Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Tromsø: Copa del Sol

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dreadedbyfew
    replied
    Originally posted by michael collins View Post
    Man skal ikke legge for mye vekt på en treningskamp, men gjør alltid godt å vinne fotballkamper. Dere snakker mye om vårt 0-3 tap på Ullevål, men har kanskje glemt eget tap i Tromsø i mai? Det var på en vannet kunstgressbane, og Vålerenga spilte mye five-a-side fotball på midtbanen, men tapte kampen 1-2. Ellers er det jo morsomt at dere ikke "vet" hvem landslagets Ruben Yttergård Jensen er. Som kommentatorene sa spilte han fletta av Vålerengas "midtbanestjerner" i gårsdagens kamp. TIL spilte forøvrig IKKE med toppet lag, og byttet dessuten ut flere spillere enn Vålerenga i andre omgang. Hva er det som gjør at dere ikke kan akseptere et tap uten å bli grinete?
    Vi var godt i gang med å akseptere tapet. Så kommer du TIL-trollet inn hit og skal hovere og provosere til den store gullmedaljen. Da er det kanskje ikke så rart at noen blir grinete...

Uansett, hvem bryr seg om en små-jalla treningsleir i Spania? Er fra slutten av mars alvoret begynner...

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by Flem View Post
    Koppinen sa at Tromsø var utspilt i 3 omganger forrige sesong, 1 på hjemmebane mot oss, og 2 når vi møtte dem i Oslo.
    Spillemesig er vi et hav foran Tromsø.

Mye av dette består av disse berømte marginene, hvor Tromsø har "overprestert" i forhold til å score mål og ta poeng.
    Vi får alle håpe at det beste laget scorer flest mål og vinner flest poeng - da snakker jeg om det laget som forsøker å underholde og skape flest sjanser.
    Hadde alle lag spilt som Tromsø, hadde fotballen vært død.

Det er 2 måter å få poeng på, enten forsvare seg til poeng (les: Tromsø), eller angripe og forsøke å score mest mulig mål.
    Hm...
    Når Koppinen kan gi anerkjennelse til oss etter et 0-3 tap, så må vel vi kunne gi noe tilbake?
    Tromsø er et bra forsvarslag som er ganske gode til å avgjøre jevne kamper til sin fordel. De er vanskelige å slå i Tromsø og har 'fått mye ut av begrensede resursser'. Og Rushfeldt er stadig sulten på scoringsrekorden til Brattbakk. Og med nøkkelspillere som Sahlman, Koppinen og Kara i tillegg, så ser det ikke verst ut... Joda, kan bli medaljekamp i år igjen det...

Jada,heller ikke jeg er begeistra for spillestilen til Tromsø. Men om Vålerenga tilfeldigvis skulle banke RBK etter å ha forsvart en 1-0 ledelse fra første omgang med defensivt spill.... - da jubler affal jeg. (Minnes jo også en hjemmekamp seint i fjor hvor vi spilte svakt mot et kjipt lag i gult og svart. Men vi sklei inn 2-1 på overtid. Møkkaspill av oss, "lave stilkarakterer" men en herlig seier...)
    Vi ER et hav foran TIL spillemessig - enig - når vi fungerer bra. Men i går var TIL et par hakk bedre foran mål.

Høgmo er uansett en trener med mye erfaring. Bl.a. vant han OL-gull med det norske damelandslaget i OL i 2000 - uten å ha overbevist spillemessig i noen av kampene - bortsett fra i finalen (som ble en thriller av de sjeldne)... Regner med at hans Tromsø blir en vanskelig nøtt for motstanderne i år også...

OK, nok skryt av en motstander... Småsurt å tape i februar for et lag som vi veit vi kan slå...
    Men, neste gang... etc...

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Tromsø vant en gjevn kamp i Tromsø. Var selv å så kampen å vi hadde plenti av sjanser til å score tidlig i kampen der vi fort kunne ledet både 1 og 2-0. Høgmo sa til og med at dette var det beste laget han har møtt i år etter kampen.

Ja denne treningskampen var dere best, men dere var ikke overlegne, skapte ikke klart mest og det var ingen overkjøring. Kampen på Ullevall var anderledes, dere ble totalt overkjørt i en kamp der vi fort kunne vunnet fem-seks null.

