Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

RBK - VIF 25.4.11 - reaksjoner etter kampen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Klanens talsmann var mere opptatt av å fyre opp Rosenborg og deres spillere, enn våre egne. Det kunne man se på banen. VIF- "Vi er gode og skal vinne dette på 80 %". RBK- "Nå skal vi faen meg vise dem". Alt før denne kampen var håpløst.

Comment

Fy faen så ræva kamp fra Vålerenga har jeg ikke sett på lenge. Vi er utrolige tannløse, gir 60% og blir straffet hardt pga defensive feil. Defensivt er dog ikke det verste i denne kampen. Vi prøver å være Barcelona og trille ball i egen halvdel, men i siste tredjedelen av banen er vi utrolig dårlige. Flaut å se på. Tror og håper dette har mye med skader og dårlig selvtillit å gjøre, men gutta må skjerpe seg skikkelig. Håper Martin ser det vi her inne ser, at det offensive funker ikke i det hele tatt som det skal, og at vi har glemt hvordan man skal angripe. 2 uker å trene før neste TL kamp, og vi har en gylden sjanse på å heve oss og skape litt selvtillit i cupcampen neste uke.

Comment

Drittkamp

Sånn, ferdig med det, neste kamp takk
        "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Er nesten trist å lese igjennom det som blir sagt i denne tråden så langt, at folk kan bli så fargeblinde av ett tap fatter jeg ikke. Ikke at det ikke var en god kamp fra våres side, for det var det absolutt ikke men det var da virkelig ikke så ille.

Først kan vi jo ta målene imot. Første mål så går først Strandberg opp i en duel med Prica som han taper, er usikker på om ballen er innom Strandberg, Prica eller begge to men man ser klart på reprisen at Nordvik gjør en kjempe blemme her. Strandberg går som sagt opp i duellen med Prica, han gjør ikke noe feil her bortsett fra å tape duellen. Vi kan se utifra reprisen at Muri har plasert seg godt å tatt ut god dybde, Nordvik derimot er for opptatt av ball og gir Jamtfall ett par meter å gå på. Her er det klart at RBK har en del marginer med seg, det er egentlig flaks mer en dyktighet som gjør at ballen havner hos Jamtfall. Uansett hadde Nordvik tatt ut den nødvendige dybden hadde ikke dette blitt mål. Her må Nordvik ta på seg skylden.

Det andre målet er jo en grise blemme av Doffen som gjør at Prica kommer alene mot Hirschfeld. Men denne skåringen synes jeg oppsummerer kampen for vår del, mange store personlige feil gjorde at vi fikk mange sjanser i mot. Vi snakker ikke her om normale brudd som man ofte får i mot, vi snakker om hårreisende tversoverpasninger å at vi rett å slett var for ubesluttsomme i enkelte situasjoner. Hvertfall 5-7 av sjansene til RBK kom etter personlige feil, da helt unødvendige, ofte får man ett par av disse i løpet av en kamp men det blir ganske avgjørende i en kamp som dette.

Noe annet som må nevnes i en kamp som dette er tidspunktene vi får målet i mot. RBK har slitt voldsomt så langt i år derfor gir det en sinnssyk mental boost å skåre ett mål så tidlig i kampen på første sjanse. Her synes jeg vi tar oss godt sammen etter målet å har ball helt til de andre skårer sitt andre mål, også dette kommer på et besynderlig tidspunkt der vi har tatt over føringen av kampen og RBK sliter. Disse målene kan vel ikke komme på verre tidspunkt under kampen, og herifra å inn jobber RBK knall hardt defensivt og selv om de ikke har mye ball sliter vi med å skape sjanser mot dem.

Men jeg skjønte att det ikke kom til å gå vår vei når dommeren nekter å blåse når Fellah prøver å sette Nilsen alene gjennom. Nilsen blir holdt rett utenfor 16-meteren å fikk ikke frispark. Det er klart at når man legger lista så høyt den ene veien og det er snakk om en 17-åring som skal slåss mot så fysisk sterke stoppere som Jim og Lago så er det rått parti. Ikke får han noe særlig til bakrom å jobbe i heller så oppgaven blir nokså håpløs for den unge spissen. Vi kan heller ikke regne med at Nilsen er stabil, han trenger nokk noen kamper og noen år på baken før vi kan forvente oss noe av han hver kamp.

