Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Stabæk - Vålerenga 1-0.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by maestro View Post
    Men det blir uansett feil å trekke inn Berre... Ja, han var tiltenkt spissplassen, men spilte altså ikke (der er vi enige) og da legges kabalen annerledes. Tipper Martin endret litt på opplegget når M.B måtte hive inn håndkleet. Hvis planen til Martin var å ha M.B på topp blir vel ikke planen dårligere av å få inn en som er mer egnet til oppgaven? Problemet i dag var (i mine øyne) midtbanen som ikke støttet godt nok i det offensive. De jobbet steinhardt for å vinne tilbake ballen, men bidro ikke nok i det skapende. Ser at det blir et problem med Singh på kant. Og så må jeg få flåse litt: Martin hadde tenkt til å ha Jan Thomas på topp, men han hadde rotet bort mascaraen og kom seg aldri til Fornebu. Skal han få skylda for tapet?
    Enig i mye av dette. Grunnen til å trekke in Berre, er at jeg ikke er enig i at han er best å bruke på topp. Sånt sett endte det jo "heldig" i dag at han fikk en bedre erstatter, sjøl om det aldri er bra at folk skader seg.

Jeg synes midtbanen var gode i første (med unntak av Fellah som sliter med formen), og borte i andre. Stabæk gjorde noen lure grep i pausen og Hauger fikk vist hvorfor han er på landslaget etter pause. Så blei jo også både Fellah og Ogude bytta ut etterhvert.

Om Jan Thomas hadde vært god i fotball, ville jeg ikke hatt ham i nærheten av benken engang uten mascara ^^

Comment

Originally posted by FrankO View Post
      Hvem da? Jeg kommer fram til én spiller, og han er ikke god nok for Vålerenga (Leigh).

Minner også om at to av de tre på topp i dag spilte 2. divisjon i fjor. Klart vi sliter med å score mål da.
      Jeg synes Dawda har spilt bedre enn mange her gir ham kreditt for, men som Pagge skriver blir han uansett neppe bedre av å spille på feil side. På høyre kant har vi Berre og Dawda, på venstre har vi Shelton og Nielsen. I midten har vi Boa , Sid (og Nielsen når Shelton er ferdig med nok en strekk). Hvorfor vi da skal prøve å få tre spillere inn i uvante/dårligere posisjoner (Singh, Dawda og Berre) er det jeg ikke skjønner.

Comment

Vel, jeg må først og fremst si at jeg er utrolig skuffet over tapet i dag. For vi hadde fortjent bedre.

Jeg synes hele kampen var merkelig, føler at dommer teamet blåste ihjel kampen. For å si det sånn ble vel samtlige cornere fram til det 60-70minut blåst frispark til det forsvarende laget, da med ett unntak.

Alle duellene en VIF spiller er involvert i hvor man opererer i gråsonen ble blåst imot. Å andre veien ser vi at det går greit, vi har flere episoder som hvertfall får meg til å bli frustrert. Du har utallige situasjoner der forsvarspillerne til Stabæk bare kutter løpsbanen, og jeg synes det er håpløst at det ikke blir dømt obstruksjon.

Ellers så kan vi jo ta utligningsmålet, her er det vel klart at det skulle blåses av. Straffe situasjonen blir det ikke noe ut av. Vi må huske på at hva som er tillatt for spillerne innenfor egen 16-meter er mye høyere, kunne man i en slik tilfelle hatt mulighet til å dra frisparket ut av 16-meteren hadde det vært klart frispark og gult kort.

Men slik er fotballen blitt. Jeg høres kanskje litt bitter ut nå, men jeg synes nesten alle avgjørelsene som ble tatt gikk i Stabæks favør...

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
          Jeg høres kanskje litt bitter ut nå, men jeg synes nesten alle avgjørelsene som ble tatt gikk i Stabæks favør...
          Dette materialiserte seg spesielt i situasjonene der Singh fikk frispark mot OG gult kort (!) midt på banen, mens Skjønsbergs overfall på Nielsen i 16-metersfeltet ble vinket videre. Fantastisk ukonsekvent. Nå må jeg også legge til at Singh aldri burde fått gult kort, han bare sto igjen for å skjerme ballen. Skjønsberg og Nielsen var ikke i nærheten av ballen...

Men sånne får man et antall av gjennom en sesong, det var bare kjipt at vi ikke fikk noe på den akkurat i går.