Når det er sagt så tror jeg ikke vi burde legge for mye i disse kampene, men som du sier så er det jo litt stas å vinne treningskampene også. Jeg har fortsatt troa på at TIL kommer til og gjøre det godt i årets sesong og hvertfall komme på øvre halvdel, nettopp fordi de har det beste defensive laget. At vi sitter her å sutrer fordi de slår oss synes jeg er håpløst...
    Koppinen sa at Tromsø var utspilt i 3 omganger forrige sesong, 1 på hjemmebane mot oss, og 2 når vi møtte dem i Oslo.
    Spillemesig er vi et hav foran Tromsø.

Mye av dette består av disse berømte marginene, hvor Tromsø har "overprestert" i forhold til å score mål og ta poeng.
    Vi får alle håpe at det beste laget scorer flest mål og vinner flest poeng - da snakker jeg om det laget som forsøker å underholde og skape flest sjanser.
    Hadde alle lag spilt som Tromsø, hadde fotballen vært død.

Det er 2 måter å få poeng på, enten forsvare seg til poeng (les: Tromsø), eller angripe og forsøke å score mest mulig mål.

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Man skal ikke legge for mye vekt på en treningskamp, men gjør alltid godt å vinne fotballkamper. Dere snakker mye om vårt 0-3 tap på Ullevål, men har kanskje glemt eget tap i Tromsø i mai? Det var på en vannet kunstgressbane, og Vålerenga spilte mye five-a-side fotball på midtbanen, men tapte kampen 1-2. Ellers er det jo morsomt at dere ikke "vet" hvem landslagets Ruben Yttergård Jensen er. Som kommentatorene sa spilte han fletta av Vålerengas "midtbanestjerner" i gårsdagens kamp. TIL spilte forøvrig IKKE med toppet lag, og byttet dessuten ut flere spillere enn Vålerenga i andre omgang. Hva er det som gjør at dere ikke kan akseptere et tap uten å bli grinete?
    Tromsø vant en gjevn kamp i Tromsø. Var selv å så kampen å vi hadde plenti av sjanser til å score tidlig i kampen der vi fort kunne ledet både 1 og 2-0. Høgmo sa til og med at dette var det beste laget han har møtt i år etter kampen.

Ja denne treningskampen var dere best, men dere var ikke overlegne, skapte ikke klart mest og det var ingen overkjøring. Kampen på Ullevall var anderledes, dere ble totalt overkjørt i en kamp der vi fort kunne vunnet fem-seks null.

Når det er sagt så tror jeg ikke vi burde legge for mye i disse kampene, men som du sier så er det jo litt stas å vinne treningskampene også. Jeg har fortsatt troa på at TIL kommer til og gjøre det godt i årets sesong og hvertfall komme på øvre halvdel, nettopp fordi de har det beste defensive laget. At vi sitter her å sutrer fordi de slår oss synes jeg er håpløst...

Leave a comment:

• Dorian Stefan
    replied
    Originally posted by Sofasliter View Post
    he he he..., dette må være en av de beste unnskylder for å ha tapt kampen
    Jo jo, men det var trekløver og løvetann i gresset..Også ble vi snytt for et innkast i 2. omgang.

Leave a comment:

• Eirik87
    replied
    Hva er det som gjør at dere ikke kan akseptere et tap uten å bli grinete?
    Det er alltid best for samholdet å skaffe seg en ytre fiende når noe er feil, denne gangen er det TIL som får unngjelde, godta det

Sitatet over minner forøvrig om N.A.Eggens klassiske:
    "Ka e d for nå' TOILL!!? Dokker TAPT 3-1!!!" :P

Jeg ser på det tapet her som et arbeidsuhell som viser at absolutt ingenting går på skinner. Det er også bra for Martin å lære av de feilene han og laget hans gjorde, og å lære hva Høgmo og TIL gjorde for å bryte ned angrepet vårt. Og denne seieren var fortjent, i motsetning til kampen i sommer.

