Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

RBK - VIF 25.4.11 - reaksjoner etter kampen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fryktelig overslag til det negative her inne etter kampen igår. Enig at dette ikke var bra, men dette er ikke langt unna hva MA har sagt før TL startet i år. Laget vil kunne slite fram til sommer´n grunnet skader/nye spillere osv.

Er ikke VIF mer enn 4-5 poeng(kanskje litt mer etter også..) etter toppen halvspilt blir laget vrient å slå. Vi har kun spilt ca 10% av kampene ennå.

Brann skal få smake at fotball snur fort!

Comment

• Originally posted by Ronny La Rock View Post
      Åh?
      Hadde vi Nielsen, Sid, Fellah, Singh, Nordvik og Strandberg på banen i fjor?
      Minns vi hadde Bengt Sæternes, Berre, Moa og Madsen.
      Haha. Nielsen og Sid er på ingen måte faste i Vålerenga i år heller. Nielsen stiller bak i køen snart, når Boakye og Koné er tilbake. For å ta de siste 4, Singh, Fellah, Nordvik og Strandberg, fikk tilsammen 113 kamper for Vålerenga ifjor, mens Bengt, Berre, Moa og Madsen fikk 81.

Mer tid gidder jeg ikke å bruke på dette trollet.

Comment

• Klanen møtte opp til kamp. Vålerenga gadd ikke engang. Flaut.

Comment

• Det er mange måter å se ting på; en av dem er å sammenligne resultatene etter 5 serierunder i år, mot tilsvarende serierunde fra fjorårets sølvsesong.

Etter 5 spilte serierunder 2010; VIF på 7 plass med 8 poeng
          Etter 5 spilte serierunder 2011; VIF på 10 plass med 7 poeng
          -> Ett poeng til og vi ville vært på 7 plass, samme som i fjor.

Etter 5 runde 2010; avstand opp til 1 plass: 5 poeng
          Etter 5 runde 2011; avstand opp til 1 plass: 5 poeng

Etter 5 runde 2010; avstand opp til 3 plass: 3 poeng
          Etter 5 runde 2011; avstand opp til 3 plass: 2 poeng

Målforskjell etter 5 runde 2010: +1
          Målforskjell etter 5 runde 2011: +1
          Vi hadde 8-7 i målforskjell etter 5 runder i 2010 kontra 5-4 i år

Avstand til antatt TL mester RBK etter 5 runder 2010: - 3 poeng
          Avstand til antatt TL mester RBK etter 5 runder 2011: + 3 poeng

Avstand til outsider TIL etter 5 runder 2010: - 4 poeng
          Avstand til outsider TIL etter 5 runder 2011: - 4 poeng

Er det ikke litt vel tidlig å svartmale sesongen?

Mvh en fortsatt optimist
          Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
          -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Originally posted by donny View Post
            Det er mange måter å se ting på; en av dem er å sammenligne resultatene etter 5 serierunder i år, mot tilsvarende serierunde fra fjorårets sølvsesong.

Etter 5 spilte serierunder 2010; VIF på 7 plass med 8 poeng
            Etter 5 spilte serierunder 2011; VIF på 10 plass med 7 poeng
            -> Ett poeng til og vi ville vært på 7 plass, samme som i fjor.

Etter 5 runde 2010; avstand opp til 1 plass: 5 poeng
            Etter 5 runde 2011; avstand opp til 1 plass: 5 poeng

Etter 5 runde 2010; avstand opp til 3 plass: 3 poeng
            Etter 5 runde 2011; avstand opp til 3 plass: 2 poeng

Målforskjell etter 5 runde 2010: +1
            Målforskjell etter 5 runde 2011: +1
            Vi hadde 8-7 i målforskjell etter 5 runder i 2010 kontra 5-4 i år

Avstand til antatt TL mester RBK etter 5 runder 2010: - 3 poeng
            Avstand til antatt TL mester RBK etter 5 runder 2011: + 3 poeng

Avstand til outsider TIL etter 5 runder 2010: - 4 poeng
            Avstand til outsider TIL etter 5 runder 2011: - 4 poeng

Mvh en fortsatt optimist
            Hva med tilsvarende motstand på tilsvarende bane i fjor?
            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

• Originally posted by Erlink View Post
              4 poeng mer etter seier mot LSK og uavgjort mot stabæk men ble jo spilt på litt forskjellige tidspunkter av året da, LSK var en av de siste rundene.

Comment

• Originally posted by Alex Malager View Post
                4 poeng mer etter seier mot LSK og uavgjort mot stabæk men ble jo spilt på litt forskjellige tidspunkter av året da, LSK var en av de siste rundene.
                Forskjellen skal vel være 3 poeng.

Comment

• Det skal det ja, matte er gøy...

Comment

• Originally posted by Erlink View Post
                    Ja da ligger vi 3 poeng etter. Blemmer får man hvert år uansett, velger å tro at vi klarer å skjerpe oss utover sesongen, og at tilfeller som mot Hønefoss i fjor ikke gjentar seg i år. Dermed status quo.

Synes uansett det er for tidlig å surmule og bare prate piss, når det bare kan gå en vei - oppover Og vi ligger tross alt ikke alt for ille til ift fjorårssesongen som ente med 2 plass og tur til Europa.
                    Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                    -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Alle slår alle, og denne ligaen kan bli moro. VIF kan ende opp med seriegullet om vi klarer å få en 8-12 kamper på rad med seiere over sommern. Tror 50 poeng er nok til gull i år.

Comment

• Originally posted by maefteda View Post
                        Herregud så mye piss som blir skrevet her. Vi har akkurat tapt 2-0 på Lerkendal, ligger 3 poeng foran RBK og er bare 2 poeng bak 3.plass.

