Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Om dagboka 03.08.06

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Om dagboka 03.08.06

Dette står i dagens dagbok;

"Flere av spillerne er kjent som byløver, og tilfeldigvis er det de samme spillerne som har svikta mest i år. Når man er ung og kommer til en klubb som gir deg heltestatus så fort du har tuppa inn et mål, er det lett å miste bakkekontakten. Og når den sportslige ledelsen er mest opptatt av å kludre til kontrakter, får ikke de unge spillerne den støtten de trenger utenfor banen. Hvor er hjelpa før man ramler utpå og hvor er konsekvensene av det etterpå?"

Mitt enkle spørsmål er: Hvem er dette?

Grunnen til mitt spørsmål: Jeg bruker utrolig mye spenn på Vålerenga. Jeg bruker utrolig mye tid på Vålerenga. Jeg lovpriser mange av spillerne på Vålerenga. Byturer og drita spillere noen dager før kamp blir lest i kommentarer innimellom. Akkurat som det egentlig ikke betyr så fryktelig mye. Hvis det er slik at talentene våre eller de mer etablerte oppfører seg som tullinger i forhold til sin arbeidsplass som i tillegg engasjerer veldig mange mennesker bør det få konsekvenser. Disse spillerne bør først og fremst gå i seg selv og finne ut av sin fotballfremtid. Dere skal vite en ting gutter; Om 10 år er dere ikke kjent som fotballspillere, men som idioten som misbrukte muligheten til å bli det...

Jeg vil ha navn. Jeg vil vite. Og hvis noen sier at det får konsekvenser for den/de det gjelder burde man drite i det. For dette gjelder ikke enkeltpersoner. Det gjelder en klubb og alle dens medarbeidere og supportere.
    Man må delta for å vinne

Takk VPN...

Analysen av situsjonen i klubben etter kampen i går er spot on.

http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/19478

Fortsett det gode arbeidet, gutter.

Comment

Safen er låst

Dette står også i dagens dagbok;

"Da Rosenborgs nedtur begynte, og bytta trenere hvert år, skjønte jeg aldri hvorfor ingen så på Rune Bratseth og den sportslige ledelsen i klubben når man skulle finne ut hva som gikk galt. Litt av den samme følelsen har jeg med Vålerenga også. For i en tid hvor Vålerenga skulle være aktive på overgangsvinduet har vi heller lukka safen og kasta vekk nøkkelen. Rykter går om hvorfor, men de får vi spare til en annen gang. Faktum er at vi i sommer har kvitta oss med tre spillere, og erstatta de med en som ikke har spilt fotball på ett år. Vi roter med kontrakter, vi er mer opptatt av interne stridigheter enn sportslig fremgang, og da vil vi aldri kunne hevde oss i toppen."

Og jeg spør; Er det ikke på tide å la disse ryktene komme til overflaten slik at klubben kan ta tak i problemene før de vokser seg for store. Det er vel strengt tatt bar dumt å "spare" på ryktene til de er en realitet som får konsekvenser. Slipp det ut!

Man må delta for å vinne

Comment

Re: Takk VPN...

Jeg skulle likt å vite på hvilken måte Rekdal ikke har knyttet til seg dyktige folk. I teamet sitt har han en eks.- landslagstrener som analysesjef, en eks. assisterende landslagssjef som spillerutvikler, en ass.-trener som har svært gode resultater med 2.-laget, et medisinsk apparat på topp nivå etter norsk målestokk og en psykolog som har assistert Svennis i hele hans karriere og regnes som den ledende fotballpsykologen.

Comment

Sitat: Den tor, 03 august 2006 10:24 skrev KjetilH:

> Jeg skulle likt å vite på hvilken måte Rekdal ikke har knyttet til seg dyktige folk. I teamet sitt har han en eks.- landslagstrener som analysesjef, en eks. assisterende landslagssjef som spillerutvikler, en ass.-trener som har svært gode resultater med 2.-laget, et medisinsk apparat på topp nivå etter norsk målestokk og en psykolog som har assistert Svennis i hele hans karriere og regnes som den ledende fotballpsykologen.

Helt fair poeng det der. Men nettopp fordi han har fått de folkene han ønsker, relativt godt med ressurser (i TL sammenheng i hvert fall), og nesten ubegrenset tillit i mange år, så må det nå være lov å spørre, som dagboka gjør, om han er mannen til å ta klubben et steg videre.

Vi er en storklubb, vi har ressurser, vi er en klubb som gode spillere ønsker å spille for (jf Lange og Flo), vi har norges beste supportere, vi har ALLE forutsetninger for å etablere oss som et nordisk topplag. Rekdal har reddet oss, har gjort det glitrende med klubben før, men nå ser det ikke ut til at han klarer å ta laget videre. Ikke pga gårsdagens tap isolert sett, men på grunn av utviklingen av laget det siste året. Han krever 150% av spillerne, vi har lov til å kreve det samme av han. Og jeg tror ikke han vil det annerledes, for å være ærlig.

Ingen grunn til panikk, men på sikt må vi vurdere alternativer. Absolutt.

Comment

Sitat: Den tor, 03 august 2006 10:01 skrev ice69:

> Analysen av situsjonen i klubben etter kampen i går er spot on.

>

> http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/19478

>

> Fortsett det gode arbeidet, gutter.

Dette er jeg helt enig i. Analysen i kampreferatet på VPN var glimrende!

Kudos til VPN!

Frode

-EGG

Comment

Fin analyse, men kanskje litt mye A men ikke B? Det er ikke alle som er like oppdatert på ryktefronten som VPN gutta, da synes jeg det er litt dårlig å slenge ut sånne ting.

