Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Back to basics - psykologi og hold kjeft, Martin!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• latProd
    replied
    Originally posted by O.S.L.O. View Post
    Først! Denne meningen gjelder IKKE KUN dagens scener.

Fantastisk! Martin står på tv2sporten nå og sier vi gjorde vårt ytterste for å gå videre i cupen! Sorry meg, men dette holder ikke. Nok er nok. Vi er tilbake på 2009 nivå. For de som er blendet etter fjoråret. Vi er ikke bedre. Bløffen har vist seg og noe må gjøres. Bommet totalt på salg av Moa og gitt bort Bengt. Mos på lån. Solli inn er ikke nærheten. Stoor har ikke levert. Skivebom på begge spissene inn. Formsvikt på alle er en utrolig prestasjon av teamet.

Styret gjør en søple jobb. Martin gjør en dårlig og jobb og spillerene bryr seg ikke.

At det faktisk har kommet så mye folk på hjemmekampene våre i år er utrolig. Ingen bryr seg om oss. Enkelt og greit. Verken styret, Martin eller spillere.

ALLE MÅ GÅ!!!
    Det må først sies at det har blitt gjort voldsomt mye bra i korridorene på valle. Klubben er på trygg grunn økonomisk, noe som er en prestasjon i seg selv med tanke på dagens økonomiske klima. Salget av Moa måtte komme, på samme måte som Ujah forsvinner fra LSK snarlig. Sånn er fotballen, det var ikke noen bom det, han ville utivkle seg og har gjort det bra så langt. Skivebom på de nye spissene? Det er iallefall helt på trynet å konkludere med. Boa har sett frisk ut (og han kom gratis) mens Kone er på vei tilbake fra en fæl langtidsskade. Han er jeg 100 % sikker på at kommer til å levere varene etterhvert. Mos var faktisk ikke god nok da han ble lånt ut, selv om jeg også setter spørsmålstegn ved timinga. Stoor har levert helt ok han, men en offensiv backtype som han trenger trøkk i boksen og sikring bak seg fra midtbanespillerne når han går. Der har det sviktet og vi har blitt kontret i hjel ved flere anledninger. Det er ikke Stoors skyld alene. Martin gjør en ok jobb han, å kreve hans avgang nå er direkte latterlig, og altfor tidlig. Jeg er ikke 100% overbevist om at inngangen til denne sesongen har vært optimal rent taktisk og psykologisk (ikke minst skademessig), men fyren vil noe og har en plan. Han ønsker ikke å spille kælkeball.

Nå må vi bare stå sammen og gi gutta støtten de trenger.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by ladettefungerenåda View Post
    Fortsatt like latterlig FrankO?
    Ja, det synes jeg.

Leave a comment:

• ladettefungerenåda
    replied
    Fortsatt like latterlig FrankO? Nå ønsker ikke jeg å dra denne diskusjonen i feil retning så la meg først presisere litt hva jeg mener. Jeg synes ikke Martin gjør en dårlig jobb (enda), jeg synes ikke han burde få sparken eller noe slikt. Jeg er faktisk imponert over at han fortsatt holder seg til sin fotballfilosofi, og satser ungt med Håvard Nilsen. Jeg tror uansett vi kommer til å gjøre en brukbar sesong når flere av spillerne våre er litt mer i form. Men jeg tror heller ikke Martin er perfekt. Og her mener jeg han har gjort en unødvendig feil, og forsetter med det samme da han sier at ”vi ikke er bedre enn dette” etter Kjelsås kampen. Det budskapet en trener, eller en leder generelt, kommer med, er i stor grad det som gjør han til den lederen han er.

Når en leder går ut og sier at det er ok at vi ikke presterer, da er ikke det bra. Alle må vel kjenne igjen den følelsen fra det de jobber eller har jobbet med. Med en gang det ikke er så farlig at ting ikke blir gjort, eller at mål ikke bli nådd, ja da mister man ansvarsfølelsen, og gir mindre av seg selv. Dette tror jeg er spesielt gjeldende i idrett, da innsatsen som legges ned er det aller viktigste. Da kan det ikke være ”OK” å ikke prestere.

