Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - FC København, Copa del Sol 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by LameDuck View Post
    Men en kritisk røst som helt riktig påpeker at elleve innsluppete på tre matcher er urovekkende, synes jeg burde få lov til å mene det.
    Men altså, på de to første kampene brukte vi vel åtte forskjellige forsvarsspillere og to forskjellige keepere. Og foran var det relativt ymse også. Å bruke disse kampene for å statuere et eksempel er bare teit synes jeg.

Med kampen i dag har man et større poeng, forsvaret var ikke bra i dag, men synes FCK hadde relativt bra uttelling. Men som første kamp i år synes jeg det ikke er nok til å verken ønske at Tippeligaen skal bli avlyst eller for at man skal bli redd for å gå på jobben i morra.

Førstemålet er dårlig av Nouri, andremålet kom på en corner hvor vi strengt tatt skulle hatt frispark i trekket før. Tredjemålet var elendig forsvarsjobb, greit nok. Fjerdemålet husker jeg ikke, mens femtemålet var en deflecion. Ta med at tredjemålet kom rett etter at Shelton bomma aleine med keeper så får man et litt mer nyansert syn kanskje også.

Får man håpe...

Comment

• Dette resultatet viser vel egentlig bare at det mye å jobbe med frem mot seriestart.
      Forsvaret var ikke bra i dag. Glipper på mange markeringer, og var egentlig litt på etterskudd gjennom hele kampen. Men dette regner jeg med at sitter mye bedre når vi har fått spillt noen flere treningskamper.

Var jo noe possitivt også:
      Stoor ser ut til å være en god signering. Tror han kommer til å bli en viktig bidragsyter for laget i år.
      Dawda syntes jeg til tider viste gode takter.
      Håper å få se mer av SID. Han fikk ikke så mye å jobbe med i dag, men virker som en spiller som med litt tid kan bli utrolig gog.

Tror vi allerede i neste kamp mot Wisla Krakow kommer til å se forbedringer.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post

Får man håpe...
        Jepp, kjøper argumentene. Jeg hadde ikke tømt lommaboka for dem, men skjønner absolutt hva du mener.

Står fortsatt på mitt syn om at du overdrev litt, på samme måte som du sikker synes at jeg overdriver litt, men jeg tror vi er såpass enige at vi legger denne død nå og ikke ødelegger tråden mer.

LD.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Men altså, på de to første kampene brukte vi vel åtte forskjellige forsvarsspillere og to forskjellige keepere. Og foran var det relativt ymse også. Å bruke disse kampene for å statuere et eksempel er bare teit synes jeg.

Med kampen i dag har man et større poeng, forsvaret var ikke bra i dag, men synes FCK hadde relativt bra uttelling. Men som første kamp i år synes jeg det ikke er nok til å verken ønske at Tippeligaen skal bli avlyst eller for at man skal bli redd for å gå på jobben i morra.

Førstemålet er dårlig av Nouri, andremålet kom på en corner hvor vi strengt tatt skulle hatt frispark i trekket før. Tredjemålet var elendig forsvarsjobb, greit nok. Fjerdemålet husker jeg ikke, mens femtemålet var en deflecion. Ta med at tredjemålet kom rett etter at Shelton bomma aleine med keeper så får man et litt mer nyansert syn kanskje også.

Får man håpe...
          Nå får du jaggu slutte å prate fornuftig her Frank..Sånne ting er ikke velkommen her. Her vil vi ha "knee-jerking" å klinke i vinkel i Januar.

Dorian Stefan, som skal i sjappa i morgen å sporenstreks levere inn sesongkortet..
          *****KREPP ARMY*****
          DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
          Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

• Originally posted by Dorian Stefan View Post
            Dorian Stefan, som skal i sjappa i morgen å sporenstreks levere inn sesongkortet..
            Sikkert likegreit siden Tippeligaen er avlyst iår..

Comment

• Originally posted by Alex Malager View Post
              Sikkert likegreit siden Tippeligaen er avlyst iår..
              Er'n? Da gidder jeg ikke gå på jobb i morra.

Comment

• Originally posted by mcolafs View Post
                FCK leder fortjent til pause. De har kontrollert banespillet i store deler av omgangen, vinner flere dueller og er mer presise i pasningspillet. Likevel har vi skapt en del gode muligheter, og har hatt en del småpene kombinasjoner framover på banen. Shelton bommet alene med keeper i angrepet før FCK gikk opp til 2-1.

