Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Gjør det noe om vi rykker ned?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gjør det noe om vi rykker ned?

Jeg mener; har vi egentlig tapt noe på å gjøre det før? Ble f.eks. Stabæk en dårligere klubb av et år i første divisjon? Selv mener jeg det er bedre å rykke litt opp og ned samtidig som man plukker med seg en og annen cup-tittel, enn å være en klubb som konstant ligger og vaker rundt midten av tabellen år etter år.

Ser man på dagens VIF-stall så står den foran både et generasjonsskifte og en generell utrensking. Tidspunktet for å slippe til unggutta, og de har vi mange av, vil være ypperlig hvis vi neste år befinner oss et hakk under TL.

Interessen for VIF som middelhavsfarer er i media forholdsvis liten. Vår ?egen?avis, Aftenposten skriver heller om Liverpool, Stabæk og Lillestrøm sånn situasjonen er nå. Dessuten trenger ikke Klanen en aldri så liten revitalisering?

Skal vi klare å holde interessen oppe for fenomenet VIF, kan vi likeså godt rykke ned, eller kline til å gå for gull neste år. Det kan imidlertid se ut som om noen har snørt igjen pengesekken?

Re: Gjør det noe om vi rykker ned?

Da vil jeg gjerne gratulere deg med årets, kanskje tidenes, latterligste innlegg.

Tipper også at Vålerengas økonomi ville hatt godt av ett år i første divisjon. Spesielt etter at inngåelse av tidenes medieavtale så er det kjempegunstig å spille i divisjonen under Tippeligaen.

Jeg tipper også at våre landslagsspillere hadde satt pris på å rykke ned. De er sikkert drittkeene på å spille mot de nest beste.

At andrelaget vårt automatisk ville rykket ned til 3. divisjon gjør jo dine tanker enda mer intelligente.

Igjen gratulerer med ett velfundert forslag!

Comment

Hei du Bonde, gå en tur i byen, finn en videosjappe, og lei en film som heter Kelly's helter. Der er det en som hele tiden sier: "don't give me those negative waves".

Vi rykker FAAN ikke ned.

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:43 skrev Barskap:

> Jeg mener; har vi egentlig tapt noe på å gjøre det før? Ble f.eks. Stabæk en dårligere klubb av et år i første divisjon? Selv mener jeg det er bedre å rykke litt opp og ned samtidig som man plukker med seg en og annen cup-tittel, enn å være en klubb som konstant ligger og vaker rundt midten av tabellen år etter år.

> ........

> Skal vi klare å holde interessen oppe for fenomenet VIF, kan vi likeså godt rykke ned, eller kline til å gå for gull neste år. Det kan imidlertid se ut som om noen har snørt igjen pengesekken?

>

------------

Klyper meg i armen når jeg leser det du skriver...

Sant nok, i 1997 og i 2001 kom vi sterkt tilbake etter nedrykk. Men ingen av de foregående åra hadde vi vært seriemestere og hatt de fleste mesterne med året etter. Er også enig i at det er bedre å gå litt opp og ned OG vinne noen titler, heller enn å være stabilt ca. midt på treet. (Som f.eks. LSK)

MEN situasjonen i år er litt annerledes enn i 1996 eller 2000. Vi har bl.a. et prosjekt på gang med å få bygd en egen stadion som har et stykke igjen. DET har nok ikke godt av et nedrykk i år...

Dessuten: Vi har ingen som helst garanti for at et nedrykk blir etterfulgt av opprykk året etter...

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:58 skrev san Paolo:

> Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:43 skrev Barskap:

>

> > Jeg mener; har vi egentlig tapt noe på å gjøre det før? Ble f.eks. Stabæk en dårligere klubb av et år i første divisjon? Selv mener jeg det er bedre å rykke litt opp og ned samtidig som man plukker med seg en og annen cup-tittel, enn å være en klubb som konstant ligger og vaker rundt midten av tabellen år etter år.

> > ........

