Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - FC København, Copa del Sol 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Noen har luftet de røde skoene....andre det røde håret

Det var vel mest fornuftige jeg kunne finne på i farten om denne kampen........

Naturligvis er det myyye å ta tak i for Martin her, men det er jo i grunnen derfor man spiller slike kamper. Jadda det hadde vært fint å vinne greia og fått med litt penger i kassa, men hovedpoenget er å få sett gutta møte litt ordentlig motstand.

Jeg synes våre nye spillere viste gode takter. Med litt mer samspillstid med de andre gutta, så blir dette sikkert bra. Det er heldigvis ennå en stund til alvoret starter. Dette var en kosekamp :-)

PS. Men han 16 åringen til FCK kunne vi henta.....
    Engang østkant, alltid østkant..............

Comment

noen som har drikki for mye tran?

vi er i Januar, det er 2 måneder til serien begynner. virker som en del av dere henger dere på tv2 sirkuset og hauser opp betydning av treningskamper, blir nesten litt flau av å lese noe av dritten som skrives.

kampen:

vi gjør personlige feil som gjør at de får en meget lett oppgave med å spassere ballen i mål. med marginer, kamptrening og litt lettere bein, unngår vi baklengsmåla i denne kampen. så en del tendenser offensivt, så dette er jeg overbevist om kommer.
      vi hadde også marginer på vår side i kalass seirene vi hadde i fjor.

Berre er vår beste mann idag, synes Nouri var veldig uheldig idag, tror at med Nordvik hadde vi unngått noen av baklengsmåla, men detta blir bare synsing. Synes også Mos gjør sin beste periode i kampen, på høyreving. mener dette posisjonen hvor Mos er best. Jeg ønsker meg uansett en sterk spiss, en Fall type. men vi får se, søndag er vi ennå nærmere, og satser på bedring fremover, detta går veien
      Syng høyt, syng stolt, syng vål'enga til du dør

Comment

Vi får ta en liten oppsummering. For det første er det viktig at vi tenker oss at dette er våres første treningskamp får året, og at vi derfor kan forvente forbedringer frem mot sesongstart. Dessuten så møter vi veldig god motstand i dag, FCK viste seg å være ett parr hakk for store for oss så tidlig på sesongen. Men det er da noe positivt å ta med også.

Det jeg kanskje er mest skuffet over i denne kampen er at vi ikke tørr å spille ball, vi slår ofte den lange istedenfor å finne ett kortere å sikrere alternativ. Vi virker også veldig sløve i pasningsspillet der vi til tider kastet bort ballen, men noe av dette kommer vel kanskje fordi FCK spiller så godt. De presser høyt og får godt betalt for det.

Ellers så synes jeg vi virker frisk fremover, hvertfall i enkelte angrep der FCK ikke helt holder følge.

Det var for meg 3 stykk som utmerket seg positivt i dag, og det var Berre, Stoor og Muri. Jeg tror vi kan få nye glede av Stoor denne sesongen å det ble klart i dag hvor viktig han kan bli. Ellers så synes jeg venstresiden var dårlig, spesielt defensivt der Nouri under vanskelige arbeidsforhold gjorde flere grove "tabber". Han er involvert i alle de 3 første scoringene og burde hvertfall tatt på seg skylden for to av de. Hadde vi startet med Nordvik på venstre back så tror jeg resultatet i dag hadde vært mye penere.

Ellers så kan man merke seg at Singh var nærmest usynlig i dag, mye av grunnen til det tror jeg er fordi vi ikke får etablert noe spill. Du ser i perioder hvilke spiller han er men er nok en av skuffelsene for min del ute på banen.

Jeg synes Shelton er farlig som vanlig offensivt, men det var kanskje litt optimistisk og starte med han på kant i dag.

Doffen jobber godt noen gunstige brudd, men jeg synes dommeren var noe pirkete ved enkelte brudd å ga noen unødvendige frispark.

Mos kan man egentlig ikke klage på, han er ikke en spiller for en slik kamp, for å si det sånn. Han hadde vel heller ikke så gode arbeidsbetingelser i dag så jeg tror ikke vi skal lese for mye inn i prestasjonen.

Oussou kommer inn å viser herlig engasjement. Du kan se at han har god fart og enorm spenst, men han har jo selvfølgelig en håpløs oppgave når vi blir valset over i andre omgang. Håper vi får se han i en mer jevnspilt kamp.

Sånn til slutt vil jeg si at det ikke er vist og lese for mye i denne kampen, men jeg hadde selvfølgelig ønsket meg en mer positivt resultat.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
          Jepp, bare å legge seg ned i fosterstilling, blir nok nedrykk i år. Har jo tross alt sluppet inn 11 mål på tre treningskamper i januar.
          Er det virkelig ikke lov å vise at man er skuffet over lagets resultater - januar eller ei - uten at du må komme med et av de utrolig latterlige oppgulpene dine?

LD.
          Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
            Er det virkelig ikke lov å vise at man er skuffet over lagets resultater - januar eller ei - uten at du må komme med et av de utrolig latterlige oppgulpene dine?

LD.
            Enig i at man kan vise at man er skuffet, men det er vel ikke nødvendig å revne fullstendig for dette. Verden er ikke helt sort/hvitt.

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
              Perspektiv, min venn. Når folk går av hengslene etter en treningskamp synes jeg det er verdt å si noen ord om hvor nøyaktig teit jeg synes det er.

Comment

Uavhengig av om det er januar eller august så skal en midtstopper ikke glemme hva som er en god markering, hva som er en dårlig markering og hva som er å gi faen i hele markeringen.. Strandberg og Muri var katastrofe ved 4 av 5 mål.. Tore, ja takk! kom joggende etter hver gang.. tragisk innsats..

