Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Om dagboka 03.08.06

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Takk VPN...

Også skal Myhre være trener? Uten at jeg vet så veldig mye om mannen foretrekker jeg I. Mannen har trent 2. laget fram til denne sesongen, trur ikke han er den rette til å trene A-laget vårt.

Synes klubben skal ta en evaluering av Rekdals og Vål'engas prestasjoner ETTER sesongen, se grundig etter verdige erstattere og så vurdere å sparke treneren. Sparke Rekdal nå vil ikke føre til annet enn komplett kaos.
    Mitt legeme er hellig - min lever lagd av stål!

Mine legger lagd av foppal og min hjerne lagd av kål!

Comment

Sitat: Den tor, 03 august 2006 14:08 skrev Ferr[alfakrøll]:

> Også skal Myhre være trener? Uten at jeg vet så veldig mye om mannen foretrekker jeg I. Mannen har trent 2. laget fram til denne sesongen, trur ikke han er den rette til å trene A-laget vårt.

>

> Synes klubben skal ta en evaluering av Rekdals og Vål'engas prestasjoner ETTER sesongen, se grundig etter verdige erstattere og så vurdere å sparke treneren. Sparke Rekdal nå vil ikke føre til annet enn komplett kaos.

Enig. Panikk-sparking av en trener er en uting, og skal ikke vurderes med mindre man er i en adskillig større krise enn det vi er i nå. Jeg tror Rekdal har en like god sjanse som tenkelige alternativer til å holde oss oppe i år, men om han er rette mann til å lede oss videre bør, som du sier, vurderes nøye ETTER sesongen.

Men da hadde det kanskje vært greit med en adm dir på plass, en som har litt snøring?

Comment

Her må jeg si meg litt uening, skal vi kvitte os med Rekdal, noe jeg ikke er så mye i mot, er dette et godt tidspunkt å gjøre det på. Denne sesongen er "over" når det gjelder alt unntatt Cup og det å overleve i TL og selv en nyansatt trener bør klare å holde Enga i TL med den stallen vi tross alt har og Cupen bryr meg mindre. Det gir en evt ny trener god tid til å forberede 2007 sesongen og teste hvilke spillere som skal være med videre i kamper som betyr noe fremfor ubetydelige treningskamper i vinterpausen
        "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Sitat: Den fre, 04 august 2006 11:46 skrev Sofasupporter:

> Denne sesongen er "over" når det gjelder alt unntatt Cup og det å overleve i TL og selv en nyansatt trener bør klare å holde Enga i TL med den stallen vi tross alt har og Cupen bryr meg mindre.

------

Jeg er uenig. TL er så tett, at en topp 4 på ingen måte er usannsynlig.

Cupen er viktig. Det å vinne noe er stort, og hvis vi beholder 7.plassen til sesongslutt vil cupen være eneste mulighet til Europa-cup neste år.

Comment

Re: Om dagboka 03.08.06

Sitat: Den tor, 03 august 2006 10:42 skrev Snipper:

> Irriterer også meg grenseløst, kunne slengt ut noen navn her og gitt dem bøtta full men tror ikke de på sikt er til Engas beste. Bedre om ledelsen rydder kraftig opp. Når man driver med toppidrett og lever av det samtidig som man flyr på byen så kan man like greit skrive idiot i panna...

>

Jeg synes ikke det er noe galt i at gutta er på byen og har det gøy jeg. Tror nok de fleste vet hvor grensa går. Hva er galt med et par øl?

Comment

Sitat: Den fre, 04 august 2006 12:06 skrev tommytut:

> Jeg synes ikke det er noe galt i at gutta er på byen og har det gøy jeg. Tror nok de fleste vet hvor grensa går. Hva er galt med et par øl?

>

Når du heter Erik Mykland og er kandidat til BB neste dag er det helt i orden , for de fleste andre toppidrettsutøvere er kosthold og alt slikt ekstremt viktig, når spillerne er "slitne" 3 uker etter en lang VM pause er det noe som skurrer

--Groucho Marx--

Comment

Sitat: Den fre, 04 august 2006 11:47 skrev foomatic:

> Jeg er uenig. TL er så tett, at en topp 4 på ingen måte er usannsynlig.