> > Skal vi klare å holde interessen oppe for fenomenet VIF, kan vi likeså godt rykke ned, eller kline til å gå for gull neste år. Det kan imidlertid se ut som om noen har snørt igjen pengesekken?

> >

> ------------

>

> Klyper meg i armen når jeg leser det du skriver...

>

> Sant nok, i 1997 og i 2001 kom vi sterkt tilbake etter nedrykk. Men ingen av de foregående åra hadde vi vært seriemestere og hatt de fleste mesterne med året etter. Er også enig i at det er bedre å gå litt opp og ned OG vinne noen titler, heller enn å være stabilt ca. midt på treet. (Som f.eks. LSK)

>

> MEN situasjonen i år er litt annerledes enn i 1996 eller 2000. Vi har bl.a. et prosjekt på gang med å få bygd en egen stadion som har et stykke igjen.

Eget stadion? Det kommer til å bli et nytt leieforhold. Med mindre kommunen eller en svært rik investor gir VIF et stadion i gave, kan vi egentlig fortsette å spille på Ullevaal. Vi lurer oss selv.

> Dessuten: Vi har ingen som helst garanti for at et nedrykk blir etterfulgt av opprykk året etter...

>

Hvem skal klare å stoppe oss hvis Strømsgodset og Ålesund rykker opp? Moss og Hønefoss?

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 20:11 skrev Barskap:

> Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:58 skrev san Paolo:

>

> > Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:43 skrev Barskap:

> >

> > > Jeg mener; har vi egentlig tapt noe på å gjøre det før? Ble f.eks. Stabæk en dårligere klubb av et år i første divisjon? Selv mener jeg det er bedre å rykke litt opp og ned samtidig som man plukker med seg en og annen cup-tittel, enn å være en klubb som konstant ligger og vaker rundt midten av tabellen år etter år.

> > > ........

> > > Skal vi klare å holde interessen oppe for fenomenet VIF, kan vi likeså godt rykke ned, eller kline til å gå for gull neste år. Det kan imidlertid se ut som om noen har snørt igjen pengesekken?

> > >

> > ------------

> >

> > Klyper meg i armen når jeg leser det du skriver...

> >

> > Sant nok, i 1997 og i 2001 kom vi sterkt tilbake etter nedrykk. Men ingen av de foregående åra hadde vi vært seriemestere og hatt de fleste mesterne med året etter. Er også enig i at det er bedre å gå litt opp og ned OG vinne noen titler, heller enn å være stabilt ca. midt på treet. (Som f.eks. LSK)

> >

> > MEN situasjonen i år er litt annerledes enn i 1996 eller 2000. Vi har bl.a. et prosjekt på gang med å få bygd en egen stadion som har et stykke igjen.

>

>

>

> Eget stadion? Det kommer til å bli et nytt leieforhold. Med mindre kommunen eller en svært rik investor gir VIF et stadion i gave, kan vi egentlig fortsette å spille på Ullevaal. Vi lurer oss selv.

>

>

> > Dessuten: Vi har ingen som helst garanti for at et nedrykk blir etterfulgt av opprykk året etter...

> >

>

> Hvem skal klare å stoppe oss hvis Strømsgodset og Ålesund rykker opp? Moss og Hønefoss?

>

>

------------

Du må da også huske på at hvis vi rykker ned så drar mange av de beste spillerene våre.

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:51 skrev Morrison:

> Da vil jeg gjerne gratulere deg med årets, kanskje tidenes, latterligste innlegg.

Takk

>

> Tipper også at Vålerengas økonomi ville hatt godt av ett år i første divisjon. Spesielt etter at inngåelse av tidenes medieavtale så er det kjempegunstig å spille i divisjonen under Tippeligaen.

Hvilken glede har vi hatt av den medieavtalen så langt i år? Så lenge vi fortsetter å bruke opp pengene på feilinvesteringer og holder våre egne talenter borte, så ser jeg ingen nytte av disse pengene.

