Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

vif.no skriver om spillestil...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vif.no skriver om spillestil...

god artikkel om spillestilen til laget...

Med bla. Eriksen og Loberto
    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Det er vel strengt tatt Vålerenga-magasinet som står bak denne artikkelen.

Bare nok en grunn til å kjøpe blekka.

Comment

men er ikke så streng.. så derfor ble det vif.no
      Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Vedrørende dette med spillestil, så skulle jeg gjerne visst om denne filosofien er/blir implementert i Vif lagene fra yngre garde og opp til elite nivå.
        Ja, som Ajax osv..

Comment

Originally posted by Dust View Post
          Vedrørende dette med spillestil, så skulle jeg gjerne visst om denne filosofien er/blir implementert i Vif lagene fra yngre garde og opp til elite nivå.
          Ja, som Ajax osv..
          Sånn jeg leser artikkelen, er det noe som vurderes nå, men om det er gjort noen grep etter denne artikkelen aner jeg ikke.
          Det ville selvfølgelig vært en stor fordel, så jeg håper virkelig dette er noe som gjøres.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Nå husker jeg ikke helt hvor jeg så det, men jeg mener å huske at det allerede er innført. De prøver i alle fall å få hele klubben til å jobbe etter en type spillestil.

Comment

I den siste seriekampen for 2.laget spilte vi i en 442-formasjon, er dette noe vi har gjort resten av sessongen også? Isåfall er det dårlig, og jeg håper dette forandres inn mot 2011-sessongen. Vi burde heller ikke spille med Martin Andresen på midtbanen, la heller unggutta få prøve seg!
              Han er dessverre for treig og er ikke god nok i en slik løpende og påtrykkende fotball som vi spiller, når han selv er defensiv og senker overgangsspillet våres.
              Ja, han hjelper nok til i det taktiske og forteller folk hvor de skal, men er vel ikke det litt ødeleggende? Vi så jo hvor gode 1.laget ble med engang Martin satt seg på innbytterbenken.
              All ære til Martin Andresen for å være en fantastisk fotballtrener, men dessverre synes han burde sette fotballskoene på hylla for godt.

Vel og merke har jeg kun sett én 2.lagskamp i år av forskjellige årsaker, og jeg baserer dette KUN på det lille jeg har observert.
              Men dét 2.laget jeg så i Vallhall lignet veldig på Vålerenga ano 2001-2004, et planløst lag som pumper baller opp mot angripere. Håper ikke dette er realiteten!

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                I den siste seriekampen for 2.laget spilte vi i en 442-formasjon, er dette noe vi har gjort resten av sessongen også? Isåfall er det dårlig, og jeg håper dette forandres inn mot 2011-sessongen. Vi burde heller ikke spille med Martin Andresen på midtbanen, la heller unggutta få prøve seg!
                Han er dessverre for treig og er ikke god nok i en slik løpende og påtrykkende fotball som vi spiller, når han selv er defensiv og senker overgangsspillet våres.
                Ja, han hjelper nok til i det taktiske og forteller folk hvor de skal, men er vel ikke det litt ødeleggende? Vi så jo hvor gode 1.laget ble med engang Martin satt seg på innbytterbenken.
                All ære til Martin Andresen for å være en fantastisk fotballtrener, men dessverre synes han burde sette fotballskoene på hylla for godt.

Vel og merke har jeg kun sett én 2.lagskamp i år av forskjellige årsaker, og jeg baserer dette KUN på det lille jeg har observert.
                Men dét 2.laget jeg så i Vallhall lignet veldig på Vålerenga ano 2001-2004, et planløst lag som pumper baller opp mot angripere. Håper ikke dette er realiteten!
                For det første bør du trå svært varsomt før du feller et kategorisk dom når du har sett én kamp i år. Du kan ikke raljere i vei selv om du selv påpeker dette.

For det andre, andrelaget spiller som regel i 4-3-3, som A-gutta, men noen ganger er ikke spillematerialet der til å spille slikt. Akkurat som på A-laget. Man er ikke gift med en formasjon.

For det tredje har Martin Andresen vært viktig for rekrutta i år. Husk det er som regel tenåringer som spiller på det laget, da er det viktig å ha noen som har litt erfaring rundt seg. I tillegg er Andresen flink til å instruere de mest talentfulle spillerne (de med en framtid foran seg i Vålerenga) i hvordan de skal spille.

