Re: Rekdal kan få sparken
Sitat: Den man, 21 august 2006 16:52 skrev Persona Non Grata:
> Sitat: Den man, 21 august 2006 15:05 skrev Arnehgr:
>
> > Hvis du leser det Tresso skriver så snakker han ikke om feilkjøp, men stagnasjon. Trenger ikke ha øyne som en jaktfalk for å se at kollektiv stagnasjon har rammet stallen til VIF. Hvem som er ansvarlig for dette kan vi jo alle ha våre egne tanker om. Svaret er ikke Rekdal alene, men heller ikke spillerne alene når det jo rammer et helt lag.
>
> Det er i og for seg greit nok, men det står ordrett at han "ikke har tilført oss noen ting". Og det er vel å si det litt sterkt...
hvis du fortsetter setningen så kommer: spillere som grindheim,daniel,osv. har stangnert i utviklingen lite framgang og spore
Han har tilført enga noe, men det er lenge siden nå. Hadde vært intressant med en tabell for spilte kamper fra i fjor sommer til i dag. Er ikke mange som er dårligere enn enga da.
>
>
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Rekdal kan få sparken
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sitat: Den man, 21 august 2006 15:05 skrev Arnehgr:
> Hvis du leser det Tresso skriver så snakker han ikke om feilkjøp, men stagnasjon. Trenger ikke ha øyne som en jaktfalk for å se at kollektiv stagnasjon har rammet stallen til VIF. Hvem som er ansvarlig for dette kan vi jo alle ha våre egne tanker om. Svaret er ikke Rekdal alene, men heller ikke spillerne alene når det jo rammer et helt lag.
Det er i og for seg greit nok, men det står ordrett at han "ikke har tilført oss noen ting". Og det er vel å si det litt sterkt...
Leave a comment:
-
Sitat: Den man, 21 august 2006 13:58 skrev Persona Non Grata:
> Sitat: Den man, 21 august 2006 12:55 skrev tresso:
>
> > helt enig få sparket rekdal han har ikke tilført oss noen ting,spillere som grindheim,daniel,osv. har stangnert i utviklingen lite framgang og spore nei få mannen ut av klubben før vi havner helt ned i søla
>
> Jeg folder mine hender og ber om at dette er et merkelig forsøk på ironi, for hvis du virkelig mener at Rekdal ikke har tilført oss noen ting, og at de fire - fem Enga-spillerne som har vært innom A-landslaget det siste året (Grindheim, Wæhler, Iversen, Holm, m fl) i tillegg til alle dem som spiller på aldersbestemte, har vært feilkjøp, så burde du ikke ha lov til å ytre deg.
> Jeg er enig i at vi sliter i dag, og det er fint mulig at man bør vurdere treneren i slike situasjoner, men det eneste som foreløpig minner om søle er det du lirte av deg her.
Hvis du leser det Tresso skriver så snakker han ikke om feilkjøp, men stagnasjon. Trenger ikke ha øyne som en jaktfalk for å se at kollektiv stagnasjon har rammet stallen til VIF. Hvem som er ansvarlig for dette kan vi jo alle ha våre egne tanker om. Svaret er ikke Rekdal alene, men heller ikke spillerne alene når det jo rammer et helt lag.
Leave a comment:
-
Sitat: Den man, 21 august 2006 12:55 skrev tresso:
> helt enig få sparket rekdal han har ikke tilført oss noen ting,spillere som grindheim,daniel,osv. har stangnert i utviklingen lite framgang og spore nei få mannen ut av klubben før vi havner helt ned i søla
Jeg folder mine hender og ber om at dette er et merkelig forsøk på ironi, for hvis du virkelig mener at Rekdal ikke har tilført oss noen ting, og at de fire - fem Enga-spillerne som har vært innom A-landslaget det siste året (Grindheim, Wæhler, Iversen, Holm, m fl) i tillegg til alle dem som spiller på aldersbestemte, har vært feilkjøp, så burde du ikke ha lov til å ytre deg.
Jeg er enig i at vi sliter i dag, og det er fint mulig at man bør vurdere treneren i slike situasjoner, men det eneste som foreløpig minner om søle er det du lirte av deg her.
Leave a comment:
-
Sitat: Den man, 21 august 2006 08:46 skrev keyserløkka:
> Virker som Rekdal har store problemer med å snu negative trender, de gangene vi havner i de.
------
Sånn som når han var med å snu en dårlig 2003-sesong til sølv året etter tenker du?
Eller tenker du på når det snudde fra en dårlig sesongstart i år til ni kamper uten tap?
Leave a comment:
-
helt enig få sparket rekdal han har ikke tilført oss noen ting,spillere som grindheim,daniel,osv. har stangnert i utviklingen lite framgang og spore nei få mannen ut av klubben før vi havner helt ned i søla
Leave a comment:
-
Virker som Rekdal har store problemer med å snu negative trender, de gangene vi havner i de. Rekdal har desverre ikke noe å slå i bordet med lenger. Vi bør bytte og vi bør bytte nå. Hva skal han true spillerne med neste gang?? Trekke seg fra jobben enda en gang?? Skjønner ikke hva folk er redde for. Værre enn kampen mot ffk kan det ihvertfall ikke bli.........
