Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

RBK - VIF 25.4.11 - reaksjoner etter kampen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by tipppeliga View Post
    Tillfeldig at det alltid er flere innlegg når vi taper enn når vi vinner!?!?
    Når det gjelder dette tapet, så er det kanskje ikke så jævla rart at spillerne får det glatte lag. Hadde vi i det minste gitt max, og hatt en del sjanser, men likevel gått på et tap, så kunne jeg levd med det og sett videre mot neste kamp med en gang. Men gårsdagen var alt annet enn det.

I går var det rett og slett pinlig å se mitt kjære Enga. De så ut som pot-fjerne Bambier på glattisen, alle mann! Feilpasninger til den store gullmedaljen, snubling og slapstick-fall på flatt underlag tilsynelatende uten hindringer og det faktum at vi ikke klarte å skifte stil fra overambisiøst støttepasnings-helvete til litt mer enkelt basic spill når ting buttet så jævlig imot

Jeg forventer ihvertfall mer innsats og tæl mot Oldenborg og Brann! Det er minimum!

Comment

Originally posted by panzerkris View Post
      MA har vel da stukket finger'n i jorda da og innsett at sesongen i år ikke blir så bra som man hadde håpet.

Er sikkert høye ambisjoner som gjør at vi er så utrolig skuffa etter et tap mot RBK og. Herregud jeg har jo vært Enga supporter i over 20 år. Har jo takla en haug med tap mot dårligere motstandere bedre før.

Kanskje jeg også må stikke finger'n i jorda da. Og innse at vi blir et lag som IKKE kjemper om gull i år.
      Faen, jeg vil ikke det. Jeg vil at vi skal kjempe om gull jeg. Har fulgt denna klubben tett i ræva tider. Nå vil jeg ha litt laubær rundt halsen til stoltheten fra Oslo øst. Faen.....

Men pr dags dato er vi desverre milevis unna... Tenk om kanari vinner gull....GRØSS......
      LOL dette blir for dumt.

Martin sa det fint i går, vi trenger 2 poeng i snitt for å vinne serien. Vi ligger 3 poeng bak skjemaet, dette er overhode ikke mye. At vi taper borte mot den antatt tøffeste kampen i år er heller ingen krise.

Men som Martin sier så kommer vi nok først og fremst til å komme i form nærmere sommeren og etter pausen.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
        LOL dette blir for dumt.

Martin sa det fint i går, vi trenger 2 poeng i snitt for å vinne serien. Vi ligger 3 poeng bak skjemaet, dette er overhode ikke mye. At vi taper borte mot den antatt tøffeste kampen i år er heller ingen krise.

Men som Martin sier så kommer vi nok først og fremst til å komme i form nærmere sommeren og etter pausen.
        Akkurat.

3 poeng mot Brann så er vi med igjen.
        Og det tror jeg samtlige spillere vil "dø" for å klare, med massiv støtte fra tribunen.
        EVIG VIF

Comment

Originally posted by Loke View Post
          Så LSK kampen på TV idag, og må si at per dags dato så minner de mere om Enga anno 2010 enn det vårt eget forbanna lag gjør...
          Samme her, og nøyaktig den samme tanken poppet inn i mitt hode. LSK spiller ballen raskt i lengderetningen, der det kommer flere samtidige bevegelser, og der er nøkkelen. Når vi spiller, blir bevegelsene få og dårlige, som igjen fører til dårligere tempo og dårligere mulighet til å spille ballen fremover i banen. Scorer ikke av å spille på tvers langs midtbana. Med tanke på at vi samtidig vegrer oss mot å skyte i nærheten av 16, er det kanskje ikke noe gulltrekk å trene uten mål heller. Just sayin'

Comment

Det er jo ikke det at folk er forbanna for kampen igår som er teit, det er vel alle, det er den "ilojaliteten" som spretter frem hver gang vi har problemer som irriterer meg ihvertfall. "Martin har rævva taktikk", "slutt å lek Barca", "den og den spilleren er ikke god nok" osv osv..

