Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIF - Brann 0-2 08.05.11 - Reaksjoner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ikke veldig lystig lesing, men her er min umiddelbare reaksjon like etter kampen:

http://www.supporterbloggen.no/2011/...je-skarsfjord/

Comment

Originally posted by Fernet View Post
      "Gullsesongen 2011" er over før 17. Mai. Dette laget har scort 5 mål på 7 kamper, og tross i bedre spill i dag enn de to siste er dette så jævla langt unna ok.
      Hadde rosenborg vært sitt vanlige seg og ligget med dobbelt så mange poeng som oss etter denne runden så ja. Men når rosenborg i værste tilfelle vil ligge likt med oss så har vi fremdeles gode muligheter. Godset holder ikke 30 runder, start spiller alltid bra om våren og tromsø er en outsider, men de pleier ikke å holde hele veien de heller. Brann er maksimalt ustabile og med en skade på f.eks ojo så er sesongen deres over. LSK har bare overprestert og "lurt" alle med sin lyn taktikk.

Comment

Originally posted by Feilkast View Post
        Ikke veldig lystig lesing, men her er min umiddelbare reaksjon like etter kampen:

http://www.supporterbloggen.no/2011/...je-skarsfjord/
        Ikke akkurat det som fungerer som medisin nå, men jeg får lese det i morgen da jeg forhåpentligvis er i bedre humør.

spiller høyt:
        Jokke - Verdiløse Menn
        Jokke - Er du Helt Sikker

Comment

hvis ikke dette bedrer seg snart er jeg virkelig redd for at vi blir middelhavsfarere på tabellen i år. kjipt men sant. Og merker det er litt kjipt at vi på slutten har kun 4 norske spillere på banen. I og med at vi før i tiden (seinest de par siste åra) var ett av lagene med flest norske spillere på banen.. liker ikke..

Comment

Veldig kjipt å tape hjemme, lenge siden sist, men vi gjorde en lagt bedre jobb i dag enn sist kamp mot rbk, går fremover, periode i 2.omgang som var bra, veldig leit å at vi ikke putta da.

Comment

På tide å stikke spaden i jorda og gå tilbake til basics.

Vi har ikke dyktige nok spillere til den stilen vi prøver på.

Alle legger seg bakpå og kontrer oss istykker hver gang, på tide å prøve noe nytt og enklere som jeg sa etter Rævbk kampen.
              I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Etter 6 kamper er det ingen andre enn Premier League som deler ut medaljer, og rekk opp hånda dem som bryr seg. Vi taper i dag mot et lag som gjør akkurat det de skal i 90+min, de får vingene våre til å spille feilvendt og presser oss inn i midten. I tillegg starter vi ikke matchen med en spiss. En laber forestilling, og etter 18 matcher på Ringveien var det kanskje på tide?
                Hadde Fellah putta, hadde Muri og Ogude trent litt mer spenst, det spiller ingen roll. Vi vil reise oss.
                Som en klok skade skriver lenger oppi her, vinner RBK imorgen er vi likt. Vi nullstiller oss og starter TL 2011 på nytt 16.mai. Velkommen skal dere være, og vi vil komme tilbake.
                Sutrer du nå sutrer du forgjeves.

-Sthlm med tro på edelt metall.

Comment

Eh Rosenborg er elendige de å, det er flere lag enn oss og dem i serien.

Toget går hvert øyeblikk og vi er ikke på stasjonen engang. Nytter ikke å bli bra etter ferien hvis vi er 15 poeng bak 3 plassen veit du.

Tror dessverre at gutta ikke takler press.
                  I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                    På tide å stikke spaden i jorda og gå tilbake til basics.

Vi har ikke dyktige nok spillere til den stilen vi prøver på.

