Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Aalesund 2-0

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Vålerenga - Aalesund 2-0

Jess da var første hjemmekamp unnagjort og jeg er delvis fornøyd med det vi presterer i dag.

De positive tingene først.

- Vi er solide defensivt å slipper dem ikke til en ordentlig sjanse innenfor eller rett utenfor 16-meteren.

- Herlig gjenvinning i første omgang og starten av andre omgang.

- De sentrale på midten gjør en solid jobb, få feil. Ogude for en mann, fortsetter det sånn så forsvinner han snart.

Negative.

- Dawda forferdelig i dag, fungerer som en brems og holdt ikke bredden godt.

- Synes jeg så lite til stopper trekket i dag.

- Ingen som truet bakrommet.

- Liten bredde å få vendinger av spille.

Tror fort ting kan bli litt bedre når Singh finner seg mer til rette i kantrollen, han trekker ofte inn litt for tidlig og da blir det veldig trangt foran stopperne samtidig som vi trenger å få vendt spillet oftere for å få løst opp spillet og true mer bakrom.

Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Jess da var første hjemmekamp unnagjort og jeg er delvis fornøyd med det vi presterer i dag.

De positive tingene først.

- Vi er solide defensivt å slipper dem ikke til en ordentlig sjanse innenfor eller rett utenfor 16-meteren.

- Herlig gjenvinning i første omgang og starten av andre omgang.

- De sentrale på midten gjør en solid jobb, få feil. Ogude for en mann, fortsetter det sånn så forsvinner han snart.

Negative.

- Dawda forferdelig i dag, fungerer som en brems og holdt ikke bredden godt.

- Ingen som truet bakrommet.

- Liten bredde å få vendinger av spille.

Tror fort ting kan bli litt bedre når Singh finner seg mer til rette i kantrollen, han trekker ofte inn litt for tidlig og da blir det veldig trangt foran stopperne samtidig som vi trenger å få vendt spillet oftere for å få løst opp spillet og true mer bakrom.
    Vil si meg enig de negative og positive sidene dine, men vil også legge til at berre viser for ente gang at han ikke passer som midtspiss.. synes han burde blitt tatt ut til fordel for f.eks sid.
    Heldigvis så er vel shelton tilbake fra start mot stabæk, da forsvinner dawda ut og vi får en spiller som virkelig vil true bakrommet!

Comment

Best i alt, hele tiden.

Comment

Originally posted by Disko View Post
        Vil si meg enig de negative og positive sidene dine, men vil også legge til at berre viser for ente gang at han ikke passer som midtspiss.. synes han burde blitt tatt ut til fordel for f.eks sid.
        Heldigvis så er vel shelton tilbake fra start mot stabæk, da forsvinner dawda ut og vi får en spiller som virkelig vil true bakrommet!
        Synes ikke han nødvendig gjør en dårlig jobb, men han truer hvertfall sjeldent bakrom og har liten gjennombruddskraft det merkes på en dag som i dag.

Så noe av det positive i Berre rollen i forrige kamp, pluss at han hadde en herlig assist på målet til Bojan i dag.

Comment

Originally posted by Disko View Post
          Vanskelig å sette inn Sid når han ikke var i troppen engang Men enig i at Berre ikke er noen midtspiss, får håpe Sid er med til neste kamp, evt den nyinnkjøpte spissen
          engaman
          -----------
          Ære Være Enga!!!

Comment

Tenkte å slenge inn ett sjeldent hyggelig innlegg fra Esten Sæther hos db.no

http://www.dagbladet.no/2011/04/01/s...gaen/16041667/

Comment

Dawda er helt ubrukelig og bør ikke spille mye - makan til somling er det sjelden vi ser. Mannen må få hue opp av magan og titte litt rundt seg. Flere overganger stopper opp hos Dawda dessverre.
              Dos Santos klarte vel ikke å levere et pass i andre omgang? Gang på gang var han oppe med hånda si og beklaga.
              Når han da i tillegg er feilplassert gang på gang (spesielt i andre omgang), viser det at vi savner Nordvik her.
              Berre som andre sier, fungerer ikke som midtspiss og er bortimot usynlig.
              Det samme kan man si om Singh sin kantrolle. Det må da være bedre å bruke Fellah som kan skjære inn? Fellah er raskere til beins, og raskere med ball i beina samtidig som han er dyktigere på one-touch.
              Singh har mer driv og er bedre i den rollen han hadde i 2010.
              Ser samtidig at Martin ønsker at Stoor skal mer fram og bekle vingen og få Singh inn som en "indreløper", men det fungerer ikke optimalt enda.
              Uansett tror jeg det hadde vært bedre å bytte plass mellom Singh og Fellah.
              O'Gude viser nok en gang hvor rå han er i gjenvinning og for en ro den mannen har med ball.
              Muri er noe slurvete med avleveringer, men ellers ok.
              Strandberg spiller en prikkfri kamp og er sammen med O'Gude banens beste.
              Hæstad og Stoor er også meget gode.
              Lars bak gjør det han må og er solid.

