Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skeid-Vålerenga, Fredag 18. februar kl. 17.15, Vallhall arena

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Så bare 2 omgang, var ikke lett å se hvem som var et 2 div lag, og hvem som var favoritter til seriegull. Glimtvis bra av Håvard Nielsen, og et par andre, men totalt sett hang det ikke sammen i det hele tatt. Skeid skal ikke få lov til å være så gode mot oss. Håper inderlig vi slipper å bruke Freddy denne sesongen, han skapte noen farligheter for Skeid.

Comment

Vi eier bane spillet, men skal spille oss inn på fem meter'n før vi avslutter.
      Adnan hadde et skudd fra avstand og det gikk rett i mål

veldig dårlig forsvarspill ved målet. Gutta ser på ball og glemmer å følge løpene. I tillegg så er det ingen som støter og da blir det mål i mot.

totalt sett er vi klart best selv på halv maskin, men mangler kvalitet i siste tredjedel - det kommer!

Comment

Merker litt savnet av Fellah i en slik kamp, forsvaret til Skeid kunne nok ikke rygget så mye med skuddbeinet hans for å si det sånn.

Ellers er det en del positive ting jeg velger å ta med meg.

- Strandberg synes jeg gjør en god kamp. Spesielt når han skal fram å presse i midten etter balltap. Plokker opp en del baller eller lager frispark når de andre kan komme på farlige kontringer.

- Shelton ser ut til å være på samme sted som i fjor høst. Det lukter mål når han får rettvent seg.

- Haidar strålende i dag. Tror vi kan få mange gode bidrag fra han utover sesongen.

- Nilsen er god når han kommer utpå skaper mange gode muligheter.

- Sid gjør mye bra. Mener absolutt han har gode valg sett kampen under ett å er i så måte uheldig at ikke får en målgivende i dag.

- Singh tidvis klasse. Noen av de fremspillene han hadde tidligt i første var det høy klasse over, spesielt når han spiller Berre fri.

- Yssouf Koné på vei inn.

Negative.

- Vi får ikke nok fart i kula.

- Vi har alt for mange balltap, spesielt i forsvarfireren. Nouri og Dos hadde mange svake avleveringer.

- Vi er ikke effektive nok.

- Mangler litt relasjoner virker det som, spesielt med 3nye i midtforsvaret.

- Solli foreløpig ikke god nok i "midtsopper rollen" offensivt. De gangene han flytter oppover blir han veldig ofte stående markert i stedenfor å gjøre seg spillbar.

- Johniboy96 tapte 2000kr på tipping.

- Berre ikke opptimal som spiss, mye rot og lignende

Comment

Defensivt
          Vi mye å gå på når det gjelder konsentrasjon.
          Både når det gjelder pasningskvalitet og markering.
          Tror det bedrer seg markant med Stoor,Muri og Nordvik på plass igjen.
          Ingen av erstatterne spiller seg noe nærmere en startplass hvertfall.

Offensivt
          Det er mye bra tendenser og som vanlig stort ballinnehav,men vi er ikke effektive nok siste tredjedelen.
          Kommer nok til å bli bedre når gutta slepper opp på den harde treninga om dagen.
          Shelton er tilbake i godt driv og spiller en god 1.omgang(byttes ut i pausen)
          Haidar gjør en god jobb på midtbanen og gjør konkurransen enda hardere.
          Berre er best på høyrekanten og bør matches der.

Vi savner kraften til Koné og magien til Fellah.
          Dem to blir viktig å få plass snart.
          Gleder meg forøvrig til å at vi kan stille fullt lag på banen.
          EVIG VIF

Comment

Synes Vålerenga var klart best, hadde de største sjansene og burde vunnet. Men, siden det er treningskamp er ikke dette veldig mye å legge vekt på. Da er det mer å ta tak i individuelt.

Berre som spiss fungerer dårlig. Det gjorde det i fjor, det har det gjort hittil i år. Jeg kan liksom ikke sette fingeren på hva han mangler, men det er noe vesentlig. Hans styrke er på vingen hvor han kan utfordre backen en mot en. Bojan spilte høyre i første og var helt grei offensivt, men han gjorde en manns jobb defensivt og regelrett berget Freddy mange ganger. Shelton på venstre i første var som vanlig god. Vi er ganske enkelt avhengig av Shelton i år.

