Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

RBK - VIF 25.4.11 - reaksjoner etter kampen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by engaboy View Post
    http://www.vif-fotball.no/article3137622.ece

DOFFEN: jeg tar alt på min kappe. virker som om gutten er langt nede!
    Har han god grunn til å være spørr du meg... men at allt ansvaret skal ligge på han er feil, var 11'menn på banen som skuffa, og MARTIN synes jeg bare har vært en skygge av seg selv de siste 3 kampene. Sier ikke at han skal sparkes, men synes han kan komme med en forklaring på det kollektive forfallet... trudde det skulle hjelpe med idrettspsykolog jeg, men den kjærringa kan umulig ha gjort jobben sin... UFFF!!!
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Hm, ja.. Hva skal jeg starte med.. En tvers gjennom rævva match. Backrekka var grusom å se på, jeg ble redd hver gang RævBK var i angrep. Hvis ikke Boakye starter neste kamp begynner jeg og lure. Han er en av få som spiller greit, Fellah spilte en ok kamp han også. Gidder egentlig ikke å skrive noe om kampen, eneste positive for min del var og stå med Klanen igjen. Nå må det jobbes knallhardt framover, så kan vi bevise at vi har noe der oppe å gjøre!

Ære være

Comment

Jepp, det rakna for meg..
        Men om man ser på fakta så har vi blitt dårligere, og jeg mener det starta så smått i gymsalen. Vi prøvde, fikk det ikke til, så mister vi liksom mer og mer trua på at dette skal gå, selvtilliten går i dass, personlige feil øker i takt med synkende selvtillit.
        Ogude har heller ikke vært den bautaen han starta som, kan ikke se at han skal utgjøre den helt store forskjellen alene.
        Noe må gjøres, mer humor ? inn i gruppa. Bootcamp? ikke veit jeg. Du kan se på kroppspråket til gutta at noe er galt. Er det presset de har på seg? de SKAL liksom ta gullet i år. Uansett er jeg jævlig skuffa og trist, noen klarte å trekke ut et par positive ting her, det eneste jeg kan si er at jeg ikke angrer på at jeg ble hjemme i dag(dessverre) "Gleder" meg til å høre all dritten på jobb i morra...
        Word- Gammel enga.

Comment

Typisk

Syns dette ligner på historiske Enga, fått favoritstempel til seriegullet i media og dette går rett i hue på gutta, som får de vanlige breiale tankene, som igjen fører til elendig innsats på banen.
          Espen

Comment

Vi har vel enda sluppet inn minst i tippeligaen.. den som legger en centimeter skyld på backrekka i dag har aldri spilt eller forstår fotball!

Midtbanen med fellah spesielt og sing/luton spiller bort ballen hver jævla gang som fører til kontring mot når en av stopperne er oppe, som gir store rom for rosenborg!

4 sjanser mot helt godkjent/bra 1 sjanse for helt krise, må gjøres noe fremover asap!!!!

Comment

Originally posted by Dust View Post
              Prøv å men noe sjøl, istedenfor å ironisere over andres innlegg din gnom. Det er stort sett det du driver med her, har du null meninger så hold gjerne kjeft for min del.
              Det betyr i klartekst at du kan fremføre det du har å si uten å quote meg i alle fall. Comprende?
              Du stilte et spørsmål og fikk en forklaring, at du ikke skjønner det kan ikke jeg hjelpe deg med.

Comment

Og jeg kan ikke hjelpe deg med å forstå at spørsmålet ikke var stilt til deg.
                Kan vi bli enige om at du nå får sjansen til å få det siste ordet som du liker så godt...
                Så går jeg videre i alle fall, om du har problemer med å takle min skuffelse og ytring så er det helt greit for meg..

