Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Viking - Vålerenga 0-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Utrolig deilig seier.. I fjor og tydeligvis i år også har vi en tendens til å være det laget som stikker av med seieren i jevne kamper.. Vi klarte også å unngå slike kamper som Viking hadde i dag hvor vi dominerte spillemessig, men ikke fikk uttelling. Hvis dette fortsetter i år må vi ende meget høyt oppe på tabellen!

Banens beste: Fredrik Stoor.. Ogude også god, men virker hasardiøs i taklinger og kunne fort fått to gule i dag.

Jeg vil også forsvare Sid litt.. Han hadde håpløse betingelser.. men litt bekymringsverdig at han ikke klarte å løpe fra oppasseren sin da han hadde et forsprang på 5 meter.

Comment

Må legge til at jeg synes dommer Berntsen var meget god i dag også. Viste blant annet godt skjønn når hjemmepublikummet ropte på kort nr to til Fegor.

Kortet til Dawda var kanskje litt billig, men det så antakelig ut som han kom inn med strake bein.

Comment

Herlig start på sesongen med 3 poeng.
        Blir en forsvarskamp dette hvor vi ikke får til vårt offensive spill. Var ikke mange gangene vi fikk flyttet opp midstopperne i midtbaneleddet idag. Når vi ligger så lavt som vi gjør blir det mange meter opp til motstanderens 16 meter.
        Selv om viking har ballen mye, sliter de å skape de store sjansene. De slapp litt lett til på vår venstre kant i første omgang, men freddy spilte seg veldig opp og gjorde en god innsats syns jeg.

Fremover er det masse å gå på. Berre jobber bra, kjemper og går på løp, men ikke helt venn med ballen i dag. Fellah var ok, men som endel andre mangler han litt kjapphet i kroppen og blir litt veik. Singh var ganske svak, men kom vel ikke helt til sin rett på kanten i dag.

De to som vinner kampen for oss i dag er først og fremst Hæstad og Ogude, selv om Hirschfeld stod prikkfritt. Hæstad var omtrent i sitt vanlige driv.
        Ogude var overraskende god til å ha vært ute så lenge. Jobber bra, overblikk og ro og evnen til å tre en forløsende pasning eller holde litt ekstra i kula. Meget sterk på hodet også. Endelig en defensiv midtbanespiller som er god i lufta!
        Fantastisk start på serien, godt med en liten pause nå, for dette var ikke godt for hjertet!

Comment

Veldig rufsete kamp av vålerenga. Viking styrte store deler av kampen, men fikk ikke noe ut av sjansene sine.. de kunne fort scoret både to go tre mål. vi fikk noen få sjanser og tok vare på dem.

Men noen som kan referere til noen lovverk som sier at Stoor ikke har lov til å dirigere muren?! OG evt. hvorfor i h***** er ikke det lov?

gleder meg til aafk og ullevål og håper det blir et nytt år med lekestue.

Comment

Hhhhhhhhhhåvard!!!

Comment

Originally posted by phingoc View Post
              Veldig rufsete kamp av vålerenga. Viking styrte store deler av kampen, men fikk ikke noe ut av sjansene sine.. de kunne fort scoret både to go tre mål. vi fikk noen få sjanser og tok vare på dem.

Men noen som kan referere til noen lovverk som sier at Stoor ikke har lov til å dirigere muren?! OG evt. hvorfor i h***** er ikke det lov?

gleder meg til aafk og ullevål og håper det blir et nytt år med lekestue.
              Han må vel være ni meter unna, som alle andre?
              Det er jo ikke sånn at ni-meters regelen kun gjelder mot målet.
              En radius rundt dødballen på ni meter, rett og slett.

Comment

Dette var fantastisk deilig! Dette er en sånn kamp vi godt kunne tapt i fjor, vi hadde jo ikke flyten i dag i det hele tatt. Når man ser Ogude ser man hvorfor det var greit å selge Fredrik Carlsen. To defensive midtbanespillere var utrolig viktig for seieren i dag, Doffen og Ogude beskytta midtstopperne utrolig godt. Lars og Stoor var begge fantastiske i dag, og forsvarsrekka generelt imponerte. Det var ingen pen seier, men jeg syns det var fint å se en arbeidsseier, en kamp hvor vi fikk til det defensive selv om det var mye rom til tider. Gleder meg til Aalesund kampen, som sikkert blir litt annerledes (spillemessig)

Comment

Kjappis fra kampen til klanen.no er noe vi skal prøve på etter hver kamp. Dette var første gangen, flere kommer så følg med.

http://www.klanen.no/viking_vaalerenga_0_2

Mikkel

Comment

Herlig kamp. Vi spiller på et underlag som innbyr til alt annet enn ballbesittende pasningsfotball, og endrer taktikken deretter. Noe som gjør det fælt å se på som supporter, men desto herligere når fløyta går.

Syns det ser lovende ut med tanke på resten av sesongen når vi får tilbake farta til Luton og forhåpentligvis Koné i midten. Sid imponerte ikke i dag, men han må vel få litt tid på å komme inn i stilen.