Ellers er jeg nødt til å klage over behandlingen Shelton fikk i dag. Jeg synes det er urimelig at han ikke får frispark i flere av situasjonene han havner en mot en. Her synes jeg dommeren var svak! Shelton kom gang på gang alene å når han utfordret på fart og Lustig prøvde å bryte ball foran, han bommer selvfølgelig for Shelton flikker ballen forbi. Dette resulterer selvfølgelig med at Shelton må hoppe unna og mister mye av farten og Skjeldbred eller Jim rakk akkurat å plukke opp ballen. Jeg kan rett å slett ikke fatte att dette ikke er en obstruksjon og like ille er det når han har fintet seg forbi Lustig også kommer Skjeldbred susene bommer på ballen og koliderer/hindrer Shelton i å sette fart mot mål. Den ene gangen presteren han faktisk å gi frispark til Skjeldbred som etter å ha bommet på en brytning treffer Shelton i hoften og smubler, dette ligner mye mer på straffe til enga enn frispark til Skjeldbred! Jeg irriterte meg blå over sånne situasjoner gjennom kampen, men det er klart er dette standeren av tippeliga dommerne så langt så kan ett hvilke som helst tippeliga lag stoppe Shelton. Det eneste man trenger å gjøre er å late som man prøver å ta ballen å så snuble foran Shelton å la mannen som faller av ta seg av ballen.

Ellers så vil jeg også trekke frem noen positive ting i denne kampen. Hvertfall i perioder virker det som vi får satt skikkelig tempo i kula der ballen går fort mellom 3-6 personer å vi får satt opp en spiller enten på kant eller aleine i mellomrommet foran stopperne. Dette får vi til flere ganger i dagens kamp og er noe jeg har savnet tidligere, problemet oppstår jo i at vi er for slurvete i den avgjørende delene av spillet. Altså vi kommer oss til en del nesten eller hvisomdersom muligheten der vi mangler det lille ekstra fra å få satt ballen i mål.

Ellers så ser vi klart at vi har mangler på topp. I denne kampen i fjor kunne vi putte innpå en spiller som Bengt som kan være med på å bryte ned et forsvar, og samtidig er målfarlig. Kombinerer man dette med en spiss i kaliber til Moa så har man en oppskrift for mål, og man kon fort endre kampbilde fullstendig i en kamp. Denne luksusen har vi ikke lenger, Bengt er borte sammen med Moa og med både Berre og Koné skadet mangler vi spille typer som kan komme inn å løse opp ett forsvar. En Berre i dag tror jeg hadde gjort seg for å si det sånn, jeg gleder meg til han er tilbake. Ikke bare får vi en av våre beste spillere tilbake vi kan også ha Bojan i bakhånd som en mulig joker. Uansett dette tror jeg bedrer seg utover i sesongen når Koné, Berre er tilbake og Fellah, Shelton og Boakye kommer i bedre form.

Vi trenger en type kraftspiss, en murbrekker i en kamp som dette. Det bedra seg litt med en gang Boakye kommer innpå, å vi hadde en god periode i andre omgang rundt 55-75min der vi klarer å sette RBK under ett viss press. Men RBK kriger seg til ett overtak og etter det ser vi lite av Boakye som fikk vanskelig arbeidsforhold i dag. Jeg gleder meg hvertfall utrolig mye til vi får Koné i gang, her har vi en tanks, som kan streke og binde forsvaret i tillegg til å gjøre ting på egen hånd.

Jeg synes uansett RBK skal ha honnør for en perfekt kamp fra deres side, de er solide defensivt og stenger igjen foran Örlund som får lite å gjøre.

Uansett så er jeg fornøyd med enkelte spillere i dag. Shelton virket frisk, burde øve seg litt med høyre foten hadde en del gode innlegg muligheter i dag. Men høyrefoten hans er rett å slett for dårlig.

Litt kommentarer om enkelte spillere:

Singh synes jeg er god tross alle dere som mener han er elendig. Man kan se hvor viktig denne karen er i det etablerte spillet våres, beveger seg klokt og fordeler pasninger helt fra egen 16 meteren til den andre siden. Bevegelig og vil alltid ha ball og vi fremstår mer variabel i det etablerte med Singh sentralt kontra to defensive spillere som Doffen og Ogude.

Fellah gjør årsbeste i dag, men har fortsatt en del å gå til toppformen. Sånn rent spillemessig; mottak, vendinger og småpasninger begynner han å finne formen, men han prøver ofte på det litt for vanskelige, hvertfall i forhold til der formen er nå både på han og de andre offensivt der fremme. Håper det kommer seg.

Freddy gjør en solid figur der bake å fremstår faktisk som våres beste back for øyeblikket.

