Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Skeid-Vålerenga, Fredag 18. februar kl. 17.15, Vallhall arena

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1/2VorseN
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Tabber er et diffust ord. Hva legger du i det?
    Tabber kan være litt av hvert.

Balltap som gir stor risiko
    Balltap som gir middels/lav risiko
    Sløsing av god mulighet
    Dårlig klarering
    Dårlig markering
    Unødvendig gult/rødt
    Dårlig posisjonering
    Unødvendig frispark farlig posisjon
    Dårlig valg
    Dårlig teknisk utførelse

Man så spesielt mye av de to første i denne kampen pluss en del dårlig markering og posisjonering.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Tabber er et diffust ord. Hva legger du i det?

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Fortsettelse...

Introduksjon

Jeg har tatt utgangspunktet i Drillo sin egen analyse der han gjerne gir poeng til spillere for gode involveringer og dårlige. Jeg har deretter lagt en regneark der jeg har delt det inn i tre hovedgrupper offensivt, defensivt og tabber. deretter gått dypere i hver av de tre kategoriene og delt dem inn i f.eks ballgjenvinning, godt gjennomspill til sjanse, god crosser etc.

Disse tallene(off,def,tab) blir så brukt til å regne ut en rating, så vi kan se hvor involvert en spiller var positivt/negativt i løpet av den perioden han var på banen. Altså (Off+Def-Tab)/minutter på banen.

Det kan se litt usystematisk ut når jeg kopierer det rett inn her, men det er det ikke noe jeg kan gjøre noe med.

Resultat

Jeg har gjort dette et par ganger før og det er noe jeg med en gang ser, vi hadde utrolige mange tabber i de bakre rekkene i dag. Henholdsvis 10 på dos, 1 Muri (13min), 7 Strand, 8 Nouri og 5 Solli. Dette er alt for høye verdier hvis vi har noen som helst planer på å holde nullen i en kamp. Spesielt Dos og Nouri var det mye slurv og dårlige defensiv jobbing.

Strandberg var også involvert i begge målene, men gjorde faktisk en god jobb hvis vi ser bort fra de to episodene. En del av hans "tabber" kom på balltap på strykere og noen tekniske småfeil. Men det er mye positivt å ta med på Strandbergs vegne også, blant annet 11 defensive poeng og 7 offensive og på tross av tabbene ender han opp med en slutt score på 0,122 som ikke er så verst.

Nouri gjorde også en del bra i dag, men 8 tabber er alt for mye! Fleste parten av disse kommer på unødvendig balltap og han var også direkte avgjørende med tanke på det første målet. Men vi kan se at han har gjort en del bra saker også i denne kampen med 9 defensive og 4 offensive bidrag. Hadde man fått bort disse tabbene han gjør så har vi en god spiller her!

Dos var vel den svakeste i den bakre fireren og med en negative score var han mer til skade enn nytte i akkurat denne kampen. Alt for mye slurv i pasningspillet, nei han får stryk av meg denne kampen.

Muri spilte egentlig får lite til at vi kan si noe om prestasjonen hans.

Solli kommer inn å gjør heller ikke ett solid inntrykk. Det er mye slurv, men han hadde minst tabber i den bakre fireren og en del av de kom fordi han ikke helt behersker midtstopper rolle i VIF enda. Ellers så synes jeg han virker kall og rolig, ingen slugger i duellene men kan være en grei innbytter i enkelte kamper i år.

Hvis vi beveger oss over på midtbanen kan vi se at Haidar hadde en formidabel kamp i dag, med en score på 0,189 og bare 1 tabbe er ikke noe annet enn imponerende. Han var et rivjern defensivt og hadde også flere gode offensive bidrag.

Doffen gjør også en god kamp inntil han blir byttet ut. Kanskje ikke så mange offensive bidrag i dag men det går greit så lenge han gjør det han skal bakover.

Singh var sammen med Shelton den som bidro mest på det offensive i dag. Han hadde en del gjennomspill i toppklasse tidlig i første omgang og var også flink til å vri spillet litt i dag. Ellers så skulle jeg ønske at han kunne prøvd seg på et skudd ett par ganger når han har en god posisjon. Ble mye prøving å spille seg helt inn i 5 meteren denne kampen

Shelton god i første, skaper masse av farligheter når han får rettvent seg. Kommer til å bli en viktig spiller for VIF i år.

