Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

De nest beste blir alltid igjen...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De nest beste blir alltid igjen...

skrev en gang dikteren Arnulf Øverland. "Det er de beste som dør..(les: går)" Og Vålerenga har idag antagelig mistet klubbens mest verdifulle mann i klubbens historie.

Kom til klubben som spiller, overtok en kriserammet klubb med rot i økonomi og manglende struktur i 2001.

- Tok ikke ut trenerlønn det første året for å ikke belaste klubbens økonomi (hevet bare spillerlønn)

- På tross av 3 poeng i minus som klubbstraff førte han klubben til 1ste plass i 1ste divisjon og direkte opprykk.

I 2002 førte han Vålerenga til cupmesterskap mens det ble en 8.plass i Vålerengens comeback i tippeligaen.

Rekdal gikk personlig inn med over 1 million for å hjelpe klubben i den økonomiske snuoperasjonen. (Hvor mange andre ville gjort det?)

I 2003 kvartfinale i cupen, sterk innsats i Europacupen men måtte slite med playoff i tippeligaen 11.plass.

I 2004 utslått i 3dje runde i cupen men seriesølv (1 mål fra gull - tapte gullet på målforskjell men hadde like mange poeng)

I 2005 semifinale i cupen og SERIEMESTERSKAP!

I 2006 utslått i kvartfinalen i cupen - ligger 9 poeng bak serie-lederen i en rekordjevn serie. Skuffet i europakampene.

Rekdal kan trekke seg med hevet hode, han har levert varene men det har IKKE spillerne i samme grad. Det er tydelig at Rekdal er en ener som har ambisjoner og det å være "blant de beste" er ikke godt nok for han. Vålerenga har nok hatt en trener som var for god for laget, en trener som var mer proff enn spillerne og Vålerenga-administrasjonen.

Sutrekoret har nå holdt det gående en stund. "Rekdal smilte ikke! Rekdal var sur. Rekdal eide ikke humor. Var humørløs og sær" Du verden hvor mange usaklige kommentarer folk har lirt av seg. Nå er de vel fornøyd!

Jeg tror Rekdal rett og slett ble lei av å trene en gjeng med middelhavsfarere som ikke hadde evne til større ambisjoner.

I tillegg ble Rekdal stående alene og ta imot all kritikk.

Hva med Bohinen - det er han som er ansbarlig for Vålerengens spillerkjøp?

- Og spillerutvikler Aabrekk? Skal si han har utviklet spillerne i år!

- Og analysesjefen Drillo? Han har tydeligvis ikke maktet å fortelle spillerne hva de gjør feil fra kamp til kamp.

Men alle disse fortsetter. De nest beste blir alltid igjen.

Sammen med sutrete supportere som ganske sikkert snart vil begynne å sutre over en ny trener - og nye begredelige prestasjoner.

Og spillerne! De som har sviktet mest - de burde ta en selvransakelsens runde med seg selv!

Eneren har forlatt klubben og de nest beste er igjen....
    "Tomme tønner rumler mest - det beviser innleggene her!"

Re: De nest beste blir alltid igjen...

Veldig bra innlegg og jeg er 100% enig i synspunktene dine.
    fatso

Comment

Rekdal har vært en utrolig viktig person i klubbens historie og det er garantert ikke bare hos han grunnen ligger til at vi har underprestert denne sesongen. Men måten du fordeler skyld på her er jeg ikke enig med deg i.

Aabrekk er spillerutvikler og det er vel måte på hvor mye hans daglige innsats på treningsfeltet kan gi av kortsiktige resultater. Det er vel heller en langsiktig satsing.

Du hakker også på Drillo som analytiker. Jeg tror ikke problemet ligger i at spillerne ikke blir fortalt hva de gjør feil eller hva de skal gjøre riktig. Det har vel heller vært gjennomføringen av planen det har vært noe galt med.

Bohinens spillerkjøp klaget ikke jeg på før sesongen - gjorde du? Kjøpene ble vel gjort i samarbeid med de sportslige ledelsen forøvrig og vi har en mer en god nok stall til å prestere betydelig bedre enn vi har gjort.

Jeg skulle aller helst sett at Rekdal hadde fortsatt som trener. Få om noen kan måle seg med hans egenskaper og i motsetning til mange andre, synes jeg at jeg så konturene av hans langsiktige plan for klubben. Men nå som ting har blitt som de er, håper jeg at klubben bruker denne situasjonen til å få en "frisk start".

Etter en sluttspurt i serien i år som kan være Vålerenga og ikke minst Kjetil Rekdal verdig kan vi starte neste sesong med blanke ark. Ny direktør, ny hovedtrener, en opprenskning i spillerstallen og en klar og definert plan for framtiden. Nyskapenede, men fortsatt i tråd med det Kjetil og Kjetil har arbeidet fram i sine perioder i klubben.

