Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Aalesund 2-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg både liker og liker ikke utviklingen..

Liker: Vi har en utrolig defensiv trygghet, samtidig som Ogude og Hæstad også er gode offensivt.

Liker ikke: At det kanskje heller mot en vraking av Singh, noe som jeg absolutt ikke vil. Singh er kanskje en av de beste midtbanespillerne vi har i Norge, men vi har også Ogude, Fellah og Hæstad.

Jeg liker måten vi spiller på nå. Med Ogude i stedet for Singh, så opplever jeg at vi har en bedre defensiv trygghet enn tidligere. Samtidig som Ogude også er god offensivt. Singh er definitvt best offensivt, og ikke "Ogude-god" defensivt. Men føler at Singh er litt bedre offensivt enn det Ogude er.

Føler det er bedre med enda en defensiv trygghet i Ogude (+ Hæstad).

Jeg håper VELDIG at Singh etterhvert takler kantplassen bedre etterhvert.. men jeg vil heller ikke erstatte Berre heller. Men må jeg erstatte noen fra midtbanen og opp, så må det være Berre under tvil.. selv om han er outstanding til tider!

Vi har et luksusproblem
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Utifra hva som skrives her er det tydelig at supportere og klubb må lære seg å takle å ha den beste stallen i Norge.

Dette blir fantastisk bra, klubben er endelig på riktig vei for å ta over tronen i Norge.
      I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Deilig med 6 poeng og clean sheet.

Angående luksusproblemet på midten mener jeg løsningen kan være og "hvile" Hæstad eller Ogude i hjemmekampene mot svakere lag. Da blir krempasninger fra Fellah og Singh viktigere. I tøffere kamper bør Ogude og Hæstad ta de to defensive rollene i systemet som i år er ett mye tydeligere 4231 enn vi har spilt med før.

At jeg i stor grad utelater Bojan her er rett og slett fordi jeg synes vi skal satse ungt og norskt med Fellah og Singh når det er såpass jevnt. I kamper der Martin bare finner plass til en av de tre (gud forby) bør Singh prioriteres pågrunn av stabiliteten. Dessuten er Bojan den perfekte innbytter da han går forbi slitne forsvarere som kniv i varmt smør.

Enkle kamper (på papiret):

-----------Kone

Shelton - Fellah - Berre
        -----------Singh
        ----------Hæstad

Tøffe kamper (på papiret, i år tar vi jo alt!):

----------------Kone

Shelton - Fellah/Singh - Singh/Berre/Bojan

----------Ogude--------Hæstad

Comment

Kapteiner trenger hvile de også, men får inntrykk av at du mener at Hæstad og Ogude skal hvile i tur og orden. Hvor smart er det å hvile vår kaptein?

Forøvrig er jeg enig i at i tøffe kamper så bør Ogude kanskje ligge litt lavere enn mot svakere lag. Men syns heller vi kan bruke han litt høyere på banen, for han er absolutt ikke kun en defensiv spiller.

Singh burde få trene mer på kantplassen, eller kanskje også Fellah kan plasseres der, selv om jeg helst vil ha han i den kreative rollen bak spissen.

Med Stoor som en offensiv back, så kan Singh klare seg enda bedre på kantplassen ved at han trekker mye inn i banen og at Stoor avløser han i den offensive kantrollen. Da kan Hæstad eller Ogude trekke litt ned, slik at en av dem dekker rommet som Stoor legger igjen ved at han går offensivt.

Aller helst vil en slik spiller og en slik rolle som jeg "foreslår" til Singh passe best på venstre kant (da han er høyrebeint), så kanskje Shelton passer like godt på høyre?! Kan ikke huske å ha sett hvordan han har gjort det der.

Jeg vil så gjerne ha Singh på banen også! =)

Nei, vi kutter ut venstrebacken og spiller slik!!!!!!! =)

--------Lars
          Stoor - Muri - Stefan
          --Ogude - Hæstad
          -----Singh
          ----------Fellah
          Berre - Kone - Luton

Litt spøk, men kan være et alternativ om vi jager mål eller MÅ vinne en match =)
          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Nå tyder vel sesongåpningen på at Ogude vil få "behov for én kamps hvile" jevnlig utover sesongen, så vi vil nok ha en naturlig rotasjon på midtbanen uansett...