Vår midtbane med Berre, singh og Hæstad blir litt puslete, samtidig som Shelton heller ikke viser stor defensiv innsats.

Nouri har heller ikke hatt en spesielt god dag på jobben. Følger ikke spilleren på første scoringen og mister markeringen på deres andre scoring.

Stoor begynte rimelig slapt, men har spilt seg godt opp og har hatt to glimrende involveringer de siste 20 minuttene.

Berre har vært god offensivt, Strandberg ser ut til å være lett i steget og viser ro og rutine bakover.

Mos har fått liten støtte på topp og ser litt veik ut i kampen mot FCKs stoppere.

Nå skal Shelton ut og Ossou inn. Det er et spennende bytte.
                Enig i mye her som en oppsummering av 1.omgang, men at Strandberg viser ro og rutine så ikke jeg noe til. Flere ganger mæla han ballen utover sidelinja fordi han var litt presset. Det hjelper ikke å ha en god pasningsfot om du ikke klarer å sentre under press.

Comment

Det var det ANDRE målet til FCK som kom rett etter at Shelton misbrukte sin megasjanse.
                  Enga kunne faktisk tatt ledelsen 2-1.
                  Hvisom atte, dersom atte...

Comment

• En lang gjennomgang og oppsummering fra meg for de som gidder å lese :

Negativt:
                    - Forsvaret var som en helhet dårlig i dag. Mange dårlige involveringer, men også dårlig organisert (håper f.eks vi trener litt på defensive dødballer snart. Vi var ikke gode på det i fjor heller såvidt jeg husker).

- Nouri spilte forferdelig, helt klart en dårlig dag på jobben og mangler kamptrening, men hvorfor glipper han så mange opplagte markeringer ? Kanskje han kan reindyrkes som kant ? Vi veit jo hva han kan offensivt når ting stemmer.

- Strandberg var alt annet enn den spillende stopperen vi håper han skal bli, og når han innimellom var riktig plassert så måka han ballen oppover der FCK sto klare til å ta i mot.

- Muri var ok.

- Singh var helt usynlig, som jeg synes han ofte er når vi ikke klarer å styre spillet. Har sett noen steder at han og Doffen skal utgjøre vår defensive del av midtbanen, men synes ikke egentlig Singh fungerer så bra til dette. Han er en ypperlig ballfordeler når han er i form.

- Nordvik hadde heller ikke dagen, og det at han snudde seg vekk fra ballen når han sto i muren ga FCK mål nummer 5

Positivt:
                    - Stoor kommer til å bli viktig for oss, som forventa. Etter en dårlig start spilte han seg opp og endte med å bli vår beste spiller med Berre som nummer to etter min oppfatning. Svensken hadde også flere gode initiativ framover. Veldig bra!

- Berre spilte jevnt over bra, og gjorde en klassisk Berre-goal. Bidro ikke mye defensivt, men det var vel heller ikke meninga.

- Dawda var god de gangene han fikk sjansen på vingen. Flere brukbare forseringer og innlegg. Håper virkelig han er tilbake til det han viste i 2009!

Annet
                    - Mos er verken god eller dårlig i en kamp der han har noe sånt som 2 involveringer på de første 45 minuttene. Vi skaper få sjanser og har ballen lite, og det merkes som midtspiss.

- Sid løper og løper, men er nesten ikke borti ballen. Når han kom inn var vi utslitte og han fikk enda færre muligheter til å vise seg fram enn f.eks Mos.
                    + for stor entusiasme og arbeidskapasitet.

Sluttresultatet er litt flatterende for FCK i.f.t antall sjanser, uten at det er tvil om at de var best. Vi er rustne på alt, men godt å se at Stoor kommer seg, og at han også mener noe om hvordan de skal organisere seg bak.
                    Vår store svakhet er noen av plassene i forsvaret, og defensiv organisering. Det burde være overkommelig å bli bedre på defensive dødballer, sjøl om vi sleit med det samme i hele fjorårssesongen.

Vår spillestil baserer seg defensivt i stor grad på hardt og varig press på ballfører (også kalt "torpedofotball") og den biten har gode forutsetninger for å bli vesentlig bedre før første serierunde. Alt i alt mye å ta tak i, men heller ikke allverdens av grunner til å henge seg fra spiret i Vålenga kjærke for, datoen tatt i betraktning.

Comment

• Etter å ha drømt kampen har jeg kommet fram til at Nouri og Shelton er en veldig offensiv venstrekant. Nouri har mye å gå på defensivt, men alene mot 2 mann ville alle fått problemer. Shelton er til tider forferdelig defensivt og på det første målet i går er det strengt tatt Strandberg og Muri som må styre Nouri da Shelton ikke gidder å følge løpet til Pospech Noiri får for mye tyn her.

