Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Stabæk - Vålerenga 1-0.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by maestro View Post
    Litt drøyt å klage på Berre i og med at han ikke spilte, med midre du mener tribunen er en posisjon Berre ikke er særlig god i
    Å herregud.....

Hvis dere leser posten min skikkelig vil dere se at jeg skriver "(i utgangspunktet)" siden Berre var satt opp der i utgangspunktet. Hvis dere fortsatt prøver å forstå hva som står der så vil dere også se at jeg er uenig i at MA setter opp 3 i utgangspunktet (fikk dere med dere denne nå ?) spilere på feil plass, til tross for at det ikke er nødvendig.
    Og hvis dere nå endelig har klart å lese en helt enkelt tekst på noen linjer vil dere muligens oppdage at jeg ikke sier noenting om Berres innsats i kampen...... Jeg mener det er en feilvurdering. Det går jo an å legge godvilja til når man leser ting ikke sant ? Å gidde å ihvertfall prøve å skjønne hva folk skriver ?

Av mange som har skrivi i denne tråden etter mitt innlegg, er det 4 som har kommentert at Berre ikke spilte, og en som har kommentert innholdet i innlegget.

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å skrive her.
    Ikke rart at til tross for mange enga-supportere så brukes dette forumet av overraskende få.

Comment

Jeg bare svarte Sankt over her som sa dette var Berres dårligste kamp.

Comment

Originally posted by Carez View Post
        Smårar kamp.

- Vi har én i stolpa.
        - Vi blir snytt for scoring ved Boa.
        - Vi blir snytt for straffe ved Nielsen.

STABÆK har 0 sjanser i 1. omgang, men jaggu fikk de scoring på deres éne corner - som endte med selvmål.
        Enig i nummer 1 og tre. Nummer to er et helt korrekt frispark. Boa dytter hardt, klønete og unødvendig og klarer også å protestere på seg et gult kort.

Comment

Originally posted by Pagge View Post
          Skjønner Dawda er venstre og Singh høyre/sentralt for at Stoor skal bli med frem, men det måtte da være mye bedre å bruke en høyreving på høyresiden, samt Singh som kan veksle på å holde bredde venstre og trekke inn. Også lettere å få skutt inn fra venstre for Singh.
          Jepp. Når begge sider trekker inn (og i tillegg ikke fungerer optimalt i de posisjonene) så blir det jo sjølsagt trangt i midten. Jeg hadde skjønt det om vi ikke hadde folk som primært spiller i noen av de posisjonene, men det har vi jo i hvertfall på høyresida.

Comment

Først og fremst er det vanskelig å vinne fotballkamper hvor man så til de grader har dommeren i mot seg. Og at Klanen blir hissige og forbannet (meg inkludert) er helt greit det.

Men å kaste ting på banen og sverte klubben enda mer er helt høl i huet.

Dette kommer nok dessverre til å få konsekvenser! Minner om St.Pauli i Tyskland som kastet et plastglass med øl på dommeren, ikke får lov til å ha publikum på kamp i neste kamp.

Jeg blir flau!

Men skal innrømme at det kom en liten latter da jeg så den ene seteraden komme dalende nedover. Hva skjedde der? Hoppet "dere" for mye på setene, slik at den løsnet?

Men nok om det!

Kampen i seg selv var bra ettersom at vi manglet en hel angrepsrekke. Jeg vil trekke frem Nielsen som jeg mener spiller utrolig god i første omgang og helt greit i andre. Han er overraskende sterk i kroppen. Her har vi med en storspiller å gjøre etterhvert!

Vi kjører kampen og de små blå skaper ikke noe annet enn et langskudd.

Takk til Klanen for den fantastiske atmosfæren dere laget, og hvor svarte ble det av Stabæksupporterne i denne kampen?

PS: Jeg håper den gruppen i Klanen, som tror dem eier alt og alle, skjerper seg heretter.
            Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by McCabre View Post
              Ikke rart at til tross for mange enga-supportere så brukes dette forumet av overraskende få.
              Åh puttiplutt da! Er ikke folk på forumet snille med deg?

Du er vel skuffa etter tapet som alle andre men ikke skyld på oss forumgutta da! For å svare på innlegget ditt hvem ville du heller sett på topp? Med Kone ute med skade, Mos i TIL, Nielsen som er 17 år og en spiller som skal bygges opp og ikke gis for mye ansvar for tidlig, Boakye som nettopp har kommet til klubben og antagelig er svært kamprusten er det ikke så veldig mange alternativer. Sid har heller ikke overbevist så langt og er vel en grunn til at han ikke starter.