EDIT: Og jeg må gi skryt til VIFs bestemann i går, #12 Klanen. Når jeg sitter her i Frankrike og ikke hører annet enn klanen-brølet i høyttalerne, er det deilig å se på bortekamp. Hvor var Stabæk-supporterne?

Comment

Originally posted by wanderer View Post
            Men skal innrømme at det kom en liten latter da jeg så den ene seteraden komme dalende nedover. Hva skjedde der? Hoppet "dere" for mye på setene, slik at den løsnet?
            Jeg stod på raden foran de setene som løsna, og det var litt hopping bak meg, men ikke mer enn det vanligvis er. Jeg har et par teorier om hvorfor stolraden løsna, de fleste av disse teoriene går vel i retning av at setene ikke er spesielt hensiktsmessige for stående publikummere...

Når raden først hadde løsna, sånn at stolene vippa fremover, utgjorde de faktiske en alvorlig trussel mot oss som sto foran. Dersom vi hadde scora, og de sedvanlige jubelscene hadde utspunnet seg på tribunene, ville det blitt et tribuneras som kunne endt i enten et gjerde, eller i hodet på dem som satt på handicapplassene. Jeg synes derfor det var bra at noen tok ansvar og fikk fjerna seteraden og sendt den nedover (den ble jo ikke akkurat kasta nedover). For de som stod bak meg ble da problemet noen helt gråjævlig svære metallgreier (festeanordning for setene) som stakk ut fra betongen, som man måtte passe seg for. De stakk horisontalt ut av betongen i ca. høyde med akillesen, og kunne medført alvorlig skade om folk hadde vært mer uheldig...
            Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Jeg blir så forbanna provosert av alle idiotiske innlegg om hvor rævva vi er, hvor dårlig MA disponerer laget, hvor lite MA gjør under kampen, taktiske vurderinger, og til slutt, hvor rævva forsvaret og speselt Strandberg er.
              GET A LIFE!

For å starte bakerst, vi har sluppet inn ETT mål på 3 kamper, 2 av disse mot bortelag som er ventet å havne på øvre halvdel i år.
              Det er ikke Lars sin skyld at vi kun har sluppet inn så lite (selvom han hadde en feberredning idag), men det er forsvarsspillet med hjelp av Hæstad og O'Gude.
              Det er ikke tilfeldigheter at vi slipper inn så lite må over tid (ja, jeg mener vi slapp inn lite mål i fjor også, med tanke på hvordan vi spilte).
              Strandberg har vært meget god i år, og sammen med Stoor vår klart beste bak der. Muri virker noe "rusten", men har allikevel spilt godt.
              Freddy er helt ok bakover, men veldig variabel framover.

Feilen idag var ikke at Dawda spilte venstreving, noe han forøvrig gjorde meget bra i 1.omgang (de som mener han spilte rævva har null peiling og bør se kampen i opptak) med en rekke forseringer og gode pasninger. I 2.omgang ble han sliten og ble tatt av etterhvert.
              Feilen var heller ikke at Singh spilte på høyreside, noe som i realiteten blir en indreløper når Stoor kommer løpende opp og ned krittet.
              Singh og Fellah har begge ganske frie roller i dette, og beveger seg fram og tilbake foran motstanders 16-meter.

Feilen idag er at Fellah har en veldig dårlig dag, slik at kreativiteten på topp er nærmest fraværende. Nielsen må gjøre det meste selv, og det kan vi ikke forvente av en unggutt.
              Fellah burde vært tatt av tidligere, men det er da ikke et dårlig grep av MA, dette kunne bikka begge veier. Fellah trenger ofte bare en bevegelse og en pasning for å åpne hele forsvaret til motstandern.

Til de som mener vi skyter for lite, vi har ALDRI avslutta så mye som i denne kampen, hallo? Jeg kan iallefall telle 5 skudd "utenifra".

MA forsøker hele tiden å utvilke spillestilen, og det vil komme flere tap. Viktigheten, som også MA forstår og ikke alle forumeksperter (suulllplliiiise), er å fortsette arbeidet med dette, og ikke endre spillestil, formasjon eller gjøre store endringer i laguttaket.

Vi spiller faktisk unikt i norsk sammenheng, hvor stort sett hele spillet krever god teknikk i stor fart. MA utvikler ikke bare spillestilen, han utvikler individet til den enkelte i motsetning til de fleste kollegaer i tippeligaen, som kun utvikler "spillestil" og tenker kortsiktig gevinst.
              Forrige sesong var ikke et blaff, som noen her inne faktisk tror.

