Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Back to basics - psykologi og hold kjeft, Martin!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wanderer
    replied
    Jeg skylder på rokkeringer.

Martin bør gå tilbake til basics, tilbak til det som funka i fjor. Drit i Ogude bare for en kamp. Start med Boakye, og kanskje vurdere å vrake Nordvik for å la Freddy slippe til. Vi fikk et "problem" når vi fant ut at Ogude var god og Martin begynte å rokkere seg vekk fra suksessen i fjor.

Jeg kan ikke forstå hvorfor vi ikke har startet slik som dette enda!

Hirschfeld
    Stoor - Muri - Strandberg - Nordvik/DosS
    Singh - Hæstad
    Fellah
    Bojan - Boakye - Shelton

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor Martin har valgt å bruke Fellah i spissrollen, Fellah som kantspiller og Shelton som midtspiss (når han er KLART BEST på kant) and so on.. spesielt når vi har en Boakye som helt sikkert klarer 60-70 minutter MINST på maks.

Leave a comment:

• Loke
    replied
    Originally posted by laffens View Post
    Jeg hørte at Muri ikke har kommet til enighet med vif om forlengelse av kontrakten som går ut i år.. Kanskje han har problemer med å holde fokus?
    like greit at figuren går mens han har mulighet, så kan vi få inn noe friskt på plassen hans istede... han er jo tilbake på 2009 nivå

Leave a comment:

• laffens
    replied
    Originally posted by Flem View Post
    Så du ser deg blind på EN god pasning, og ikke det fakta at Muri har spilt LANGT under pari denne sesongen?
    Gratulerer!
    Jeg hørte at Muri ikke har kommet til enighet med vif om forlengelse av kontrakten som går ut i år.. Kanskje han har problemer med å holde fokus?

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Så det var Muris skyld at Fellah bomma aleine med keeper etter et fantastisk gjennomspill?
    Så du ser deg blind på EN god pasning, og ikke det fakta at Muri har spilt LANGT under pari denne sesongen?
    Gratulerer!

Leave a comment:

• DonNasty
    replied
    skader my ass

Jeg sier som TV2 reporterene sa under kampen "det er mer en skader som er feil her" og det er det. Kan ikke bortforklare fire kamper uten seier med skader, hvordan kan han da forklare to seire med skader?

Hvorfor kunne han da ikke bruke det samme laget som spillte mot Oldenborg, forsøke i det minste og få en litt samspillt gruppe. Selv om vi ikke har en spiss i toppform, er dt ingen grunn til og flytte spillere i andre posisjoner og gjøre den posisjonen svakere, det har ikke funket til nå, så hvorfor fortsette med det

Jeg tneker da på Fellah som spiss, og nå Shelton som spiss, bruk spillerene der de er gode og fyll heller på med noe annet. Psykologi, gutta blir usikkre og enda mer usikker da de får spillere på andre steder en der de er.

Hu psykologi dama, håper du har pakka kofferten sin og reist til h#####e
    langt vekk, snakk om og kaste penger ut av vindu.

Leave a comment:

• mæggern
    replied
    Kanskje avlegge et kollektivt besøk på treningen med noen bannere etc..

Vise vår støtte til gutta når de faktisk begynner å nærme seg bånn..greit med noen vekkelses-bannere: "vi skal tilbake til bislett" eller noe.. bare en tanke..

Leave a comment:

• GazaFG
    replied
    Er ikke akkurat noe publikumsmagnet heller, når du går ut i media og sier sånn. Merker jeg blir jævlig forbanna, selv om vi hadde en del skader i oppkjøringa skulle troppen være mer enn god/skjerpa nok til å vinne fotballmatcher.
    Igår var det faen meg ikke en kjeft som orka noe som helst, med unntak av Fellah.

Sånn kan det faen ikke fortsette, Martin. Den eneste posisjonen alle veit Shelton herjer på, er på kanten. Hvorfor setter man da han som midtspiss, når man har 2 nye spisser på benken? Er det noen av fjorårets faste inventar som har grini seg til startplass? Gir Martin etter? Hvorfor spiller Fellah midtspiss i deler av matchen?

Jævla mye som ikke stemmer om da'n. Mye rare valg. Det er så forbanna enkelt som å starte med enten Boakye eller Kone som midtspiss, og smelle Shelton ut på kanten. Fellah hører ikke hjemme på noen av plassene, han må spille sentralt for å komme til sin rett.

Så får man heller sette Harmeet ut av laget, for han har ikke bevist en dritt!