Muri har ikke akkurat fått mye skryt her på forumet i dag, men jeg synes fortsatt jeg ser en klasse stopper i dag. Slet innledningsvis når RBK spilte opp på Prica i mellomrommet, men dette er strengt talt ikke en lett oppgave å løse og Prica er totalt overlegen både Singh og Doffen i luftstyrke. Ellers så synes jeg han viste seg som en knallgod duelspiller og også sikker i posisjoneringen. Blir bare sikrere å sikrere med ball, selv om han ikke var uten feil i dag var han en av de beste for oss ute på banen.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
            Er nesten trist å lese igjennom det som blir sagt i denne tråden så langt, at folk kan bli så fargeblinde av ett tap fatter jeg ikke. Ikke at det ikke var en god kamp fra våres side, for det var det absolutt ikke men det var da virkelig ikke så ille.
            Vel. Det var vel ganske ille å ikke ha én god målsjanse mot et desillusjonert og klart svekka RBK. Resultatet blei altså marginalt dårligere enn i fjor, og da hadde vi flere sjanser og spilte også 10 mot 11 størstedelen av kampen. Sjøl om jeg på langt nær mener løpet er kjørt eller noe sånt, er jeg enig med de som skriver at dette var en veldig dårlig kamp av oss.

Først kan vi jo ta målene imot. Første mål så går først Strandberg opp i en duel med Prica som han taper, er usikker på om ballen er innom Strandberg, Prica eller begge to men man ser klart på reprisen at Nordvik gjør en kjempe blemme her. (klipp)
            Enig. Å tape en hodeduell mot Prica må vi vel regne med i løpet av 90 minutter.

Det andre målet er jo en grise blemme av Doffen som gjør at Prica kommer alene mot Hirschfeld. Men denne skåringen synes jeg oppsummerer kampen for vår del, mange store personlige feil gjorde at vi fikk mange sjanser i mot. Vi snakker ikke her om normale brudd som man ofte får i mot, vi snakker om hårreisende tversoverpasninger å at vi rett å slett var for ubesluttsomme i enkelte situasjoner.(klipp)
            Jepp, ingen tvil om at det var mange personlige feil i dag, men det er neppe bare tilfeldigheter som gjør at så mange har en dårlig dag samtidig. Når jeg så kampen om igjen, kikka jeg etter pasningsmuligheter offensivt og mener det var veldig få gode løp i dag. Både fra midtbanen/kantene og spissplass. Nielsen hadde noen veldig få, Luton hadde noen fler. Fellah, Bojan og Singh hadde så godt som ingen, og Boa hadde noen få når han kom inn. Egentlig hadde vi veldig få løp i det hele tatt. Det tyder vel kanskje på at mange feilpasninger kommer av usikkerhet på rollene i systemet og hvem som skal gjøre hvilke type løp, når og hvor. Vi hadde veldig få og ofte dårligere oppspillsalternativer. Derfor tenker jeg at siden det har vært mye eksperimentering i det siste, og oppkjøringa har vært plaga av manglende mulighet til å samkjøre en førsteellever, så bør vi gå litt tilbake til scratch og tydeliggjøre roller, så nær som mulig til det som funka godt i fjor høst.

Noe annet som må nevnes i en kamp som dette er tidspunktene vi får målet i mot. RBK har slitt voldsomt så langt i år derfor gir det en sinnssyk mental boost å skåre ett mål så tidlig i kampen på første sjanse. Her synes jeg vi tar oss godt sammen etter målet å har ball helt til de andre skårer sitt andre mål, også dette kommer på et besynderlig tidspunkt der vi har tatt over føringen av kampen og RBK sliter. Disse målene kan vel ikke komme på verre tidspunkt under kampen, og herifra å inn jobber RBK knall hardt defensivt og selv om de ikke har mye ball sliter vi med å skape sjanser mot dem.
            Dette er jeg helt enig i, og er vel hovedgrunnen til at jeg ikke graver meg helt ned tross alt. RBK har underprestert i de første kampene.

Ellers er jeg nødt til å klage over behandlingen Shelton fikk i dag. Jeg synes det er urimelig at han ikke får frispark i flere av situasjonene han havner en mot en. Her synes jeg dommeren var svak!
            Jeg veit ikke hva det kommer av, men jeg synes Shelton alltid får for få frispark. I dag var intet unntak.

Ellers så vil jeg også trekke frem noen positive ting i denne kampen. Hvertfall i perioder virker det som vi får satt skikkelig tempo i kula der ballen går fort mellom 3-6 personer å vi får satt opp en spiller enten på kant eller aleine i mellomrommet foran stopperne. Dette får vi til flere ganger i dagens kamp og er noe jeg har savnet tidligere, problemet oppstår jo i at vi er for slurvete i den avgjørende delene av spillet. Altså vi kommer oss til en del nesten eller hvisomdersom muligheten der vi mangler det lille ekstra fra å få satt ballen i mål.
            Enig i at dette er en positiv ting å ta med seg, men jeg synes det mangler mer enn bare å få satt ballen i mål. Vi fikssa heller ikke det nest siste trekket i dag. Vi er nødt til å skyte mer fra rundt 20 meter for eksempel. Ikke bare har vi flere gode skyttere, men hvis skudd er en reell trussel for motstanderens forsvar vil det jo også åpne seg mer rom for gode gjennomspill. Sånn det er nå, blir vi forutsigbare både ved at vi alltid skal inn i boksen før vi skyter, og at vi (litt bedring i dag til tross) nesten aldri kommer rundt fra kant.