I tillegg, som andre har nevnt her, spiller vi med "andre" rekka på topp 3, hva forventer folk? At våre nest beste skal alle være A-landslagskanditater?
              Finger'n i jorda folkens!

Nielsen viser at han blir knallbra, og jeg tror faktisk MA kommer til å bruke han på topp neste kamp, med Berre på høyresiden igjen, og Shelton/Dawda på venstre side. Hvis da ikke Boa tar spissplassen og Nielsen plasseres på venstreside - alt avhengig av hvordan Sheltons skade er. MA tar nok ingen sjanser med han mot et knokkellag som LSK.

Idag vil jeg til slutt gi stor honnør til forsvarsspillet, inkludert Hæstad og O'Gude så lenge han orka + Nielsen og Dawda.
              Fellah var under pari idag (vi kan jo ikke forvente mer heller), og Singh var midt på treet.

Selv er jeg mer skuffa over hva enkelt klarer å ralle av seg her inne, enn hva som ble prestert ute på gresset og benken igår.

Det eneste som er sikkert, er at vi VIL tape flere poeng, men vi vil bli topp 3.
              Om det holder til gull avhenger av hvor fort Kone, Fellah og Shelton kommer tilbake i form.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Pagge View Post
                Skjønner Dawda er venstre og Singh høyre/sentralt for at Stoor skal bli med frem, men det måtte da være mye bedre å bruke en høyreving på høyresiden, samt Singh som kan veksle på å holde bredde venstre og trekke inn. Også lettere å få skutt inn fra venstre for Singh.
                ENIG! Dawda er helt klart ukomfortabel på venstresiden samtidig som Singh er ubrukelig på Høyre.. Både Singh og Fellah kan få seg en rekruttkamp mener jeg.. Null spilleglede, dårlig innsats og elendige avgjørelser.. Måten Fellah sneglet seg av banen da han skulle bytte med bojan mot Aalesund irriterer meg enda. Han har ikke prestert noe som helst i år og bør jekke seg ned et par hakk.Så Hvis Shelton er tilbake neste runde vil jeg ha

Stoor Muri Strandberg Nordvik/Nouri

Ogude Hæstad

Bojan

Dawda/Berre Håvard Shelton

Comment

Originally posted by Flem View Post
                  GET A LIFE!...... og mye annet bra
                  .
                  Men hva skjer med å ikke flytte opp midtstopper som i fjor? Jeg lurer på om vi kan bli litt forutsigbare ved å "hele tiden" sende opp Stoor.

Jeg kunne kanskje tenkt meg at vi varierte litt nå som vi har muligheten, i og med at vi vet vi takler med å "sende opp midten", samtidig som vi har en god venstreback som også takler dette. Ja, Nordvik som er veldig viktig i dette spillet er skadet, men også Stoor kan vel bekle samme rollen som "semimidtstopper"?

Comment

Bra sagt, Flem. Er enig i det meste, men synes folk ofte lar seg blende litt av enkelte spillere og de positive tingene de gjør (mens man glemmer de negative).

I tilfellet Dawda så kunne han gå forbi to-tre-fire mann (og folk jubla), men så bomma han på pasninga videre og da er det liksom ikke verdt så mye. Eller at han gikk på et bra løp, runda to mann og snubla i ballen så han mista den til tredjemann. Synes Dawda hadde en helt grei førsteomgang, han var langt fra dårlig, men heller ikke outstanding. Kanskje 6/10 på børsen. I andreomgangen falt han helt sammen og klarte ingenting.

Fellah var litt på samme måten i første, men det gikk mye lengre tid mellom hver gang han gjorde noe positivt. Synes byttet kom til rett tid, noe tidligere er et slag i ansiktet på en fyr som fortsatt utvikler seg.

Singh MÅ tenke raskere. Han har et bra skuddbein, men da må han utnytte sjansen MED EN GANG han får den. Han har for vane å ta både ett og to touch på ballen før han skyter, og da er både keeper og forsvar oppmerksom på hva som kommer. Da må han treffe sjukt bra for at det skal bli noe ut av det. Det samme gjelder når han får ballen midt på banen. Det er ofte mange pasningsmuligheter hvis han tenker kjapt, men han bruker for lang tid og da blir de pasningsmulighetene nøytralisert. På grunn av dette mener jeg han hører hjemme dypere på banen, men klart, med det laget vi har nå så må han jo spille kant. Jeg tenker dog lengre enn bare fram til sommeren.