Comment

90 minutters rein frustrasjon dette her. Dårlig kamp av alle gutta, men synes spesielt Nordvik spiller rævva, desverre. Ikke første gangen heller, for å være grei. Helt fantastisk teit å sitte å høre på hvordan tv2 sine kommentatorer roser Rbk opp i sky over måten de spilte på, eller jeg mener, når man tar ledelsen etter 2min så blir det jo til at vi må jage og at Rosenborg får kampen i sporet de vil . Dalende kurve på spillet selvom vi ikke har imponert i noen av kampene etter min mening. Vi må kjempe for seierne og ikke tru vi kan leke oss til dem, så mange passningsfeil og dårlig løsninger har jeg ikke sett på lenge. Bartene var ikke imponerende gode heller, men vi gjorde dem gode vet å mate dem med baller over hele banen. Skjerpings!

Comment

Originally posted by Dust View Post
                    Jammen tar du lett på ting, når vi ble pissa på av både rbk og dommer'n. Som forøvrig dømte i mot oss i helt like situasjoner som rbk fikk for, sekunder/minutter tidligere.
                    Så mener du at et sted mellom 60 og 80 minutter så traff Bojan med en pasning eller to?, wow liksom.
                    Heve oss? ja det er faens så sikkert at vi må. Samling i bånn, se på hva vi gjorde riktig i fjor, finne igjen det sporet og følge det!
                    La gutta gjerne starte med å lese forum og avisa i morra, så kan de få en annen tanke i hodet sitt enn det media har sagt i hele år om at vi kan leke oss til gullet for det er jo vårt alt. NOT!
                    Mulig jeg tar (for?) lett på dette tapet, ja. Har kanskje noe med alder og antall sette Vålerengakamper å gjøre (?)
                    Men noen kamper taper vi hvert år - og en 'badmatch' har alle lag innimellom. Vi hadde en slik i dag...
                    At dommerne "glemmer" å dømme mot Bartene på Læsjkendal, er jo bare bizniz as usual. Men jeg har sett verre enn Moen i kveld...

For meg så er alltid de to vikitgste fotballkampene i verden den forrige og den neste kampen til Vålerenga. Det er en del ting å deppe over etter denne, men jeg gidder ikke grave meg ned. Jeg skal på Vålerenga-Brann samma om vi hadde tapt 0-6 i bartebyen. (Jeg kan jeg ikke se cupkampen mot Oldenborg, men jeg drar på VIF-Brann om vi skulle bli slått ut i cupen også! God forbid! Men det får bare ikke skje! Ca. 3000 Klansmenn på Frogner stadion kaommer ikke til å tillate gutta å sove på jobben! )

OG jeg er sikker på at gutta - med Hæstad i spissen - kommer til å heve seg til de neste kampene. Såpass ambisiøse er dem og såpass vikitige er de to neste kampene...

Comment

Det jeg forlanger er 100 prosent innsats i samfulle 90 minutter.
                      Der skal ingen slå oss !

Vår spillestil med mye pasninger er sårbar når den ikke fungerer.
                      Hadde vi spilt måk og mæl fotball hadde det blitt langt færre feil,men i det lange løp så vinner det laget som tør og spille fotball.
                      Ikke hver eneste gang, men tilslutt.

Vi manglet også Kone,Berre,Ogude og Stoor i denne kampen og det hadde alle lag merket.
                      Og husk at vi er fortsatt 3 poeng foran rbk som er tippet som seriefavoritter.

For evig VIF.
                      I medgang og motgang
                      EVIG VIF

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
                        Vi har vel enda sluppet inn minst i tippeligaen.. den som legger en centimeter skyld på backrekka i dag har aldri spilt eller forstår fotball!
                        Jeg er tilbøyelig til å være enig i det jeg trur er [b]hovedpoenget ditt[b/] her. Det er mange grunner til at forsvaret blir satt mye på prøve i dag som ikke er forsvarets egen skyld. Men ærlig talt er det altfor dårlig å drive med ballwatching som Nordvik gjør på det første målet, og samtlige i den bakre fireren gjør flere horrible feil valg. Det er derfor god grunn til å være irritert på kvaliteten bak i dag. Vi har Stoor ute, midtbanen gjør en dårlig kamp og forsvaret spiller også under pari. I tillegg sliter vi veldig med i det hele tatt få avslutta angrepene. Da blir det mye å rydde opp i bakover.