Ellers så ser vi klart at vi har mangler på topp. I denne kampen i fjor kunne vi putte innpå en spiller som Bengt som kan være med på å bryte ned et forsvar, og samtidig er målfarlig. Kombinerer man dette med en spiss i kaliber til Moa så har man en oppskrift for mål, og man kon fort endre kampbilde fullstendig i en kamp. Denne luksusen har vi ikke lenger, Bengt er borte sammen med Moa og med både Berre og Koné skadet mangler vi spille typer som kan komme inn å løse opp ett forsvar. En Berre i dag tror jeg hadde gjort seg for å si det sånn, jeg gleder meg til han er tilbake. Ikke bare får vi en av våre beste spillere tilbake vi kan også ha Bojan i bakhånd som en mulig joker. Uansett dette tror jeg bedrer seg utover i sesongen når Koné, Berre er tilbake og Fellah, Shelton og Boakye kommer i bedre form.
            Sjøl om jeg også gleder meg til vi får Berre tibake, håper jeg virkelig vi ikke fortsetter å bruke ham som midtspiss. Vi har henta hele tre spisser dette vinduet og lånt ut en. Vi har spisser og andre som kan skåre mål. Det vises jo helt klart at vi faktisk hadde et høyere målsnitt etter at Moa forsvant i fjor sommer. Jeg trur ikke det er hovedproblemet. Dessuten bør vel Konés erstatter Boakye, snart tåle 90 minutter.

Vi trenger en type kraftspiss, en murbrekker i en kamp som dette. Det bedra seg litt med en gang Boakye kommer innpå, å vi hadde en god periode i andre omgang rundt 55-75min der vi klarer å sette RBK under ett viss press. Men RBK kriger seg til ett overtak og etter det ser vi lite av Boakye som fikk vanskelig arbeidsforhold i dag. Jeg gleder meg hvertfall utrolig mye til vi får Koné i gang, her har vi en tanks, som kan streke og binde forsvaret i tillegg til å gjøre ting på egen hånd.
            Uenig.
            Sjøl om det aldri er dumt med en sterk spiss, hadde vi i dag først og fremst problemer med systemet/rollene som gjorde at vi ikke fikk gode løp og dermed heller ikke gode pasninger mener jeg.

Uansett så er jeg fornøyd med enkelte spillere i dag. Shelton virket frisk, burde øve seg litt med høyre foten hadde en del gode innlegg muligheter i dag. Men høyrefoten hans er rett å slett for dårlig.
            Han spiller jo på venstrekant (bytta riktignok plass med Nielsen etterhvert i dag), og da mener du vel venstrebeinet ?
            Dette blei jo i sin tid løst ved at han skulle gå inn i banen i stedet for til linja, nettopp fordi venstrebeinet ikke er allverden. Vanligvis går han innover så ofte at han blir veldig forutsigbar (til tross for dette er han en ganske stor trussel når han er i form), og med det mister vi også bredde. Jeg ønsker meg også at han får en bedre venstrefot, men det er nok litt utopisk. (ellers kunne det kanskje fortsatt være en idé å prøve ham på høyresida og Berre på venstre når han blir frisk, men det blir litt OT)

Muri har ikke akkurat fått mye skryt her på forumet i dag, men jeg synes fortsatt jeg ser en klasse stopper i dag. Slet innledningsvis når RBK spilte opp på Prica i mellomrommet, men dette er strengt talt ikke en lett oppgave å løse og Prica er totalt overlegen både Singh og Doffen i luftstyrke. Ellers så synes jeg han viste seg som en knallgod duelspiller og også sikker i posisjoneringen. Blir bare sikrere å sikrere med ball, selv om han ikke var uten feil i dag var han en av de beste for oss ute på banen.
            Han og Freddy var våre beste bak i dag synes jeg, men synes ikke dette var Muris beste kamp for å si det forsiktig. Han kom bl.a. for seint til 3-4 hodedueller med den nye trønderdansken i midtforsvaret til RBK, og ellers er han treig, men det veit vi jo fra før. God plasseringsevne, brukbar med ballen og god på hue. Midt på treet i dag vil nå jeg si.