Greit nok at vi har vært dårlig spillemessig, men det er bare å forvente. Vi har hatt et vanskelig kampprogram, slitt med skader både i oppkjøring og seriestart, og har flere nye spillere inn i systemet, som tar litt tid. Folk som sier at vi må legge om taktikken, og spille mer på resultat... Gå og legg dere. Vi vet at det funket ifjor, og vi vet at vi har spillematerialet(hvertfall skadefritt) til å være et topplag i ligaen.

Vi har hatt en bevisst satsning de siste 2 årene, en ordentlig spillestil, og klart å få resultater selv på dårlige dager, til og med i år. Du merker tydelig at Vålerenga er i framgang, når frittscorende Lillestrøm og overlegne Rosenborg, legger seg bakpå og lar oss spille. Med en gang spillet sitter, så kjører vi over de motstanderene der, og det sier ikke rent lite.

Nå er det deilig med cup-pause synes jeg. Vi trenger å få spillere tilbake fra skade og andre tilbake i form. Fellah viste glimtvis det han var god på i fjorårssesongen, og spilte 90 minutter for første gang. Berre er dypt savnet synes jeg. Fortsatt stort undervurdert spiller, også som spiss. Se bare på jobben han gjør i forkant på 1-0 mot Viking, som har sikret oss en hvertfall godkjent poengfangst.

Vi trenger en spiss som kan holde på ballen i vårt system, det er helt klart. Vi virker mye farligere offensivt når vi kommer med mange, og beleirer motstanderen og hadde vi vært mer i form, og hatt denne "sharpnessen" som Martin snakker om, så hadde vi sett mye bedre ut. Selv så langt unna toppformen, så er det ikke så mye som skal til, og vi ligger faktisk ikke så halvgærnt til på tabellen heller.

Ligger vi topp 5 til sommeren, noe jeg tror vi godt kan gjøre, med enklere kampprogram utover, så tror jeg vi tar det på høsten. Tromsø virker stabile og gode, men de pleier alltid å starte sesongen bra. Lillestrøm virker også å være en god kandidat og man kan aldri utelukke Rosenborg, selv om jeg synes vi var mer dårlige enn de var gode igår.

Gutta trengte en oppkvikker, og jeg forventet på forhånd at vi skulle tape kampen. Vi har kommet inn som favoritter de 2 siste årene på Lerkendal, og det har vi ikke vært tjent med. Overlegne Vålenggutter og revansjesugne trøndere/svensker. Dårlig kombo. Noe å lære her Kjellsen. Greit å være overlegen og "Vål'enga" når det går bra for oss selv, men etter seriestarten skal vi være for gode til sånt.

Martin har bevisst lagt en instilling på at vi må konse på oss selv, og holde oss fokuserte. Får vi en lik sesong som ifjor, så tar vi serien i år, i mangel på andre kandidater. Om vi ikke gjør det? Er det så farlig? Det meste tyder på at vi vil være et topplag i mange år fremover, men da må vi holde oss til det som gjorde oss gode ifjor, ha trua og støtte gutta. Bedre med kjemping om gull vært år, enn å tyne ut et gull i år og være tilbake på drittnivå neste sesong. Med 2005 friskt i minne.
                        +1

Nå merker vi hvordan det er mangle en klassespiss som Moa. Var bare en ekstrem god lagform som gjorde at vi ikke merket noe til det ifjor.
                        Hva er forskjellen mellom oss og Rbk igår? Rade Prica
                        Tror vi hadde vært et helt annet lag med en Kone iform igår, og vi vet hva MA står for og hva han kan levere.
                        "To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing." - Elbert Hubbard.

Comment

• Originally posted by maefteda View Post
                          Langt, gjennomtenkt og fornuftig innlegg.
                          Dette er vel det mest fornuftige som er skrevet i dette forumet på lang tid. Jeg er 100% enig og kunne ikke sagt det bedre..
                          Detta går gøy
                          In the beginning the Universe was created.
                          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                          - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by donny View Post

(...)

Mvh en fortsatt optimist
                            Tja, jeg har for vane å svartmale sesongen etter fem runder hvert eneste år, jeg. Det er den tidlige seriestarten som gjør at grininga kommer allerede i påsken

Men litt mer seriøst: Jada, jeg lever i håpet og trua. Men jeg er bekymret for at vi spiller dårlig. Dårligere poengfangst og mer "stang ut, men fin innsats" hadde føltes bedre.

I år så tar vi alt! (ellers blir det et hælvete på forumet)

Comment

• Jeg tror Boa blir en bedre spiss en Moa, og jeg har mer tro på han en Kone'
                              Men hva gjør MA da begge er i form, Boa og Kone'?
                              Kan en av de spille kant, så vi får Shelton, Kone og Boa, det hadde vært angreps rekke det hadde stått respakt av

jeg svartmalert ikke sesongen, jeg tror det går bra, men jeg svartmaler kampen (om man kan kalle det en kamp) vs RævBK, for det var rett og slett tragisk, rett og slett amatørmessig dårlig
                              Og Hestad behøver ikek ta på seg skylden her, for her var det et kollektivt svik. Shelton og Lars bør dog holdes utenfor.
                              enga4ever

Comment

• Originally posted by Ronny La Rock View Post
                                Jeg ser ikke noe svar? :

Hadde vi Nielsen, Sid, Fellah, Singh, Nordvik og Strandberg på banen i fjor?
                                Har'u drekki sokker eller?
                                Dette føyer seg seg inn i rekka med "gode" innlegg fra deg.
                                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                                X