Frykter litt at folk skal ødelegge denne sesongen akkurat som i 2005, derfor jeg er litt på hugget ihvertfall, er så møkklei grinebitere enten de sitter i styret eller skriver på forum. Er jo fortsatt en del som mener vi ikke fortjente gullet i 05, hallo lizzom??

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
              Det er jo ikke det at folk er forbanna for kampen igår som er teit, det er vel alle, det er den "ilojaliteten" som spretter frem hver gang vi har problemer som irriterer meg ihvertfall. "Martin har rævva taktikk", "slutt å lek Barca", "den og den spilleren er ikke god nok" osv osv..

Frykter litt at folk skal ødelegge denne sesongen akkurat som i 2005, derfor jeg er litt på hugget ihvertfall, er så møkklei grinebitere enten de sitter i styret eller skriver på forum. Er jo fortsatt en del som mener vi ikke fortjente gullet i 05, hallo lizzom??

Nå er det klubben som har satt målsetninga for sesongen. Og selvfølgelig gir det oss tro og forhåpninger, og når vi hadde den gyldne sjanse i går for å så ikke skyte et eneste skudd på mål? da er det lov å si hva man mener. dette er tross alt et forum.
              dette tapet kommer til og sitte i et par tre dager nå før fokuset blir 100% oldenborg og Brann. Med våre 14 sjanser på kampene så langt i serien vil jeg sette brann som favoritter på ullevaal. håper gutta dog får med seg en god følelse fra Oldenborg kampen, så skal dette bli bra til slutt sikkert.
              Oslos stolthet VÅLERENGA. Året rundt

Comment

Vær så snill å bli frisk Yssouf Kone!!

Comment

LOL dette blir for dumt.

Hva er det som blir for dumt? At vi ikke tar gull i år?
                  Hvis vi da bruker den statistikken du går for, trur du vi vinner gull hvis vi har følgende form hele veien?
                  2 seiere, 1 uavgjort og 2 tap. Ergo, 7 av 15 mulige poeng. Fortsetter dette sier det seg selv at vi ikke har nubbesjangs til å ta noe gull.
                  I tillegg scorer vi 3 minst av alle lagene i serien.
                  Så det er nok ditt innlegg som blir for dumt.
                  Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

(...)

Vi skal for all del telle poeng, men gårsdagens kamp illustrerte vel at vi er langt unna det erklærte målet for sesongen: Å spille bedre enn i fjor. Det gjorde vi ikke i går, og det har vi ikke gjort de foregående fire serierundene heller.

Det er mange forklaringer på hvorfor laget ikke spiller på langt nær like godt så langt i år som i fjor, og det sies en del om hvor gode vi kommer til å bli i juli eller september eller når det måtte være. Jeg ser frem til dette, men enn så lenge må det være lov å si at:
                    1. Vi spiller ikke som en gullkandidat
                    2. Vi skaper konsekvent så få sjanser at det er lite som tyder på at vi kommer til å plukke 2 poeng i snitt

Comment

MA har vel da stukket finger'n i jorda da og innsett at sesongen i år ikke blir så bra som man hadde håpet. ......
                      Det tror jeg også, en annen ting er at det virker ikke som om de hadde gull som målsetningen i år. Det kan man se på spillerene vi har hentet inn.
                      Kun skade (Kone) rustne (Boa) uerfarne spillere (Sid-Solli), og siden vi hadde 8 mnd til og finne en spiss for Moa, og ikke klart det, så virker det som om planen er langsiktig, at det er 2012 som skal bli vår sesong.