Du har rett i mye av det du kommer med her hva gjelder skader, og det er gode grunner til at Enga ikke er gode nå. Men den type “fakta” skulle aldri gitt Hellas EM seieren i 2004, det folk på forhånd måtte like å kalle “fakta” hadde aldri sørget for USA seieren over Sovjet i 1980, og “fakta” hadde sendt Norge rett ut av hockey-VM. Nå nevner jeg noen av idrettens større øyeblikk, men for å ta det litt ned på jorda igjen: Vi tapte ikke mot brann eller Kjelsås pga skader, vi tapte pga mangel på vilje og tro på oss selv.

Jeg sier ikke Martin må si at vi skal vinne serien før sesongen, det må da finnes en mulighet i mellom. Han trenger vel heller ikke å gi alle hjemmesittere en ekstra grunn til ikke å gå på kamp denne våren. Hva med heller å si at greit, slik det ser ut nå er ikke alt optimalt, men det betyr faen ikke at vi skal slutte å vinne kamper. Det er vel ikke derfor vi holder på med dette her !?

Det kan da ikke være latterlig å faktisk ha troen på dette laget her, på de spillerne vi har, på tross av de argumenter som ikke helt peker var vei.

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Originally posted by thorstein View Post
    Tror nok ikke han er rette mannen. Hva med å leie Joe Jordan fra Tottenham fra slutten av mai til slutten av august. Han gjorde en flott figur mot Gattuso i Champions League. Tror ikke gutta vil holde igjen med en slik fyr på sidelinja.
    Tror jeg vil ha Sæternes tilbake jeg. En litt sånn rolig, sindig fyr som plutselig er sort i øynene og har 100 kilo muskler og løper på alt.

Hvor er den spilleren på Enga i dag?
    Hvor er den treneren på sidelinja?
    Jeg tror vi trenger en ny røst på feltet og i garderoben.
    Martin kan gjerne fortsette som manager med overordnet ansvar,men vi må inn mere punsj.
    Hvem det kan være er jeg mer usikker på.

En som ikke er nikkedukke når kvaliteten ikke er bra nok på treninga.
    En som klarer å se når vi skal endre taktikk.

Uansett ingen er viktigere enn klubben og jeg håper styret har baller til å alltid sørge for det som gagner klubben best er det som gjelder.

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Hva kan egentlig ha skjedd i løpet av en vinter?

- gutta kjenner hverandre like godt som før
    - de samme spillerne spiller i de samme posisjonene (nesten)
    - det er det samme støtteapparatet
    - motstanderne er de samme, fansen er den samme, stadion er den samme
    - taktikken er den samme, planen er den samme

Hva faen har skjedd? Jeg er sikker på at om Moa, Bengt og Berre hadde vært skadd en kamp så hadde vi ikke spilt like dårlig som nå på et hvilket som helst tidspunkt i fjor.

Vi har vår egen psykolog! Hva faen skal vi med det? Gjør det enkelt. Jo flere kokker, jo mere rot. Ikke nødvendigvis bedre mat.

Leave a comment:

• O.S.L.O.
    replied
    Først! Denne meningen gjelder IKKE KUN dagens scener.

Fantastisk! Martin står på tv2sporten nå og sier vi gjorde vårt ytterste for å gå videre i cupen! Sorry meg, men dette holder ikke. Nok er nok. Vi er tilbake på 2009 nivå. For de som er blendet etter fjoråret. Vi er ikke bedre. Bløffen har vist seg og noe må gjøres. Bommet totalt på salg av Moa og gitt bort Bengt. Mos på lån. Solli inn er ikke nærheten. Stoor har ikke levert. Skivebom på begge spissene inn. Formsvikt på alle er en utrolig prestasjon av teamet.

Styret gjør en søple jobb. Martin gjør en dårlig og jobb og spillerene bryr seg ikke.