Berre gjorde også en ok kamp, men man merker at han trives best på kant.

Bojan kanskje den dårligste av de offensive spillerne i dag, lite involvert å når han var involvert ble det ikke så mange farligheter ut av det.

Ellers vært og merke seg at Nilsen hadde et godt innhopp og skapte en del farligheter for oss. Dawda kom også inn men leverte litt under par i dag synes jeg.

Konklusjon

Forsvaret våres var forferdelig i dag, vi sleit med store personlige feil gjennom hele kampen. Eneste lyspunktet var at Strandberg gjorde en god figur. Jeg tror noe av dette her bedrer seg når vi får inn Nordvik, Muri og Stoor, selv om jeg gjerne skulle sett at de som var utfordrere kunne klart seg ett par hakk bedre.

Midtbanene gjorde en god jobb i dag, spesielt Haidar og Doffen. Tror vi kan forvente oss flere gode kamper av Haidar i år, beste jeg har sett av han hittil.

Ellers så må jeg si at jeg var litt skuffet over det offensive i dag, ja vi skapte en del sjanser, kanskje spesielt Shelton tidlig i første omgang og Singh var småfarlig. Bojan og Berre var ikke gode nok i dag, Berre ble litt bedre når han ble flyttet ut på kant i dag og der er vel der han kommer til å spille resten av sesongen også. Merker savnet av en ordentlig skuddfot på topp også når Fellah er borte og Bojan sliter med å markere seg.

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Spiller Rating Off Def Tab min
    Hirsfelt 0,000 0 0 0 90
    Freddy -0,044 3 3 10 90
    Muri -0,077 0 0 1 13
    Strand 0,122 7 11 7 90
    Nouri 0,056 4 9 8 90
    Singh 0,125 12 3 4 88
    Doffen 0,158 1 10 2 57
    Haidar 0,189 7 11 1 90
    Bojan 0,072 6 1 2 69
    Berre 0,111 8 4 2 90
    Shelton 0,156 9 2 4 45
    Solli -0,013 2 2 5 77
    Sid 0,111 5 0 0 45
    dawda 0,091 1 3 1 33
    Nilsen 0,217 4 1 0 23
    VIF su 0,083 69 60 47 990

skriver mer om den etterpå, men må bytte pc.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by Galroth View Post
    Dagbladet med artikkel om kampen:
    http://www.dagbladet.no/2011/02/18/s...gaen/15492481/

Stiller dagens beste spørsmål til Skeids 17 år gamle 2-målsscorer:

- Og hvor lenge er det til du spiller i Tippeligaen for Vålerenga?

Hvorpå han ikke er avvisende men svarer:
    - Det er vel opp til hvordan jeg spiller, og hva Vålerenga og Skeid synes.

Tipper det faller en del okser tungt for brystet, og godt å se at Dagbladet skjønner at de beste fotballspillerne i Oslo bør spille for VIF.
    Hehe Tipper det bitres en del over det utsagnet der blant oksene...

Leave a comment:

• robertlorang
    replied
    Hadde håpet på seier igår, men regner med at så fort gutta spiller i kongeblått, og når vi trøkker til på tribunen, så danser både vi og enga i kjent stil igjen
    Er overbevist om at de sorte drakten dreper litt av vif-magien

Leave a comment:

• Sosua
    replied
    Originally posted by Disko View Post
    Det er jeg helt enig i, uten suspensjoner og skader så har vi et greit forsvar (selvom jeg ikke er like glad i nordvik som enkelte andre), men backupen er meget svak. Derfor mener jeg at vi burde rettet opp det svakeste leddet vårt (venstrebacken), da hadde vi også frigjort nordvik som første backupen til både back og midtstopper.

Skulle det oppstå en suspensjon / skade nå så kommer vi nok til å flytte nordvik inn sentral og sende inn dos på backplassen hans og det kan endre kampene, skulle vi ha 2 spillere ute så blir vi trolig nødt til å bruke dos på back og solli på midtstopperplass og det vil koste oss poeng i lengden.
    Ikke enig, mye heller inn med Nouri enn med Dos. Nouri er ihvertfall god fremover, synes Dos var en katastrofe i dag, og det var mot et nivå 3 lag.

