Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

De nest beste blir alltid igjen...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: De nest beste blir alltid igjen...

Sitat: Den man, 21 august 2006 22:40 skrev DonCesar:

> skrev en gang dikteren Arnulf Øverland. "Det er de beste som dør..(les: går)" Og Vålerenga har idag antagelig mistet klubbens mest verdifulle mann i klubbens historie.

> Kom til klubben som spiller, overtok en kriserammet klubb med rot i økonomi og manglende struktur i 2001.

> - Tok ikke ut trenerlønn det første året for å ikke belaste klubbens økonomi (hevet bare spillerlønn)

> - På tross av 3 poeng i minus som klubbstraff førte han klubben til 1ste plass i 1ste divisjon og direkte opprykk.

> I 2002 førte han Vålerenga til cupmesterskap mens det ble en 8.plass i Vålerengens comeback i tippeligaen.

> Rekdal gikk personlig inn med over 1 million for å hjelpe klubben i den økonomiske snuoperasjonen. (Hvor mange andre ville gjort det?)

> I 2003 kvartfinale i cupen, sterk innsats i Europacupen men måtte slite med playoff i tippeligaen 11.plass.

> I 2004 utslått i 3dje runde i cupen men seriesølv (1 mål fra gull - tapte gullet på målforskjell men hadde like mange poeng)

> I 2005 semifinale i cupen og SERIEMESTERSKAP!

> I 2006 utslått i kvartfinalen i cupen - ligger 9 poeng bak serie-lederen i en rekordjevn serie. Skuffet i europakampene.

>

> Rekdal kan trekke seg med hevet hode, han har levert varene men det har IKKE spillerne i samme grad. Det er tydelig at Rekdal er en ener som har ambisjoner og det å være "blant de beste" er ikke godt nok for han. Vålerenga har nok hatt en trener som var for god for laget, en trener som var mer proff enn spillerne og Vålerenga-administrasjonen.

>

> Sutrekoret har nå holdt det gående en stund. "Rekdal smilte ikke! Rekdal var sur. Rekdal eide ikke humor. Var humørløs og sær" Du verden hvor mange usaklige kommentarer folk har lirt av seg. Nå er de vel fornøyd!

>

> Jeg tror Rekdal rett og slett ble lei av å trene en gjeng med middelhavsfarere som ikke hadde evne til større ambisjoner.

>

> I tillegg ble Rekdal stående alene og ta imot all kritikk.

> Hva med Bohinen - det er han som er ansbarlig for Vålerengens spillerkjøp?

> - Og spillerutvikler Aabrekk? Skal si han har utviklet spillerne i år!

> - Og analysesjefen Drillo? Han har tydeligvis ikke maktet å fortelle spillerne hva de gjør feil fra kamp til kamp.

>

> Men alle disse fortsetter. De nest beste blir alltid igjen.

> Sammen med sutrete supportere som ganske sikkert snart vil begynne å sutre over en ny trener - og nye begredelige prestasjoner.

>

> Og spillerne! De som har sviktet mest - de burde ta en selvransakelsens runde med seg selv!

>

> Eneren har forlatt klubben og de nest beste er igjen....

Jeg tror mange, hvis ikke alle, i klubben deler de følelsene du gir uttrykk for når det gjelder glede over hva vi har fått til de siste årene og dyp takknemlighet overfor Rekdal for hans avgjørende rolle.

Men når det gjelder logikken din så sliter jeg mer. Siden det iflg deg utelukkende er trenerteamet og spillerne som er skyld i de dårlige resultatene, og at Rekdal ikke har noen rolle i det, så regner jeg med at seriegullet, seriesølvet og cup-triumfen heller ikke kan tilskrives Rekdals kvaliteter?

