Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tippekonkurranse - regler og spørsmål

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tippekonkurranse - regler og spørsmål

Originally posted by Vål'enga View Post

Du kan selvfølgelig være med også dersom du ikke var med forrige gang. Jeg prøver å variere litt i spørsmålene, men det er ikke så lett så hvis du har noen forslag til spørsmål så er det bare å komme med dem.
    Veldig bra initiativ, liker dette!

Eneste lille minus, hvis man kan si det sånn, er at det i alle tre runder er spm om målscorer og assist, noe som selvfølgelig er greit, hvis man forutsetter at Vålerenga scorer mål.

Svarer man [B]ingen[B]på målscorer, da blir det kanskje poeng, hvis vi ikke scorer? Og blir det scoring på straffe eller direkte frispark, da vil kanskje ingen på assist også gi poeng?

Skal prøve å komme på noen spm utover i sesongen.

Stå på!

Originally posted by usbenga View Post
    Veldig bra initiativ, liker dette!

Eneste lille minus, hvis man kan si det sånn, er at det i alle tre runder er spm om målscorer og assist, noe som selvfølgelig er greit, hvis man forutsetter at Vålerenga scorer mål.

Svarer man [B]ingen[B]på målscorer, da blir det kanskje poeng, hvis vi ikke scorer? Og blir det scoring på straffe eller direkte frispark, da vil kanskje ingen på assist også gi poeng?

Skal prøve å komme på noen spm utover i sesongen.

Stå på!
    Jeg synes spørsmålene om mål og assist er veldig greie for de har (hittil) vært såpass vanskelig å svare på at veldig få har fått rett. Sånn som spørsmål om tilskuertall så er ikke det like "tilfeldig". Det var veldig sannsynlig at det kom mellom 11' og 15' mot Aalesund for eksempel. Samtidig som resultatet til pause veldig ofte er 0-0 i fotballkamper generelt. Jeg prøver å variere litt på spørsmålene fra runde til runde, men spørsmålene om mål og assist kommer nok til å gå igjen relativt ofte.

Jeg har tenkt litt på det med ingen målscorer eller målgivende selv og det du foreslår. Vi kan ta også prøve det dette runden. At det er lov til å tippe på ingen målscorer og at ingen har assist.

Da vil man få poeng for selvmål og ingen Enga-mål når det gjelder første målscorer. Og man får også assistpoeng ved frispark, straffe og når ballen kommer fra motspiller.

Comment

Originally posted by Vål'enga View Post
      At det er lov til å tippe på ingen målscorer og at ingen har assist. Da vil man få poeng for selvmål og ingen Enga-mål når det gjelder første målscorer. Og man får også assistpoeng ved frispark, straffe og når ballen kommer fra motspiller.
      Man får jo ikke assist på de tre siste tingene du nevner.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
        Jeg formulerte meg nok litt dårlig. Jeg har en tendens til det.

Dersom du skriver på spørsmål 1 at ingen scorer Enga sitt første mål får du poeng på:
        1. selvmål
        2. ingen Enga-mål i kampen

Dersom du på spørsmål 2 svarer at ingen har assist på Vålerengas første mål får du poeng på:
        1. selvmål
        2. ingen Enga-mål i kampen
        3. frispark
        4. straffe
        5. når ballen kommer fra motspiller

Eller blir kanskje sjansen for å få poeng på disse to spørsmålene litt stor da? Her er alt oppe til debatt.

Comment

Kan kanskje si at dersom det ikke blir VIF-mål og/eller assist så nulles de to ut og det deles ikke ut poeng på det.

Comment

Kan kanskje si at dersom det ikke blir VIF-mål og/eller assist så nulles de to ut og det deles ikke ut poeng på det.
            Det er slik vi har det idag og personlig synes jeg det er det beste. Da går vi for å la det være slik det er hvis det ikke er store protester på det.

FrankO: kan ikke du som moderator slette innleggene som kan virke misledende og legge inn det du skrev i bunnen på åpningsinnlegget i tråden?

Comment

Det var tanken bak mitt forslag da, at hvis det blir scoring på disse tre måtene vil det være uten assist, og hvis man da velger [B]ingen[B] på assist, så vil man få poeng.

Comment

Hva skjer om jeg setter Fellah på assist, Fellah skyter og ballen går via en motspiller og i mål. Det blir ført selvmål i målprotokollen. Får jeg da poeng på Fellah for assist?

Forslag til spørsmål:
                Hvilken Vålerengaspiller får først gult kort etter at Tiedemand har fått sitt?
                Evt hvis Tiedemand står over for gule kort: Hvem får først gult kort?

I hvilket minutt kommer kampens første mål? (gi 5 min å gå på og 2 poeng for spot on)

Når kommer kampens første bytte? (gi 5 min å gå på og 2 poeng for spot on)

Hvilken tabellplassering har Vålerenga etter serierunden? (altså etter mandag)
                in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                  Hva skjer om jeg setter Fellah på assist, Fellah skyter og ballen går via en motspiller og i mål. Det blir ført selvmål i målprotokollen. Får jeg da poeng på Fellah for assist?
                  Er ballen på vei mot mål så får Fellah målet. Dersom den ikke er det får Fellah verken mål eller assist. Er vel ikke assist på selvmål?

Comment

Er ballen på vei mot mål så får Fellah målet. Dersom den ikke er det får Fellah verken mål eller assist. Er vel ikke assist på selvmål?
                    Tja. Nå er jeg fan av å skyte innlegg hardt langs bakken eller ganske lavt, i den mening at enten en medspiller eller en motspiller skal styre den i mål. Som skudd for styring i hockey. Selv om de store avisene ikke teller assist på det om en motstander styrer den inn, så gjør jeg det. Spør Henning Berg hvor mange selvmål han har satt inn fordi innlegga har blitt skutt inn i femmeteren bak forsvarerne. Det er ikke få. Undervurdert i fotball etter min mening...
                    in Absinthia

Comment

Er vel ikke viktigere konkurranse enn at vi kan bruke litt skjønn på denne...

Comment

Er visst ikke så god til å tippe jeg, men så du utlyste innspill til spørsmål som kan stilles. Prøver meg med noen forslag (jeg kanskje har mer hell med)

-lagpoeng VIF? (hvor mange poeng får start 11
                        evt de 11 som spilte lengst ved tidlige bytter (VG))

-Tilskuertall? (kanskje best på hjemmebane
                        runde til nærmeste 500 f eks solgte billetter er det vel det er nå)

Når kommer første mål? (samma som du gjør med bytte.)

Vif Tabellplass etter runden?

Comment

Originally posted by henrig View Post
                          Er visst ikke så god til å tippe jeg, men så du utlyste innspill til spørsmål som kan stilles. Prøver meg med noen forslag (jeg kanskje har mer hell med)

-lagpoeng VIF? (hvor mange poeng får start 11
                          evt de 11 som spilte lengst ved tidlige bytter (VG))

-Tilskuertall? (kanskje best på hjemmebane
                          runde til nærmeste 500 f eks solgte billetter er det vel det er nå)

Når kommer første mål? (samma som du gjør med bytte.)

Vif Tabellplass etter runden?
                          Veldig fine spørsmål, men fint hvis du tar det på innboksen for der får jeg alle forslag og det er der jeg søker motivasjon hver runde

Antall tilskuere var et spørsmål i runde 2

Comment

Konkurransen til runde 13 blir lagt ut enten sent i kveld eller på dagen i morgen. Inntil da er det veldig fint om dere sender noen forslag til spørsmål på min innboks.

Comment

Working...
                            X