Alle legger seg bakpå og kontrer oss istykker hver gang, på tide å prøve noe nytt og enklere som jeg sa etter Rævbk kampen.
                    Spaden ja, trene mer på pasninger og bevegelse, det er basic. I fjor ble det snakket om gode 3-manns bevegelsen. Hvor er den i år? Svar = ikke tilstede. Når vi fører ball mot motstanders 16m, så er alle stillestående med mann i rygg, ingen bevegelser, ingen truer bakrom, ingen utfordrer. Ergo må ballfører spille på tvers eller støtte pasning bakover. Her fungerer vi ikke som lag, ingen gidder ta løpet fordi man tror at man ikke får ballen. Og det er jo nettopp dette som er cluet, man må ta løpet og regne med at man ikke får den, men ta løpene uansett. For laget!
                    Er uenig i at vi ikke har spillere som er gode nok, men pasningsfarten vi har er for lav, derfor skaper vi aldri to mot en situasjoner. Opp med tempo mao.
                    Er også uenig at vi skal begynne å tulle med noe nytt, vi har en spillestil som vi har jobba med i flere år, det blir feil å endre dette til drillostil eller noe annet piss nå.
                    Ellers er det jo trist at vi taper i dag, det som gjør meg mer trist er at vi ikke ser ut til å komme oss ut av gropa vi er i. Ingen ser ut til å ha trua, dermed blir det meste sånn passe halvhjerta. Vi ligger for langt unna motstandera og blir løpende i mellom, og hvor mange dueller vinner vi i dag? Dette må vi jobbe med.
                    Gidder ikke hakke på enkeltspillere eller dommer i dag, vi er rævva og får som fortjent.

Comment

Originally posted by STHLM View Post
                      Etter 6 kamper er det ingen andre enn Premier League som deler ut medaljer, og rekk opp hånda dem som bryr seg. Vi taper i dag mot et lag som gjør akkurat det de skal i 90+min, de får vingene våre til å spille feilvendt og presser oss inn i midten. I tillegg starter vi ikke matchen med en spiss. En laber forestilling, og etter 18 matcher på Ringveien var det kanskje på tide?
                      Hadde Fellah putta, hadde Muri og Ogude trent litt mer spenst, det spiller ingen roll. Vi vil reise oss.
                      Som en klok skade skriver lenger oppi her, vinner RBK imorgen er vi likt. Vi nullstiller oss og starter TL 2011 på nytt 16.mai. Velkommen skal dere være, og vi vil komme tilbake.
                      Sutrer du nå sutrer du forgjeves.

-Sthlm med tro på edelt metall.
                      Sutrer jo som terapi, da. Må jo få ut frustrasjonen!

Men det var faktisk en del tendenser i dag - og marginene var ikke på vår side - som de var mot Viking... (og litt mot LSK)

Likevel - det ble noe motløst og tamt helt på slutten - etter en god periode. Men Ojo er en god spiller og vi slipper han til to ganger for mye.

Min teori er at MA sjøl har en god del av skylda, men det hører kanskje hjemme i en egen tråd.
                      'Back til basics' - dvs. til enklere spill - er en god ide. Syns den stadige "broderinga" med ballen fram og tilbake i forsvarsfirern blir noe jålete - særlig når vi ligger under...

Blæh! Alle er dumme når jeg er sur:
                      Styret må gå, Martin må gå, resten av trenerteamet må sies opp og sendes på NAV, klubben må legges ned, og Vallhall må gjøres om til lagerbygning for whatever... Dette er eneste rimelige løsning på alle problemene våre nå.

Comment

1. jeg synes det er latterlig og kjip at Martin Andresen har gått tilbake til å være den treneren han var for 1 1/2 sesong siden. Han er defensiv i uttalelsene, unnskylder dårlig spill og forteller spillerne at det er helt greit at ting ikke stemmer for vi skal jo ikke være i form før etter sommerferien.
                        Wake-up call: Da er sesongen over for vår del hvis dette fortsetter.

2. Spiss skal spille på spissplass, ving på vingplass osv... Vi har kludret veldig mye med lagoppstillingene offensivt i år selv om vi har nok spillere å ta av i de forskjellige posisjonene. Jeg synes også det er underlig at midtbanen fra i fjor ikke har fått flere sjanser sammen. Singh, Hæstad og Fellah var vår største suksessfaktor i fjor og de bør få muligheten til å spille seg inn mer.