Leave a comment:
-
Sitat: Den man, 21 august 2006 07:53 skrev Peter:
> I et intervju i Aftenposten i dag sier konstituert styreleder at det er uaktuelt å vurdere Rekdals posisjon. Han sitter trygt. I et intervju i Aftenposten i går, sa Rekdal at det var uaktuelt å gå.
>
> Så var den debatten ferdig.
Er vel ikke konstituert styreleder med Elin Horn (konstituert daglig leder?). Og kjenner jeg spillereglene for styrets sitt arbeid har hun ingen ting med ansettelser av trenerne å gjøre.
Forøvrig er man vel som kjent i fotball kretser ferdig i det styrets formann sier at trenern sitter trygt.
Leave a comment:
-
I et intervju i Aftenposten i dag sier konstituert styreleder at det er uaktuelt å vurdere Rekdals posisjon. Han sitter trygt. I et intervju i Aftenposten i går, sa Rekdal at det var uaktuelt å gå.
Så var den debatten ferdig.
Leave a comment:
-
Jeg har ingen forslag på hvem som skal erstatte rekdal men nå synes jeg dette ser mer og mer ut som en komedie. Jeg lo godt av start når de rotet rundt med keiko men nå er det vi som er i samme situasjon føler jeg.
Som sagt har jeg ingen forslag på hvem som kunne tatt over jobben men når jeg ser over på Start, RBK, Tromsø, Ålesund, Stabæk så blir jeg mer og mer overbevist om at trener bytte kanskje er på tide hos oss også før vi kommer for langt ned på tabellen.
Ja det finnes også dårlige eksempler som Viking, Molde, Hamkam og Lyn som ikke er noen store bytter men sånn er det alltid.
Med et sånnt mannskap som vi har er det jo nesten umulig å gjøre det dårligere en vi gjør det nå etter min mening, så hvorfor ikke prøve for å bytte ut spillerne det blir litt vanskelig
Leave a comment:
-
"Noen skandale sesong er det langt fra enda. Det er ikke langt opp til medalje."
og enda kortere vei er det til direkte nedrykk. Hvis man mener at dagens Vålenga mannskap ikke er bedre enn hva de viser nå, så må Rekdal få fortsette. Hvis man mener at treneren ikke har ansvar når laget gang på gang svikter kollektivt, så må Rekdal få fortsette. Hvis man mener at det er greit å ryke ut av cup og CL på en latterlig frustrerende måte, så er det greit at Rekdal fortsetter. Hvis Rekdal mener at han ikke gidder å bli pissa på av andre lag både hjemme og borte så bør han trekke seg selv.
Leave a comment:
-
Sitat: Den søn, 20 august 2006 21:04 skrev Discovery:
> Dette dreier seg om pedogogikk og didaktikk. Det er 2 kriterier som skal være oppfyllt for å få god læring. Nå har jeg sett Reka i mange mange år på TV og hørt han på radio. Slik jeg ser det så mangler han begge tingene. Han har mistet evnet sitt til å motivere. Han fikk endel gratis når han kom til klubben. Alle spillerene så opp til han, han hadde jo tross alt senket Brasil i VM, og gålla 1-1 målet mot England på Wembley. Reka var en stor spiller det kan ingen ta i fra han. Med den troppen vi hadde i fjor så sa det seg selv at vi burde vinne serien, vi var drit dårlig etter Fredrikstad kampen i fjor men vi hadde griseflaks og vant serien på Start sin udugelighet i de siste kampene. Når det buttet imot ifjor når det var 7 kamper igjen var det ingen som stilte spørsmålstegn til Reka sin jobb. det var jo akkurat der nedturen begynte. Etter det så har det gått en vei å det er rett i dass(Vi vant serien, men det var på flaks det kan ingen nekte på). Vi ble jo kjeksa i UEFA cupen i fjor også, og i NM da selvfølgerlig.
>
> Men tilbake til Reka, etter vi slo fredrikstad 4-1 i fjor har vi spilt ca. 24 seriekamper om jeg ikke tar helt feil og vi har vunnet 6 stk!!! Dette er kritisk, hvorfor skal styret våkne nå? Når man vinner 25% av kampene sine så skal man rykke ned, å det kan vi jo gjøre hvis det fortsetter med Reka. Han klarer desverre ikke å holde oppe den skuta han nå selv er i ferd med å synke.
>
> Det Reka mangler som jeg var inne på tidligere er pedagogiske evner. Jeg selv er pedagog og jeg har lært at det som er mest demotiverende av alt er å prate dritt om folk. Å må man si noe negativt til noen spillere så er det bare å dra de bort til siden på treningsfeltet å ta en prat med de. Men det reka gjør er å snakke om det i media. Da skjønner jeg at spillerne blir forbanna og mister litt av gløden. Det er faen meg ikke noe som er mere demotiverende enn at folk snakker dritt om det arbeidet du gjør. Hadde Reka vært treneren min hadde jeg nok reist for lenge siden. Det er mange av gutta i klubben nå som ikke trives å det skyldes etter alt og dømme Reka. Han er sikkert grei å spille kort med i garderoben etter trening, men han er tom og klarer ikke å motivere lenger. Det nytter ikke å kun skylde på spillerne, noen ganger må man gå i seg selg og ta selvkritikk også.