>

> Jeg tipper også at våre landslagsspillere hadde satt pris på å rykke ned. De er sikkert drittkeene på å spille mot de nest beste.

Ingen av våre spillere høre per dags dato hjemme på et norsk landslag med ambisjoner.

> At andrelaget vårt automatisk ville rykket ned til 3. divisjon gjør jo dine tanker enda mer intelligente.

Det er et trist faktum

>

> Igjen gratulerer med ett velfundert forslag!

Igjen takk. Jeg har blitt slaktet før. Nevner:

- Jeg var en av de første som slaktet kjøpet av Hamre

- På den tiden "alle" i Klanen drømte om en trygg plass på midten av tabellen, hevdet jeg at vi måtte gå for gull, fordi det ville doble tilskueranntallet. Jeg var som nå, da en idiot!

- Jeg var først ute med kritikk av dir Solstad.

- Jeg spådde at ansettelsen av Aabrekk og Drillo ikke ville føre til nivå heving.

- Jeg var skeptisk til ansettelsen av Jr. trener Myre.

- Jeg var en av de første som spådde at vi kunne få gedigne problemer hvis vi ikke kjøpte inn en klassespiss før denne sesongen.

Jeg er som kjent vant til å bli slaktet når jeg har vært forut for min tid. Jeg ser allerede for meg fullstappede tribuner i serieåpningen i 2008. Med en hel haug av lokale unggutter på banen. Da tipper jeg det ikke er mange som tenker på 1 div...

PS! Personlig tipper jeg vi klarer å holde plassen med et nødskrik.

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 20:14 skrev Sasukhan:

> Sitat: Den lør, 12 august 2006 20:11 skrev Barskap:

>

> > Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:58 skrev san Paolo:

> >

> > > Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:43 skrev Barskap:

> > >

> > > > Jeg mener; har vi egentlig tapt noe på å gjøre det før? Ble f.eks. Stabæk en dårligere klubb av et år i første divisjon? Selv mener jeg det er bedre å rykke litt opp og ned samtidig som man plukker med seg en og annen cup-tittel, enn å være en klubb som konstant ligger og vaker rundt midten av tabellen år etter år.

> > > > ........

> > > > Skal vi klare å holde interessen oppe for fenomenet VIF, kan vi likeså godt rykke ned, eller kline til å gå for gull neste år. Det kan imidlertid se ut som om noen har snørt igjen pengesekken?

> > > >

> > > ------------

> > >

> > > Klyper meg i armen når jeg leser det du skriver...

> > >

> > > Sant nok, i 1997 og i 2001 kom vi sterkt tilbake etter nedrykk. Men ingen av de foregående åra hadde vi vært seriemestere og hatt de fleste mesterne med året etter. Er også enig i at det er bedre å gå litt opp og ned OG vinne noen titler, heller enn å være stabilt ca. midt på treet. (Som f.eks. LSK)

> > >

> > > MEN situasjonen i år er litt annerledes enn i 1996 eller 2000. Vi har bl.a. et prosjekt på gang med å få bygd en egen stadion som har et stykke igjen.

> >

> >

> >

> > Eget stadion? Det kommer til å bli et nytt leieforhold. Med mindre kommunen eller en svært rik investor gir VIF et stadion i gave, kan vi egentlig fortsette å spille på Ullevaal. Vi lurer oss selv.

> >

> >

> > > Dessuten: Vi har ingen som helst garanti for at et nedrykk blir etterfulgt av opprykk året etter...

> > >

> >

> > Hvem skal klare å stoppe oss hvis Strømsgodset og Ålesund rykker opp? Moss og Hønefoss?

> >

> >

>

> ------------

>

> Du må da også huske på at hvis vi rykker ned så drar mange av de beste spillerene våre.

Vi har da kontrakt med alle de vi ønsker å ha i stallen. Kan ikke huske at så mange forsvant de andre gangene vi rykket ned.

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:53 skrev Bondehater:

> Hei du Bonde, gå en tur i byen, finn en videosjappe, og lei en film som heter Kelly's helter. Der er det en som hele tiden sier: "don't give me those negative waves".