I pausen kom Sid inn for Shelton, så Berre tok plass på høyrevingen, Bojan flyttet over på venstre og Sid spilte spiss. Var vel så som så, men greit nok. Da Doffen gikk ut, kom Berre inn sentralt på banen, mens Dawda tok plass på høyre. Etter hvert ble også Bojan byttet ut til en villig Nielsen.

Konklusjonen må være at vi har en meget sterk angrepsrekke, med gode, gode alternativer på benken.

Midtbanen fungerte også greit i dag. Singh i 10'ern, Haidar og Hæstad sentralt. Hæstad som vanlig propell på midten, men det virker som han blir småskadet i hver eneste kamp? Haidar hadde en av sine beste kamper for Vålerenga i dag. Spesielt offensivt var han god. God til å drible, sterk i kroppen, pasningssikker.
            Har litt igjen på det taktiske. Jeg synes Singh blir for treig i 10'er-rollen. Det ta liksom ett sekund for han hele tiden får kontroll over ballen, og han får ikke utnytta overblikket sitt på en god nok måte. En av få i det laget her som er skuddvillig, men får bange anelser om supertreffet i Molde var et lykketreff. Hadde vært veldig moro å sett Haidar i 10'ern i Tyrkia.

Med Fellah, Ogude og Bojan i bakhånd har vi en meget sterk midtbane.

I keeper har vi en solid sisteskanse i Lars, selv om han ikke viste seg veldig mye fram i dag.

Vi har ingen keeperreserve som kan gå inn og spille mange kamper, men vi har god kontroll på keeperplassen.

Så var det forsvaret da...

Selv om vi startet med to backreserver i dag, og etter hvert en stopperreserve, er det ingen tvil om at Vålerengas akilleshæl er nettopp her. Skeid fikk gå lett som bare det gjennom på 1-0, og synes de kom lett til flere sjanser også. Freddy hadde en katastrofal start og avslutning på kampen, hvor han ikke traff med en eneste pasning med et ørlite hakk vanskelighetsgrad. Det førte til mange kontringer i mot. Jeg er litt redd for at Freddy tar en Gary Neville i år. En klubbhelt som er mer et risikomoment enn en styrke i en sesong han strengt tatt burde lagt opp i forkant av. Tiden vil vise. Nouri var litt ustabil han også, men har noen fantastiske rykk som man blir målløs av. Han er ung, han kan vi jobbe med.

Med Stoor på høyrebacken er jeg ikke så veldig redd for Freddy i år. Jeg håper Nouri kan utfordre Nordvik på venstrebacken, men det er liten tvil om at vi kunne trengt en god venstreback.

På stopperplass er det mye som ikke stemmer. Med den spillestilen vi har nå er vi rett og slett for treige. Send en ball i bakrommet og utfordre stopperne på fart og du vil se hvor lett det er å komme aleine med keeper. Dette vil vi slippe inn mange mål på i år. I dag synes jeg ingen av de tre stopperne var gode, selv om vi skal være litt forsiktig med Solli som tross alt gjorde en grei kamp. Det er for lett å komme forbi dem, og da hjelper det ikke at de ganske gode med ballen i beina.

Er det håp? Tja. Strandberg er ung, Nouri er ung, Nordvik er relativt ung. Det hjelper litt. Men som jeg ser det tror jeg vi får se tre nye ansikter i forsvaret de neste par sesongene.

Konklusjon: Vi er gode offensivt, vi er gode på midten, vi har en god keeper, men vi trenger nye krefter i forsvaret.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
              Synes Vålerenga var klart best, hadde de største sjansene og burde vunnet. Men, siden det er treningskamp er ikke dette veldig mye å legge vekt på. Da er det mer å ta tak i individuelt.

Konklusjon: Vi er gode offensivt, vi er gode på midten, vi har en god keeper, men vi trenger nye krefter i forsvaret.
              Veldig god analyse som vanlig Franko.
              Vil også legge til at vi har en veldig stor sparekapital med Koné i angrepet.

I forsvar er vi hvertfall avhengig av den antatte fireren med Stoor,Muri,Strandberg og Nordvik holder seg skadefri.
              EVIG VIF

Comment

Originally posted by Bojan View Post
                Veldig god analyse som vanlig Franko.
                Vil også legge til at vi har en veldig stor sparekapital med Koné i angrepet.

I forsvar er vi hvertfall avhengig av den antatte fireren med Stoor,Muri,Strandberg og Nordvik holder seg skadefri.
                Vanskelig å vite hvor Koné står, men definitivt skal han spille på topp. Ang fireren bak så er det, som du sier, viktig å holde de skadefrie, men er det nok da? Vi får se, dette er det eneste punktet på laget jeg mener vi har veldig god utviklingspotensiale.

