Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Stabæk - Vålerenga 1-0.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erlink_gammel
    replied
    Originally posted by Nico 8 View Post
    Jeg veit det, men hvis Øvrebø fikk 6 i terninkast av vg etter kampen så må det være noe feil. Derfor lurte jeg på om det ble kalt et terningkast selvom det er på en skala til 10. Hender folk kaller det terningkast uansett.
    Rollespillterning

Leave a comment:

• Nico 8
    replied
    Originally posted by eiks View Post
    En terning har vel alltid 6 "øyne"?!

Hvis det hadde vært fra 1-10, så hadde det vel vært en skala?!
    Jeg veit det, men hvis Øvrebø fikk 6 i terninkast av vg etter kampen så må det være noe feil. Derfor lurte jeg på om det ble kalt et terningkast selvom det er på en skala til 10. Hender folk kaller det terningkast uansett.

Leave a comment:

• eiks
    replied
    Originally posted by Nico 8 View Post
    Er dette en terning med 6 eller 10 øyne?
    En terning har vel alltid 6 "øyne"?!

Hvis det hadde vært fra 1-10, så hadde det vel vært en skala?!

Leave a comment:

• Nico 8
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post
    Bare nevner at yatzee-trillerne i VG (papir, Lørdag 9/4) presterer å gi Øvrebø terningkast 6 for dommerjobben på Fredag som var...

Men VG, er VG terningene deres triller jo i vilden sky....

Vel , nok om dem og kampen mot smurfene. Lillestrøm next!!
    Er dette en terning med 6 eller 10 øyne?

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post
    Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
    Ellers var dommer'n dritt, men jeg kan ikke se at han hverken var skyld i baklengsmålet, eller at vi skapte så få sjanser ....
    Bare nevner at yatzee-trillerne i VG (papir, Lørdag 9/4) presterer å gi Øvrebø terningkast 6 for dommerjobben på Fredag som var...

Er det sant? Hm. Jeg innser at mine vurderinger av dommere blir noe subjektive når Enga spiller, men ærlig talt: Når en dommer dømmer inkonsekvent og pirker så mye at spillet hakker pga dårlig skjønn, så kan ikke dommer'n få skryt eller pene resultater på terningen.
    Last edited by Ogni M; 13.04.2011, 09:33.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
    Ellers var dommer'n dritt, men jeg kan ikke se at han hverken var skyld i baklengsmålet, eller at vi skapte så få sjanser ....

Last edited by Ogni M; 13.04.2011, 09:33.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Til info ble det kastet en del fra de nederste radene foran inngangen Ikaros sto over. Det var herfra de fleste myntene og et par briller (!) ble kastet fra.

Leave a comment:

• Plaum
    replied
    Originally posted by nyegymsko View Post
    usikker på hva han mener, men det var IKAROS som pælma ting. det der tohåndspyroflagget deres fikk seg en solid flytur.

Synd.. syns dere virkelig har stått frem, (frem til nå) som det store positive innslaget i klanen..
    Det stemmer at det dessverre kom en tostangs fra oss, og det vil jeg på vegne av grupperinga beklage på det sterkeste. Derimot ble det ikke kastet andre gjenstander fra oss, så det får andre svare for. Mannen som kastet tostangen la seg flat med én gang, og indrejustisen ordnet opp i dette på stedet. Jeg kan forsikre om at dette ikke er oppførsel som Ikaros vil assosieseres med, så dette vil bli slått hardt ned på i fremtiden.

På vegne av ledergruppa i Ikaros,
    Christian André Plaum

Leave a comment:

• nyegymsko
    replied
    Originally posted by Plaum View Post
    Hvilken gruppe er dette?
    usikker på hva han mener, men det var IKAROS som pælma ting. det der tohåndspyroflagget deres fikk seg en solid flytur.

Synd.. syns dere virkelig har stått frem, (frem til nå) som det store positive innslaget i klanen..

Leave a comment:

• Plaum
    replied
    Originally posted by wanderer View Post
    PS: Jeg håper den gruppen i Klanen, som tror dem eier alt og alle, skjerper seg heretter.
    Hvilken gruppe er dette?

Leave a comment:

• Bayer Frydenlund
    replied
    Jeg mener kampen mot Stabæk viser noe vi har sett gjennom alle de tre første kampene: Vi har lite variasjon i angrepsspillet. Nøkkelen fremover på banen synes å være kjappe kombinasjoner gjennom midten, og det er veldig fint når det virker. Mot både Aalesund og Stabæk virker det tidvis, men det blir mye balltap og skit når vi spiller mot lag som ligger lavt. Når vi dermed kommer under, og motstanderen ligger enda lavere, så savner jeg flere måter å bygge opp angrepene på.