>

> Vi rykker FAAN ikke ned.

Om vi rykker ned, så kommer ikke jeg til slutte å følge Enga. Kanskje du gjør det?

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 20:29 skrev Barskap:

> Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:51 skrev Morrison:

>

> > Da vil jeg gjerne gratulere deg med årets, kanskje tidenes, latterligste innlegg.

>

> Takk

> >

> > Tipper også at Vålerengas økonomi ville hatt godt av ett år i første divisjon. Spesielt etter at inngåelse av tidenes medieavtale så er det kjempegunstig å spille i divisjonen under Tippeligaen.

>

> Hvilken glede har vi hatt av den medieavtalen så langt i år? Så lenge vi fortsetter å bruke opp pengene på feilinvesteringer og holder våre egne talenter borte, så ser jeg ingen nytte av disse pengene.

> >

> > Jeg tipper også at våre landslagsspillere hadde satt pris på å rykke ned. De er sikkert drittkeene på å spille mot de nest beste.

>

> Ingen av våre spillere høre per dags dato hjemme på et norsk landslag med ambisjoner.

>

> > At andrelaget vårt automatisk ville rykket ned til 3. divisjon gjør jo dine tanker enda mer intelligente.

>

> Det er et trist faktum

> >

> > Igjen gratulerer med ett velfundert forslag!

>

> Igjen takk. Jeg har blitt slaktet før. Nevner:

>

> - Jeg var en av de første som slaktet kjøpet av Hamre

> - På den tiden "alle" i Klanen drømte om en trygg plass på midten av tabellen, hevdet jeg at vi måtte gå for gull, fordi det ville doble tilskueranntallet. Jeg var som nå, da en idiot!

> - Jeg var først ute med kritikk av dir Solstad.

> - Jeg spådde at ansettelsen av Aabrekk og Drillo ikke ville føre til nivå heving.

> - Jeg var skeptisk til ansettelsen av Jr. trener Myre.

> - Jeg var en av de første som spådde at vi kunne få gedigne problemer hvis vi ikke kjøpte inn en klassespiss før denne sesongen.

>

> Jeg er som kjent vant til å bli slaktet når jeg har vært forut for min tid. Jeg ser allerede for meg fullstappede tribuner i serieåpningen i 2008. Med en hel haug av lokale unggutter på banen. Da tipper jeg det ikke er mange som tenker på 1 div...

>

> PS! Personlig tipper jeg vi klarer å holde plassen med et nødskrik.

>

>

>

---------------------------------------

Nå snakker du om at det er bra med nedrykk. Det er aldri bra med nedrykk.

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 20:35 skrev Sasukhan:

> Sitat: Den lør, 12 august 2006 20:29 skrev Barskap:

>

> > Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:51 skrev Morrison:

> >

> > > Da vil jeg gjerne gratulere deg med årets, kanskje tidenes, latterligste innlegg.

> >

> > Takk

> > >

> > > Tipper også at Vålerengas økonomi ville hatt godt av ett år i første divisjon. Spesielt etter at inngåelse av tidenes medieavtale så er det kjempegunstig å spille i divisjonen under Tippeligaen.

> >

> > Hvilken glede har vi hatt av den medieavtalen så langt i år? Så lenge vi fortsetter å bruke opp pengene på feilinvesteringer og holder våre egne talenter borte, så ser jeg ingen nytte av disse pengene.

> > >

> > > Jeg tipper også at våre landslagsspillere hadde satt pris på å rykke ned. De er sikkert drittkeene på å spille mot de nest beste.

> >

> > Ingen av våre spillere høre per dags dato hjemme på et norsk landslag med ambisjoner.

> >

> > > At andrelaget vårt automatisk ville rykket ned til 3. divisjon gjør jo dine tanker enda mer intelligente.

> >

> > Det er et trist faktum

> > >

> > > Igjen gratulerer med ett velfundert forslag!

