Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIFs Landslagsspillere 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VIFs Landslagsspillere 2011

Vålerengas landslagsspillere denne landslagspausen:

Nigeria: Fegor Ogude spilte ikke i 4-0-seieren mot Etiopia, men kom inn i 2. omgang i Nigerias 3-0-seier mot Kenya, og gjorde dermed sin landslagsdebut:

http://www.vif-fotball.no/article3120830.ece

Canada: Lars Hirschfeldt spilte andre omgang i 1-0-seieren over Hviterussland, og sto naturlig nok med smultring bakover.

Norge: André Muri satt på benken hele kampen mot Danmark.

Norge U21: Stefan Strandberg spilte begge kampene og fikk skryt av U21-landslagssjefen for sin innsats mot Rapid Wien (1-3) og Østerrike(1-2). Harmeet Singh fikk også 90 minutter i begge kampene. Amin Nouri spilte 65 minutter fra start som back mot Rapid og fikk 6 minutter som ving mot Østerrike:

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...de-pa-slutten/

Norge U19: Håvard Nielsen kom inn i 10-errollen (for Etzaz) i den første kampen mot Polen (1-3) etter 72 minutter, og spilte fra start som venstre ving i den andre kampen (1-1, mot Polen om det ikke var klart), ble erstattet av Tromsøs Drage etter 81 minutter. Han fikk sammen med Valon Berisha skryt for innsatsen sin:

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...1/Polen-Norge/

Norge U17: Spilte EM-kvalifisering denne helgen mot Hviterussland (5-1), Frankrike (2-2) og Georgia (5-0), men klarte ikke EM-plass etter at Frankrike banket Hviterussland 9-0 og vant gruppa og EM-plassen med to flere plussmål enn Norge. Kamer Qaka: Spilte hele første kamp, 64 minutter i andre kamp og 67 minutter i tredje kamp. Shåresh Ahmadi: 16 minutter som innbytter i første kamp, kom inn 9 minutter før slutt i tredje kamp og rakk å score hattrick (!):

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...Norge-Georgia/

Sterkt!

Rimelig solid sentrallinje med Lars Canada, Strandberg(kaptein u-21), Muri A-landslag, Ogude Nigeria, Singh fast U-21, Hæstad landslagsaktuell!

Comment

kremt.. Muri A-landslaget.. Vel.. ;-)

Comment

Originally posted by bLANCO View Post
        kremt.. Muri A-landslaget.. Vel.. ;-)
        hvorfor kremt??

Comment

Imponerende av Shåresh Hatrick på 9 minutter well done
          ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Riki Alba spilte 77 minutter fra start for Norge G16 mot Tsjekkia i 2-0-seieren i går (kampene varer i 80 minutter i denne aldersklassen, så han ble byttet ut rett før slutt):

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...ge---Tsjekkia/

Artig at Flovik sier: - Tsjekkia var hakket hvassere enn oss fysisk, så vi ble nødt til å spille de ut. Vi har mange kortvokste tekniske spillere i laget, og spilte oss til sjanser og mål.

Som om det er noe negativt at de ikke spilte vanlig norsk landslagsstil...

Comment

Originally posted by vegas View Post
              hvorfor kremt??
              Er vel et lite kremt når han kun har blitt tatt ut til A-landslaget en eneste gang, og det var fordi noen andre meldte forfall. Og han ble sittende på benken hele kampen..

Men for all del, han ble tatt ut..
              IKAROS

Comment

Håvard Nielsen spiller akkurat nå U19-kamp for Norge U19 mot Moldova, kampen går etter sigende GRATIS på TV2 sumo (jeg har ikke sjekket, har abonnement selv). Håvard hadde en trippelsjanse i stad der det siste skuddet ble reddet på streken av Moldova med hånda. Resultatet ble straffe, rødt kort, og Bakenga scoret på straffen. Bra initiativ av Håvard!

EDIT: Kampen begynte klokka 19.30, Norge leder 1-0 just nu.

Comment

Skrudde på nå, den er gratis.

Håvard var i alle fall delaktig på situasjonen som skapte straffesparket, godt gjort å få avslutte på returen, men synd den ikke gikk inn.