For det fjerde, påstanden "la unggutta få prøve seg" er så usedvanlig utvanna og platt. Hvilke unggutter mener du burde få sjansen? Tipper du ikke kan nevne så veldig mange. Hva er da vitsen med å komme med en slik påstand?

Den ene kampen du så i år var en kamp Vålerenga måtte vinne for å være sikra spill i divisjonen. Du vil kaste ut erfarne spillere og sette innpå tenåringer du ikke har hørt om? Deg om det.

Neste sesong anbefaler jeg deg å ta turen til Vallhall oftere. Det er faktisk ganske interessant.

Comment

Dette var oppe til debatt også under Rekdal. Da ble det - så langt jeg kan huske - besluttet at man ikke skulle kjøre A-lagets spillestil på de yngre. Første prioritet for yngre spillere skulle (i stor grad) være på individuell utvikling (Ajax), og i mindre grad utvikle systemspillere (Drillo-trenerne på aldersbestemte lag).
                  De var også redd for hvordan det ville slå ut om en byttet trener uten "styrevedtak" på hvordan A-laget skulle spille. Alle unge spillere som står klar til å ta trinnet opp til A-laget under den gamle treneren har plutselig helt feilaktig kompetanse.

Så jeg håper at Vålerenga fortsatt utvikler "hele" spillere, uten at de får opplæring i en spillestil.
                  +++

Comment

Originally posted by FrodeAS View Post
                    Dette var oppe til debatt også under Rekdal. Da ble det - så langt jeg kan huske - besluttet at man ikke skulle kjøre A-lagets spillestil på de yngre. Første prioritet for yngre spillere skulle (i stor grad) være på individuell utvikling (Ajax), og i mindre grad utvikle systemspillere (Drillo-trenerne på aldersbestemte lag).
                    De var også redd for hvordan det ville slå ut om en byttet trener uten "styrevedtak" på hvordan A-laget skulle spille. Alle unge spillere som står klar til å ta trinnet opp til A-laget under den gamle treneren har plutselig helt feilaktig kompetanse.

Så jeg håper at Vålerenga fortsatt utvikler "hele" spillere, uten at de får opplæring i en spillestil.
                    Da håper jeg virkelig vi klarer å være langsiktig få til et "styrevedtak" om at dette er måten vi skal spille fotball på.
                    Du nevner Ajax-modellen med individuell utvikling og det er vel akkurat den man har jobbet med i hele år.

Uansett er det viktig at hele klubben og alle rundt tenker langsiktig med måten vi spiller på.
                    EVIG VIF

Comment

I den siste seriekampen for 2.laget spilte vi i en 442-formasjon, er dette noe vi har gjort resten av sessongen også? Isåfall er det dårlig, og jeg håper dette forandres inn mot 2011-sessongen.
                      Det ser sånn ut på denne sida http://www.vif-fotball.no/article3011791.ece, men sånn jeg oppfatta kampen så var Håvard Nielsen langt mer offensiv på høyre kant enn det denne lagoppstillinga ser ut som.
                      in Absinthia

Comment

Jeg tror nok intensjonen alltid vil være å utvikle spillere både individuelt og i system(er). Jeg ser bekymringen din FrodeAs, men tror at dette ikke vil være noe problem i dagens fotball. Skal vi bekymre oss, så må det være at de spillerene som er i startgropa på å "bli noe" ikke tar de nødvendige tiltakene selv for å løfte seg opp i form av ekstra egentrening o.l.
                        OM vi skal "gå" for Ajax modellen så er det for meg et håp om at yngre egenutvikla spillere som ("brått") blir løftet opp, er trygge på den rollen de skal bekle. Ergo kan de kanskje komme styrket ut at en slik situasjon, ikke miste all selvtillit. Kanskje til og med bli en dominerende faktor, hvem vet.
                        LIS er et godt "motsatteksempel" han er neppe trent for å inneha kun en (1)
                        rolle på et lag, likevel er han fullstendig låst og etter min mening håpløs i andre roller enn den ene. Og er vel ikke god der heller. (kun på TIL?)

Bojan har ett poeng, jeg ser ikke helt at vi kommer i land på den?, men det hadde vært jævlig enkelt om vi i Vif hadde sagt at sånn fotball skal vi spille her, finito! Det hadde forenklet en senere prosess med evt trenerskifte også. Det hadde absolutt satt en standard for langsiktig tankegang, også med tanke på hva slags evt. nye spillere/spillertyper som var interessante å kjøpe. Mulig jeg er litt vel overivrig på dette, men jeg ser ikke mange minuser med en slik innføring/tankegang.

Comment

Working...
                        X