At det faktisk har kommet så mye folk på hjemmekampene våre i år er utrolig. Ingen bryr seg om oss. Enkelt og greit. Verken styret, Martin eller spillere.

ALLE MÅ GÅ!!!

Leave a comment:

• thorstein
    replied
    Originally posted by Bojan View Post
    Jeg lanserer en løsning etter serieåpningen.
    Tror vi trenger en hardere trener på feltet og som har noen nye kreative ideer på hvordan vi skal få maksimalt ut av stallen.

La Lomberto og Kaz ha ansvar for spillerutvikling og rekruttlag.

A-laget kan da hente inn en ny trenerkapasitet.

Patrick Walker som fikk gå fra Sandefjord hadde passet perfekt inn som sparringspartner for Martin og en som skaper kvalitet på feltet.
    Ring han i kveld.
    Tror nok ikke han er rette mannen. Hva med å leie Joe Jordan fra Tottenham fra slutten av mai til slutten av august. Han gjorde en flott figur mot Gattuso i Champions League. Tror ikke gutta vil holde igjen med en slik fyr på sidelinja.
    Tror jeg vil ha Sæternes tilbake jeg. En litt sånn rolig, sindig fyr som plutselig er sort i øynene og har 100 kilo muskler og løper på alt.

Hvor er den spilleren på Enga i dag?
    Hvor er den treneren på sidelinja?

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Jeg lanserer en løsning etter serieåpningen.
    Tror vi trenger en hardere trener på feltet og som har noen nye kreative ideer på hvordan vi skal få maksimalt ut av stallen.

La Lomberto og Kaz ha ansvar for spillerutvikling og rekruttlag.

A-laget kan da hente inn en ny trenerkapasitet.

Patrick Walker som fikk gå fra Sandefjord hadde passet perfekt inn som sparringspartner for Martin og en som skaper kvalitet på feltet.
    Ring han i kveld.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Jeg synes det er fullstendig latterlig å kritisere Andresen for hva han sier utad.
    Du har jo helt rett:

Latterlig å kritisere Martin for å si at vi blir gode til sommeren.
    For han har jo så rett, så rett. Det hever han jo naturligvis over all kritikk.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Jeg synes det er fullstendig latterlig å kritisere Andresen for hva han sier utad. Hva hadde folk sagt om han før sesongen sa "vi kommer til å ta gull"? Tipper hylekoret hadde vært ti ganger verre.

(....)

Så hva må til for at vi skal forbedre oss? Vel, våre sentrale spillere må komme opp på det nivået vi vet de ligger på når de er i form. Ganske enkelt. Når dette skjer vil vi vinne kamper igjen - uansett hva Andresen sier til media.
    Da er vi uenige mht. å kritisere MA.
    Jeg syns det er helt greit å kritisere Andresen for samme hva det måtte være, når jeg er uenig med han. - det være seg laguttak, bruk av spillere i (feil?) posisjoner, eller for hans uttalelser utad.

'Om han før sesongen hadde sagt "vi kommer til å ta gull" ', blir en veldig hypotetisk uttalelse. Ingen Vålerenga-trener har vel noen gang sagt det. Tviler sterkt på at MA blir den første som sier det. Jeg ville heller ikke ha ønska en slik bastant uttalelse fra han.
    (Nå har han vel faktisk sagt noe á la at vi kommer til å ta gull en gang, men at han ikke var sikker på at det ble i år. Kilde? Husker ikke...)

Seff er trening og andre kamp-forberedelser den største delen av jobben hans. Men å "peppe opp" laget - og å skape tro, håp og forventninger etc - hører også med. Og det kan gjøres på en god, middels eller dårlig måte. Og jeg mener MA har bomma på få opp selvtillit og guts i gutta. Etter tre tap og en uavgjort, syns jeg nettopp disse ingrediensene har mangla. Og jeg gir MA det meste av skylda for mangelen på disse, ja.