Comment

Får faen ikke sove pga a denne kampen, nå hadde vi mulighet til å plassere RBK i gjørma og klatre, gull ambisjoner my ass.. nå er jeg faen ikke fornøyd, nå må MA og gutta skjerpe seg, forlanger null tap frem til sommeren, ja det er kun 5 serierunder, men å lese tabellen nå, er faen meg forferdelig, hvordan lå vi ann etter 5 serierunder i fjor igjen??? doffen tar på seg skylda, det er ikke riktig, er som andre har sagt det er 11 mann på banen... fatter ikke hva som har skjedd med laget.. fatter ikke, trur gulldrømmen er en saga blott, ja jeg veit det er tidlig.. men kan ikke begynne å vinne kamper etter sommerferien, det holder ikke.. dette tapet kommer til å irritere meg hele uka..... Brann skal tas, ja faen nå skal vi vinne mange kamper på rad, hadde de som var på banen i dag, kriga, så kunne vi vunnet, blø for drakta.. ja ett tap mot bartene sier noen, men vi er faen ikke gode, når LSK spilte 4-4 mot de, jeg har veddet 3 laken på at enga kommer over godset på tabellen, var kanskje dumt å vedde når en gullfavoritt spiller som Tufte IL..... Tigi meg for all oppgulp, men er skuffa,sur,fortvila og irritert og jeg skal snart på jobb... Men har bare liggi å tenkt på denne triste kampen...... da håper jeg Molde gruser de.. og vi gruser Brann ikke met ett mål men flere................
              Ære Være Vål`Enga

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                Perfekt. I helga dro dama ifra meg, nå må jeg resten av halvåret (spesielt denne uka) grue meg til jobben. Sleskete kollegaer kommer til å minne meg på dette lenge!
                Jævlig vanskelig for meg å se lyst på livet nå!

Den holdningen Martin har gitt til spellera er patetisk: "lek og ha det gøy ut på banen", det han heller skulle sagt var: "GET THE FUCK OUT OF YOUR COMFORTZONE"... vi speller som unger idag og det svir langt inni hjerterota at mitt kjære Enga blir rævkjørt på denne måten.

Det eneste positive er at det ihvertfall ikke kan gå dårligere.
                Det ordner seg til slutt min gode Enga mann! :] Harde tider gjør oss sterkere.

Jeg har så mye jeg skulle skrevet om kampen, men nå er jeg sliten etter lange men dog artige timer i bussen frem og tilbake så nå skal jeg spise mat og drikke brus, kampen derimot.. Jaja, jeg følte vi ihvertfall ga greit med trøkk som tolvte mann. ÆRE VÆRE VÅL'ENGA!

Comment

Rett og slett bedritent....

Terningen:
                  Lars: 4. Kan ikke lastes for målene, stort sett god, men et par merkelige utspill/utkast

Freddy: 3. Vår beste bak der. Men surrer altfor mye med ball.

Muri: 2. Elendig. Feilplassert, feilpass, alt er feil. Taper "alle" dueller.

Strandberg: 2. Samme som over, bare enda dårligere....

Nordvik: 1. Deler eneren med Hæstad i dag. Er ikke i nærheten av å forsvare en plass i start 11'rn. (jeg er en av de som mente Nordvik fikk ufortjent mye pepper i fjor). Direkte skummel å ha bak der.

Bojan: 3. Skaper noe av og til. Tror den svake innsatsen kan forklares med at Bojan overhodet ikke er noen ving type. Er jo like rask som Pagge den mannen der....

Singh: 2. Demper tempo no alvorlig, spiller feil pass, og løper ofte i veien for både Luton og Bojan. Elendig kamp

Hæstad: 1. Kardinalfeil på 2-0. Kardinalfeil når vi kunne resdusert. Feilpass, dårlig tima taklinger. Elendig hele kampen gjennom. Håper han klarer å legge denne kampen bak seg

Luton: 2. Skapte noe av og til. Etterhvert løp han bare rett i motspillere. De leste han veldig lett. Er venstrebeinet hans bare til å stå på?

Fellah: 4. Vår klart beste. Viser fin teknikk, har smarte fine pass. Desverre har han en gjeng med surrehuer med seg på banen.

Nielsen: 2. Løper masse, men skaper ikke en dritt. Har ingenting å gjøre på dette nivået ennå. Men en 17 åring skal ikke lastes for dette tapet.

Innbyttere:
                  Boakye: 2. Viser innsats ved duellspillet. Skaper ingenting. Virker litt rusten.

Dawda: 2. Positivt innhopp. Desverre har hele laget detti i dass, og han får ikke gjort noen ting.

Alt i alt elendig av gutta i dag. Var flaut å se på. Og dere burde skamme dere ovenfor de som tok turen til barteland. Makan til giddalaushet og slurv har jeg sjelden eller aldri sett. Jeg er sint, skuffa, og nervøs for hva som skal skje videre.
                  Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

dårlig, men ingen krise

Kampen i går skuffet meg voldsomt.