Berre er enn så lenge et soleklart valg på topp, men ingen sier at det er en permanent løsning. Singh bør spille sentralt? Ok, på bekostning av hvem? En annen misforståelse er at folk tror Singh spiller "kant", det gjør han ikke. Vi spiller på en helt annen måte med Singh/Stoor enn vi gjorde med Berre/dos i fjor.

Føler du deg bedre nå?

Comment

Jepp. Når begge sider trekker inn (og i tillegg ikke fungerer optimalt i de posisjonene) så blir det jo sjølsagt trangt i midten. Jeg hadde skjønt det om vi ikke hadde folk som primært spiller i noen av de posisjonene, men det har vi jo i hvertfall på høyresida.
                Hvem da? Jeg kommer fram til én spiller, og han er ikke god nok for Vålerenga (Leigh).

Minner også om at to av de tre på topp i dag spilte 2. divisjon i fjor. Klart vi sliter med å score mål da.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                  Hvem da? Jeg kommer fram til én spiller, og han er ikke god nok for Vålerenga (Leigh).

Minner også om at to av de tre på topp i dag spilte 2. divisjon i fjor. Klart vi sliter med å score mål da.
                  Hva skjedde med Dawda? Så bare 1 omgang og da spilte han en grei omgang.

Comment

Der kom tapet ja. Vi var uheldig i 1. omgang som lager selvmål og udugelige i 2. syns jeg, det blir håpløst å skyte fra 40 meter nesten i hvert angrep, men det som irriterer meg mest er alle dere som roper ''skyt'' hver gang vi nermer oss sekstenmetern. La enga spille sånn enga spiller! ballbesittende fotball!

Boa virket god i dag syns jeg, håper vi får se mer av han. Han kunne fort ha gitt oss 1-1, men planta en unødvendig albue i trynet på en ''blaa''. Hadde vi hatt flaks hadde han fått den scoringa, men det blir for dumt å skylde på dommeren.

Comment

Originally posted by FrankO View Post

Er vel denne kampen som diskuteres. Dawda startet, hvorfor gjøre han enda dårligere ved å bruke han på venstre? Stoor er jo ikke akkurat Ramos på backen heller..

Men mange grunner til tap i dag. Satser på at det var en vekker til Kanari kommer
                      negativ optimist!

Comment

Å herregud.....

Hvis dere leser posten min skikkelig vil dere se at jeg skriver "(i utgangspunktet)" siden Berre var satt opp der i utgangspunktet. Hvis dere fortsatt prøver å forstå hva som står der så vil dere også se at jeg er uenig i at MA setter opp 3 i utgangspunktet (fikk dere med dere denne nå ?) spilere på feil plass, til tross for at det ikke er nødvendig.
                        Og hvis dere nå endelig har klart å lese en helt enkelt tekst på noen linjer vil dere muligens oppdage at jeg ikke sier noenting om Berres innsats i kampen...... Jeg mener det er en feilvurdering. Det går jo an å legge godvilja til når man leser ting ikke sant ? Å gidde å ihvertfall prøve å skjønne hva folk skriver ?

Av mange som har skrivi i denne tråden etter mitt innlegg, er det 4 som har kommentert at Berre ikke spilte, og en som har kommentert innholdet i innlegget.

Men det blir uansett feil å trekke inn Berre... Ja, han var tiltenkt spissplassen, men spilte altså ikke (der er vi enige) og da legges kabalen annerledes. Tipper Martin endret litt på opplegget når M.B måtte hive inn håndkleet. Hvis planen til Martin var å ha M.B på topp blir vel ikke planen dårligere av å få inn en som er mer egnet til oppgaven? Problemet i dag var (i mine øyne) midtbanen som ikke støttet godt nok i det offensive. De jobbet steinhardt for å vinne tilbake ballen, men bidro ikke nok i det skapende. Ser at det blir et problem med Singh på kant. Og så må jeg få flåse litt: Martin hadde tenkt til å ha Jan Thomas på topp, men han hadde rotet bort mascaraen og kom seg aldri til Fornebu. Skal han få skylda for tapet?
                        Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by enga14 View Post
                          Der kom tapet ja. Vi var uheldig i 1. omgang som lager selvmål og udugelige i 2. syns jeg, det blir håpløst å skyte fra 40 meter nesten i hvert angrep, men det som irriterer meg mest er alle dere som roper ''skyt'' hver gang vi nermer oss sekstenmetern. La enga spille sånn enga spiller! ballbesittende fotball!