Jeg er helt enig i det som er skrevet om feilvalg på kantene. Når Dawda er på "feil" kant, skjærer han innover gang etter gang. Og Singh på kanten er et misbruk, selv om han gjør det han får beskjed om: å skjære innover mot midten. En offensiv høyreback erstatter ikke en kantspiller ettersom innlegg fra dybden ikke er like effektive som innlegg fra krittlinja.

Jeg innbiller meg at vi skaper flere sjanser dersom vi har minst en kantspiller som holder bredde og måker inn en haug med innlegg i boksen (f.eks. Berre eller Dawda på høyre kant), og en kjapp venstreving som skjærer innover, enten det er mer ball eller for å møte innlegg (Shelton eller Nielsen). Men når alle skal stå på samme kvadratmeter i midten, blir det mest kuk og lite mål.

Ellers var dommer'n dritt, men jeg kan ikke se at han hverken var skyld i baklengsmålet, eller at vi skapte så få sjanser (selv om jeg også har irritert meg grønn over at det ikke er mulig å se annuleringen på sammendraget. Fra felt E så det riktignok ut som om Boa satte albuen i nesa på fjolset).

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by vegas View Post
    vet ikke hvor jeg skal skrive det så da blir det her!!
    sykt digg at rævbk sliter!
    å kampen etter lillestrøm har vært gode, så går de på en smell
    Det finnes en tråd her.

Leave a comment:

• vegas
    replied
    vet ikke hvor jeg skal skrive det så da blir det her!!
    sykt digg at rævbk sliter!
    å kampen etter lillestrøm har vært gode, så går de på en smell

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Originally posted by Sankt Hallvard View Post
    Så hva er det egentlig du mener vi heller burde stilt med? Nielsen - ??? - Dawda og benket Singh?
    Hvis du erstatter ??? med Singh eller Fellah, slik at lagoppstillinga fra midtbanen og opp blir:

---Ogude - Hæstad---
    --------Fellah
    Nielsen - Singh - Leigh

eller..

---Ogude - Hæstad---
    --------Singh
    Nielsen - Fellah - Leigh

Er det så dumt?

Hvis man tenker på det.. Berre har hatt den posisjonen i det siste.. Men har mere fungert som et oppspillspunkt som trekker litt ned i en OM-rolle, og har spilt frem både indreløpere og kantspillere og han har virket trygg med ball.. Han har aldri vært en spydspiss, slik vi opplevde når Boakye kom inn, eller da Moa var i klubben.

En slik rolle burde jo både Fellah og Singh klart i påvente av at Kone og Boakye skal være helt fit? Vi får kanskje ikke noe luftstyrke der, men vi får to stk med enorm ballkontroll, evnen til å vende vekk det meste av norske motstandere og flotte gjennombruddspasninger til en OM eller til kantene..

Og nå når Shelton og Berre kommer tilbake, så kan kanskje Singh eller Fellah fungere som en hengende spiss som tar i mot klareringer, spiller gjennom en lynrask Shelton eller Vål'engas Messi.. =)

Leave a comment:

• Sankt Hallvard
    replied
    Originally posted by DonNasty View Post
    Vi byttet ikke så mye i fjor, selv om vi mistet Moa, og vi vannt. Hvorfor gjør vi dette nå? Hadde vært artig og høre hva Martin har og si om dette

Positivt er at Håvard får spilletid, han blir god utover, og bra at Boa fikk spilletid, så han får føle på Norsk liga. Men de må få satt et lag nå, det haddde i i fjor, men ikke i år. (enda)
    Hvis du tenker etter så klarer du sikkert å tenke deg til det selv. Hele den antatte angrepsrekka er ute med skade, da sier det seg selv at det må spille noen andre og at det blir omrokkeringer.

Vi har 4 av Norges kanskje beste midtbanespillere, da er det forsøket verd å prøve en av disse i angrepsrekka når vi likevel sliter med skader. Stoor får jobben med å holde bredden mens Singh får en rolle vi antar at han er mer komfortabel med mer sentralt i banen. Høres da i hvert fall bra ut i teorien eller? MA har om Nielsen sagt at han mangler litt på fysikk og erfaring til å bekle rollen som midtspiss. Når da Berre må kaste inn håndkleet får han likevel sjansen i mangel på bedre alternativer: Boakye og Kone ute/ikke matchfit, hvorfor Sid ikke spiller vet jeg ikke men er vel en grunn til det og. Da åpner det seg for en annen på venstre, denne gang Dawda.

Så hva er det egentlig du mener vi heller burde stilt med? Nielsen - ??? - Dawda og benket Singh?

Jeg synes MA har gjort mye riktig, prøvd nye ting og fått noen svar. Vi står altså med 6 poeng etter 3 kamper der de eneste målene vi slipper inn er dem vi scorer selv. Og det med hele angrepet ute med skade. Jævla fornøyd egentlig! For øvrig helt enig med innlegget til Flem ovenfor her.

Leave a comment:

Working...
X