Comment

Re: Om dagboka 03.08.06

Sitat: Den tor, 03 august 2006 09:46 skrev thorstein:

> Dette står i dagens dagbok;

> "Flere av spillerne er kjent som byløver, og tilfeldigvis er det de samme spillerne som har svikta mest i år. Når man er ung og kommer til en klubb som gir deg heltestatus så fort du har tuppa inn et mål, er det lett å miste bakkekontakten. Og når den sportslige ledelsen er mest opptatt av å kludre til kontrakter, får ikke de unge spillerne den støtten de trenger utenfor banen. Hvor er hjelpa før man ramler utpå og hvor er konsekvensene av det etterpå?"

>

>

>

> Mitt enkle spørsmål er: Hvem er dette?

>

> Grunnen til mitt spørsmål: Jeg bruker utrolig mye spenn på Vålerenga. Jeg bruker utrolig mye tid på Vålerenga. Jeg lovpriser mange av spillerne på Vålerenga. Byturer og drita spillere noen dager før kamp blir lest i kommentarer innimellom. Akkurat som det egentlig ikke betyr så fryktelig mye. Hvis det er slik at talentene våre eller de mer etablerte oppfører seg som tullinger i forhold til sin arbeidsplass som i tillegg engasjerer veldig mange mennesker bør det få konsekvenser. Disse spillerne bør først og fremst gå i seg selv og finne ut av sin fotballfremtid. Dere skal vite en ting gutter; Om 10 år er dere ikke kjent som fotballspillere, men som idioten som misbrukte muligheten til å bli det...

>

> Jeg vil ha navn. Jeg vil vite. Og hvis noen sier at det får konsekvenser for den/de det gjelder burde man drite i det. For dette gjelder ikke enkeltpersoner. Det gjelder en klubb og alle dens medarbeidere og supportere.

Irriterer også meg grenseløst, kunne slengt ut noen navn her og gitt dem bøtta full men tror ikke de på sikt er til Engas beste. Bedre om ledelsen rydder kraftig opp. Når man driver med toppidrett og lever av det samtidig som man flyr på byen så kan man like greit skrive idiot i panna...

Comment

Synes det er på høy tid å skifte trener. Før mannen tar oss skikkelig ned i driten. Nei, jeg har ikke glemt det rekdal har gjort for klubben. Men han har da ikke fått til stort med den stallen han har til rådighet. Vi har vært bra i en periode under rekdal, det var høsten 2004. Vi har ikke vært spesielt bra etter det. Vi har mange bra spillere, men disse kommer ikke til å fungere bra før de har et fast mønster å spille etter. Jeg tror vi kan komme til å rote oss skikkelig ned i bunnstriden uten et skifte nå. Nå må styret i klubben handle. Ny trener nå.........

Comment

Han overlot treningen til en ukjent og umeritert trener på det tidspunktet hvor spillerne var på sitt mest selvgode, nemlig rett etter at vi hadde vunnet et seriemesterskap. Det er etter min mening en grov feil.

Drillo og Aabrekk har for lengst lagt de beste årene bak seg. Jeg var forøvrig sterkt i mot annsettelsen av Drillo, da jeg mente at det ikke vil føre til en forbedring.

Vi trenger flere spillere, spillere som holder internasjonalt nivå, ikke flere trenere og imagekonsulenter!

Comment

Alt for mange av spillerne som er single, bor på løkka, og tror tydeligvis de er pop stjerner... Se på Grindheim kontra Gashi. Gashi bor på landet, har samboer barn, tar tydeligvis jobben sin 100 % seriøst. Grindheim har vært langt unna det vi vet han kan gjøre. Er det tilfeldig? Har sterk og konkret mistanke om at livsstilen til en håndfull av spillerne ødelegger mye for oss. Løsningen er vanskelig. Ledelsen og I må nok gjøre noe, men for meg er det utrolig at gutta pisser bort karrierene sine og gir oss supportere hjertesorg. Skulle tro at de forsto forskjellen på rett og galt.

Comment

Så lenge de penga vi bruker på kamp og Enga går til lønninger,forlanger jeg å få vite hvem som bruker "mine" penger på øl og sprit................

Å dø for drakta er det lenge siden noen har gjort,med unntak av wæhler....kanskje....
                        -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

Det blir litt mye kasting av trener uten å ha alternativ.

Og det ville vært skadelig, og det er også litt irriterende at noen tror at hele løsningen ligger der.

Jeg har ikke noe fasit-svar(selvsagt ), og jeg tror Bengt Eriksen vill vært et godt alternativ. Når det er sagt, så tror jeg faktisk at Rekdal har det som trengs for å få oss opp igjen...

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Enig med mye av det du sier. Problemet mitt med Rekdal er at det virker som han har mistet oversikten. Jeg vil ikke på død og liv ha en ny trener i dag, jeg vil først og fremst snu den negative tankegangen og da må Rekdal gå litt i seg selv og innse at han har vært en stor bidragsyter til den nagative trenden Vålerenga er inne i. Positiv tankegang har vært mangelvare fra Rekdal i lange tider.
                            Man må delta for å vinne

Comment

Sitat: Den tor, 03 august 2006 12:54 skrev thorstein:

> Enig med mye av det du sier. Problemet mitt med Rekdal er at det virker som han har mistet oversikten. Jeg vil ikke på død og liv ha en ny trener i dag, jeg vil først og fremst snu den negative tankegangen og da må Rekdal gå litt i seg selv og innse at han har vært en stor bidragsyter til den nagative trenden Vålerenga er inne i. Positiv tankegang har vært mangelvare fra Rekdal i lange tider.

Kan ikke rekdal dra en Høghomo i et par måneder...

PASTOR B!

Comment

Working...
                              X