistenker store økonomiske problemer, eneste grunnen til at man selger unna så mange spiller på en gang...tror nå jeg ihvertfall.

---------------------------------

tipper det meste av grunnen til strammere pung(!), er at Mr Lange kosta skjorta.. håper han klarer å fylle den..

terje

Comment

Sitat: Den tor, 03 august 2006 09:08 skrev Stovnerramp:

> Hvordan kan Freddy spille kamp etter kamp?

> Det er greit at han er en grei, hyggelig og kjekk kar, men han er en fantastisk elendig fotbalspiller. Rekdal sa etter kampen at Jan Derek ikke startet i går fordi han ikke spilte bra mot odd.

> Hvor ræva må egentlig freddy være før han blir satt ut? Gjelder ikke den samme regelen gjelder for han? Han minner meg om en halvkeitete 4 div. spiller.

> Det er ikke det at han bommer på en sjanse, selv jeg hadde satt inn, i går. For det kan skje alle. Men det er alle de fantastisk dårlig passningene og innleggene som er problemet.

> Kjære Kjetil Rekdal gjør deg selv og oss som ser på en tjeneste!

>

> Sett freddy på benken!

>

--------------------------------

Å si at han er en elendig fotballspiller er veldig drøyt.

Comment

Sitat: Den lør, 05 august 2006 00:51 skrev Sasukhan:

> Sitat: Den tor, 03 august 2006 09:08 skrev Stovnerramp:

>

> > Hvordan kan Freddy spille kamp etter kamp?

> > Det er greit at han er en grei, hyggelig og kjekk kar, men han er en fantastisk elendig fotbalspiller. Rekdal sa etter kampen at Jan Derek ikke startet i går fordi han ikke spilte bra mot odd.

> > Hvor ræva må egentlig freddy være før han blir satt ut? Gjelder ikke den samme regelen gjelder for han? Han minner meg om en halvkeitete 4 div. spiller.

> > Det er ikke det at han bommer på en sjanse, selv jeg hadde satt inn, i går. For det kan skje alle. Men det er alle de fantastisk dårlig passningene og innleggene som er problemet.

> > Kjære Kjetil Rekdal gjør deg selv og oss som ser på en tjeneste!

> >

> > Sett freddy på benken!

> >

>

>

> --------------------------------

>

> Å si at han er en elendig fotballspiller er veldig drøyt.

----

Han er ingen elendig fotballspiller. Freddy er ikke god nok for en første 11'r som skal være med å dominere norsk fotball. Styrken til Freddy må være innsatsen, hans lange innkast og til dels hans innlegg. Han er dessverre for dårlig når det gjelder skudd, dueller og har en mindre god pasningsfot. Dessuten gjør han ofte ukloke valg og ser ikke helt ut til å mestre det taktiske. Freddy gjør ofte feil som resulterer i brudd mot oss, noe som ofte blir avgjørende dessverre.

MEN Freddy er en glimrende benker som kan bekle de fleste roller på banen. Dessuten er han veldig lojal.

Jeg mener han bør starte utenfor banen.
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Her sier dere at Freddy ikke kan legge inn og det er forsåvet riktig. Men han høyre backen Storbæk som alle sier er så veldig god på det legger alltid innlegga bak mål, for kort, for langt eller helt rævva. Han trenger å la ballen ligge helt stille og være upressa for at han skal slå ett bra innlegg. Så det er ikke bare Freddy som ikke klarer det

Comment

Working...
                              X