Comment

Siden det er rolige dager for enga om dagen kan man jo dra igang et spørsmål, hvem er beste enga landslagsspiller på sitt nivå? Mine kandidater: Strandberg-får skryt hver gang han har vært på samling ser det ut som, kaptein Nilsen-internationalt snitt, fart, god
                    avslutter med begge bein, bra med ball, mangler litt i hue pr.nu, sett noen u-19 kamper vært på det jevne Kamer-sykt potensiale har ikke hørt at han har dominerte på u-17 men spiller med de som er ett år eldre tror jeg.. Vil kanskje holde en knapp på Strandberg pr. nå men close race

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
                      Siden det er rolige dager for enga om dagen kan man jo dra igang et spørsmål, hvem er beste enga landslagsspiller på sitt nivå? Mine kandidater: Strandberg-får skryt hver gang han har vært på samling ser det ut som, kaptein Nilsen-internationalt snitt, fart, god
                      avslutter med begge bein, bra med ball, mangler litt i hue pr.nu, sett noen u-19 kamper vært på det jevne Kamer-sykt potensiale har ikke hørt at han har dominerte på u-17 men spiller med de som er ett år eldre tror jeg.. Vil kanskje holde en knapp på Strandberg pr. nå men close race
                      Lars vil nå jeg si! men hos talentene er det sikkert close med de 3 du nevner!
                      Oslos stolthet VÅLERENGA. Året rundt

Comment

Originally posted by engaboy View Post
                        Lars vil nå jeg si!
                        Luton er vel også all time toppscorer hos Jamaica (55 kamper, 30 mål), han er det vanskelig å komme utenom. Lars har bare 33 kamper, iflg wikipedia.

På U-landslagene tror jeg Håvard ikke er så viktig siden det laget har veldig mange spennende offensive spillere, og Kamer har som det har blitt sagt ikke fått så enormt med skryt. Satser på Strandberg jeg, selv om jeg synes Singh helt klart burde vært mer viktig basert på det han gjør i Tippeligaen. Kanskje kan Shåresh ta noen ekstra steg med bra spill i 2. divisjon?

Comment

Ellers er det jo verdt å nevne Ogude. Nigerias landslag har et relativt høyt internasjonalt nivå, og han har jo nå nylig debutert.

Men når du sier "på sitt nivå" - hva legger du egentlig i det?
                          Jeg skjønner at tqalenter må vurderes ut fra andre på sin alder, men skal man begynne å f.eks. sette Luton, Lars, Ogude osv. opp mot hverandre, hvem måles de i forhold til da? Skal Luton måles opp mot andre vinger i ca samme alder? Skal Lars vurderes opp mot alle verdens keepere? Skal Ogude kjempe mot andre defensive midtbanespillere?
                          I så fall er jo rett og slett spørsmålet: Hvem av Engas spillere er best?

Comment

Originally posted by Prima Kaos View Post
                            Ellers er det jo verdt å nevne Ogude. Nigerias landslag har et relativt høyt internasjonalt nivå, og han har jo nå nylig debutert.

Men når du sier "på sitt nivå" - hva legger du egentlig i det?
                            Jeg skjønner at tqalenter må vurderes ut fra andre på sin alder, men skal man begynne å f.eks. sette Luton, Lars, Ogude osv. opp mot hverandre, hvem måles de i forhold til da? Skal Luton måles opp mot andre vinger i ca samme alder? Skal Lars vurderes opp mot alle verdens keepere? Skal Ogude kjempe mot andre defensive midtbanespillere?
                            I så fall er jo rett og slett spørsmålet: Hvem av Engas spillere er best?
                            Jeg tolket spørsmålet som "Hvilken VIF-spiller er viktigst for sitt landslag for tiden?", men mulig tipppeliga mente det på en annen måte...

PS: I morgen spiller Norge mot Wales, i det som kan bli en "gruppefinale" etter at Wales slo Serbia. Kampen starter 17.30, jeg tipper Nielsen starter, og kampen kan sees på NFF TV eller Sumo, gratis (må bare registrere en bruker);

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...ive-pa-NFF-TV/

Comment

Originally posted by Eirik87 View Post
                              PS: I morgen spiller Norge mot Wales, i det som kan bli en "gruppefinale" etter at Wales slo Serbia. Kampen starter 17.30, jeg tipper Nielsen starter, og kampen kan sees på NFF TV eller Sumo, gratis (må bare registrere en bruker);

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...ive-pa-NFF-TV/
                              Jeg jinxa litt her, Nielsen er ute av startelleveren, Thomas Drage og Markus Henriksen har kommet inn blant de offensive spillerne.

Norge tok ledelsen 1-0 etter 3 minutter ved Markus Henriksen.

Comment

Working...
                              X