Jeg synes Ogude ikke var god i dag. En ting er at han ikke hadde pasningene inne, en annen ting er at han ofte plasserte seg feil. Han virket nesten sliten i det han kom på banen i førsteomgangen i dag.

Nielsen var farlig frempå i første, men var veldig anonym i andre. Kom mer til sin rett da han fikk mer rom på venstrekanten.

Synes begge stopperne var så som så i går. Under middels. Dos var på det jevne (morsomt å se han virkelig tråkker til i taklingene), mens Stoor viser seg å være en kjempeinvestering.

De tre som spilte på topp i går var to reserver (Nielsen og Dawda) og en sentral midtbanespiller. Det er klart vi vil slite med å score mål da. Det vil bedre seg når Shelton blir klar igjen og forhåpentligvis når Boa kommer i form. Og kanskje enda mer når Koné blir klar.

Comment

Veldig enig med Flem her, det er ikke krise med en gang vi taper en kamp.
                      Det blir sikkert flere tap, men vi tapte ikke mot et bedre lag. Noen spillere
                      hadde ikke dagen, og presisjon i pasningspillet var ikke god nok. Vi har vel ikke briljert i noen kamper iår, men vent til alle er skadefri og vi kan stille med
                      vårt (antatt) beste lag. Shelton, Kone, Berre, Nordvik pluss alle som ikke
                      har formtoppen inne. Jeg mener vi har mye mer inne enn vist så langt, så
                      vi kaller ikke dette krise enda. Gleder meg allerede til neste kamp mot fugla.

Iår så ar vi alt

Comment

Originally posted by Cubbis View Post
                        Men hva skjer med å ikke flytte opp midtstopper som i fjor? Jeg lurer på om vi kan bli litt forutsigbare ved å "hele tiden" sende opp Stoor.
                        Det er fortsatt situasjoner hvor vi flytter opp en stopper i midtbaneleddet. Jeg så i alle fall et par runder med det etter pause.

Comment

Selvfølgelig jævlig kjipt å tape, men dette er ingenting å grave seg ned for. Vi er det beste laget, Stabæk får et flaksmål, vi har skudd i stolpen osv. Det er også positive ting og ta med seg: Boyake imponerte hvertfall meg, Nielsen spiller godt, vi spiller uten noen av førstevalgene på topp. Nå er det bare og komme seg kjapt over skuffelsen å slå hardt tilbake mot LSK neste helg!

Comment

Fokus Follo

Originally posted by Loke View Post
                            forbanna møkka kamp, er mye å plukke på her... martins passivitet fra benken synes jeg var mest sjokkerende
                            Martin har nok sin fulle fokus på Follo nå vet du

Synd at ikke Nielsen scoret på det vakre angrepet etter 7 min.
                            Da ville nok Enga vunnet ganske komfortabelt.
                            Hvisom atte, dersom atte...

Comment

Bevise

LSK vant 7-0 i gymsalen. Enga tapte 0-1.
                              Neste helg skal Enga bevise at de IKKE er 8 mål dårligere enn LSK
                              8-0 til Enga hadde vært noe...Kom igjen gutta!

Comment

Faen. Irritasjonen kryper seg opp idag etter gårsdagens resultat. Greit nok at vi ikke spilte så bra, men hadde vi satt 1 sjanse før Stabæk fikk sitt mål, hadde dette endt med borteseier. 3 kamper og 9 poeng hadde vært så sykt deilig å ha etter en slik serieåpning. Istedenfor blir det 6 poeng, TL-runde med flere lag som tar oss igjen, og hele 9 dager igjen til neste kamp. Merker jeg allerede er lei fredagskamper.

Nå som jeg ser sammendraget igjen, så kommer jeg på situasjonen der Bojans skudd blir reddet av nesten på streken. Så det på Stadion og ser det igjen i reprise, er den ballen i hånda på Stabæks forsvarsspiller? Jaja, samme kan det være, ikke noe å gjøre med den.

Deilig å vite at vi ikke er i nærheten av vårt fulle potensial, men allikevel har 6 poeng etter 3 runder, hvorav 2 kamper har vært bedre spillemessig enn motstander. Vi stile med Dawda, Nielsen og Singh på de øverste plassene igår. 2 av de spilte 2. Divisjon ifjor, mens Singh er i en ny uvant posisjon. Tenk når Berre, Shelton og Koné er tilbake! Nielsen er god han også. Boakye var ikke ueffen heller.

Comment

Working...
                                X