Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIF-Follo, Lørdag 12. mars kl. 14.30 ute på Valle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Jeg vil ikke akkurat si at vi ikke kjørte opp en midtstopper i midtbane leddet i dag, det var flere ganger både Muri og Strandberg var der oppe.

Det jeg kanskje synes var mest interessant var lagoppstillingen. En 4-4-2 formasjon med Berre og Nilsen på topp, Shelton i en klassisk ving, og Singh på høyre kant og jobbet mye innover i banen. Dermed tok Stoor mye av ansvaret med bredden når vi hadde ballen, og oppererte mest som Ving når vi hadde ballen. Haidar fikk da i oppgave og gå inn og dekke rommene Stoor forsvant og ble liggende nesten som en back når vi spilte ballen.

Tror dette er en alternativ spillestil som kan fungere godt i skadefraværet av de sentrale på topp. Vi får da to ganske forskjellige sider og angripe med. Helst skulle jeg hatt Berre på kant, men dette er et godt alternativ hvis de sentrale midtspissene er borte.

Forøvrig lot jeg meg imponere av Solli i dag, han var virkelig flere hakk over de som spilte på Follo og ryddet ok opp i første omgang.
    I 2. omgang var det kun en gang vi kjørte opp midtstopper, og det var Strandberg helt i starten av omgangen. Mulig det skjedde oftere i første, men det var tydelig at fokus var mer på å angripe med høyreback.

Klarte ikke helt å se at vi spilte 4-4-2 heller, for meg så det ut som den vanlige formasjonen vi kjører, med Berre liggende bak Nielsen i Fellah-rollen. Singh lå riktignok ikke helt ute på krittet som Shelton pleier, men trekker litt innover som er naturlig for han, og skaper rom for Stoor. Uansett formasjon var det lovende takter like før seriestart.

Comment

Originally posted by Feilkast View Post
      I 2. omgang var det kun en gang vi kjørte opp midtstopper, og det var Strandberg helt i starten av omgangen. Mulig det skjedde oftere i første, men det var tydelig at fokus var mer på å angripe med høyreback.

Klarte ikke helt å se at vi spilte 4-4-2 heller, for meg så det ut som den vanlige formasjonen vi kjører, med Berre liggende bak Nielsen i Fellah-rollen. Singh lå riktignok ikke helt ute på krittet som Shelton pleier, men trekker litt innover som er naturlig for han, og skaper rom for Stoor. Uansett formasjon var det lovende takter like før seriestart.
      Kjørte med berre litt bak håvard og uten høyrekant.. det ga masse plass til stoor som så ut som alvez utover kampen! Ps. strandberg var mer midtbane enn midtstopper så da kan du ikke ha sett kampen.. han styrer hele spillet vårt på vår halvdel

Lars 7 Trygg i feltet, follo har ingen skudd på mål
      Stoor 8 Kommer som et prosjektil hver gang, kan bli en stor sesong
      Muri 6 Litt svak med ball men eller god i duellspillet
      Strandberg 8 Styrer og veldig viktig for måten vi spiller på, nære flere assist
      Dos Santos 6 Mye slurv med ball, god possisjonering og bra i duellspillet
      Singh 6 Litt slurv med ball, fin assist og nære scoring
      Hæstad 7 Mer aggressiv enn tidligere i vinter, nærmer seg formen
      Haidar 6 Bruker litt for mye touch, må orientere seg bedre, sterk i duellsp.
      Luton 5 svak første omgang, kommer seg i andre men sliter med siste touch
      Berre 5 Litt rusten forran mål og i banespillet
      Håvard 8 Friskt pust, rask, god spenst, teknisk og spilleforståelse.. bor mye i gutten, høyaktuel mot viking

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
        Kjørte med berre litt bak håvard og uten høyrekant.. det ga masse plass til stoor som så ut som alvez utover kampen! Ps. strandberg var mer midtbane enn midtstopper så da kan du ikke ha sett kampen.. han styrer hele spillet vårt på vår halvdel
        Han styrte mye av spillet ja, men da lå han gjerne på linje med Muri, godt bak Haidar og særlig Hæstad. Men det er helt naturlig, ikke noe vits å kjøre han lenger opp når vi brukte Stoor som vingback. Poenget er at dette skilte seg ut fra måten vi har spilt mye på tidligere.

Comment

nå er det bare å glede seg gutta!! går for samme res neste helg!

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
            Forøvrig lot jeg meg imponere av Solli i dag, han var virkelig flere hakk over de som spilte på Follo og ryddet ok opp i første omgang.
            Jeg så ikke kampen, men på høydepunktene ser det ut som Solli er skyld i Sheltons mål; han gjør en dårlig touch på vei framover med ballen; Shelton plukker ballen, og løper og scorer. - Men at han var ruvende ellers, er deilig å høre, da ligger han jo på et godt nivå individuelt sett.

Singh som kant(-ish) høres lurt ut, han har en del assists på innlegg fra sidene når Shelton har trukket inn i banen. Er det riktig at Nouri kom inn og direkte erstattet Shelton på venstre ving? Ellers er nesten alle meldingene jeg leser her av positiv art, bortsett fra at Haidar ikke var like ruvende som tidligere i vinter. Muri skjerper seg til når det virkelig gjelder, det er jeg ikke i tvil om.
            Og Stoor kan bli vår nye angrepsdimensjon, liker det!

Comment

_____

Litt om kampen, skader og Fellah her:

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article194828.ece

______

Comment

Originally posted by Eirik87 View Post
                Er det riktig at Nouri kom inn og direkte erstattet Shelton på venstre ving?
                Yes, men det var nok mer på grunn av at Shelton ble skadet, enn at Nouri er tiltenkt noen rolle der. Shelton hinket av, men virket ikke som om det var noen panikk på benken akkurat, er vel bare at de ikke vil ta noen sjanser med muskulaturen hans.

Comment

Veldig betryggende kamp. Vi viser formen fra fjoråret. Så som så med motstand men allikevel, RBK tapte mot dem og vi vant 5-0. Satser på å få inn fellah og Sid i startelveren. Da blir det kanonbra mot tamme vikinger på lørdag

Comment

Første kamp jeg har sett i år bortsett fra en av La Manga -kampene. Er mye roligere etter kampen nå enn jeg var før den, ut fra det jeg hadde hørt og lest. Selv om det bare var 2. divisjons motstand i dag, synes jeg man klart kunne se at vi fortsatt kan spillet vårt. Etter hvert satt midtbanespillet ordentlig og vi kom gjennom gang etter gang.
                    Jeg ville vel kalt formasjonen for 4-2-3-1, men uansett er poenget at vi har en skeiv formasjon hvor det blir mye plass på høyresiden for at backen kommer frem, men også for dype løp fra midtbanespillerne.
                    Bra prestasjon av hele laget, vil kanskje fremheve Nielsen - ikke at han er så mye bedre enn de andre, men jeg forventer ikke så mye av ham (enda), og han er så absolutt på nivået i dag.
                    Gleder meg til seriestart!
                    Beaker

Comment

Working...
                    X