Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Aalesund 2-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Enga89 View Post
    For så vidt enig med deg, men tror du ikke det skyldes at vi spilte litt "skjevt" i dag? Singh, som i utgangspunktet spilte høyrekant, trakk mye inn i banen mens Stoor stod høyt. Det gjorde at vi nesten gjennom hele kampen spilte med tre bak (selvsagt unntak), og da ville det etter min mening vært lite lurt å sende opp en midtstopper.
    Vi spilte vel skeivt fordi Aafk stengte av Stoor konsekvent hele kampen og åpnet opp for Freddy som er tregere og har dårligere pasningsfot. Hadde vi hatt Shelten på venstre hadde de måttet sideforskyve mye mer..

Tror dette laget med shelton tilbake og en spiss med kraft kan bli fantastisk.. Singh skal få slite med spilletid i sin vanlige rolle så lenge Ogude fortsetter.. Han er ren klasse. pasningene og balansen, overblikket.. KLASSE!

Comment

11 på rad

Nå har Enga 11 strake seiere på hjemmebane i den øverste divisjonen.
      Noe lag som har klart det før?

Mot LSK satser vi på at nr 12 kommer...for å ære Klanen

Comment

Med forbehold om at Ålesund rykker ned med skyhøye kneløft, så er jeg imponert over dominansen vi viser i dag. Ogude i en klasse for seg. Nesten litt skremmende å tenke på hvor gode vi kan bli når vi får en spiss og Luton klar fra start. Da kan Berre få herje på kanten der han er best. Trivelig kveld på Ullevaal. Fredagskamp, det får en si...

Comment

Så kampen i reprise etter trening, å fyfaen hvor imponert jeg er over gjenvinningen, fortsetter det utover sesongen vinner vi alt! Eneste minuset med Ogude/Hæstad er at vi misbruker Singh veldig, men vi kan ikke benke Ogude, for en spiller! Vi skaper lite sjanser idag, men det kommer seg. Vi må ikke glemme at vi bruker Berre som midtspiss og Dawda(som forøvrig stoppet alt av overganger) som venstrekant idag.. Nå er det bare å slappe av resten av helga å håpe på at RævBK, Molde osv avgir poeng
          Ære være Enga!

Comment

Positivt:
            - Vi vinner på en dårlig dag
            - Ogude er god
            - Forsvaret holder reint
            - Nielsen fortsetter og ta gode initativer
            - Hirschfeld er solid
            - Bojan er superinnbytter
            - Dawda har mange gode forsøk på kanten (jepp, er veldig uenig med de som slakter hans innsats i dag), til tross for at han spiller på feil side.

Negativt:
            - Berres beste posisjon er ikke som midtspiss
            - Singh er ikke god som kant
            - Dawdas beste side er ikke venstre
            - Berre som midtspiss fungere ikke optimalt. Han fungerer som en slags offensiv midtbanespiller, men der stopper det.
            - Vi angriper altfor forutsigbart i midten (ja, dette hanger mye sammen med skadesituasjonen, men også at vi etter min mening bruker folk i feil posisjoner mener jeg), og får forhåpentligvis flere muligheter fra kantene når Shelton og Berre er tilbake på plass.
            - Ogude må stå over store deler av høstsesongen hvis han ikke skjerper seg i.f.t tenningsnivået (og siden han er god for oss, er dette viktig)

Oppsummert:
            I motsetning til før starter vi denne sesongen med seire til tross for skadeproblemer! Det gir stor optimisme for sesongen.
            Vi har masse å hente både offensivt og negativt i forhold til personlige feil og bevegelser-pasninger, men sånn har vi starta de siste sesongene også. Hirschfeld viser det vi vil en keeper skal; trygghet i veldig gode ferdigheter og gode igangsettinger. Ogude lever opp til forventningene til MA og andre på laget, og blir viktig for oss i år. Håper han klarer å unngå for mange gule utover.
            Forsvaret var bra i dag, men Alesund var ærlig talt ingen målestokk. Håper det holder bakover, også når de vanskelige kampene kommer.

Comment

Hvordan vil laget se ut når alle er skadefrie? Vil Singh danke ut Ogude, eller vil Sing danke ut berre/bojan på kant?

Med full tropp hadde jeg hatt vanskligheter med å ta ut en klar førsteelver tror jeg.

Comment

Stoor - Muri - Strandberg - Nordvik
                Ogude - Fellah - Hæstad
                Berre - Kone - Shelton

Ikke så vanskelig å ta ut den 11ern. Joda, Bojan og Singh er vanskelige å vrake men med de skadene og gule kortene vi drar på oss løser det "problemet" seg selv.

Comment

Kan ikke klage på denne kampen!