Comment

Amen. Helt enig...

Comment

Nå var det ikke Øverland, men Nordahl Grieg som skrev de linjene om de nest beste som ble igjen...( Fra diktet 'Det er de beste som dør')

Han skreiv ca. noe slik om dem:

...'noen blir alltid igjen -

de uunnværlige, flinke.

Livets nest beste menn'

Men UTEN disse "nest beste" i klubben, hadde vi jo hatt ei skikkelig krise. En grunn til at Rekdal kan trekke seg med heva hode OG ønske klubben alt godt videre, er jo at det finnes en del gode nr.2-typer som kan ta over NÅ.

Stor ære til Rekdal, ja. Men takk til de andre som BLIR og skal lede klubben framover. Vi trenger dem for at Vålerenga skal bestå og utvikle seg videre...

Comment

Jeg bare stemmer i her, vi har mistet en utrolig bra trener, og jeg kan ikke si at jeg kan skjønne hvem som har gjort det like bra resultatmessig som trener her enn det rekdal har gjort.

Takk for alt og lykke til videre på ferden, og hvem vet kanskje våre veier krysses igjen om en stund !!
            Enga for alle penga!!

Comment

Jaha, hva med de som har overtatt i Tromsø og Rosenborg, er de også "de nest beste"?

Comment

Det er det vel litt tidlig å avgi fasiten over enda, men mye vil overraske med dersom de nevnte personer vinner gull med sine respektive lag. Uten at det heller ville bevise noe som helts i sakens anliggende, forøvrig tror jeg vel at DonCesar har et poeng. Ellers er det forstemmende lite å høre fra hylekoret som har krevd Rekdals hode på et fat.

Sitat: Den man, 21 august 2006 23:41 skrev chrise:

> Jaha, hva med de som har overtatt i Tromsø og Rosenborg, er de også "de nest beste"?

En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

Har vi noen erstattere som kan føre oss til gull-tider?

Comment

Sitat: Den man, 21 august 2006 23:41 skrev chrise:

> Jaha, hva med de som har overtatt i Tromsø og Rosenborg, er de også "de nest beste"?

------

Når det gjelder Tromsø så var jo han som har overtatt der førstevalget, men takket nei. Dessuten er det vel litt tidlig å felle en dom om han vil lykkes enda.

Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Comment

Svine-enig! Nok en svart dag for Enga.

Comment

Trener teamet ser ikke ut til å ha fungert.

Jeg er enig i at åbrekks jobb er veldig langsiktig, og at han ikke kan lastes. Enig i at drillo ikke kan lastes heller, for han skal jo bare lage analyser. Myhres jobb har vært å styre treningene, og det har jo blitt sagt at reka har blitt savnet på treningsfeltet. Problemet vil jeg tippe ligger innimellom myhre og reka ett sted.

Uansett så bør reka huskes for den innsatsen han hadde (ekteskapet slet også litt, i tillegg til alt annet som er nevnt), og det han klarte å oppnå i sine år i enga. Reka kan forlate enga med hevet hode, og skal alltid bli hyllet når han kommer tilbake, og kanskje kommer han engang tilbake som trener også.... hvem vet.

Det er mange eksempler på lag som først har gjort det veldig bra og så gjort det veldig dårlig, uten at det nødvendigvis trenger å ha så mye med trenern selv å gjøre. Keiko i start, var alt fra veldig gode til veldig dårlige, samme har vi sett i brann i noen år. RBK har også slitt under flere forskjellige trenere.
                        Enga mot nye høyder

Comment

Hva med å troppe opp mannsterke på døra til rekdal og be på våre kne om at han kommer tilbake??? Resultatene i år er nok ikke hans feil... Greit, han har kanskje vekslet mye på spillesystemene, men spillerene bær jammen meg være proffe nok til og takle det!! Så jeg mener spillerne bør gå langt inn i sjela og dra ut de gode prestasjonene... Uansett, Rekdal kommer altid til og være konge
                          Enga4Ever

I kommer altid til og være sjef!!!

Comment

Synes heller vi bør stille opp på treninga å kreve at spillerene begynner å virke på kampdagene.

Comment

Jeg var en del av hylekoret. Har folk glemt at vi nesten rykket ned i 2003 og at vi er med i bunnstriden i år. Og dette med en stall som tok gull i fjor. Hva overtar de ny trenerne?? Er det noe spillemønster å bygge videre på?? Nei. Skal vi som supportere godta rævafotball resten av livet fordi en mann har ført oss til opprykk, cupgull og seriegull?? Nei. Kjetil Rekdal og Kjetil Siem har gjort en kjempejobb med klubben vår ingen tvil om det. Men utviklingen har ikke gått i riktig retning siden sommeren 2005. Var på høy tid å bytte trener nå. Andre må gjerne være uenig.

Comment

Working...
                              X