Originally posted by tipppeliga View Post
                        Midtbanen med fellah spesielt og sing/luton spiller bort ballen hver jævla gang som fører til kontring mot når en av stopperne er oppe, som gir store rom for rosenborg!

4 sjanser mot helt godkjent/bra 1 sjanse for helt krise, må gjøres noe fremover asap!!!!
                        Uenig i at Shelton gjør det så dårlig. Han er en av våre beste i dag, men er som vi veit veldig godt fra før bedre offensivt enn defensivt.

Singh funker ikke i dag heller. Håper han får seg noen kampers hvile nå for å finne igjen formen. Haidar eller Ogude kan godt få starte i steden neste kamp.

Når du teller 4 sjanser for RBK synes jeg du er i overkant gjerrig. Jeg er rimelig sikker på at jeg telte 6-7 gode sjanser, men skal se kampen igjen for å telle skikkelig.

Det er offensivt vi sliter mest som du skriver, og det er bak vi har den svakeste besetninga. Uansett sliter vi med å sette spillet vårt, og når ting blei som de gjorde med mange skader i oppkjøringa, trur jeg det blei verre med mye usikkerhet med folk i nye posisjoner og ukjente oppgaver i de første kampene. Jeg håper MA går litt tilbake til basic og er knall tydelig på at vi skal spille som i fjor høst resten av sesongen og hvem som har hvilke oppgaver i den modellen. Det bør bidra til trygghet i roller og at spillet begynner å sitte om en kamp eller to.
                        Det virker litt som om vi starter oppkjøringa til sesongen nå...

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                          Singh funker ikke i dag heller. Håper han får seg noen kampers hvile nå for å finne igjen formen. Haidar eller Ogude kan godt få starte i steden neste kamp.
                          100% enig, han er en skygge av seg selv i år. Han lider under det å følge opp fjorårets gode sesong som så mange andre slite rmed og klare i så ung alder.

Norvik må også ut, fatter ikke at han spillte i dag etter en så ræva kamp som mot LSK. Han må lære seg og løpe etter ballen og ikke mannen. og litt markering hadde heller ikke gjort noe.-

Jepp:
                          Spillerne våre har ikke psyke til sånne kamper dessverre
                          Helt enig, og det kom ikke som noen bombe, vi klarer ikke og prestere når det gjelder, historien gjentar seg fra i fjor. Men å spille dårlig som vi gjorde i dag er helt ufattelig, det er det værste jeg har sett noen gang. Vi klarte rett og slett ingen verdens ting

En ting er at vi ikke klarer og vinne under press, men å gi motstanderen gratis mål er vel litt drøyt. Jeg forsøkte og se positivt på ting i dag, men jeg fant ingen verdens ting. (graver jeg dypt vil jeg trekke frem Luten og at Haidar fikk spille) Det var som en på puben sa, "dette er jo løkke fotball"
                          Vi så ut som en gjeng med smågutter som løp rundt på løkka uten mål og mening.

Virker som om de har spillt litt for mye boks (firkant) på trenging, for nå spillte de trangt, skulle på død og liv klynge seg rundt ballen "alle sammen" og velge den vanskligste og trangeste veien.

Jeg er ingen profesjonell fotball spiller, men jeg spillte midtstopper på enga, og vi fikk ikke lov og sende ballen bakover, men det er tydeligvis lov blandt de proffe. Det blir mål for "oss" om vi spiller fremover, ikke bakover, er det veldig vanskelig og forstå

"Barca", "underholdende fotball", "den fotballen folk liker og se".. ha ha jeg ler meg i hjel.
                          enga4ever

Comment

Fotball er ikke sunt, verken for meg eller inventaret i leiligheten jeg bor i, det kjipe er at jeg dessuten bare leier. Jeg tror jeg rett og slett må pælme tv'n og be purken bure meg inn i ei glattcelle hver gang det er kamp... Jeg er sur, pissed, og føler meg som ei dame med pms. Har lyst til å prøve å ramse opp noen lyspunkter i løpet av kampen, men veit da f*** hva det skulle vært... Jeg så ikke engang kampen ut, slo av når det sto 89 minutter på kampuret.