Men på en annen side hadde jeg virkelig trodd at vi skulle prestere bedre, gårsdagen var begredelig, jeg vil kalle det katastrofe. Gutta takler tydeligvis ikke presset. Hu psyko dama har mye og jobbe med, eller gjort en dårlig jobb

Men pr dags dato er vi desverre milevis unna... Tenk om kanari vinner gull....GRØSS......
                      Liker ikke og si det, men man kan ikke være noe annet en missunderlig på dem, for de bøtter inn med mål, 18 mål på 5 kamper mot våre 5
                      enga4ever

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
                        Det tror jeg også, en annen ting er at det virker ikke som om de hadde gull som målsetningen i år. Det kan man se på spillerene vi har hentet inn.
                        Kun skade (Kone) rustne (Boa) uerfarne spillere (Sid-Solli), og siden vi hadde 8 mnd til og finne en spiss for Moa, og ikke klart det, så virker det som om planen er langsiktig, at det er 2012 som skal bli vår sesong.
                        Tror nok det samme som deg. At vi enga supportere må gjøre som vi har gjort så mange ganger før. Se fram til neste sesong. He he.
                        Husker når vi hadde Grahn og gutta her. Da var det alltid "Tenk så gode vi blir neste år da. Når de får vendt seg til laget osv."..
                        Er vi litt der nå og?
                        Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

Tror mange her inne sliter med å ta inn over seg at vi har en spillestil som selv om den er fatastisk underholdene når den gjennomføres godt, så er den sårbar og risikofylt når vi ikke er helt på topp. Gampefotball med muskelbunter har langt mindre risiko, men er det det vi vil se?

Når temoet senkes litt, presisjonen går ned noen prosentpoeng, og agressiviteten og bevegeligheten litt mindre, så er det en ganske smal sak for et rimelig godt organisert lag å få oss til å se ut som statister. Dette er prisen vi betaler for å spille denne type fotball. Når det funker, er det sinnsykt kult, men når det ikke funker ser det utrolig stygt og hjelpeløst ut. Vi spiller med stor risiko i midtbane og forsvar, som gjør at vi vil gå på noen solide blemmer når det gjøres individuelle feil. Baserer man seg på å banke lange baller opp på en panzer-spiss, så er ikke bunnivået så ulikt toppnivået sånn rent inntrykksmessig. Vil vi dit? Nei.

Det blir en del feiling første halvdel av sesongen, det har vært varslet lenge i og med at vi har hatt mye skader i vinter. MA og alle som følger klubben bittelittegrann vet at sesongåpningen kom litt for tidlig for oss, og møte med RBK kunne med fordel kommet etter St. hans.

Vi har spillt 1/6 av sesongen, poengmessig ligger vi greit an, spillemessig ligger vi noen uker etter skjema. At vi ikke tar poeng på Lerkendal er kjipt, men det er ikke overraskende. Om ikke RBK og tabelltoppen for øvrig ligger alt for langt foran oss ved halvspilt serie, og vi får litt stabilitet i troppen når det gjelder skader og kort, så har jeg trua på en fin høst. Men før den tid kommer det flere stygge resultater mot dårligere lag en RBK, er jeg redd. Bare å stålsette seg.

Comment

Herregud så mye piss som blir skrevet her. Vi har akkurat tapt 2-0 på Lerkendal, ligger 3 poeng foran RBK og er bare 2 poeng bak 3.plass.

Greit nok at vi har vært dårlig spillemessig, men det er bare å forvente. Vi har hatt et vanskelig kampprogram, slitt med skader både i oppkjøring og seriestart, og har flere nye spillere inn i systemet, som tar litt tid. Folk som sier at vi må legge om taktikken, og spille mer på resultat... Gå og legg dere. Vi vet at det funket ifjor, og vi vet at vi har spillematerialet(hvertfall skadefritt) til å være et topplag i ligaen.

Vi har hatt en bevisst satsning de siste 2 årene, en ordentlig spillestil, og klart å få resultater selv på dårlige dager, til og med i år. Du merker tydelig at Vålerenga er i framgang, når frittscorende Lillestrøm og overlegne Rosenborg, legger seg bakpå og lar oss spille. Med en gang spillet sitter, så kjører vi over de motstanderene der, og det sier ikke rent lite.