> >

> > Igjen takk. Jeg har blitt slaktet før. Nevner:

> >

> > - Jeg var en av de første som slaktet kjøpet av Hamre

> > - På den tiden "alle" i Klanen drømte om en trygg plass på midten av tabellen, hevdet jeg at vi måtte gå for gull, fordi det ville doble tilskueranntallet. Jeg var som nå, da en idiot!

> > - Jeg var først ute med kritikk av dir Solstad.

> > - Jeg spådde at ansettelsen av Aabrekk og Drillo ikke ville føre til nivå heving.

> > - Jeg var skeptisk til ansettelsen av Jr. trener Myre.

> > - Jeg var en av de første som spådde at vi kunne få gedigne problemer hvis vi ikke kjøpte inn en klassespiss før denne sesongen.

> >

> > Jeg er som kjent vant til å bli slaktet når jeg har vært forut for min tid. Jeg ser allerede for meg fullstappede tribuner i serieåpningen i 2008. Med en hel haug av lokale unggutter på banen. Da tipper jeg det ikke er mange som tenker på 1 div...

> >

> > PS! Personlig tipper jeg vi klarer å holde plassen med et nødskrik.

> >

> >

> >

>

> ---------------------------------------

>

> Nå snakker du om at det er bra med nedrykk. Det er aldri bra med nedrykk.

Hvis vi vinner TL i 2008 fordi vi har fått anledning til å bygge opp et nytt storlag, så er det bra. Hvis vi i tillegg får revitalisert interessen får VIF så er det veldig bra. Men så lenge klubben ikke er i stand til å gjøre de nødvendige grepene når vi har sjansen, så vil det etter min mening ikke være krise om vi rykker ned.

Vi fikk to sjanser til å komme inn i CL, begge ble missbrukt gjennom passivitet på overgangsfronten. Vi hadde tidenes sjanse for å bli det nye storlaget. Vi satt oss ned var passive og håpet det beste...

Men igjen, jeg håper vi klarer oss, men snakket til I om at vi skal ta gull i 07 tror jeg null og niks på. Bohinen skal jo selge hele laget!

Comment

>

> - På den tiden "alle" i Klanen drømte om en trygg plass på midten av tabellen, hevdet jeg at vi måtte gå for gull, fordi det ville doble tilskueranntallet. Jeg var som nå, da en idiot!

> - Jeg spådde at ansettelsen av Aabrekk og Drillo ikke ville føre til nivå heving.

> - Jeg var en av de første som spådde at vi kunne få gedigne problemer hvis vi ikke kjøpte inn en klassespiss før denne sesongen.

>

> Jeg er som kjent vant til å bli slaktet når jeg har vært forut for min tid. Jeg ser allerede for meg fullstappede tribuner i serieåpningen i 2008. Med en hel haug av lokale unggutter på banen. Da tipper jeg det ikke er mange som tenker på 1 div...

>

> PS! Personlig tipper jeg vi klarer å holde plassen med et nødskrik.

--------

Så, siden du var "først" med å nevne alle disse tinga, så betyr det at du faktisk har rett i at et nedrykk vil være det beste for Vålerenga?

Du som tydeligvis sitter på boka, fasiten, og svara på det meste: Hvorfor søker ikke du på jobben som hovedtrener/assistenttrener/spillerutvikler/analysesjef/sportslig administrativ leder/direktør? Ja, det er seks stillinger, men jeg tipper et menneske av din storhet helt klart vil takle det. Når du da er i gang, så klarer du sikkert å få gjennomført drømmen din om et nedrykk for Vålerenga.

Lykke til.

Comment

> Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:51 skrev Morrison:

>

> > Da vil jeg gjerne gratulere deg med årets, kanskje tidenes, latterligste innlegg.

>

> Takk

> >

> > Tipper også at Vålerengas økonomi ville hatt godt av ett år i første divisjon. Spesielt etter at inngåelse av tidenes medieavtale så er det kjempegunstig å spille i divisjonen under Tippeligaen.