(Har du ingen tro på pep-talks o.l.? Skarsjord i Brann viste spillerne sine en scene fra filmen 'Any given Sunday' med en berømt pep-talk - foran hjemmekampem mot RBK. Jeg vil påstå at den hadde bra effekt. Jeg syns også at Brann var noe mer på hugget enn vi var nå sist...)

Det kan uansett være mange sammensatte årsaker til de dårlige resultatene i det siste. Og jeg sier ikke at vi kommer til å vinne igjen med en gang MA sier at 'nå er vi gode!' Forhåpentligvis vil gutta være revansjelystne og gutse i vei og høvle over FFK etter å ha skambanka Kjelsås. Men igjen, å indirekte si at vi ikke er gode nå, er en diffus og etter min mening demotiverende uttalelse som har bidratt til at vi har prestert dårligere enn vi burde.

Enig i at vi vil prestere bedre - og vinne (mer) - når sentrale spillere kommer i form. Men i mellomtida, mener jeg MA bør være tydeligere - også utad - på at vi skal krige for hvert poeng i hver kamp - og at vi kan og skal klare å vinne v. hjelp av guts og god innstilling - også på 'dårlige dager' og også uten sentrale spillere på plass ...

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Jeg vil se følgende i de kommende kampene:

- At vi utnytter overgangsmulighetene maksimalt når dem kommer.
    - At vingene ligger bredt og blir utnytta i spillet.
    - Inn med ballen i mål.
    - Kompakt forsvarsarbeid over hele banen.
    - 100 % innsats i duellene og løpskraften.
    - Ta hensyn også til motstanderens svakhet/styrke (taktikk)

Så stolt,Så Vålenga

Leave a comment:

• Don
    replied
    Logisk!

Jeg synes det er fullstendig latterlig å kritisere Andresen for hva han sier utad. Hva hadde folk sagt om han før sesongen sa "vi kommer til å ta gull"? Tipper hylekoret hadde vært ti ganger verre.

Faktum er at flere sentrale (offensive) spillere ikke har vært i form, mye på grunn av skader i vinter. Vi har ikke hatt en spiss, vi har mangla Sheltons styrke på kanten, vi har mangla Berre. Fellah er fortsatt i oppkjøringsfasen. Det er ikke mange lag, inkludert storlag i Europa, som hadde klart seg med så mange sentrale offensive spillere. Når så flere bakover på banen (Singh, Muri bl.a.) ikke har levd opp til hva vi burde forvente oss, er det ikke rart vi ligger der vi ligger.

Mange prater om Mos, men som vanlig er de som roper høyest på han, de som ikke har sett han spille fotball regelmessig. Med null forventninger er det ikke vanskelig å komme i et godt lys i de få minuttene han får på banen. Kanskje blir han bedre når han kommer tilbake, men per før sesongen var han ikke god nok for oss.

Flere mener vi burde kjøpt en ny spiss siden Koné var langtidsskadet, men de som mener det kommer sjeldent med en løsning på hva vi skal gjøre når alle er skadefrie og i form. De løsningene som har kommet har som regel inneholdt urimelige økonomiske forutsetninger

Så hva må til for at vi skal forbedre oss? Vel, våre sentrale spillere må komme opp på det nivået vi vet de ligger på når de er i form. Ganske enkelt. Når dette skjer vil vi vinne kamper igjen - uansett hva Andresen sier til media.
    Helt enig FrankO!Vi vet alle at Martin er bedre på fotball,enn han er i media.Kamper vinnes på banen,ikke i pressen.Nå kommer det tre tette kamper og hvis vi skulle klare å vinne to av disse har vi allerede snudd det

Leave a comment:

• ehby
    replied
    Originally posted by wanderer View Post
    Jeg skylder på rokkeringer.

Martin bør gå tilbake til basics, tilbak til det som funka i fjor. Drit i Ogude bare for en kamp. Start med Boakye, og kanskje vurdere å vrake Nordvik for å la Freddy slippe til. Vi fikk et "problem" når vi fant ut at Ogude var god og Martin begynte å rokkere seg vekk fra suksessen i fjor.