På markeringen på andre målet er det helt sinnsykt at vi ikke har en mann sentralt på 5-metern som får unna alle baller der. Hirschfeld burde sannsynligvis vært ute og plukket også.

Jeg er litt usikker på om vi kanskje skulle prøvd Nouri på vingen. Han har godt tempo, en veldig god pasningsfot og mange offensive gener. Minner litt om Lennon på Tottenham. Dessuten har han mange gode defensive gener slik at han veier opp for Shelton som vi flytter over på høyre ving. Morten "dukkopp" Berre er superinnbytter på ving og spissplass!
                      Man må delta for å vinne

Comment

• Her var det mange meninger, gitt, men kanskje vi kan enes om følgende:
                        1. Det er triveligere å vinne enn å tape, selv treningskamper.
                        2. Vi har alle høyere forventninger til lagets prestasjoner.
                        3. Treningskamper mot andre TL-lag gir en bedre pekepinn på hvor laget står ettersom de følger samme treningsløp mot samme dato for sesongstart.
                        4. Vi må ikke glemme Stabæks uttalelser i 2004 om at de skulle kjempe om medalje, og at det var tull at de var dumpekandidater bare fordi de tapte alle treningskampene sine i sesongoppkjøringen. Og så rykket de ned.
                        5. Litt is i magen er ok.

Comment

• Ingen vits i å gi opp sesongen 2011 pga noen treningskamper. Men vi er nødt til å luke vekk noen stygge sykdommer. Jeg synes vi mangler fart bak der. Muri har aldri vært formel 1 klasse, men tar igjen mye på spill forståelse. Nouri var desverre bedriten for å si det mildt. Nordvik er mange hakk bedre pr dags dato.
                          Mos spår jeg en sesong på 2 laget. Han mangler det meste for å være en klassespiss i tippeligaen. I går var han så pinglete at det var flaut å se på.
                          Stoor var god i går. Me like
                          Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

• Et par ord om Mos: Når han blir spilt god, er han veldig god. Dvs når han får pasninger å jobbe med, og han er veldig effektiv når han er i posisjon. Hvis vi skal spille leken Barca-fotball, er Mos et godt alternativ på topp. Hvis vi skal slå langt og er avhengig av en plugg som står og holder på ballen mens resten av laget halser etter, så er Mos feil mann.

I en kamp som den i går, var det ikke lett for noen å skinne. Og det er faktisk de rutinerte som har ansvaret for å stå frem når det butter.

En god grunn til å ikke kaste seg på hylekoret er å huske hvordan vi spilte i fjor, og at de fleste av de som skaffet oss sølv fortsatt er i stallen. MA har også vist tidligere at han evner å tilpasse treningsøktene etter hva er gode og dårlige på.

Comment

• Det var veldig mange som kritiserte Nordvik i fjor, men i mange tilfeller var han en massiv redning for oss. Nordvik er ikke så offensiv, nei, men det skal vi være fryktelig glade for. De gangene hvor Stoor har gått for langt opp i banen, og vi deretter har mistet ballen høyt, har vi endt opp med å slippe inn kontringsmål. Jeg synes Stoor har vært god så langt, det mangler bare litt på integreringen med vår spillestil.

Når det gjelder Strandberg og Muri, tar det nok litt tid før de igjen får inn touchen. Dere må huske på at vi har løpt på tredemølle/pumpet på styrkerom i nesten 2 måneder. Jeg tror nok at det bedrer seg så lenge vi ikke lenger gir fra oss ballen med 9 mann i angrep, og det slutter vi nok snart med. Men for all del; det er litt bekymringsverdig at vi har sluppet inn såpass med mål.

Comment

• relax! vi spilte en bra 1 omgang, men slipper inn 4 på personlige feil og et heldig frispark!

folk prøver å legge skylden på gud og værmann!!

nouri hadde kanskje ikke sin beste kamp, men både han og resten av laget er sikkert stinn av trening!!

fck spiller mot chelsea i champions league om ikke lenge, og burde strengt tatt ha prikka formen til nå!!

synes både stoor, muri og strandberg var bra jeg! nouri sleit men som sagt, tror det har sin grunn! vi vet jo alle at han kan!!

kan alle telle til 10, og heller glede seg til å se gutta herje som i 2 10

Comment

Working...
                                X