>

> Hvilken glede har vi hatt av den medieavtalen så langt i år? Så lenge vi fortsetter å bruke opp pengene på feilinvesteringer og holder våre egne talenter borte, så ser jeg ingen nytte av disse pengene.

> >

> > Jeg tipper også at våre landslagsspillere hadde satt pris på å rykke ned. De er sikkert drittkeene på å spille mot de nest beste.

>

> Ingen av våre spillere høre per dags dato hjemme på et norsk landslag med ambisjoner.

>

> > At andrelaget vårt automatisk ville rykket ned til 3. divisjon gjør jo dine tanker enda mer intelligente.

>

> Det er et trist faktum

> >

> > Igjen gratulerer med ett velfundert forslag!

>

>

----------------------------------------------

Siden du er så "synsk", burde du hatt ditt eget telt ved siden av Madam Mim på et omreisende tivoli.

Mvh Stefan

-Klarer seg fint i TL

Comment

å herre. hvis å rykke ned hadde vært en så bra ting. hvorfor tror du at alle lagene i alle divisjoner slåss for å ikke rykke ned+ dette har vært det dummeste jeg har lest i hele mitt liv.

hvem enga supporter ved sine fulle 5 kan seriøst ønske vålerenga ned en divisjon?

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 20:53 skrev Ære Være:

> Sitat: Den lør, 12 august 2006 20:29 skrev Barskap:

>

> > Sitat: Den lør, 12 august 2006 19:51 skrev Morrison:

> >

> > > Da vil jeg gjerne gratulere deg med årets, kanskje tidenes, latterligste innlegg.

> >

> > Takk

> > >

> > > Tipper også at Vålerengas økonomi ville hatt godt av ett år i første divisjon. Spesielt etter at inngåelse av tidenes medieavtale så er det kjempegunstig å spille i divisjonen under Tippeligaen.

> >

> > Hvilken glede har vi hatt av den medieavtalen så langt i år? Så lenge vi fortsetter å bruke opp pengene på feilinvesteringer og holder våre egne talenter borte, så ser jeg ingen nytte av disse pengene.

> > >

> > > Jeg tipper også at våre landslagsspillere hadde satt pris på å rykke ned. De er sikkert drittkeene på å spille mot de nest beste.

> >

> > Ingen av våre spillere høre per dags dato hjemme på et norsk landslag med ambisjoner.

> >

> > > At andrelaget vårt automatisk ville rykket ned til 3. divisjon gjør jo dine tanker enda mer intelligente.

> >

> > Det er et trist faktum

> > >

> > > Igjen gratulerer med ett velfundert forslag!

> >

> > Igjen takk. Jeg har blitt slaktet før. Nevner:

> >

> > - Jeg var en av de første som slaktet kjøpet av Hamre

> > - På den tiden "alle" i Klanen drømte om en trygg plass på midten av tabellen, hevdet jeg at vi måtte gå for gull, fordi det ville doble tilskueranntallet. Jeg var som nå, da en idiot!

> > - Jeg var først ute med kritikk av dir Solstad.

> > - Jeg spådde at ansettelsen av Aabrekk og Drillo ikke ville føre til nivå heving.

> > - Jeg var skeptisk til ansettelsen av Jr. trener Myre.

> > - Jeg var en av de første som spådde at vi kunne få gedigne problemer hvis vi ikke kjøpte inn en klassespiss før denne sesongen.

> ----------------------------------------------

> Siden du er så "synsk", burde du hatt ditt eget telt ved siden av Madam Mim på et omreisende tivoli.

>

Du trenger ikke å være spesielt synsk for å forstå at en Viking-supporter ikke passer inn i Vål`enga. Ei heller trengr du synske evner for å se at det kan gå dårlig for et lag uten spisser som lager mål. At man forutsa, at en spiller som knapt fikk plass i i stallen til Mandalskameratene, ikke ville holde mål i VIF. Trenger man heller ikke Nobelspris i krystallkuletolkning for å se...

Comment

Working...
                              X