I kveld er det fest!
                    En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Originally posted by e73 View Post
                      Må legge til at jeg synes dommer Berntsen var meget god i dag også. Viste blant annet godt skjønn når hjemmepublikummet ropte på kort nr to til Fegor.

Kortet til Dawda var kanskje litt billig, men det så antakelig ut som han kom inn med strake bein.
                      De gule korta idag ja. De tre første... "Han e svart... Æ si itj meir"

Men tok meg i å lure litt, da gult ble gitt våre afrikansk utseende spillere kort tid inn i sine innhopp.
                      Hjelp oss å gi deg nye storflagg. Flaggborgen av 1913s konto: 1503 12 17528

Comment

Jeg er utrolig letta over at det gikk som det gikk i dag. Jeg synes vi fremstår solid defensivt og det var flere positive ting vi kan ta med oss. Det er herlig og se at vi kan stille med en så defensive taktikk uten å endre mye på taktikken. Det har blitt debattert en del her inne om hva vi skal gjøre noe vi skal møte bedre lag ute i Europa og jeg er overasket over at det funket så godt som det faktisk gjorde i dag. Godt å vita at vi kan gjøre noe annet enn bare og angripe også!

Ellers så er jeg voldsomt imponert over Ogude i dag. Mannen er gal, total uredd og legger ikke noe mellom en duel og det er noe jeg liker! Han virker også veldig rolig, elegant og har god overblikk og gode pasnings kvaliteter.

Nislen har en ok kamp i dag hvis vi ser bort fra den fenomenale scoringen. Han har det meste, men synes han skal jobbe med å bli enda mer rå i det han foretar seg.

Doffen klasse som vanlig.

Ellers synes jeg alle i firreren bak gjør en god jobb. Dos sliter litt i starten men avslutter sterkt.

Singh er vel den svakeste i dag, men han blir ofte veldig anonym i kamper der vi blir dominert selv om han gjør en viktig jobb defensivt. Ellers så synes jeg han slurvet litt offensivt, ikke like ballsikker som vanlig.

Fellah er god i perioden vi dominerer, men det er fortsatt ett par skritt fram til toppformen.

Berre synes jeg gjorde sin beste oppvisning alene på topp. Synes han var god i det meste, men også litt slurv her.

Vi får ta med oss det positive så kan vi være takknemlig for at det er to uker til neste kamp.

Comment

Vedig god dømming. Manglet vel ett kort til Sigurdsson (?) som tok Sid i knehøyde.

Fantastisk med 3p i Stavanger, ventet virkelig ikke det. Men redd Viking spilte oss gode også. De ga jo seg helt etter 1-0, noe som kom relativt ut av det blå!! Håper de får brukt 2 uker godt nå og at banen her tillater vårt vanlige spill!!
                          negativ optimist!

Comment

Lars 8 Nesten feilfri, glipper en corner ellers bunnsolid!
                            Stoor 8 God en mot en, rolig med ball, fantastisk tillvekst
                            Muri 7 Vinner alt i lufta
                            Strandberg 8 BB Plasserer seg i ren tony adams stil, rydda unna alt som kom
                            Dos Santos 7 Litt trøbbel i starten men full kontroll på kanten utover
                            Hæstad 6 Vi tapte midtbanen som førte til ett voldsomt trykk, viktige blokkeringer
                            Ogude 7 Enorm i duellspillet og rolig med ball, blir en hitt
                            Fellah 6 Finner mellomrommet, pen assist men går tom
                            Singh 4 Helt utillpass på kanten
                            Nilsen 6 Rolig med ball, kjempe goal! blir litt borte utover
                            Berre 4 Får vanskelige arbeidsforhold men ikke venn med ballen
                            Bojan 5 Klasse scoring men virker ellers tung

Comment

Oppsummering av mine inntrykk av kampen:

Før kampen var jeg veldig nervøs og lurte på hvordan jeg skulle psyke meg opp i 2 uker til neste hjemmekamp etter et tap i Stavanger.
                              Da føles det fantastisk å gå inn i landslagspausen med 3 poeng.

Av naturlige årsaker som en tøff motstander,litt redusert stall og vanskelig baneforhold så spiller vi mer komptakt uten så mye risiko.
                              Taktisk meget godt fra benken.

Vil trekke fram Lars i målet og hele backfireren med en kjempeinnsats.
                              Uansett så er det diamanten Ogude som får min BB.
                              For en ro,pasningferdighet og guts i taklingene den gutten har !
                              Blir en beinhard og sunn konkurranse om midtbaneplassene framover

Vil takke ALLE GUTTA for en herlig start på sesongen.
                              EVIG VIF

Comment

Vær litt grei med vår nye spiss fra Benin.

- Han hadde ikke spilt kamper på 1 år da vi hentet han.
                                - Han må tilpasse seg norsk fotball.
                                - Alanzinho var IKKE god første sesongen, sjeldent er utenlandsimport det.

Samt vil jeg gi credz til Fegor Ogude. Ikke spilt ett minutt i vinter, og står opp på denne måten. Tror VIF gjorde et klokt kjøp forrige sommer her.

Comment

Working...
                                X