>

> Cupen er viktig. Det å vinne noe er stort, og hvis vi beholder 7.plassen til sesongslutt vil cupen være eneste mulighet til Europa-cup neste år.

Poeng, og jeg kan forsåvidt se at dette er viktig sett opp mot sponsorer og slikt. Nå mente jeg jo ikke at vi bare skulle gi eff i resten av denne sesongen, det ville jo også være usportslig overfor de andre lagene, mer at vi burde prioritere forberedelser til 2007 der dette evt skulle være i konflikt med inneværende år, f.eks ved at man tar litt større risiko og lar unggutta få en mulighet eller ved å jobbe med alternative formasjoner/taktikker

--Groucho Marx--

Comment

Sitat: Den fre, 04 august 2006 12:06 skrev tommytut:

> Sitat: Den tor, 03 august 2006 10:42 skrev Snipper:

>

> > Irriterer også meg grenseløst, kunne slengt ut noen navn her og gitt dem bøtta full men tror ikke de på sikt er til Engas beste. Bedre om ledelsen rydder kraftig opp. Når man driver med toppidrett og lever av det samtidig som man flyr på byen så kan man like greit skrive idiot i panna...

> >

>

> Jeg synes ikke det er noe galt i at gutta er på byen og har det gøy jeg. Tror nok de fleste vet hvor grensa går. Hva er galt med et par øl?

>

>

> De er proffe og såkalte toppidrettsutøvere, og bør da seff ikke fly på byen så ofte og drikke øl.

En presterer seff dårligere med natterangling og øldrikking, og det er nok en av grunnene til at vi underpresterer så ofte.

Det er lettere å stikke seg vekk i en storby som oslo vet du

Comment

All denne rykteflommen om spillere på byen blir ikke annet enn, ja nettopp rykter. Dette er det vi i gamle dager kalte brønnpissing, og VPNs forøvrig glimrende dagbokskribent burde spart oss for det, og holdt seg selv for god for det.

Comment

Sitat: Den fre, 04 august 2006 12:32 skrev Floyd:

> De er proffe og såkalte toppidrettsutøvere, og bør da seff ikke fly på byen så ofte og drikke øl.

En presterer seff dårligere med natterangling og øldrikking, og det er nok en av grunnene til at vi underpresterer så ofte.

Det er lettere å stikke seg vekk i en storby som oslo vet du

>

Selvfølgelig skal ikke gutta drikke så mye (eller så sent) at det går utover prestasjonen. Men et par øl på byen en kveld fører vel ikke til at de underpresterer..

Jeg trodde Berre og Freddy var de to som oftes ble sett på byen. Begge presterer veldig jevnt.

Jeg tror neppe at Grindheims tøffe "andre år" kan tilskrives drikking på byen, som noen tydligvis gjør her på forumet, han er mer proff enn som så.

Comment

Det er vel ingen som klager over et par øl på byen.

Ryktene vil vel ha det til at det blir litt mer enn det innimellom.

Jeg er ikke en mann som går på Odeon (navnet er bare tatt ut av løse lufta) på en tirsdag (dagen er bare tatt ut fra løse lufta), men "ryktene" forteller at spillere på Enga frekventerer stedet ofte. Hvem har jeg ikke peiling på og i hvilken grad de utagerer ei heller. Problemet mitt er at jeg hadde blitt forbanna hvis jeg fant en av spillerne drita i baren på Odeon en tirsdag hvis vi har kamp på lørdag. For det betyr at treningen og konsentrasjonen med stor sannsynlighet ikke er på topp neste dag på trening. Blir det en sånn en i uka som jeg ikke tror er helt usannsynlig (selvfølgelig bare synsing ut fra ryktene) vil man til slutt underprestere og bli sliten. Jeg er sliten i 2-3 dager innimellom etter en reall fyllekule. Jeg er godt trent i tillegg så det burde ikke være noen forskjell der. Problemet er ikke nødvendigvis at man tar seg en øl eller 2 til og med flere dager i uka. Men blir det fryktelig mye mer flere dager i uka flere uker i strekk da bør man ta seg sammen. Og det gjelder ikke bare fotballspillere. Det gjelder meg og andre. ( moraliserende)

Jeg synes faktisk det er på tide med en liten oppvask i forhold til festkulturen som tilsynelatende oppleves i mange Eliteserieklubber. Og vi får ta vår del av den debatten

Man må delta for å vinne

Comment

Sitat: Den fre, 04 august 2006 12:47 skrev tommytut:

> Selvfølgelig skal ikke gutta drikke så mye (eller så sent) at det går utover prestasjonen. Men et par øl på byen en kveld fører vel ikke til at de underpresterer..