Nå er det deilig med cup-pause synes jeg. Vi trenger å få spillere tilbake fra skade og andre tilbake i form. Fellah viste glimtvis det han var god på i fjorårssesongen, og spilte 90 minutter for første gang. Berre er dypt savnet synes jeg. Fortsatt stort undervurdert spiller, også som spiss. Se bare på jobben han gjør i forkant på 1-0 mot Viking, som har sikret oss en hvertfall godkjent poengfangst.

Vi trenger en spiss som kan holde på ballen i vårt system, det er helt klart. Vi virker mye farligere offensivt når vi kommer med mange, og beleirer motstanderen og hadde vi vært mer i form, og hatt denne "sharpnessen" som Martin snakker om, så hadde vi sett mye bedre ut. Selv så langt unna toppformen, så er det ikke så mye som skal til, og vi ligger faktisk ikke så halvgærnt til på tabellen heller.

Ligger vi topp 5 til sommeren, noe jeg tror vi godt kan gjøre, med enklere kampprogram utover, så tror jeg vi tar det på høsten. Tromsø virker stabile og gode, men de pleier alltid å starte sesongen bra. Lillestrøm virker også å være en god kandidat og man kan aldri utelukke Rosenborg, selv om jeg synes vi var mer dårlige enn de var gode igår.

Gutta trengte en oppkvikker, og jeg forventet på forhånd at vi skulle tape kampen. Vi har kommet inn som favoritter de 2 siste årene på Lerkendal, og det har vi ikke vært tjent med. Overlegne Vålenggutter og revansjesugne trøndere/svensker. Dårlig kombo. Noe å lære her Kjellsen. Greit å være overlegen og "Vål'enga" når det går bra for oss selv, men etter seriestarten skal vi være for gode til sånt.

Martin har bevisst lagt en instilling på at vi må konse på oss selv, og holde oss fokuserte. Får vi en lik sesong som ifjor, så tar vi serien i år, i mangel på andre kandidater. Om vi ikke gjør det? Er det så farlig? Det meste tyder på at vi vil være et topplag i mange år fremover, men da må vi holde oss til det som gjorde oss gode ifjor, ha trua og støtte gutta. Bedre med kjemping om gull vært år, enn å tyne ut et gull i år og være tilbake på drittnivå neste sesong. Med 2005 friskt i minne.

Comment

Etter å ha sovet på det tror jeg kampen kan være en blessing in disguise. I hvertfall håper jeg det som den optimist jeg er.

Vi kan ikke bare spasere oss til seriegullet. Og nå sier selv Martin at vi neppe kommer i form før sommeren.

Det vi mangler er ganske lett å gjøre noe med tror jeg. Vi trenger ganske enkelt mer gjennombruddskraft på topp. Og å luke vekk noen personlige feil i forsvaret.

Luton trenger litt rom for å være farlig, men så langt har forsvaret kunne fokusere på han, fordi resten av angrepet ikke har krevd like mye oppmerksomhet fra det forsvarende lag. I fjor måtte man ha en mann eller to på Moa, som kunne score på hva som helst, i tillegg til å passe på Shelton. Og Morten Berre. I år er det bare å gå i kroppen på Luton så er trusselen mot eget mål kraftig redusert.

Jeg tror mye vil løse seg bare ved at Boa og Konè kommer tilbake i form. Nielsen er nok et talent, men 2011 er ikke året han skal etablere seg i Tippeligaen. Sid hadde jeg troen på før sesongen, men han har det vært stille rundt. Han har i alle fall fysikken om ikke annet.

Men forhåpentligvis så betyr gårsdagens resultat at gutta skjerper seg. Vi er ikke Barcelona, i alle fall ikke enda, og vi kan ikke basere oss på å spille ut motstander før vi scorer. I alle fall ikke hver gang.

Så mer spill i lengderetning, revansjelyst og konsentrasjon er det jeg håper gårsdagen kan resultere i.

Comment

Hvordan kan man tro at vi skal være med i toppen med det juniorlaget vi har nå?

Comment

Working...
                                X