Comment

Originally posted by anderan View Post
              Nå tyder vel sesongåpningen på at Ogude vil få "behov for én kamps hvile" jevnlig utover sesongen, så vi vil nok ha en naturlig rotasjon på midtbanen uansett...

Joda, men det er ulemper forbundet med det også. Hvis Ogude får gult kort i gymsalen neste fredag, så må han stå over hjemmekampen mot Kanari. Og jeg mener at vi virkelig trenger han i den kampen...

Comment

Originally posted by dreadedbyfew View Post
                Joda, men det er ulemper forbundet med det også. Hvis Ogude får gult kort i gymsalen neste fredag, så må han stå over hjemmekampen mot Kanari. Og jeg mener at vi virkelig trenger han i den kampen...
                Bedre det enn at han får gult mot LSK og må stå over mot RBK på Lerkendal.

Comment

Originally posted by Plaum View Post
                  Bedre det enn at han får gult mot LSK og må stå over mot RBK på Lerkendal.
                  Beste hadde vært om han kunne spilt begge kampene ja Men det ligger vel i kortene at det ikke skjer...

Comment

Drømmestart på sesongen, dette lover bra. Begynner for alvor og få trua
                    på noe stort iår. Hold fokus!

Iår så tar vi alt!

Comment

Mitt inntrykk er at dette var bunnsolid.
                      Stort ballinnehav og godt pasningspill.

Sentral-linja med Muri/Strandberg og Ogude/Hæstad spilte en svært god kamp.

Med Shelton tilbake på venstrekanten får vi også enda et angrepsvåpen og det vil også skape større plass til Fellah i mellomrommet.
                      EVIG VIF

Comment

Originally posted by Bojan View Post
                        Mitt inntrykk er at dette var bunnsolid.
                        Stort ballinnehav og godt pasningspill.

Sentral-linja med Muri/Strandberg og Ogude/Hæstad spilte en svært god kamp.

Med Shelton tilbake på venstrekanten får vi også enda et angrepsvåpen og det vil også skape større plass til Fellah i mellomrommet.
                        Det kan jo være det som er årsaken til at vi ikke skaper så alt for mye sjanser. Ballinnehav har vi uansett om vi spiller med "2" foran forsvarsmuren eller en.

Jeg håper vi skaper mer når Shelton og Kone er tilbake, men jeg tror kanskje at årsaken til lite sjanser i de to første er at det kanskje har vært mer defensiv trygghet enn offensiv trygghet. Vi har skapt lite i to kamper og har med dyktighet (og litt flaks) satt sjansene våre. Slik vil det ikke alltid være, så vi er nødt til å skape mer etterhvert.

Som sagt så håper jeg at årsaken til få sjanser er at frontlinja er svekket, men føler at det mangler noen avgjørende pasninger fremover og det trøkket som vi så på høstsesongen i fjor.
                        Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                          Jess da var første hjemmekamp unnagjort og jeg er delvis fornøyd med det vi presterer i dag.

De positive tingene først.

- Vi er solide defensivt å slipper dem ikke til en ordentlig sjanse innenfor eller rett utenfor 16-meteren.

- Herlig gjenvinning i første omgang og starten av andre omgang.

- De sentrale på midten gjør en solid jobb, få feil. Ogude for en mann, fortsetter det sånn så forsvinner han snart.

Negative.

- Dawda forferdelig i dag, fungerer som en brems og holdt ikke bredden godt.

- Synes jeg så lite til stopper trekket i dag.

- Ingen som truet bakrommet.

- Liten bredde å få vendinger av spille.

Tror fort ting kan bli litt bedre når Singh finner seg mer til rette i kantrollen, han trekker ofte inn litt for tidlig og da blir det veldig trangt foran stopperne samtidig som vi trenger å få vendt spillet oftere for å få løst opp spillet og true mer bakrom.
                          Som vanlig er du og jeg litt uenige, selv om vi stort sett er enige om de viktige tingene.