Mener du at Rekdal burde bli sittende uansett hvor dårige resultater vi har? Uansett hvor lenge? Vi har hatt omtrent et år med svake resultater og dårlig spill, og ingen utsikter til forbedring. Det er en grunn til at nesten samtlige spillere underpresterer så til de grader over tid. Det skjønner Rekdal og, og han har omsider tatt ansvar og trukket seg.

Du mener resultatene er alle andre's feil enn Rekdal. OK, men han forhandlet kontrakt i fjor. Tror du han da fikk tredd nedover hodet et trenerteam han ikke ville ha, og en spillerstall han ikke mente var god nok (selv om han selv hadde vært med å skaffe de), og LIKEVEL sa ja takk til 3 nye år? Såvidt jeg husker gikk diskusjonen rundt ny kontrakt for Rekdal ikke på personlige betingelser, men på de sportslige rammene. Han var fornøyd, og skrev under.

Hvis, som du påstår, Rekdal er uten skyld i resultatene, kun trenertemet spillerne han mer eller mindre har håndplukket selv, så har Rekdal vært med å disponere store verdier utrolig dårlig. Da skjønner jeg godt at han trekker seg.

Jeg hadde håpet på en kontrollert avvikling av forholdet Rekdal-VIF etter sesongen. Dumt at det kom nå i en kritisk fase av serien (berge plassen tror jeg Rekdal hadde klart...). Men at det skjedde, det var dessverre helt nødvendig.

Comment

Hvis man skall sparke en trener så må du vite at det finnes en bedre erstatter som kan føre til ressultater.. Tviler på at vi får bedre trener en i.. Etter Siem slutta var det ikke en suksses erstatter

Sier ikke nei til Trond Sordlie

Comment

Dårlige resultater?

Ja, etter Rekdal`s ambisjoner er årets resultater for dårlige. NETTOPP fordi han er noe så sjelden som en rendyrket vinnertype! En ener som ikke er fornøyd med noe halvgodt!

Årets DÅRLIGE resultater er;

utslått i KVARTFINALEN i cupen. (Hvor mange kvartfinaler har Vålerenga spilt i opp gjennom sin lange historie?)

Under Rekdal har vi MINST vært i kvartfinalen HVERT ÅR unntatt 1 - ett!

Vi ligger på 7de plass i tippeligaen - 9 poeng opp - men riktignok også med få poeng ned. Allikevel - det er 27 poeng igjen å kjempe om - vi kunne fremdeles ha klatret.

Og igjen! Hvor mange plasseringer bedre enn 7.plass har Vålerenga i historien? Før Rekdal var 7.de plass i høyeste grad et GODT resultat.

Men nettopp fordi vi har hatt Rekdal som trener er vi begynt å stille høye krav. Men ikke høyere enn han selv.

- Og at resultatene ikke ble som håpet og ønsket i år tror jeg MINST AV ALLE skyldes Rekdal!

Men ja! Jeg tror ikke Vålerenga hadde hatt den merittlisten de siste årene UTEN Rekdal!

Klart spillerene har sin del av suksessen - men arkitekten og drivkraften har vært Rekdal!

I år ser vi vel at Rekdal er et par nummer for stor for spillerene, de evner ikke gjenskape suksessen - kanskje fordi de ennå ikke er ferdig med å feire seg selv og fjorårets seriemesterskap.

Dermed ser vel Rekdal at han må finne en annen klubb med spillere som har STØRRE ambisjoner, og er villige til å YTE for å nå de.

Ellers er det stusslig å lese alle kommentarene om Rekdals surhet, særhet etc. etc. her på forumet. Om at spillerne ikke likte han lederstil etc. I alle intervjuer sier de tvert imot! Rekdal hadde deres fulle tillit, de respekterte han og satte han høyt som trener! ALLE som har uttalt seg har utelukkende vært positive. Men her inne slenger folk ut påstander og beskyldninger tuftet på løgn og fantasi.

Hvis dere er så glad i Vålerenga som dere påstår, så burde dere takke den eneste treneren som har klart å løfte laget opp til noe som lignet et topplag.

Hadde spillematerialet vært annerledes - tror jeg Rekdal hadde blitt 2 sesonger til - og Vålerenga hadde fått mer sølv i skapet.

Vålerenga har mer å takke Rekdal for enn omvendt!

- Og de som har vært tett på Valle vet også at Rekdal IKKE var fornøyd med at Siem gikk (det forteller Siem selv i intervju idag) - Rekdal var IKKE fornøyd med mellomspillet Solstad - og heller IKKE overbegeistret over å få Aabrekk og Drillo inn i et utvidet trenerteam!

Mao - pokerspilleren Rekdal var IKKE fornøyd med de kortene han hadde fått å spille med og kastet kortene!

Tro meg, i likhet med Trond Sollied er Rekdal FOR DYKTIG for det middelmådige fotballmiljø vi har her på berget.

Her hvor f.eks. Henning Berg nærmest er geniforklart! Hallo?

Hva har han prestert som trener?....

Nei, enere vil vi ikke ha! De kritiserer vi heller for manglende smil og humør - som med Rekdal. (noe som også blir avkreftet/avsannet av spillerne.

Jantelovens hjemland fornekter seg ikke!

"Tomme tønner rumler mest - det beviser innleggene her!"

Comment

> Bohinens spillerkjøp klaget ikke jeg på før sesongen - gjorde du? >

Svaret er ja. Kan bekreftes av alle som kjenner meg. Savner Siem her.......

Seriemester 2005

Comment

Sitat: Den tir, 22 august 2006 23:59 skrev DonCesar:

> Dårlige resultater?

> Ja, etter Rekdal`s ambisjoner er årets resultater for dårlige. NETTOPP fordi han er noe så sjelden som en rendyrket vinnertype! En ener som ikke er fornøyd med noe halvgodt!

>

> Årets DÅRLIGE resultater er;

> utslått i KVARTFINALEN i cupen. (Hvor mange kvartfinaler har Vålerenga spilt i opp gjennom sin lange historie?)

> Under Rekdal har vi MINST vært i kvartfinalen HVERT ÅR unntatt 1 - ett!

>

> Vi ligger på 7de plass i tippeligaen - 9 poeng opp - men riktignok også med få poeng ned. Allikevel - det er 27 poeng igjen å kjempe om - vi kunne fremdeles ha klatret.

> Og igjen! Hvor mange plasseringer bedre enn 7.plass har Vålerenga i historien? Før Rekdal var 7.de plass i høyeste grad et GODT resultat.

Så er disse resultatene dårlige eller ikke? Rekdal mener de er for dårlige, og en del andre i klubben mener det. Men du synes de er bra...? Noen andre på forumet her hadde regnet ut at vi hadde vunnet 25% av TL kampene i perioden i fjor sommer til nå. Det er bra nok for HamKam og Viking, kanskje, men ikke for oss. Dessuten må man se bak resultatene - det er ikke bare det at vi har tapt, men måten vi har tapt på.

> Men nettopp fordi vi har hatt Rekdal som trener er vi begynt å stille høye krav. Men ikke høyere enn han selv.

Nå er jeg forvirret: Vi har lært å stille krav, det er vel alle enige om at er bra? Det var Rekdal som gikk, han ble ikke sparket. Da stiller han høyere krav til seg selv og resultatene enn Styret gjør. Jeg synes det var en riktig og klok avgjørelse å gå, selv om jeg hadde foretrukket at han gikk etter sesongen.

> - Og at resultatene ikke ble som håpet og ønsket i år tror jeg MINST AV ALLE skyldes Rekdal!

>

> Men ja! Jeg tror ikke Vålerenga hadde hatt den merittlisten de siste årene UTEN Rekdal!

> Klart spillerene har sin del av suksessen - men arkitekten og drivkraften har vært Rekdal!

Så Rekdal har mye av æren for alt som har gått bra, men ingen rolle i det som har gått galt?

>

> I år ser vi vel at Rekdal er et par nummer for stor for spillerene, de evner ikke gjenskape suksessen - kanskje fordi de ennå ikke er ferdig med å feire seg selv og fjorårets seriemesterskap.

Det er mulig du har et poeng her. Men man kan vel ikke selge halve stallen? Eller er det det du mener vi skulle gjort? Det funket åpenbart ikke mellom de spillerne Rekdal selv har hanket inn (i med Bohinen) og Rekdal. Om det er det liten tvil.

> Dermed ser vel Rekdal at han må finne en annen klubb med spillere som har STØRRE ambisjoner, og er villige til å YTE for å nå de.

>

> Ellers er det stusslig å lese alle kommentarene om Rekdals surhet, særhet etc. etc. her på forumet. Om at spillerne ikke likte han lederstil etc. I alle intervjuer sier de tvert imot! Rekdal hadde deres fulle tillit, de respekterte han og satte han høyt som trener! ALLE som har uttalt seg har utelukkende vært positive. Men her inne slenger folk ut påstander og beskyldninger tuftet på løgn og fantasi.

>

> Hvis dere er så glad i Vålerenga som dere påstår, så burde dere takke den eneste treneren som har klart å løfte laget opp til noe som lignet et topplag.

For det første har jeg enda tilgode å se noen som ikke er taknemlig for det Rekdal og Siem har gjort for sportslig og administrativ profesjonalisering av klubben, med tilhørende resultater. Det blir for DUMT å si at alle som mener Rekdal ikke er riktige trener for klubben framover nødvendigvis dermed må mene at han er en elendig trener som ikke har gjort noe bra for klubben.

Greit at du mener at de som kritiserte Rekdal ikke er glad i klubben - deg om det. Men mener du Rekdal er større en klubben? At Rekdal ER klubben? Kan jo virke slik, når din løsning åpenbart ville vært å sparke trenerapparatet og mesteparten av stallen, for å beholde Rekdal. Hva med styret? Burde de sitte?

> Hadde spillematerialet vært annerledes - tror jeg Rekdal hadde blitt 2 sesonger til - og Vålerenga hadde fått mer sølv i skapet.

Så hvorfor satte ikke Rekdal hardt mot hardt og sa til Styret: Bedre stall, eller jeg går?

> Vålerenga har mer å takke Rekdal for enn omvendt!

Tja, tror begge skal være veldig fornøyde jeg. Rekdal har fått anledning til å vise hva han kan i en av Norges største klubber. Ikke dårlig utstillingsvindu, spør du meg!

> - Og de som har vært tett på Valle vet også at Rekdal IKKE var fornøyd med at Siem gikk (det forteller Siem selv i intervju idag) - Rekdal var IKKE fornøyd med mellomspillet Solstad - og heller IKKE overbegeistret over å få Aabrekk og Drillo inn i et utvidet trenerteam!

> Mao - pokerspilleren Rekdal var IKKE fornøyd med de kortene han hadde fått å spille med og kastet kortene!

Da burde han kanskje satt hardt mot hardt? Gjorde han det?

> Tro meg, i likhet med Trond Sollied er Rekdal FOR DYKTIG for det middelmådige fotballmiljø vi har her på berget.

Javel, da synes jeg du burde følge Rekdal å heie på den neste klubben han kommer til.

> Her hvor f.eks. Henning Berg nærmest er geniforklart! Hallo?

> Hva har han prestert som trener?....

Så alle som har vært kritiske til Rekdal har geniforklart Berg? Det har gått meg hus forbi, sorry, men det gjelder ikke meg. Berg er en dust.

>

> Nei, enere vil vi ikke ha! De kritiserer vi heller for manglende smil og humør - som med Rekdal. (noe som også blir avkreftet/avsannet av spillerne.

>

> Jantelovens hjemland fornekter seg ikke!

>

Comment

Working...
            X