Leave a comment:

• ladettefungerenåda
    replied
    VELDIG enig i mye av det du skriver her san Paolo, spesielt med tanke på det budskapet Martin sender her. Kanskje han sier noe annet til gutta, men når han går ut i media på denne måten, og nærmest sier det er greit å ikke prestere frem til ferien, da blir den mentaliteten gjeldende tror jeg. Tror dessuten dette er det spillerne får høre også. Da skaper vi nærmest unnskyldninger for oss selv på forhånd, og det er etter min mening en oppskrift på å mislykkes.

Synes heller han burde konsentrere seg om de ressursene vi faktisk har, det mannskapet som er tilgjengelig, og være litt tøffere. Alle som har fulgt idrett en stund må vel kunne se verdien av vilje og tæl (se på Brann).

Ellers er jeg kanskje enig i enkelte forenklinger i spillestilen, for å få ting til å gå litt igjen, men ikke mange. Vi skal kunne være ambisiøse synes jeg, og ikke gi opp hver gang det butte litt imot. Dessuten tror jeg gutta fortsatt tror på oppskriften, da den representerer en morsom fotball som fungerte meget godt i fjor.

Merker man snakker mye om flyt og selvtillitt i media nå, og det er sant at resultater gjerne følger med disse to ingrediensene, men slik jeg ser det så kommer ikke disse to av seg selv. De må bygges opp. En må være tøff nok til å ville bygge selvtillitt, og å gå ut å unnskylde seg på forhånd er å gå i helt gal retning. La heller oss få se litt baller av Vålerenga igjen. Vær så snill Martin.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by thorstein View Post
    Dette er en uttalelse han har gjentatt.
    Et topplag sier ikke slike ting. For meg er det en falitterklæring og ekstremt uprofesjonelt. Et topplag prater som et topplag.
    (....)

Elendige unnskyldninger før våren og kampene er spillt er idiotisk.
    Martin Andresen er en elendig psykolog hvis han tror slike uttalelser skjerper et lag. Det gjør meg skeptisk.

Hvorfor avgjør topplag kamper de siste 20 minuttene?
    En liten del av forklaringen er at de vet de skal vinne. De skal være best!
    Ikke best etter sommerferien.
    Bare Best!
    Amen i Vålerenga Kjerke...

Jeg savner mer av tankegangen til Kjetil Rekdal hos Martin.
    Rekdal sa det han 'mente var best for klubben til enhver tid'. Gjeldt det å psyke ut motstandere gjorde han det, gjaldt det å dekke over egne svakheter eller gire opp gutta gjorde han det.

Om han snakka sant eller ikke, eller framsto som sær for folk flest, ga han fullstendig blanke i. Han tenkte taktikk og seier også når han snakka.

Martin gjør sikkert sitt beste overfor gutta på trening og rundt og under kamper, men det er noe med de signalene du sender ut til omverdenenen også.
    Martin har virkelig en del å lære - av Rekdal sitt eksempel.
    Om han mener vi ikke blir så gode før sommeren bør han affal begynne å tenke at - og prate om at - vi kan slå neste motstander.

I år har han - med det han har sagt - bare framstått som en av mange norske fotballtrenere som er veldig opptatt av å virke flinke til å forutsi riktige resultater - ikke som en som vil gjøre alt for at laget hans skal komme i vinner-modus.

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Originally posted by FrodeAS View Post
    Jeg er uenig i at det er enkeltspillere som svikter nå. Det er men kollektivt at det ikke fungerer særlig bra. Dette henger selvsagt sammen, men jeg mener at kvaliteten på kampene i vinter var godt under pari.

Om man forsøkte å skrive noe om at det var galt i februar, var gjennomgangsmelodien at "man fikk ikke poeng før serien startet likevel". Men det var ikke tapene som var tunge å svelge, men måten tapene kom på. Og det er fortsatt noe som skurrer i det offensive spillet. Stoor må gang på gang snu tilbake for å legge inn, i stedet for å komme seg helt rundt kanten. Ballen spilles svært ofte inn på feilvendt spiss som slår ut til støtte og så er det full stopp. Spilleren i støtte har få eller ingen alternativer til å holde balltempo oppe, og det er få eller ingen på løp i rommet bak forsvaret til motstanderne.
    100% enig.
    Spillestilen vår er litt sånn at ting henger sammen enda mer enn hva det gjør i andre stiler. For eksempel så detter nesten hele det defensive sammen hvis folk ikke orker å drive gjenvinning, også høyt i banen. Det vil også være veldig ødeleggende for det offensive.
    Men de defensive strukturelle tinga, og arbeidsmoralen har ikke vært problemet hittil i år. Det er den offensive samhandlinga, løpene og valga som mangler eller har vært for dårlige.
    Ja vi hadde en vanskelig oppkjøring til sesongen, men vi har faktisk ikke mangla mer enn én spiller fra startoppstillinga fra i fjor høst, i noen av de seks kampene hittil i år. Da holder det ikke å skylde på dårlig oppkjøring som grunn til at ting ikke funker nå, snart to måneder etter seriestart.
    Jeg synes også at de mange eksperimentene med forskjellige midtspisser og Singh som indreløper, var dårlige idéer i utgangspunktet og ikke burde vært forsøkt.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Enig med Nils.
    Men det virker nå nesten som om gutta er i ferd med å miste litt trua på seg selv. Det så til tider særs uinspirert ut i går.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Jepp View Post
    hva syns dere andre?
    Jeg synes det er alt for tidlig å dele ut skyld. Vi har tapt på Lerkendal, i Gymsalen og nå hjemme mot Brann.