Ikke nødvendigvis fordi vi tapte, selv om det alltid er skuff.
                    Skuffende fordi vi ikke er der vi skal være.

De første 20 minuttene syns jeg er positive. Vi styrer kampen, og selv om RBK fikk det tidlige målet, følte jeg det var ganske gode sjanser for at vi skulle klare å ta poeng allikevel.
                    Når 2-0 kommer, derimot virker det som om vi mister helt trua og lysta på det vi holder på med. Vi synker mange hakk og gjør en haug med peronlige feil.
                    Angrepet vår var tannløst i går. Fullstendig.
                    Vi MÅ skyte mer fra avstand for å tvinge motstandere som pakker seg sammen til å måtte støte. Skape tilløp til panikk.
                    I går skulle vi tråkle oss igjennom HVER gang vi hadde ball midt i banen, og det blir for fortusigbart. RBK bare pakket alle 10 (alle unntatt prica) sammen bak der og demmet effektiv opp for ineffektive enga-angripere.
                    Innlegg fra kant syns jeg vi kan drite i. Vi har vært elendig på det i alle årene jeg har fulgt med, og vi kommer garantert til å fotsatt være det. Slappe høye dalende crossballer er ikke oppskrift på suksess. Hva med å ta i litt når man først skal legge inn. Få litt trøkk i kula?

Noen ting jeg syns ar dårig i går:
                    - Førstetouchen satt ikke og vi roter bort mange baller.
                    - Pasingskvaliteten var til tider horribel og vi mister for mange baller.
                    - Lite bevegelse rundt ballfører gjør at vi mister mye ball.
                    - Gutta bruker en "beat" for lenge hver gang vi har ball. Vi mister tempo i spillet og dermed også ballen.

Gjennomgående for disse punktene er at vi ROTER bort ballen i situasjoner vi EGENTLIG har kontroll. I situasjoner hvor vi kan kjøre overgang. I situasjonene hvor vi endelig får flyttet opp laget og satt motstanderen under press.

En annen ting som skuffet meg stort var forsvarsspillet:
                    - Nordvik var åpenbart ikke klar for kamp. Var på etterskudd i alt han foretok seg. Surt å bli kastet inn på den måten, men allikevel...
                    - Muri hadde en treffprosent på pasningene sine som han bør skamme seg over.
                    - Forsvaret virket helt fjerne til tider. Det var som om de hadde fyra seg en i garderoben før matchen. Det så ut som om de "datt ut" av det i viktige øyeblikk, bare for å "våkne" et sekund for sent til å henge med.
                    - Kaos, panisk, men allikevel nochalant pasningsspill på egen banehalvdel er sjelden oppskrift på syuksess.(panisk nochalant, bare vi som får til det).

Jeg mener allikevel det er noe positivt å ta med seg fra kampen i går:

- Vi går ut på banen for å sytre matchen. Borte mot RBK. Joda, litt bedre er vi nok blitt. Dette hadde aldri skjedd for 10 år siden.
                    - Vi prøver og prøver, selv om vi ikke får til, og det er vel den eneste måten å bli bedre på, eller?

Men det aller beste jeg tar med meg fra kampen i går er følgende:

RBK spilte DRILLO-FOTBALL!!! HA-ha!
                    Det er et tydelig tegn på at de har større problemer enn oss.
                    RBK, hjemme på Lerkendal, trakk seg tilbake og satset på kontringer.
                    Bartefolket har fått respekt for oss, og det tyder bra.

PS! Vi ligger fremdeles 3 poeng foran RBK!

Comment

Tillfeldig at det alltid er flere innlegg når vi taper enn når vi vinner!?!?

Lars 6 Gjør en ny god kamp
                      Nordvik 3 slurver med ball, skyld i 1-0
                      Strandberg 5 eneste ballspiller bak, dog litt slurv i dag, tror det kan se stygt ut hvis han blir skada
                      Muri 4 sliter i passningsspillet, ok kamp defensivt
                      Dos 4 hjelpesløs med beina, ok hjemover, holder desverre ikke nivå
                      Hæstad 4 horribel feilpassning til 2-0 når vi styrer kampen, ellers ok
                      Singh 4 Mye feilpassninger, men den mest konstruktive av våre 3 på midta
                      Fellah 2 Banens dårligste igjen, mister ball 9 av 10 ganger og er veldig skadelig for possesion fotballen vi prøver å spille, gjør ting enkelt!
                      Shelton 5 eneste trusselen offensivt, slurver mye i passningsspillet
                      Bojan 5 den beste passningsspilleren i dag, gjør det enkelt og kreativt
                      Nilsen 4 Bevegelig og hurtig, blir litt lett, men den gutten blir bra
                      Boya 3 Får ikke til noe som helst, vanskelig å komme inn på 2-0

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
                        Tillfeldig at det alltid er flere innlegg når vi taper enn når vi vinner!?!?
                        Selvfølgelig ikke; velkommen til krisemaksimeringens høyborg!
                        Tar vel ikke lang tid før spørsmålet om 'Martin bør pakke sammen designerdressen sin og gå' dukker opp..
                        Last edited by Muppetkokken; 26.04.2011, 10:31. Reason: Fiksa sitering.
                        Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                        -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

På tide at gutta våkner opp fra all gullpraten og ser realiteten...