Comment

Originally posted by ehby View Post
                  Uavhengig av om det er januar eller august så skal en midtstopper ikke glemme hva som er en god markering, hva som er en dårlig markering og hva som er å gi faen i hele markeringen.. Strandberg og Muri var katastrofe ved 4 av 5 mål.. Tore, ja takk! kom joggende etter hver gang.. tragisk innsats..
                  Jeg må få spørre hvilke kamp det var du så?

For verken Strandberg eller Muri var skyld i baklengsmålene.

Den første kommer av at Nouri er slapp å ikke gidder å følge mann når det er opplagt at han kommer til å bli spilt igjennom.

Den andre kommer etter at Nouri er slapp i markeringene

Den tredde kommer etter at Strandberg blir rundet på kant og Nouri ruser inn uten å evne å plukke opp mann.

Den fjerde kommer etter en kontring å det er lite både Strandberg eller Muri kan lastes for her.

Også den 5 kommer etter ett frispark.

Hverken Strandberg eller Muri hadde noen dårlig kamp defensivt, selv om det var mer rusk framover.

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                    Det er som jeg sa vi blir knust i Europa med dette forsvaret og denne spillestilen.
                    Nå så jeg ikke kampen, men etter hva jeg har hørt var det ikke akkurat VIF slik vi så dem i fjor som var ute på banen i dag...

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                      Perspektiv, min venn. Når folk går av hengslene etter en treningskamp synes jeg det er verdt å si noen ord om hvor nøyaktig teit jeg synes det er.
                      Jo, jo, ser den.

Men en kritisk røst som helt riktig påpeker at elleve innsluppete på tre matcher er urovekkende, synes jeg burde få lov til å mene det.

Man kan neppe heller ta han på argumentene; elleve på tre tyder faktisk på at forsvaret lekker som en sil, to av matchene har vært mot antatt ræva motstand og Mos gjorde ingen stor kamp i dag - i likhet med våre ellers eminente forsvarsspillere.

Synes ikke det tyder på at han "har gått av hengslene" på noen som helst måte. Er man kverulant, så kan man kanskje strekke til det til at han situasjonskrisemaksimerer, men ikke mer enn det.

Men heldigvis er det lov å være uenig om hva som er teit, og i ettertid ser jeg at ordbruken i mitt innledende innlegg kanskje var det i overkant krast. Det får jeg ta sjølkritikk på.

LD.
                      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• Første målet; Strandberg er heftig på tur, fortell meg ikke annet. Nouri glipper litt, Shelton jobber ned, Strandberg driter seg ut..

Cornermålet; se på muri... Uansett hvem det var som skulle markere han som scora, så markerte ikke Muri en kjeft.

Mål nr 3; Strandberg blir pissa på og rundet ved dødlinja, muri er på midten..

Mål nr 4; total svikt på nouri, Muri kommer for sent i boksen, Strandberg står igjen på midten..

Dersom du er totalt uenig i dette så OK. Jeg har aldri sett på meg selv som noe fotballanalytisk geni, men jeg mener det er jævlig lett å se mangel på konsentrasjon og innsats.

Comment

• Poenget var selvfølgelig at Muri og Stefan står til stryk i 4 av 5 baklengs.

Comment

• Jeg er som mange andre svært skuffet over kampen, men etter en time på andre tanker klarer jeg å se at vi ikke bør legge altfor mye i det her.

Ossou har jeg veldig troa på, han har noen ekstremkvaliteter, men å tro at han skal score 15-20 mål i år er veldig naivt. Han trenger et par sesonger først. Mos blir litt for liten og lett, og han er ett nivå dårligere enn FCK-forvsaret i alle spillets faser, det er ikke tvil om at vi trenger en etablert spiss.

Forsvaret i dag var virkelig ute å kjøre (Nouri vil jeg ikke engang snakke om), men jeg tipper flere av baklengs måla hadde blitt ungått hvis 4'ern bak hadde hatt et par kamper til på baken. Det der skjer ikke når de er i kampform.

Midtbanen fikk det vanskelig, det ble store rom å dekke for Hæstad og Singh. Berre hører hjemme utpå kanten. Får bare håpe Fellah blir frisk i god tid før seriestart, savner kreativiteten hans.

Gleder meg til kamp mot Wisla, da får vi nok mye større ballbesittelse og flere mål.

Comment

• Originally posted by ehby View Post
                              Første målet; Strandberg er heftig på tur, fortell meg ikke annet. Nouri glipper litt, Shelton jobber ned, Strandberg driter seg ut..

Cornermålet; se på muri... Uansett hvem det var som skulle markere han som scora, så markerte ikke Muri en kjeft.

Mål nr 3; Strandberg blir pissa på og rundet ved dødlinja, muri er på midten..

Mål nr 4; total svikt på nouri, Muri kommer for sent i boksen, Strandberg står igjen på midten..

Dersom du er totalt uenig i dette så OK. Jeg har aldri sett på meg selv som noe fotballanalytisk geni, men jeg mener det er jævlig lett å se mangel på konsentrasjon og innsats.
                              Hvordan strandberg driter seg ut i første målet er for meg underlig, han er i ryggen på Bolanjos mens Nouri stopper opp å følger ikke FCK back overhodet.

Comment

• Jeg bare minner om noen år siden der vi vant nesten alle treningskampene når serien startet så sleit vi som bare det.

Dette er treningskamper og det er til for å trene, ikke noe mer.

Comment

Working...
                                X