Vi har vært uheldige med skader og hatt et vanskelig program. Et meget revansjesugent RBK med kniven på strupen, et formsterkt Brann uten forventninger og med Ojo i toppform, og et revansjesugent Stabæk som fikk kollektiv kollaps mot LSK.

Tippeligaen er jevn. Vi har ikke hatt en god sesongoppkjøring.

I tillegg har vi vært litt uheldige. Bortsett fra mot LSK har vi ikke klart å komme tilbake etter mål i mot. Det handler både om udyktighet, men også om uflaks. Vi er ikke på maks, mens de andre har blitt flinkere til å stoppe vårt spill.

Hvis vi jevnlig avgir poeng mot lag som Sarpsborg, Sogndal, osv så blir jeg mer bekymret. Mål preger kamper. La oss få det første i neste kamp. Litt mer kynisk spillestil og ikke så ambisiøse. Så kan heller finspillet komme når vi har noen flere trepoengere.

Men det ER også viktig at laget går i seg selv. Det vi har sett til nå har ikke vært bra nok.

Leave a comment:

• Jepp
    replied
    Jeg liker Doffen veldig godt, virker som en sympatisk fyr. Men, han er ikke noen kaptein type. Han så helt resignert ut ute på matta, hadde det vært Reka hadde han sparka folk i ræva så de hadde våkna. Jeg mener det er helt tydelig at vi savner en sjef ute på banen når det butter imot.
    hva syns dere andre?

Leave a comment:

• Eirik87
    replied
    Jeg vil ha en "samling i bånn"-innstilling fra gutta. Vi er ikke bedre enn de resultatene vi oppnår, og jeg vil se elleve gutter som går ut på gressmatta med innstillingen om at de skal gi 100% i 90 minutter og glemme hva som står på måltavla. Jeg vil se de gi 100% i hver duell, reise seg opp om noe går feil og la feilen være den ekstra motivasjonen til å gjøre det riktig neste gang.

Jeg er stygt redd for at Fredrikstad kan ta oss 16. mai på akkurat det vi var gode på i fjor offensivt, de har noe VIFsk over seg i de kampene jeg har sett, og det ville være den største ydmykelsen av alle. De siste kampene har spillerne endret på innstillinga si hver gang det kommer et mål imot, og det dreper kollektivet i laget når noen skal "gjøre det lille ekstra" mens andre ikke får ballen i gode posisjoner.

Jeg vil ikke snakke om enkeltspillere, for hadde laget hatt den rette innstillingen, hadde vi vunnet de siste fire kampene, eller fortjent å vinne de - laget skal klare å dekke over disse feilene. Vi har møtt gode lag, men vi skal være gode nok til å slå alle.

Jeg tror faktisk spillerne går i seg selv etter denne kampen laget, er 100% innstilt på å rompekjøre Frekkstad 16 mai, og kommer til å vise det allerede mot Kjelsås i midtuka.

Leave a comment:

• Ronny La Rock
    replied
    Originally posted by Jepp View Post
    Jeg er enig i at Martin ikke skal si sånn, men i hælvete er det drittunger som speller for oss eller??

Må da ha såpass syke at de skjerper seg og har vinnerskaller uansett med den gulljobben og den lønna

Jævla bortskjemte snørrunger, send dem i en vanlig jobb en uke så de lærer hvor heldige de er, hele laget er helt kjeks psykisk tydeligvis hvis det skal så lite til. Skjærpings for faaaaeeen
    Ja.
    Men det er jo det vi skal ha i VIF. Juniorlag.

Leave a comment:

Working...
X