For øvrig, dagens morsomste var da Oksene skulle møte Klanen i pausen og minibanen skulle merkes med kjegler og mål. Da alt virka klart, var det ett mål på den ene kortsida og ett mål på den ene langsida. Det tok nesten mer tid å sette opp banen enn det kampen (som endte 0-0) fikk spilletid.

Comment

Er jeg den eneste som synes Strandberg leverte en god kamp på en dag der forsvaret var forferdelig?

Nå skal det sies Strandberg hadde en del farlig balltap og var på ingen måter perfekt. Men synes han virker komfortabel med ball i beina i motsetning til flere av de andre der bak. Det som imponerer meg mest ved Strandberg er måten han står frem på ved balltap. Hvis du går inn å ser kampen om igjen så kan du se at han ofte er oppe å presser ballfører å både tar ball og lager frispark så vi slipper kontringer i mot.

Comment

Mener du han var god, eller mener du han var bedre enn de andre? Liten forskjell der. Det at han lager frispark etter han mister ballen mener jeg langt i fra er en tillitserklæring.

Comment

Han var definitivt bedre enn de andre bak der ja. Jeg snakker ikke om de gangene han retter opp sin egne feil, men ved ball tap generelt.

Skulle kanskje kjørt den gjennom analyse programmet mitt så får vi se om jeg har rett. Kan godt hende at jeg ikke har fått med meg alle tabber å lignende som skjedde i dag.

Comment

Kampen sier egentlig ikke all verdens!.Mangler flere nøkkel spillere,men jeg synes som forsvaret har fremstått i treningskampene så langt så blir jeg beskymra.

Jeg hadde sett at vi hadde fått forsterka laget med en midtstopper til..

Comment

Originally posted by FrankO View Post

Det er jeg helt enig i, uten suspensjoner og skader så har vi et greit forsvar (selvom jeg ikke er like glad i nordvik som enkelte andre), men backupen er meget svak. Derfor mener jeg at vi burde rettet opp det svakeste leddet vårt (venstrebacken), da hadde vi også frigjort nordvik som første backupen til både back og midtstopper.

Skulle det oppstå en suspensjon / skade nå så kommer vi nok til å flytte nordvik inn sentral og sende inn dos på backplassen hans og det kan endre kampene, skulle vi ha 2 spillere ute så blir vi trolig nødt til å bruke dos på back og solli på midtstopperplass og det vil koste oss poeng i lengden.

Comment

Ikke alvorlig for Muri og Hæstad. Takk gud.

http://www.vif-fotball.no/article3094430.ece

Comment

Dagens beste spørsmål

Dagbladet med artikkel om kampen:
                              http://www.dagbladet.no/2011/02/18/s...gaen/15492481/

Stiller dagens beste spørsmål til Skeids 17 år gamle 2-målsscorer:

- Og hvor lenge er det til du spiller i Tippeligaen for Vålerenga?

Hvorpå han ikke er avvisende men svarer:
                              - Det er vel opp til hvordan jeg spiller, og hva Vålerenga og Skeid synes.

Tipper det faller en del okser tungt for brystet, og godt å se at Dagbladet skjønner at de beste fotballspillerne i Oslo bør spille for VIF.
                              Stolt eier av "sjefskommentaren" 1 april 08. RIP Maya.

Comment

Originally posted by Disko View Post
                                Det er jeg helt enig i, uten suspensjoner og skader så har vi et greit forsvar (selvom jeg ikke er like glad i nordvik som enkelte andre), men backupen er meget svak. Derfor mener jeg at vi burde rettet opp det svakeste leddet vårt (venstrebacken), da hadde vi også frigjort nordvik som første backupen til både back og midtstopper.

Skulle det oppstå en suspensjon / skade nå så kommer vi nok til å flytte nordvik inn sentral og sende inn dos på backplassen hans og det kan endre kampene, skulle vi ha 2 spillere ute så blir vi trolig nødt til å bruke dos på back og solli på midtstopperplass og det vil koste oss poeng i lengden.
                                Ikke enig, mye heller inn med Nouri enn med Dos. Nouri er ihvertfall god fremover, synes Dos var en katastrofe i dag, og det var mot et nivå 3 lag.

Comment

Working...
                                X