Tror det blir veldig bra når Shelton spiller fra start, Berre kommer ut på vingen igjen og Nordvik er på plass.
              Så får vi vente litt til på Kone og håpe vår nyeste signering kan levere i mellomtiden.

Alt i alt en ok kamp hvor vi styrer spillet stort sett hele veien.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Stingray View Post
                Tenkte å slenge inn ett sjeldent hyggelig innlegg fra Esten Sæther hos db.no

http://www.dagbladet.no/2011/04/01/s...gaen/16041667/
                Enda en fra dagblabla:

http://www.dagbladet.no/2011/04/01/s...sund/16040612/
                - Rekdal: Vi har 100 personlige feil. VIF har ingen...

Er ikke helt enig med telleinga til Rekdal, men han har unektelig et poeng.

Er godt fornøyd med laget og kampen... Og for et innhopp av Bojan!
                Selv med nøkkelspillere skada, har vi jokere å sette innpå.
                Herlig å se Shelton komme inn på slutten... Get well - and even better - soon, man!
                Vi var alt i alt helt ålreite for en 2. rundeskamp - og vi har MYE å gå på!

Enga på topp!!

Comment

Ogude BB, men også blomster til Hæstad, Fellah og Stoor.

Teite gule kort - noe som vi kommer til å bli straffa for utover i sesongen.

Men tenk hvordan dette laget kommer til å fremstå når vi har alle skadefrie og er i ordentlig form...

Comment

Berre gjorde en utrolig bra jobb i dag og var sentral i mye av det oppbyggende spillet. Greit, han truer ikke mye bakrom men å si at burde vært bytta virker merkelig for meg..
                    Ogude er kongerå i dag og legger, sammen med Hæstad og Singh, mye av grunnlaget for dominansen..
                    Detta var gøy, gøy, gøy
                    In the beginning the Universe was created.
                    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                    - Douglas Adams

Comment

Men hadde det vært en idè å finne en ny sang til Ogude..?
                      Den vi har nå er litt klein og banal..
                      In the beginning the Universe was created.
                      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                      - Douglas Adams

Comment

Ogude er en maskin. Jeg lurer på hvor lenge vi får beholde han...

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                          Men hadde det vært en idè å finne en ny sang til Ogude..?
                          Den vi har nå er litt klein og banal..
                          Og search/replace med Mbaye-sangen som vi hadde for noen år sida. En kompis sang O-gud-e, My Lord, O-gud-e som fikk meg til å fnise, men neppe noen slager vil jeg tro.

Comment

Jeg synes det viser styrke når vi vinner idag, enda vi har en god del å gå på.

Dawda var en vandrende støttepasning idag, turte nesten ikke offensivt. Stoor synes jeg druknet offensivt (hvertfall i 1.omgang). Men de gangene han kom til innlegg ble det farlig.

Ogude/Hæstad var rett og slett jævlig bra idag! Og det gule kortet til Fegor var nok litt overdue med tanke på Viking-kampen

Bra at Shelton fikk et par min på tampen. Ingen vits i å rushe han tilbake når vi hadde såpass god kontroll som i dag.

Enga er på topp! Måtte vi forbli der til november

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                              For så vidt enig med deg, men tror du ikke det skyldes at vi spilte litt "skjevt" i dag? Singh, som i utgangspunktet spilte høyrekant, trakk mye inn i banen mens Stoor stod høyt. Det gjorde at vi nesten gjennom hele kampen spilte med tre bak (selvsagt unntak), og da ville det etter min mening vært lite lurt å sende opp en midtstopper.
                              Ære være <3

Comment

Working...
                              X