Leave a comment:

• Sofasliter
    replied
    Originally posted by foomatic View Post
    Ikke for å ødelegge noen eventuelle poenger her, men banen på La Manga ble vannet før kamp og i pausen. Lagene måtte faktisk varme opp på en annen bane fordi man skulle vanne så tett opp mot kampstart som mulig.
    he he he..., dette må være en av de beste unnskylder for å ha tapt kampen

Leave a comment:

• madsruud
    replied
    Vi får se i oktober, sier jeg bare!

Leave a comment:

• way_
    replied
    Her var det mye eder, galle og sure oppstøt. Vi må da for faen lære å tape en kamp uten å skylde på spillestilen til motstanderen! Vi er Vålerenga! Vi skal slå alt og alle! Og skal vi gjøre det må ta inn over oss at det faktisk er noen lag spiller en type fotball som vi ikke liker. Slik er verden så, aksepter det! Og ja – det er noen baner som er skeive, våte, klumpete og kjipe å spille på. Men ikke glem at motstanderen har akkurat like stor forutsetning til å spille og vinne på samme kjipe bane!

Slutt å sutre!

Leave a comment:

• foomatic
    replied
    Originally posted by tipppeliga View Post
    Hadde kampen gått på en vannet bra bane ville aldri Tromsø fått låne ballen.. Ser at ballen går litt for sakte og det blir mye dueller og tilfeldigheter, det favoriserer samene..
    Ikke for å ødelegge noen eventuelle poenger her, men banen på La Manga ble vannet før kamp og i pausen. Lagene måtte faktisk varme opp på en annen bane fordi man skulle vanne så tett opp mot kampstart som mulig.

Leave a comment:

• donny
    replied
    Ellers er det jo morsomt at dere ikke "vet" hvem landslagets Ruben Yttergård Jensen er.
    Ser innimellom navnet til denne Ruben, men jeg har virkelig ikke peiling på hvem han er. Hjelp oss litt da collins. Hvem er han? Hvor spiller han på banen? Er'n no god? Hvis han er så god, hva faen gjør han på tromsø?

Må være trist for dere der oppe når folk flest ikke vet hvem spillerne deres er, selv de som tydeligvis er på landslaget!! Skrekk og gru. Høgli og Rush er vel de jeg kommer på i farten, og nå han Ruben. Men resten er vel bare lånt inn fra andre klubber og umulig å vite om de kommer tilbake for en sesong til eller ikke?

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Ser ikke helt det store poenget med å lange ut mot TIL, de spiller slik de kan. Det store problemet her er jo Enga, og utslaget av spillestilen vår når den ikke sitter. Når tempoet blir lavt, og balltapene for mange, så er vår måte å spille ball på VELDIG lite elegant.

Når sesongen starter bør vi egentlig håpe at alle spiller som Tromsø, rett og slett fordi et Enga-lag i slag vil valse over alle som spiller kick'n'run. I diverse tråder diskuteres det hvem av gutta som er gode og mindre gode, balansen mellom forsvar og angrept, etc, etc. Men måten man slår oss på er å dra ned tempo og stresse frem pasningsfeil hos oss. Er det noe vi skal rette på frem til seriestart, så er det å terpe på evnen til å holde ballen i laget i høyt tempo, så får gampe-lagene løpe etter og svette.

Leave a comment:

• Lasse
    replied
    Enig i at man ikke skal legge så mye vekt på en treningskamp, og så syns jeg godt vi kan droppe å mase om motstandernes spillestil når vi taper. Jeg er som alle andre veldig fornøyd med hvordan Vålerenga spiller og tror vi kommer til å fortsette å gjøre det bra med den stilen, men vi må takle at andre lag spiller på sine styrker og gjør det de tror er smartest for å vinne. Å møte et defensivt solid Tromsø i begynnelsen av februar er vanskelig, og god trening.

Leave a comment:

• Arnehgr
    replied
    Treningskamp er treningskamp og det blir helt sikkert en helt annen kamp i serien. Det er også sikkert er TIL er kjempegode defensivt og ellers et kjedelig lag. Nå går det opp for meg at jeg forer rotta som ikke gir seg.....

Leave a comment:

• michael collins
    replied

Leave a comment:

Working...
X