Nordvik var nære på å gi RævBK noen fine assists, Strandberg er som vanlig frempå med sine goalgetter egenskaper i egen 16. Om vi gjør det bra i cupen nå, skal jeg skyte meg. Det lukter 2008 helt hit. Målvegring, ustabilt forsvar, og Doffen gjør til og med en dårlig kamp. HVA SKJER???

For ordens skyld burde jeg legge til at jeg sikkert ser litt annerledes på det imorra, bare jeg har sovet litt, og vært på jobb. Men etter tap mot blærum sossa, uavgjort hjemme mot fugla, og tap mot RævBK har jeg lov å være grinete, så ta alt jeg sier med en klype salt nå. Jeg lever og puster VIF... men akkurat nå har jeg liten lyst til å gjøre noen av delene, bare glad ingen andre på jobben er fotball interesserte.

Ha en god natt alle sammen, selv om jeg tror svært få av oss vil ha det. For dette lukter middelhavsfarer lang vei...

H*E*V*TE

Comment

Originally posted by Loke View Post
                              Har han god grunn til å være spørr du meg... men at allt ansvaret skal ligge på han er feil, var 11'menn på banen som skuffa, og MARTIN synes jeg bare har vært en skygge av seg selv de siste 3 kampene. Sier ikke at han skal sparkes, men synes han kan komme med en forklaring på det kollektive forfallet... trudde det skulle hjelpe med idrettspsykolog jeg, men den kjærringa kan umulig ha gjort jobben sin... UFFF!!!
                              Hva i huleste er det du babbler om?? Dama kan da ikke utføre mirakler heller.Hvis spillere er ute av form,taktiske feil av en trener osv.Har da ingenting med henne å gjøre...

Skjerp deg!

Comment

Mulig jeg mangler info om enkelte spillere, men status på dagens stall er omtrent slik:

Skadd:
                                Koné -Berre - Nouri - Strand - Stoor

Nylig vært ute med skade, og ikke helt i form (i alle fall ikke stabilt):
                                Shelton - Fellah - Nordvik - Ogude

Ute av form:
                                Boakye (lite matcherfaring) - Zajic (holder aldri trøkket i 90) - Hæstad (litt småskader, som nakkevondt og lyskevondt)

Unge spillere som ikke har TL-nivået helt inne:
                                Solli - Sid - Nielsen - Dawda - Adnan - Gudmund

Det skulle gi oss denne stammen i laget:
                                Lars - Muri - Dos - Strandberg - Singh

Kanskje 7 poeng på 5 kamper ikke er så ille med denne stallen?
                                Vi sliter primært offensivt - noe lista over også viser - og så lenge vi skaper null og niks fremover vinner vi ingen ting. Å slippe inn mål på Lerkendal er ikke uvanlig og det første målet skyldes en tapt duel, ingen tabbe. Mål to var en tabbe. Kjipt, men dog...
                                Det at vi ikke skapte en damn shit fremover er derimot langt mer bekymringsfullt. Vi har ikke vært imponerende fremover i år i det hele tatt, og mot LSK og Stabæk var det heller ikke mange sjansene å skryte av. Men mot RBK altså ingen... RBK var ikke videre gode, og jeg tror Solskjær tar skalpen deres i neste serierunde. De har målscorere. Det har ikke vi.

At vi holdt LSK sine målkåte spisser noenlunde i sjakk og holdt nullen mot AAFK tyder på at det defensive ikke er så ille (selv om det kunne se slik ut i dag), og jeg har stor tro på at Brann skal få slite med å score på Ullevaal i neste serierunde. Men, hvem som skal score for oss - det lurer jeg litt på... Det er gudskjelov 2 uker til, så vi får satse på at Berre er tilbake og at flere er i bedre form...

Comment

Working...
                                X