Boa virket god i dag syns jeg, håper vi får se mer av han. Han kunne fort ha gitt oss 1-1, men planta en unødvendig albue i trynet på en ''blaa''. Hadde vi hatt flaks hadde han fått den scoringa, men det blir for dumt å skylde på dommeren.
                          Enig med deg der ja.Eneste grunnen til at vi tapte var fordi laget IKKE var gode nok,dommer`n kan ikke klandres på noen måte.Skjerpings folkens!

Vi hadde ballen mye men hva hjelper det når man ikke greier å score? Jadda.Vi skapte muligheter men det var altfor lite.Siste fasen av spillet låste vi oss og ble upresise, også var vi veldig passive i boksen.Dawda spillte en bedre kamp enn katastrofen sist.Synes heller Muri og Strandberg så ut som vandrende katastrofer til tider..

nok for Martin å jobbe med til Lillestrøm kampen

Comment

Originally posted by enga14 View Post
                            Man skal skyte når man er rundt 16, så får man, hvis man ikke har noen gode skyttere,satse på at det blir retur. Noe av det desidert verste er når lag skal spille seg inn med 3 mann på 5metern, som Barca prøver på støtt og stadig. Utrolig kjedelig og irriterende. Ikke blir det mål av det heller.

Comment

Jeg synes vi på tribunen var helt konge i dag i det minste. Dette var definitivt årsbeste (jeg var ikke på Viking-matchen). Det dabber litt av på slutten da folk er slitne og frustrerte, men ellers synes jeg det var veldig bra.

Ellers synes jeg Øvrebø fortsatt er en skam for Norge.

Nielsen gjorde en bra kamp, Boa virker spennende.

Mer er det ikke å si om kampen. Faen!

Comment

Originally posted by Sankt Hallvard View Post
                                Åh puttiplutt da! Er ikke folk på forumet snille med deg?

Du er vel skuffa etter tapet som alle andre men ikke skyld på oss forumgutta da! For å svare på innlegget ditt hvem ville du heller sett på topp? Med Kone ute med skade, Mos i TIL, Nielsen som er 17 år og en spiller som skal bygges opp og ikke gis for mye ansvar for tidlig, Boakye som nettopp har kommet til klubben og antagelig er svært kamprusten er det ikke så veldig mange alternativer. Sid har heller ikke overbevist så langt og er vel en grunn til at han ikke starter.

Berre er enn så lenge et soleklart valg på topp, men ingen sier at det er en permanent løsning. Singh bør spille sentralt? Ok, på bekostning av hvem? En annen misforståelse er at folk tror Singh spiller "kant", det gjør han ikke. Vi spiller på en helt annen måte med Singh/Stoor enn vi gjorde med Berre/dos i fjor.

Føler du deg bedre nå?
                                Sjølsagt var jeg skuffa over tap og en dårlig kamp, men jeg synes at ni av ti innlegg som skrives om fotball her inne drukner i vås og folk som enten ikke engang prøver å skjønne innholdet i det de svarer på eller bare er ute etter å trolle. Det er jo nettop det VGD er til for. Skjønner ikke at vi trenger det her også.

Jeg er tåler dette greit, men som sagt skjønner jeg veldig godt hvorfor ikke flere skriver i dette forumet.

Til fotballen:
                                Jeg synes det var riktig å bruke Nielsen på topp i dag, men jeg er ikke enig i at det er fornuftig å bruke Singh på "kant". Jeg veit også veldig godt at han ikke spiller klassisk kant, men han fungerer ikke godt i rollen som en slags høyre indreløper, og Stoor fungere ikke som erstatning for å ta ut bredde eller være offensivt farlig fra kant. Det mener jeg vi har sett flere ganger nå.

Vi baserer mye av angrepsspillet vårt på besittelse, og da synes jeg vi bør bruke bredden mye mer enn vi har gjort de siste kampene også fordi det vil gi mer rom i midten. Boa er ny og Nielsen bør matches forsiktig, jada forsåvidt, men Boa er vel henta inn som erstatter for en skade på Koné. Skal han da bruke måneder på å finne seg tilrette ? Jeg synes vi bør bruke Berre/Dawda der de er best (høyre kant), og la Sid/Boa/Nielsen ta seg av midten. Nielsen funker også bra som erstatter for Shelton som jo snart får diagnosen kronisk strekk (Nielsen blir jo ikke forsiktig matcha nå uansett, og ser ut til å takle det strålende).

Av de som spilte ypperlig for oss i fjor høst, er det bare Shelton som er ute (og Berre nå sist). Shelton kan erstattes av Nielsen, mens Berre kan erstattes av Dawda, så bruker vi en av de tre spissene vi har henta inn til å spille spiss. Jeg trur det vil fungere mye bedre enn det vi prøver på nå.

Comment

Working...
                                X