Dawda var dårlig idag. Enig. Men dette burde neppe overraske noen. Vi har mange ute og hvem skulle vi egentlig brukt? Ingen truer bakrom, nei. Ifjor var det faktisk bare Luton som gjorde dette skikkelig, og tildels Moa. Poenget mitt er at dette vet vi jo FØR kampen, så å bruke det imot gutta der ute virker noe snodig.
                          Midtstoppertrekket var delvis borte, det er jeg glad for. Heller en offensiv back enn det trekker. Vi har 2 defensive midtbanespillere, å flytte opp en ekstra midtstopper blir overkill og vi gjør oss da unødvendig sårbare bakover. Vi var veldig gode defensivt, det er det en grunn til. Fortsett sånn.

Liten bredde skyldes jo at Singh fungerer mer som en indreløper enn ving, og det er Stoor som på mange måter skal holde bredden. Ifjor hadde vi jo Berre der, så det vil nok se annerledes ut. Likevel syns jeg spillet vårt fungerer veldig bra, og om det ikke fungerer bra på "riktig" måte, så gjør det meg ingenting. Per nu er det galskap å sette ut Ogude, Hæstad, Singh eller Fellah, og dette er nå den beste løsningen.

Jeg gleder meg til disse 4 og Kone & Luton sammen på banen. Herre jemini, det blir bra.

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                            Kapteiner trenger hvile de også, men får inntrykk av at du mener at Hæstad og Ogude skal hvile i tur og orden. Hvor smart er det å hvile vår kaptein?

Forøvrig er jeg enig i at i tøffe kamper så bør Ogude kanskje ligge litt lavere enn mot svakere lag. Men syns heller vi kan bruke han litt høyere på banen, for han er absolutt ikke kun en defensiv spiller.

Singh burde få trene mer på kantplassen, eller kanskje også Fellah kan plasseres der, selv om jeg helst vil ha han i den kreative rollen bak spissen.

Med Stoor som en offensiv back, så kan Singh klare seg enda bedre på kantplassen ved at han trekker mye inn i banen og at Stoor avløser han i den offensive kantrollen. Da kan Hæstad eller Ogude trekke litt ned, slik at en av dem dekker rommet som Stoor legger igjen ved at han går offensivt.

Aller helst vil en slik spiller og en slik rolle som jeg "foreslår" til Singh passe best på venstre kant (da han er høyrebeint), så kanskje Shelton passer like godt på høyre?! Kan ikke huske å ha sett hvordan han har gjort det der.

Jeg vil så gjerne ha Singh på banen også! =)

Nei, vi kutter ut venstrebacken og spiller slik!!!!!!! =)

--------Lars
                            Stoor - Muri - Stefan
                            --Ogude - Hæstad
                            -----Singh
                            ----------Fellah
                            Berre - Kone - Luton

Litt spøk, men kan være et alternativ om vi jager mål eller MÅ vinne en match =)
                            Naturligvis skal ikke Hæstad hviles mye. Så mange enkle kamper er det da heller ikke, da vi ihvertfall ifjor viste at vi på dårlige dager kunne bli utspilt også mot bunnlag på bortebane. Skader og gule kort vil som mange nevner også føre til rotasjon. Ogude er på ingen måte bare en defensiv spiller, men kreativitet og fot på linje med Fellah og Singh har ihvertfall ikke jeg sett ennå.

Ellers er jeg enig i at vingen kommer til å trekke mye innover nå med Stoor på backen. Dette har vi allerede sett.

Tror ikke vi skal finne på å flytte Shelton ut på høyre, han spiller på venstre rett og slett fordi det vil gjøre lettere for han og avslutte. Han er ingen klassisk ving som prøver å gå rundt backen og slå inn hver gang han får ballen. Selvom han naturligvis gjør det også noen ganger.

Utrolig morsomt å ha en så fantastisk midtbane der også Haidar kan være med å kjempe.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                              Ogude BB, men også blomster til Hæstad, Fellah og Stoor.
                              Synes du glemmer å dele ut en stor blomst til Dos Santos.
                              in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                                Synes du glemmer å dele ut en stor blomst til Dos Santos.
                                Han fikk en velfortjent blomst før kampen. Synes ikke han gjorde seg fortjent til en blomst etterpå.

Comment

Working...
                                X