Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer'a, Vålerenga?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva skjer'a, Vålerenga?

http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/19828

Utrolig velskrevet artikkel
    Blårøde brødre

Re: Hva skjer'a, Vålerenga?

Amen. Takk for klarsyn, realisme og et hjerte for klubben.

Noen som leser dette, da?

Comment

meget godt skrevet artikkel!

Comment

Sitat: Den man, 14 august 2006 11:15 skrev ice69:

> Amen. Takk for klarsyn, realisme og et hjerte for klubben.

>

> Noen som leser dette, da?

Meget bra artikkel, noe av det bedre jeg har lest på VPN eller forumet de siste månedene. Hadde vært spennende om VPN red. kunne fått et intervju med Grålars og/eller Rekdal basert på det som er skrevet i artikkelen.

PASTOR B!

Comment

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv

Int lesning helt klart

Comment

Flott å få en oppsummering av alt som er så jævla elendig med denne klubben....

Comment

Sitat: Den man, 14 august 2006 13:01 skrev pela:

> Flott å få en oppsummering av alt som er så jævla elendig med denne klubben....

Nei. Der tar du feil - det er derfor artikkelen er så bra. Det er ikke snakk om å jamre i hytt og pine, men å stille noen veldig gode og presise spørsmål. Det blir for lett å mase om "alt som er så jævla elendig med denne klubben" - det er ikke det som er poenget. Vi er bedre stilt enn de aller fleste klubber i landet og også i TL, de vil i mange tilfelle (men ikke alle...) misunne oss: suportere, økonomi, stall, støtteapparat, trener, osv. Spørsmålet er da hvorfor det glipper i en kritisk sesong.

Klubben er ikke "elendig" - men det er vesentlig rom for forbedreinger. Skal man bli et topplag må man se på disse tingene NÅ.

Comment

Ref.dagens dagbok

Det må huskes at Vålerenga har kjøpt inn mange spillere de siste tolv månedene, for 20-25 MNok

--------------

Følgende nye spillere er vel hentet inn det siste året.f.o.m juli 2005

Hoseth

Flo

Sørensen

Jepsen

Storbæk

Lange

Melkadze

Flo,Lange, Sørensen var såvidt jeg vet Bosmanspillere

Vi kjøpte Storbæk for 5 mill,Jepsen for 3 mill,Hoseth for 6 mill og Melkadze for 600.000,-

14.600.000,-

Itillegg kommer sign-on fee til Flo og Lange(Sørensen)

Det man må huske på er at vi også har solgt Izhizagi,Hulsker og Hoseth i den samme perioden for 10-11 mill.

Det er greit å si at vi ikke har penger til spillerkjøp men man må nyansere bildet ved å fortelle at vi har solgt spillere i samme periode.

Sånn jeg ser det har vi kjøpt for 4 millioner mer enn vi har solgt for.

Da kommer sign-on fee til nye spillere utenom

Blårøde brødre

Comment

vil tippe lange koster skjorta, så jeg håper han klarer å fylle den når han er tilbake i gammelt slag..!!

men du har et godt poeng - det bør være noen kroner igjen ja!! (til investeringer, mener jeg..) regner med at det var budsjettert med mer enn fire mill..??

terje

Comment

Husk at lønna til de enkelte spillerne er også en del av driftsbudsjettet.

det er ikke et eget lønnsbudsjett, når man kjøper en spiller så koster han ikke bare sign on fee og kjøpesum, men vi binder også det deres lønn er.

så vi kan legge til noen millioner til i dette regnestk.

vi kan ikke kjøpe en spiller og i tillegg bruke opp penger som er ment til hans lønn.

men ja det virker litt mye å si 20-25 mill, men likevel...jeg tror ikke han juger akkurat

Comment

Husk også at spillere på bosman ofte får en vesentligere høyere sign-on-fee enn spillere som er under kontrakt. Så når Flo og Lange "koster 0 kroner pluss litt i sign-on-fee" kan du nok legge på _betydelige_ antall millioner.

Andre spillere, som var under kontrakt da vi kjøpte dem, skal også ha sign on fee. Ikke bli overrasket om sof-ene det siste året til sammen pusher 20-millionersgrensa.

Comment

Beste artikel jeg har lest på VPN, på år og dag. Den summerer stort sett opp alle mine meninger om engas tilstand minus mine skrivefeil og flåsete bemerkninger

Barskap

Comment

Working...
                        X