Jeg kan ikke forstå hvorfor vi ikke har startet slik som dette enda!

Hirschfeld
    Stoor - Muri - Strandberg - Nordvik/DosS
    Singh - Hæstad
    Fellah
    Bojan - Boakye - Shelton

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor Martin har valgt å bruke Fellah i spissrollen, Fellah som kantspiller og Shelton som midtspiss (når han er KLART BEST på kant) and so on.. spesielt når vi har en Boakye som helt sikkert klarer 60-70 minutter MINST på maks.
    Midtbanespillet har fungert bra i én kamp - mot Aafk. Da var Ogude banens beste.

Leave a comment:

• FrankO
    replied

Faktum er at flere sentrale (offensive) spillere ikke har vært i form, mye på grunn av skader i vinter. Vi har ikke hatt en spiss, vi har mangla Sheltons styrke på kanten, vi har mangla Berre. Fellah er fortsatt i oppkjøringsfasen. Det er ikke mange lag, inkludert storlag i Europa, som hadde klart seg med så mange sentrale offensive spillere. Når så flere bakover på banen (Singh, Muri bl.a.) ikke har levd opp til hva vi burde forvente oss, er det ikke rart vi ligger der vi ligger.

Mange prater om Mos, men som vanlig er de som roper høyest på han, de som ikke har sett han spille fotball regelmessig. Med null forventninger er det ikke vanskelig å komme i et godt lys i de få minuttene han får på banen. Kanskje blir han bedre når han kommer tilbake, men per før sesongen var han ikke god nok for oss.

Flere mener vi burde kjøpt en ny spiss siden Koné var langtidsskadet, men de som mener det kommer sjeldent med en løsning på hva vi skal gjøre når alle er skadefrie og i form. De løsningene som har kommet har som regel inneholdt urimelige økonomiske forutsetninger

Leave a comment:

• Adam
    replied
    Originally posted by wanderer View Post
    Jeg skylder på rokkeringer.

Martin bør gå tilbake til basics, tilbak til det som funka i fjor. Drit i Ogude bare for en kamp. Start med Boakye, og kanskje vurdere å vrake Nordvik for å la Freddy slippe til. Vi fikk et "problem" når vi fant ut at Ogude var god og Martin begynte å rokkere seg vekk fra suksessen i fjor.

Jeg kan ikke forstå hvorfor vi ikke har startet slik som dette enda!

Hirschfeld
    Stoor - Muri - Strandberg - Nordvik/DosS
    Singh - Hæstad
    Fellah
    Bojan - Boakye - Shelton

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor Martin har valgt å bruke Fellah i spissrollen, Fellah som kantspiller og Shelton som midtspiss (når han er KLART BEST på kant) and so on.. spesielt når vi har en Boakye som helt sikkert klarer 60-70 minutter MINST på maks.
    Kunne ikke vært mer enig med deg. Bortsett fra det med Nordvik, jeg synes vi trenger farten hans der bak, og han er konge en mot en (kan innrømme at Freddy har vært god på det i år og). Jeg har sagt i flere uker at Boakye burde starte. Hver gang han kommer inn (ja, også mot Brann) har angrepsspillet vårt sett betydelig bedre ut. Når vi spiller uten spiss ser det ut som gutta ikke helt vet hva de skal gjøre. Ingen bevegelse fra midtbanen i det hele tatt. Ogude sakker ned spillet vårt. Når Boakye spiller så holder han på ballen så bra, og resten av gutta skjønner til en viss grad at de kanskje skal bevege seg inn i rom og be om ballen. Håper på laget du har skrevet der mot FFK, med mindre Berre er klar, vi har savna ham skikkelig. Jeg har ofte vært skeptisk til Berre, men i fjor skjønte jeg hvor god han virkelig er, og i år ser vi hvor viktig han er.

Leave a comment:

Working...
X