Leave a comment:

• Galroth
    replied
    Dagens beste spørsmål

Dagbladet med artikkel om kampen:
    http://www.dagbladet.no/2011/02/18/s...gaen/15492481/

Stiller dagens beste spørsmål til Skeids 17 år gamle 2-målsscorer:

- Og hvor lenge er det til du spiller i Tippeligaen for Vålerenga?

Hvorpå han ikke er avvisende men svarer:
    - Det er vel opp til hvordan jeg spiller, og hva Vålerenga og Skeid synes.

Tipper det faller en del okser tungt for brystet, og godt å se at Dagbladet skjønner at de beste fotballspillerne i Oslo bør spille for VIF.

Leave a comment:

• VIFpatriot
    replied
    Ikke alvorlig for Muri og Hæstad. Takk gud.

http://www.vif-fotball.no/article3094430.ece

Leave a comment:

• Disko
    replied
    Originally posted by FrankO View Post

Konklusjon: Vi er gode offensivt, vi er gode på midten, vi har en god keeper, men vi trenger nye krefter i forsvaret.
    Det er jeg helt enig i, uten suspensjoner og skader så har vi et greit forsvar (selvom jeg ikke er like glad i nordvik som enkelte andre), men backupen er meget svak. Derfor mener jeg at vi burde rettet opp det svakeste leddet vårt (venstrebacken), da hadde vi også frigjort nordvik som første backupen til både back og midtstopper.

Skulle det oppstå en suspensjon / skade nå så kommer vi nok til å flytte nordvik inn sentral og sende inn dos på backplassen hans og det kan endre kampene, skulle vi ha 2 spillere ute så blir vi trolig nødt til å bruke dos på back og solli på midtstopperplass og det vil koste oss poeng i lengden.

Leave a comment:

• MadsAndre
    replied
    Kampen sier egentlig ikke all verdens!.Mangler flere nøkkel spillere,men jeg synes som forsvaret har fremstått i treningskampene så langt så blir jeg beskymra.

Jeg hadde sett at vi hadde fått forsterka laget med en midtstopper til..

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Han var definitivt bedre enn de andre bak der ja. Jeg snakker ikke om de gangene han retter opp sin egne feil, men ved ball tap generelt.

Skulle kanskje kjørt den gjennom analyse programmet mitt så får vi se om jeg har rett. Kan godt hende at jeg ikke har fått med meg alle tabber å lignende som skjedde i dag.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Mener du han var god, eller mener du han var bedre enn de andre? Liten forskjell der. Det at han lager frispark etter han mister ballen mener jeg langt i fra er en tillitserklæring.

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Er jeg den eneste som synes Strandberg leverte en god kamp på en dag der forsvaret var forferdelig?

Nå skal det sies Strandberg hadde en del farlig balltap og var på ingen måter perfekt. Men synes han virker komfortabel med ball i beina i motsetning til flere av de andre der bak. Det som imponerer meg mest ved Strandberg er måten han står frem på ved balltap. Hvis du går inn å ser kampen om igjen så kan du se at han ofte er oppe å presser ballfører å både tar ball og lager frispark så vi slipper kontringer i mot.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Bojan View Post
    Veldig god analyse som vanlig Franko.
    Vil også legge til at vi har en veldig stor sparekapital med Koné i angrepet.

I forsvar er vi hvertfall avhengig av den antatte fireren med Stoor,Muri,Strandberg og Nordvik holder seg skadefri.
    Vanskelig å vite hvor Koné står, men definitivt skal han spille på topp. Ang fireren bak så er det, som du sier, viktig å holde de skadefrie, men er det nok da? Vi får se, dette er det eneste punktet på laget jeg mener vi har veldig god utviklingspotensiale.

For øvrig, dagens morsomste var da Oksene skulle møte Klanen i pausen og minibanen skulle merkes med kjegler og mål. Da alt virka klart, var det ett mål på den ene kortsida og ett mål på den ene langsida. Det tok nesten mer tid å sette opp banen enn det kampen (som endte 0-0) fikk spilletid.

Leave a comment:

Working...
X