2 seriekamp i år og tre nye poeng, gutta er langt bedre enn mot Viking og er i ferd med å finne formen. Jeg tror det vil ta noen kamper til før vi er der vi var i fjor, men jeg er fornøyd med gutta så langt. Dette går rett vei!

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                    Positivt:
                    .
                    Blander du inn privatlivet ditt i analysene eller, hva faen var dårlig med dagen igår?

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                      Positivt:
                      Har vi egentlig en dårlig dag?

Klart, det er noe å sette fingern på, men det vil det jo alltid være.
                      Vi kjører over ålesund, de blir kun løpende mellom, vi vinner igjen ballen hele tida, over hele banen, og aafk er aldri i nærheten av å få til noe som helst, bortsett fra ett og annet sleivskudd fra 30 meter.
                      I perioder av kampen går jo midtbanen til ålesund fullstendig sure, de må jo ha hatt det helt grusomt utpå der..

Vi var dritbra, ålesund hadde ikke en snøballs sjanse i hælvete.
                      ----------------
                      Pilsner og slagsmål.
                      Ille tilredte agronomer.

Comment

Solid!

Lars 6 Slurver litt med beina, ellers solid

Stoor 6 Stor kapasitet, litt unøyaktig, god en mot en defensivt

Muri 6 Vinner alt i lufta, slurver litt med beina

Stefan 7 Tråkker ikke en fot feil, god med ball, hvor lenge får vi beholde han?

Dos Santos 6 Sterk i duellspillet, god defensivt, slurver litt vel mye med ball

Hæstad 7 Fantastisk radius, vinner ekstremt mye baller, nesten ei perle med ve

Fellah 4 Ekstremt mye balltap og feilpassninger, vender opp rett i stopperen gang på gang.. langt unna toppform

Ogude 8 BB Slepen teknisk, god passningsspiller og umennesklig sterk i nærduellene, viktig i boksen begge veier, blir sliten og litt slurv i andre

Singh 5 Mye balltap og dårlige valg, legger ned mange meter, må spille sentralt

Dawda 3 Mye slurv, må som alltid jobbe med holdning på banen

Berre 5 Gjør en manns jobb men er helt ufarlig forran mål, trenger en spiss ASAP

Bojan 6 Godt innhopp, rolig med ball, fin scoring
                        Nilsen 5 Må ha tydligere insiativ, gjør et ok innhopp

Comment

Som etter kampen mot Viking, så har jeg skrevet noen linjer om denne kampen. Dessverre ikke så spennende, akkurat som kampen i seg selv. Vålerenga var aldri truet.

http://www.supporterbloggen.no/2011/...-aalesund-2-0/

Comment

Gratulerer med en 2-0 seier, årets første på hjemmebane

Men ingen grunn til og ta av, Ålesund er ikke akkurat det beste laget i TL i år, de tapte for Fredrikstad og har mistet mange sentrale spillere (4stk)
                            Men vi fremstod som et solid og godt lag, til tross for litt feil plasseringer som Berre spiss og Singh på kant.

Jeg kan vanskelig se for meg at Singh skal gå foran Bojan og Ogude nå. Bojan to mål på to kamper, Ogude banes beste på to kamper, hvordan kan man velge Singh foran dette?

Vi har nå et luksus problem, og snart et enda større om de nye spissene våre slår til (Kone og Boa)

Jeg synes det var fint at Dawda fikk starte i dag og fikk mye spilletid, han har hatt et par gode kamper inkludert mål. Håper Dawda og Håvard kan bytte på slik som Fellah og Bojan 45/45 hver, bra trening for begge.

Men jeg må få lov til og si at jeg likte Ålesunds Barentas, har var god, og hadde et par gode skudd. Noe vi burde få til mer, flere skudd, ikke bare krangle den inn i boksen.

Jeg regner med at RævBK skjelver litt i barten nå
                            enga4ever

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
                              Jeg synes det var fint at Dawda fikk starte i dag og fikk mye spilletid, han har hatt et par gode kamper inkludert mål. Håper Dawda og Håvard kan bytte på slik som Fellah og Bojan 45/45 hver, bra trening for begge.
                              ja, det er god trening for dem, men tror ikke de er i nærheten av å danke ut Luton...
                              Det blir nok med noen innhopp og når Luton er på landslagsoppdrag/skadet/karantene.

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
                                Blander du inn privatlivet ditt i analysene eller, hva faen var dårlig med dagen igår?
                                Vi skapte vel noe sånt som 3 sjanser mot et forholdsvis slapt Aalesund på hjemmebane.
                                Når vi hadde ballen så mye som vi hadde, så var vel ikke det all verden.

Comment

Working...
                                X