Vi vant mot viking, men var ekstremt heldige! Rævva kamp
                          Helt greit mot ålesund, men det skulle bare mangle..
                          Mot Stabæk hadde vi hvertfall noen målsjanser, men klarer ikke sette dem.
                          Fugla - dårlig match, hvor Isaac er heldig med 2xtunnel og skaffer 1 poeng.
                          rbk - årsdårligste med 1 målsjanse?

Martin går ut i vg og sier at vi ikke er i form før til sommern...
                          http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10084734
                          Vi kommer ikke til å være i form før etter ferien. Forhåpentligvis ligger vi ikke altfor langt bak da, sier Vålerenga-treneren til VG Nett etter 2-0-tapet på Lerkendal - Oslo-lagets tredje kamp på rad uten seier.

Jeg er redd det fort kan være forsent hvis vi fortsetter i detta sporet... Håper gutta får leke seg litt mot Oldenborg og finne tilbake noe av godfølelsen.

Comment

Det er muligens på tide å justere ambisjonene. Vi var dårlige i går, men vi har vært dårlige på det samme de første serierundene også: For lavt tempo, og for dårlig bevegelse. Av en eller annen merkelig grunn ser det ut som om gutta ikke har spilt sammen tidligere: de finner hverandre ikke med pasningene; de jobber ikke for hverandre; og de bruker for lang tid og for mange berøringer før ballen går videre. Det har blitt enkelt å forsvare seg mot spillet vårt, og det er den største krisen ved laget nå, og vesentlig vanskeligere enn å luke ut personlige feil i forsvaret (som ellers ser helt ok ut, og tidvis meget bra i tidligere runder).

MA sier vi skal bli gode etter sommeren. Ok, da er målet altså noe helt annet enn gull... Er vi happy med åttendeplass, kanskje?

Comment

MA har vel da stukket finger'n i jorda da og innsett at sesongen i år ikke blir så bra som man hadde håpet.

Er sikkert høye ambisjoner som gjør at vi er så utrolig skuffa etter et tap mot RBK og. Herregud jeg har jo vært Enga supporter i over 20 år. Har jo takla en haug med tap mot dårligere motstandere bedre før.

Kanskje jeg også må stikke finger'n i jorda da. Og innse at vi blir et lag som IKKE kjemper om gull i år.
                              Faen, jeg vil ikke det. Jeg vil at vi skal kjempe om gull jeg. Har fulgt denna klubben tett i ræva tider. Nå vil jeg ha litt laubær rundt halsen til stoltheten fra Oslo øst. Faen.....

Men pr dags dato er vi desverre milevis unna... Tenk om kanari vinner gull....GRØSS......
                              Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                                Vel. Det var vel ganske ille å ikke ha én god målsjanse mot et desillusjonert og klart svekka RBK. Resultatet blei altså marginalt dårligere enn i fjor, og da hadde vi flere sjanser og spilte også 10 mot 11 størstedelen av kampen. Sjøl om jeg på langt nær mener løpet er kjørt eller noe sånt, er jeg enig med de som skriver at dette var en veldig dårlig kamp av oss.
                                Her er jeg enig selvfølgelig, men vi hadde jo noen farligheter selv om det ikke er noe å skryte av. Tilfeldigheter kan være med å prege kamper, det er ikke tvil om at RBK hadde disse mer på sin side enn oss i går. Ikke at vi ikke taper mot ett bedre lag, det er ikke det jeg mener. Men dersom ballen var innom både Prica og Strandberg før den spratt gjennom til Jamtfall så synes jeg ikke det er vanskelig å se at det her var mer tilfeldighet som gjorde at dem skåret enn dyktig spill.

