Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kampoppsettet for 2. runde i cupen er klart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Vål'enga View Post
    Det går vel på det med hjemmebanefordel. Jeg vil heller ha Haugesund/Strømsgodset/RBK/Molde osv. hjemme i semifinalen. Dette blir (det ble hvertfall bestemt tidligere) mye på bakgrunn av hvem som har hatt lengst reisevei tidligere i turneringen.
    Nå blir semifinalen trukket så det spiller ingen rolle om hvor mange borte/hjemmekamper lagene har hatt!

Comment

Originally posted by enga View Post
      Nå blir semifinalen trukket så det spiller ingen rolle om hvor mange borte/hjemmekamper lagene har hatt!
      Greit nok at det blir trukket hvem som møter hvem, men siden det ikke spilles både hjemme- og bortekamp så må det bestemmes hvem som skal ha hjemmebane.

Comment

Greit nok at det blir trukket hvem som møter hvem, men siden det ikke spilles både hjemme- og bortekamp så må det bestemmes hvem som skal ha hjemmebane.
        Mente det var det laget som først kom opp av hatten har hjemmekamp.

Comment

Originally posted by enga View Post
          Mente det var det laget som først kom opp av hatten har hjemmekamp.
          Etter å ha sjekket opp reglene fant jeg ut at dette gjøres i semifinalen og kun i semifinalen. Jeg siterer Turneringsbestemmelser NM Menn 2011 § 4.1 g): Fra og med 4. ordinære runde fastsettes kampene ved trekning.
          I 4.- og 5. ordinære runde avgjør Forbundsstyret hvilke lag som skal ha
          hjemmekamp. I 6. ordinære runde(semifinalekampene)får først uttrukne
          lag, hjemmebane

Det vil si at NFF bestemmer hvem som får hjemmekamp i 6 av 7 runder. Da kan det lønne seg å allerede ha reist langt i de tidligere, "lettere" rundene siden NFF ofte legger reisestrekning til grunn når de setter opp dette.

Det er på den andre siden bra å kunne legge igjen pengene våre i lokale klubber (ikke Oldenborg) slik at talentene i Stor-Oslo kan utvikle seg.

Linken til reglementet hvis noen vil lese mer:
          http://ekstranett.fotball.no/Documen...20menn2011.pdf

Comment

Det går vel på det med hjemmebanefordel. Jeg vil heller ha Haugesund/Strømsgodset/RBK/Molde osv. hjemme i semifinalen. Dette blir (det ble hvertfall bestemt tidligere) mye på bakgrunn av hvem som har hatt lengst reisevei tidligere i turneringen.
            Ser den, men første steg på veien er å komme så langt!

Greia er at man ikke kommer til finalen uten å ha spilt borte i minst et par kamper. De første rundene er stort sett ganske lokale oppgjør, selvom det i år ble mer lokalt enn noen gang. Akkurat nå, med skader og lite flyt, syns jeg det passer veldig godt med noen matcher i Oslo, heller enn å sitte i en buss i flere timer.

Selv ser jeg på cupen som et krydder til selve hovedretten, og klarer ikke å engasjere meg voldsomt i reiseavstander i de første rundene. Når vi kommer lenger så er det trekning, og jeg vet godt hva jeg ville velge om alternativene var RBK hjemme på Ullevaal, eller Haugesund borte. Det er mange tilfeldigheter i cupen, det er noe av sjarmen.

Comment

Noen som har peiling på hvor mye billettene koster?

Comment

Originally posted by Lyrica View Post
                Noen som har peiling på hvor mye billettene koster?
                100 spenn.

Comment

Working...
                X