3. At Mos ble leid ut forstår jeg fremdeles ikke. Kan ikke annet enn å kalle dette en utrolig stor tabbe. Han kunne med hell blitt leid ut i sommer, men ikke rett før sesongstart med problemer på spissplass allerede.

4. Vi har IKKE forsterket stallen.

5. Vi prater om at vi skal være glade for at vi ikke spiller Drillo-stilen, men på et punkt er Drillo ekstremt dyktig og det er på gjennombruddshissig spillestil.
                        At vi er så ekstremt ræva på nettopp gjennombruddshissighet skjønner jeg ikke. Burde jo se at forskjellen mellom Vålerenga 2008 og 2009 kontra 2010 var i hovedsak en MYE mer gjennomnbruddshissi spillestil. Fellah, Hæstad og Singh kom da på mange bakromsløp. Berre, Shelton, Moa, Bengt og Mos likeså.
                        I år er dette fraværende igjen og vi blir faktisk et bunnlag av slikt.
                        Jeg er tilhenger av en ballbesittende stil, men jeg mener at vi ikke skal spille som Barcelona da de har noen av verdens beste spillere som kan gjøre en forskjell hver og en. Vi har ikke dette og heller ingen gjennombruddskraft.

I tillegg skyter vi altfor sjelden skudd. Hvis man ikke skyter trenger aldri forsvaret støte ut. De vet jo hva som kommer og det er lompeinnlegg eller korte 3-meters stikkpasninger. Det å slippe å støte ut som midtstopper eller defensiv midtbane må jo være utrolig deilig. Du kan bare stå å vente på stikkballen eller lompa og beine ballebn ut.

6. Det som er trist med tapene våre i år er at de kommer mot lag vi i utgangspunktet burde slått. RBK var virkelig ikke gode i forrige match og Brann var ikke spesielt gode i dag. Jeg tror det er 2-3 lag som er bedre enn disse pr. i dag.

Vålerenga sliter BIG-TIME og det begynner med trenern som unnskylder før kampene og er defensiv før sesongen.
                        Ingen toppklubber er defensive i uttalelsene før sesongen. Da går det på ræva..
                        Man må være offensiv. Vålerenga skal i utgangspunktet vinne ALLE kampene i Tippeligaen. Det skal være utgangspunktet og kan faktisk gi oss motivasjon når vi sliter med å score.

Er så ekstremt skuffa etter dagens kamp og synes det er vondt å se hvor passive og defensive vi har blitt i spill og uttalelser.
                        Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by Disko View Post
                          Hadde rosenborg vært sitt vanlige seg og ligget med dobbelt så mange poeng som oss etter denne runden så ja. Men når rosenborg i værste tilfelle vil ligge likt med oss så har vi fremdeles gode muligheter. Godset holder ikke 30 runder, start spiller alltid bra om våren og tromsø er en outsider, men de pleier ikke å holde hele veien de heller. Brann er maksimalt ustabile og med en skade på f.eks ojo så er sesongen deres over. LSK har bare overprestert og "lurt" alle med sin lyn taktikk.
                          Takk for ditt klarsyn:-) Var bare veldig skuffa. Jeg tror ikke vi vinner serien, men det trodde jeg ikke før sesongen heller. Skal dog sies at jeg ikke var blandt dem som satt penger på gull før 2005- sesongen starta, så.

Comment

Innsatsmessig: Dårligste i år
                            Spillemessig: hakket bedre enn rbk-kampen
                            Tribunen: Årsbeste på Ullevaal.
                            Gutta må gå i seg selv, vi hadde kampen frem til målet. Men det er helt tydelig at vi ikke tåler å havne under i kamper

Comment

Var iallefall heldig med været.....

Comment

Hvor har evnen til å snu kamper blitt av? Forsvant den med Moa og Bengt?

Comment

Working...
                                X