Klipp; Jepp, ingen tvil om at det var mange personlige feil i dag, men det er neppe bare tilfeldigheter som gjør at så mange har en dårlig dag samtidig. Når jeg så kampen om igjen, kikka jeg etter pasningsmuligheter offensivt og mener det var veldig få gode løp i dag. Både fra midtbanen/kantene og spissplass. Nielsen hadde noen veldig få, Luton hadde noen fler. Fellah, Bojan og Singh hadde så godt som ingen, og Boa hadde noen få når han kom inn. Egentlig hadde vi veldig få løp i det hele tatt. Det tyder vel kanskje på at mange feilpasninger kommer av usikkerhet på rollene i systemet og hvem som skal gjøre hvilke type løp, når og hvor. Vi hadde veldig få og ofte dårligere oppspillsalternativer. Derfor tenker jeg at siden det har vært mye eksperimentering i det siste, og oppkjøringa har vært plaga av manglende mulighet til å samkjøre en førsteellever, så bør vi gå litt tilbake til scratch og tydeliggjøre roller, så nær som mulig til det som funka godt i fjor høst.
                                Nå har ikke jeg sett kampen om igjen men det kan godt hende at du er inne på noe her. Vi virker ofte veldig statiske i oppspillingsfasen i går og så langt i år generelt, mangel på flere alternativer kan være en viktig årsak. Uansett så er det viktig å tenke på at RBK lå veldig kompakt i dag, de hadde nærmest ikke lyst på ball i perioder og falt lavt. Det er klart at dette krever et samkjørt lag for å bryte igjennom, og vi er ikke der for øyeblikket.

Klipp:Enig i at dette er en positiv ting å ta med seg, men jeg synes det mangler mer enn bare å få satt ballen i mål. Vi fikssa heller ikke det nest siste trekket i dag. Vi er nødt til å skyte mer fra rundt 20 meter for eksempel. Ikke bare har vi flere gode skyttere, men hvis skudd er en reell trussel for motstanderens forsvar vil det jo også åpne seg mer rom for gode gjennomspill. Sånn det er nå, blir vi forutsigbare både ved at vi alltid skal inn i boksen før vi skyter, og at vi (litt bedring i dag til tross) nesten aldri kommer rundt fra kant.
                                Det var selvfølgelig det nest siste trekket jeg snakker om her, men på grunn av at det ikke går an og redigere etterpå og sene timer snek det seg inn en feil. Ja vi må være flinkere å få til skudd, spesielt Bojan og Fellah har jo en del gift i skuddet.

Sjøl om jeg også gleder meg til vi får Berre tibake, håper jeg virkelig vi ikke fortsetter å bruke ham som midtspiss. Vi har henta hele tre spisser dette vinduet og lånt ut en. Vi har spisser og andre som kan skåre mål. Det vises jo helt klart at vi faktisk hadde et høyere målsnitt etter at Moa forsvant i fjor sommer. Jeg trur ikke det er hovedproblemet. Dessuten bør vel Konés erstatter Boakye, snart tåle 90 minutter.
                                Nei her er jeg enig, men gleder meg til å få han tilbake på vingen. Joda Boakye begynner vel sakte med sikkert å tåle 90 minutter, problemet her er vel at det ikke hjelper å bare tåle 90 minutter men må også på topp spillemessig. Men dette kan bare bli bedre...

Uenig.
                                Sjøl om det aldri er dumt med en sterk spiss, hadde vi i dag først og fremst problemer med systemet/rollene som gjorde at vi ikke fikk gode løp og dermed heller ikke gode pasninger mener jeg.
                                Joa det er først og fremst ikke bare spissen det har noe å si på, vi snakker om løp. samtidige bevegelse, spille motstanderen i ubalanse etc. Men slik kampbildet ble i går, med lite bakrom er jeg ikke i tvil om at vi hadde fått god bruk for en god feilvent spiss i form.

Han spiller jo på venstrekant (bytta riktignok plass med Nielsen etterhvert i dag), og da mener du vel venstrebeinet ?
                                Dette blei jo i sin tid løst ved at han skulle gå inn i banen i stedet for til linja, nettopp fordi venstrebeinet ikke er allverden. Vanligvis går han innover så ofte at han blir veldig forutsigbar (til tross for dette er han en ganske stor trussel når han er i form), og med det mister vi også bredde. Jeg ønsker meg også at han får en bedre venstrefot, men det er nok litt utopisk. (ellers kunne det kanskje fortsatt være en idé å prøve ham på høyresida og Berre på venstre når han blir frisk, men det blir litt OT)
                                Jo da tenker jeg selvfølgelig på venstrebeinet. Ja han søker jo som oftest innover nå også, det er bare det at i dag hadde han flere gode innleggsmuligheter med venstre å da blir han avslørt, Litt trening på innlegg med venstre å Luton kan fort bli mye farligere også når han utfordrer back på utsiden. Vel å sette Luton på høyre siden vil være misbruk etter min mening, ja han vil kanskje slå farlige innlegg. Men Luton er først og fremst farlig når han utfordrer innover mot skuddbeinet. Uansett øving gjør mester, jeg er ikke i tvil om at han kan bli bedre på innlegg med venstre, selv om han aldri kommer til å bli klasse. Føler egentlig at vi er enige her...

Comment

Working...
                                X