>
> Reka har gjort mye bra for klubben men det er vel på tide å få inn nye krefter på trener siden. Det har aldri vært en hemmlighet at det stort sett får en positiv effekt å få ny trener. Harald Aabrekk tror jeg er en bra kar, han har gjort bra ting før, å med troppen vår sklkal det ikke store forandringer til før vi igjen blir ett topplag.
Bra innlegg. Men jeg er uenig på en del punkter. Du mener Rekdal er problemet, jeg er usikker på om det er riktig.
For meg synes det klart at VIF har et lederproblem. Hvem er egentlig "sjefen" på Valle, og hva er denne personens visjon og mål? Rekdal ønsker nye spillere, men får det ikke, hvorfor?
Mine instinkter sier meg at Rekdal er temmelig ensom. I den forstand at det er han som tar ansvaret, mens andre trekker seg unna.
For meg er kontinuitet et hedersord, jeg tror vi er best tjent med å godta at Rekdal heller ikke er feilfri. Selv er jeg overbevist om at ting hadde sett helt annerledes ut hvis Rekdal hadde fått de midlene han trengte i vinter. Midler som sto i forhold til det som sto foran oss - kvalifisering til CL.
Du tror Aabrek er bra, fakta sier noe annet. Harald er en talent utvikler, ikke en hovedtrener.
Det springende punktet for meg er; Klarer Rekdal å lære av sine feil, eller klarer han det ikke.
Leave a comment:
-
enig i at rekdal må gå, men ellers er jeg veldig enig i dagens dagbok. Spillerene må gå i seg selv, uansett hvor sur rekdal er, og uansett hvor mye han kjefter på de hver gang de gjør en feil så har de å gi alt for klubben. Men det er ingen grunn til å vente til etter sesongen med å sparke han, han kommer aldri til å klare å snu dette her, problemene og misnøyen er blitt for store tipper jeg
Leave a comment:
-
Dette dreier seg om pedogogikk og didaktikk. Det er 2 kriterier som skal være oppfyllt for å få god læring. Nå har jeg sett Reka i mange mange år på TV og hørt han på radio. Slik jeg ser det så mangler han begge tingene. Han har mistet evnet sitt til å motivere. Han fikk endel gratis når han kom til klubben. Alle spillerene så opp til han, han hadde jo tross alt senket Brasil i VM, og gålla 1-1 målet mot England på Wembley. Reka var en stor spiller det kan ingen ta i fra han. Med den troppen vi hadde i fjor så sa det seg selv at vi burde vinne serien, vi var drit dårlig etter Fredrikstad kampen i fjor men vi hadde griseflaks og vant serien på Start sin udugelighet i de siste kampene. Når det buttet imot ifjor når det var 7 kamper igjen var det ingen som stilte spørsmålstegn til Reka sin jobb. det var jo akkurat der nedturen begynte. Etter det så har det gått en vei å det er rett i dass(Vi vant serien, men det var på flaks det kan ingen nekte på). Vi ble jo kjeksa i UEFA cupen i fjor også, og i NM da selvfølgerlig.
Men tilbake til Reka, etter vi slo fredrikstad 4-1 i fjor har vi spilt ca. 24 seriekamper om jeg ikke tar helt feil og vi har vunnet 6 stk!!! Dette er kritisk, hvorfor skal styret våkne nå? Når man vinner 25% av kampene sine så skal man rykke ned, å det kan vi jo gjøre hvis det fortsetter med Reka. Han klarer desverre ikke å holde oppe den skuta han nå selv er i ferd med å synke.
Det Reka mangler som jeg var inne på tidligere er pedagogiske evner. Jeg selv er pedagog og jeg har lært at det som er mest demotiverende av alt er å prate dritt om folk. Å må man si noe negativt til noen spillere så er det bare å dra de bort til siden på treningsfeltet å ta en prat med de. Men det reka gjør er å snakke om det i media. Da skjønner jeg at spillerne blir forbanna og mister litt av gløden. Det er faen meg ikke noe som er mere demotiverende enn at folk snakker dritt om det arbeidet du gjør. Hadde Reka vært treneren min hadde jeg nok reist for lenge siden. Det er mange av gutta i klubben nå som ikke trives å det skyldes etter alt og dømme Reka. Han er sikkert grei å spille kort med i garderoben etter trening, men han er tom og klarer ikke å motivere lenger. Det nytter ikke å kun skylde på spillerne, noen ganger må man gå i seg selg og ta selvkritikk også.
Reka har gjort mye bra for klubben men det er vel på tide å få inn nye krefter på trener siden. Det har aldri vært en hemmlighet at det stort sett får en positiv effekt å få ny trener. Harald Aabrekk tror jeg er en bra kar, han har gjort bra ting før, å med troppen vår sklkal det ikke store forandringer til før vi igjen blir ett topplag.
Leave a comment:
Leave a comment: