Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Aalesund 2-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• enga14
    replied
    Originally posted by DonNasty View Post
    Litt til ettertanke, vi har to seiere og vi scorer bra, og det uten og ha en dediktert spiss. Hva vul skje om spissene våre slår til, Kone, Boa og Sid, dette lover godt, meget godt. Eller er det slik at vi spiller bedre uten spiss?
    Vanskeligere for motstanderen og markere, da de ikke helt vet hvem som er farligst, en genialt trekk fra Martin, eller bare en tilfeldighet

Vi har tre vanskelige kamper foran oss, Stabæk, LSK og RævBK, det blir tøft, men jeg tror det holder. Denne Ålesund kampen må vi glemme, den var enkel, det er nå det begynner
    Vi vil bli skummelt gode med Boa og Koné i form!

Leave a comment:

• DonNasty
    replied
    Litt til ettertanke, vi har to seiere og vi scorer bra, og det uten og ha en dediktert spiss. Hva vul skje om spissene våre slår til, Kone, Boa og Sid, dette lover godt, meget godt. Eller er det slik at vi spiller bedre uten spiss?
    Vanskeligere for motstanderen og markere, da de ikke helt vet hvem som er farligst, en genialt trekk fra Martin, eller bare en tilfeldighet

Vi har tre vanskelige kamper foran oss, Stabæk, LSK og RævBK, det blir tøft, men jeg tror det holder. Denne Ålesund kampen må vi glemme, den var enkel, det er nå det begynner

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Originally posted by Grim View Post
    Fikk noen med seg tilskuertallet?
    Vår kamp du tenkte på ?

Vålerenga-Aalesund.
    Eliteserien 2. runde, 01.04.11 19:00 Ullevaal Stadion T: 13476
    Mål:
    1-0 (27) F. Ogude (A. Muri) • 2-0 (60) B. Zajic (M. Berre)

Leave a comment:

• Grim
    replied
    Fikk noen med seg tilskuertallet?

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Synes du glemmer å dele ut en stor blomst til Dos Santos.
    Han fikk en velfortjent blomst før kampen. Synes ikke han gjorde seg fortjent til en blomst etterpå.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Ogude BB, men også blomster til Hæstad, Fellah og Stoor.
    Synes du glemmer å dele ut en stor blomst til Dos Santos.

Leave a comment:

• Agrajag
    replied
    Originally posted by wanderer View Post
    Kapteiner trenger hvile de også, men får inntrykk av at du mener at Hæstad og Ogude skal hvile i tur og orden. Hvor smart er det å hvile vår kaptein?

Forøvrig er jeg enig i at i tøffe kamper så bør Ogude kanskje ligge litt lavere enn mot svakere lag. Men syns heller vi kan bruke han litt høyere på banen, for han er absolutt ikke kun en defensiv spiller.

Singh burde få trene mer på kantplassen, eller kanskje også Fellah kan plasseres der, selv om jeg helst vil ha han i den kreative rollen bak spissen.

Med Stoor som en offensiv back, så kan Singh klare seg enda bedre på kantplassen ved at han trekker mye inn i banen og at Stoor avløser han i den offensive kantrollen. Da kan Hæstad eller Ogude trekke litt ned, slik at en av dem dekker rommet som Stoor legger igjen ved at han går offensivt.

Aller helst vil en slik spiller og en slik rolle som jeg "foreslår" til Singh passe best på venstre kant (da han er høyrebeint), så kanskje Shelton passer like godt på høyre?! Kan ikke huske å ha sett hvordan han har gjort det der.

Jeg vil så gjerne ha Singh på banen også! =)

Nei, vi kutter ut venstrebacken og spiller slik!!!!!!! =)

--------Lars
    Stoor - Muri - Stefan
    --Ogude - Hæstad
    -----Singh
    ----------Fellah
    Berre - Kone - Luton

Litt spøk, men kan være et alternativ om vi jager mål eller MÅ vinne en match =)
    Naturligvis skal ikke Hæstad hviles mye. Så mange enkle kamper er det da heller ikke, da vi ihvertfall ifjor viste at vi på dårlige dager kunne bli utspilt også mot bunnlag på bortebane. Skader og gule kort vil som mange nevner også føre til rotasjon. Ogude er på ingen måte bare en defensiv spiller, men kreativitet og fot på linje med Fellah og Singh har ihvertfall ikke jeg sett ennå.

Ellers er jeg enig i at vingen kommer til å trekke mye innover nå med Stoor på backen. Dette har vi allerede sett.

Tror ikke vi skal finne på å flytte Shelton ut på høyre, han spiller på venstre rett og slett fordi det vil gjøre lettere for han og avslutte. Han er ingen klassisk ving som prøver å gå rundt backen og slå inn hver gang han får ballen. Selvom han naturligvis gjør det også noen ganger.

Utrolig morsomt å ha en så fantastisk midtbane der også Haidar kan være med å kjempe.

Leave a comment:

• independent-
    replied
    Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Jess da var første hjemmekamp unnagjort og jeg er delvis fornøyd med det vi presterer i dag.

De positive tingene først.

- Vi er solide defensivt å slipper dem ikke til en ordentlig sjanse innenfor eller rett utenfor 16-meteren.

- Herlig gjenvinning i første omgang og starten av andre omgang.

- De sentrale på midten gjør en solid jobb, få feil. Ogude for en mann, fortsetter det sånn så forsvinner han snart.

Negative.

- Dawda forferdelig i dag, fungerer som en brems og holdt ikke bredden godt.

- Synes jeg så lite til stopper trekket i dag.

- Ingen som truet bakrommet.

- Liten bredde å få vendinger av spille.

Tror fort ting kan bli litt bedre når Singh finner seg mer til rette i kantrollen, han trekker ofte inn litt for tidlig og da blir det veldig trangt foran stopperne samtidig som vi trenger å få vendt spillet oftere for å få løst opp spillet og true mer bakrom.
    Som vanlig er du og jeg litt uenige, selv om vi stort sett er enige om de viktige tingene.

Dawda var dårlig idag. Enig. Men dette burde neppe overraske noen. Vi har mange ute og hvem skulle vi egentlig brukt? Ingen truer bakrom, nei. Ifjor var det faktisk bare Luton som gjorde dette skikkelig, og tildels Moa. Poenget mitt er at dette vet vi jo FØR kampen, så å bruke det imot gutta der ute virker noe snodig.
    Midtstoppertrekket var delvis borte, det er jeg glad for. Heller en offensiv back enn det trekker. Vi har 2 defensive midtbanespillere, å flytte opp en ekstra midtstopper blir overkill og vi gjør oss da unødvendig sårbare bakover. Vi var veldig gode defensivt, det er det en grunn til. Fortsett sånn.

Liten bredde skyldes jo at Singh fungerer mer som en indreløper enn ving, og det er Stoor som på mange måter skal holde bredden. Ifjor hadde vi jo Berre der, så det vil nok se annerledes ut. Likevel syns jeg spillet vårt fungerer veldig bra, og om det ikke fungerer bra på "riktig" måte, så gjør det meg ingenting. Per nu er det galskap å sette ut Ogude, Hæstad, Singh eller Fellah, og dette er nå den beste løsningen.

Jeg gleder meg til disse 4 og Kone & Luton sammen på banen. Herre jemini, det blir bra.

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Originally posted by Bojan View Post
    Mitt inntrykk er at dette var bunnsolid.
    Stort ballinnehav og godt pasningspill.

Sentral-linja med Muri/Strandberg og Ogude/Hæstad spilte en svært god kamp.

Med Shelton tilbake på venstrekanten får vi også enda et angrepsvåpen og det vil også skape større plass til Fellah i mellomrommet.
    Det kan jo være det som er årsaken til at vi ikke skaper så alt for mye sjanser. Ballinnehav har vi uansett om vi spiller med "2" foran forsvarsmuren eller en.

Jeg håper vi skaper mer når Shelton og Kone er tilbake, men jeg tror kanskje at årsaken til lite sjanser i de to første er at det kanskje har vært mer defensiv trygghet enn offensiv trygghet. Vi har skapt lite i to kamper og har med dyktighet (og litt flaks) satt sjansene våre. Slik vil det ikke alltid være, så vi er nødt til å skape mer etterhvert.

Som sagt så håper jeg at årsaken til få sjanser er at frontlinja er svekket, men føler at det mangler noen avgjørende pasninger fremover og det trøkket som vi så på høstsesongen i fjor.

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Mitt inntrykk er at dette var bunnsolid.
    Stort ballinnehav og godt pasningspill.

Sentral-linja med Muri/Strandberg og Ogude/Hæstad spilte en svært god kamp.

Med Shelton tilbake på venstrekanten får vi også enda et angrepsvåpen og det vil også skape større plass til Fellah i mellomrommet.

Leave a comment:

• Gellik
    replied
    Drømmestart på sesongen, dette lover bra. Begynner for alvor og få trua
    på noe stort iår. Hold fokus!

Iår så tar vi alt!

Leave a comment:

• dreadedbyfew
    replied
    Originally posted by Plaum View Post
    Bedre det enn at han får gult mot LSK og må stå over mot RBK på Lerkendal.
    Beste hadde vært om han kunne spilt begge kampene ja Men det ligger vel i kortene at det ikke skjer...

Leave a comment:

• Plaum
    replied
    Originally posted by dreadedbyfew View Post
    Joda, men det er ulemper forbundet med det også. Hvis Ogude får gult kort i gymsalen neste fredag, så må han stå over hjemmekampen mot Kanari. Og jeg mener at vi virkelig trenger han i den kampen...
    Bedre det enn at han får gult mot LSK og må stå over mot RBK på Lerkendal.

Leave a comment:

• dreadedbyfew
    replied
    Originally posted by anderan View Post
    Nå tyder vel sesongåpningen på at Ogude vil få "behov for én kamps hvile" jevnlig utover sesongen, så vi vil nok ha en naturlig rotasjon på midtbanen uansett...

Joda, men det er ulemper forbundet med det også. Hvis Ogude får gult kort i gymsalen neste fredag, så må han stå over hjemmekampen mot Kanari. Og jeg mener at vi virkelig trenger han i den kampen...

Leave a comment:

• anderan
    replied
    Nå tyder vel sesongåpningen på at Ogude vil få "behov for én kamps hvile" jevnlig utover sesongen, så vi vil nok ha en naturlig rotasjon på midtbanen uansett...

Leave a comment:

Working...
X