Det gjør ikke det for bedriftsspillere og lignende, selv de som er litt over middels aktive. (Jeg snakker nå selvsagt om mer enn en øl-kveld i sesongen bare så det er sagt, men det gjør vi sikkert alle.)

Allerede ved 10-12 timer trening i uka begynner historien så smått å bli en annen... Er man toppidrettsutøver går det ut over prestasjonene, det er ikke snakk om annet. Og ja, det kan være allerede ved 1-2 øl på en kveld. Det er forresten det samme med feil kosthold, sånt gjør stor forskjell. Det er blant andre ting dette som skiller ut en vinnertype.

Hvem som har gjort hva av byturer, junkfood og lignende vet jeg ikke. Mitt gjett er like godt som alle andres. Men det er uprofft, uheldig og dessverre slett ikke usannsynlig, ut fra hva Reka, Bohinen og andre har sagt.
                          Every great man nowadays has his disciples, and it is always Judas who writes his biography. -Oscar Wilde

Comment

Det er tre viktige ferdigheter i fotball, 1. Kondisjon/løpsstyrke, 2. Teknikk 3. Taktikk/strategi.

Nå har vi sett alle disse tre presentert i VM. Fabio Cannavaro behersker alle disse tre til fullkommenhet på ypperste nivå. Så får hver og en lure på om han går på fylla i hytt og pine, eller om det er noe annet som skal til for å komme på det nivået.. (Bruk litt tid til å tenke over det, da, pliiis)

Det er utrolig rart at norske elitespillere i det minste kan hevde seg i den første ferdigheten..

Så er det vel ikke alle som har vokst opp i en sliten møkkete asfaltbelagt bakgate i slummen i Marseille som Zidane, slik at de blir yppersteprest i den andre ferdigheten..

Eller har erfaring som Lippi, den italienske treneren, som til en hver tid kan skifte mellom 6 taktiske opplegg. (Hørte jeg kakling om Rekas taktiske disposisjoner ??)

Verdensmester heter de: Italia. Zidane var en (svært) god nr. 2..

Noe å strekke seg etter ? Å drømme om ?? Noen der ute, som drømmer sterkt nok og lenge nok, kommer dit !!

Comment

Sitat: Den fre, 04 august 2006 20:51 skrev Bondehater:

>

> Det er utrolig rart at norske elitespillere i det minste kan hevde seg i den første ferdigheten..

>

Mangler en IKKE her, etter det rare ordet elitespillere....

Comment

Sitat: Den fre, 04 august 2006 20:51 skrev Bondehater:

> Det er tre viktige ferdigheter i fotball, 1. Kondisjon/løpsstyrke, 2. Teknikk 3. Taktikk/strategi.

>

> Nå har vi sett alle disse tre presentert i VM. Fabio Cannavaro behersker alle disse tre til fullkommenhet på ypperste nivå. Så får hver og en lure på om han går på fylla i hytt og pine, eller om det er noe annet som skal til for å komme på det nivået.. (Bruk litt tid til å tenke over det, da, pliiis)

>

> Det er utrolig rart at norske elitespillere i det minste kan hevde seg i den første ferdigheten..

>

> Så er det vel ikke alle som har vokst opp i en sliten møkkete asfaltbelagt bakgate i slummen i Marseille som Zidane, slik at de blir yppersteprest i den andre ferdigheten..

>

> Eller har erfaring som Lippi, den italienske treneren, som til en hver tid kan skifte mellom 6 taktiske opplegg. (Hørte jeg kakling om Rekas taktiske disposisjoner ??)

>

> Verdensmester heter de: Italia. Zidane var en (svært) god nr. 2..

>

> Noe å strekke seg etter ? Å drømme om ?? Noen der ute, som drømmer sterkt nok og lenge nok, kommer dit !!

>

>

Og jeg skjønner ikkehelt hva du vil...

Kanskje det er pilsen som tenker for meg, men... Hva vil du egentlig?

Comment

Working...
                                X