Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Back to basics - psykologi og hold kjeft, Martin!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Back to basics - psykologi og hold kjeft, Martin!!

Velger å lage en egen tråd.

Vi har en del problemer nå - aller mest at vi ikke scorer mål.
    Men etter min mening er det bakenforliggende grunner til dette - mer enn bare 'marginer'.

På meg virker det som om gutta har for liten tro på seier, på seg sjøl og på spillet vi legger opp til.
    Og sjefsskyldig for denne mangelen på tro/selvtillit, er jo seff sjefen sjøl Martin Andresen.

Det jeg først og fremst sikter til er den malplasserte uttalelsen hans om at 'vi kommer til å bli gode til sommeren'. Hva i *****te er det for en måte å fortelle spillerne sine at de er dårlige nå??

Vi kommer til å bli gode... Da er vi altså ikke gode nå - eller ikke gode NOK. m.a.o? Unnskyld meg Martin - men noe verre jævla tullprat har jeg hørt fra en Vålerenga-trener så lenge jeg kan huske!

Hva med å prøve å peppe OPP spillerne i stedet? (For det er faktisk en gjeng med gode fotballspillere du leder!)
    Og hva så om vi ikke er fordømt gode nå (jada, jeg veit vi har hatt skader, skader også skader) MEN alle gutta er innstilt på å vinne neste kamp.

Kan du ikke begynne å gjøre ting enklere:
    Fx. TA EN KAMP AD GANGEN! (ikke prat om NÅR vi skal bli gode. Vi skal vinne neste kamp. Prat om den! For lengre trenger ikke gutta å tenke)

og: SPILLE ENKLERE. Er vi ikke gode nok nå til det ambisiøse spillet som funka så godt i fjor, så får vi gjøre noen forenklinger. Det er vel ikke SÅ fordømt vanskelig å få til?

KLubben og Martin var godt fornøyd med å få ansatt en psykologisk trener. Sikkert bra det. (Ja, jeg mener det på tross av en del tap - tror på resultater på sikt...)
    Men hva hjelper hun når Martin sjøl har spent bein på gutta og sagt at dere ikke blir gode før til sommeren?? Er stadig forbanna på den uttalelsen. MA bør få bot og munnbind av botkassa - OG jeg vil høre han snakke om 'neste kamp' - som vi skal vinne - gjerne ufortjent og med lave "stilkarakterer". Og så vil jeg høre om 'neste kamp' og 'en kamp ad gangen'. Ikke mere jålepreik om NÅR vi skal bli så 'gode'.

Vi er f***ings Vålerenga! - Vi kan banke hvem som helst - også på en dårlig dag! Vi kan kjempe som løver og vinne! - også før vi 'er gode'... Skjerp hue, Martin - mer enn alle de andre!!
    Last edited by san Paolo; 07.05.2011, 20:14. Reason: smileys flytta og bytta

Ikke for å være nesevis, men du går altså utifra at Martin ikke sier noenting til spillerne bortsett fra det du hører i media?

Comment

Originally posted by skog View Post
      Ikke for å være nesevis, men du går altså utifra at Martin ikke sier noenting til spillerne bortsett fra det du hører i media?
      Du æ'ke nesevis.
      Jo jeg veit han sier mange ting til dem ellers - også ifbm. med hver enkelt kamp.
      Jeg har bare ikke hørt noe som jeg syns reviderer/annulerer den nevnte uttalelsen.. Og den uttalelsen syns jeg var feil, uklok og demoraliserende. Den setter et perspektiv på hele vårsesongen som gir gutta negative tanker - syns jeg.

Comment

Hadde lyst til å lage en egen tråd i FFF, men mitt poeng passer inn her.

Vi er der vi er i dag fordi vi ikke har det lagene rundt oss har:

Tromsø: Rushfeldt.

Brann: Ojo.

Bittelillestrøm: Ujah.

Molde: Diouf.

Også lagene under oss har også det jeg savner:

Rosenborg: Prica

Aafk: Phillips.

Kamara i Godset har hatt flaks.

Jepp, skader har skylden. Men hverken jeg, du eller Andresen kan skylde på skader i to-tre kamper til.

Vi har ikke en goalgetter, derfor ligger vi på nedre del av tabellen i dag - mener jeg.

LD.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

+1 @Lameduck

Når itillegg trioen vår som skal dominere offensivt har vært ute med skader i nesten hele pre-season gjør ikke saken bedre.

* Kone
          * Boa
          * Fellah
          * Bojan
          * Shelton

Det er stor forskjell på disse spillerne når dem er i 70-80% kampform og 90-100%. Derfor synes jeg ikke MA sa noe feil, jeg liker tankegangen hans, strategien hans, langsiktigheten, filosofien. MA fører klubben og laget i riktig retning, og har stor tro på at han vil lede klubben inn i en gullalder som Eggen hadde med RBK. Roma ble ikke bygget på en dag.
          "To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing." - Elbert Hubbard.

Comment

Jeg hater Vålerenga akkurat NU. Det kommer til å gå over snart.

Jeg er enig i at det å si at "vi blir gode til sommern" er dumt. Men det er også dessverre sant.

VIF har i mine øyne ALLTID vært et høstlag - og jeg tror vi kan få en laaaaaaaang rekke med seiere utpå høsten. Tror vi kan få såpass mange seiere at vi til slutt ender på 1. plass. Rett og slett fordi dette er en jojo-liga uten noen KLAR favoritt p.d.d.

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
              Du æ'ke nesevis.
              Jo jeg veit han sier mange ting til dem ellers - også ifbm. med hver enkelt kamp.
              Jeg har bare ikke hørt noe som jeg syns reviderer/annulerer den nevnte uttalelsen.. Og den uttalelsen syns jeg var feil, uklok og demoraliserende. Den setter et perspektiv på hele vårsesongen som gir gutta negative tanker - syns jeg.
              Dette er en uttalelse han har gjentatt.
              Et topplag sier ikke slike ting. For meg er det en falitterklæring og ekstremt uprofesjonelt. Et topplag prater som et topplag.
              At Ogude og Fellah har vært ute en stund er OK. Ogude var ikke veldig god i fjor. Andre hadde den jobben. I Fellahs posisjon spilte Bojan med hell og kanskje Bojan burde startet og Fellah kommet inn i årets sesong.

Elendige unnskyldninger før våren og kampene er spillt er idiotisk.
              Martin Andresen er en elendig psykolog hvis han tror slike uttalelser skjerper et lag. Det gjør meg skeptisk.

Hvorfor avgjør topplag kamper de siste 20 minuttene?
              En liten del av forklaringen er at de vet de skal vinne. De skal være best!
              Ikke best etter sommerferien.
              Bare Best!
              Man må delta for å vinne

Comment

Jeg er enig i at Martin ikke skal si sånn, men i hælvete er det drittunger som speller for oss eller??

Må da ha såpass syke at de skjerper seg og har vinnerskaller uansett med den gulljobben og den lønna

Jævla bortskjemte snørrunger, send dem i en vanlig jobb en uke så de lærer hvor heldige de er, hele laget er helt kjeks psykisk tydeligvis hvis det skal så lite til. Skjærpings for faaaaeeen
                I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Jeg tror det som skjer på banen er et resultat av jobben som legges ned på treningsfeltet hver dag over en lengre periode, og ikke som et resultat av det MA kommuniserer til omgivelsene i ettminuts turbointervjuer

Comment

Er nok flere årsaker til at vi har hatt en så dårlig sesongstart, men jeg mener disse 3 er hovedårsakene.

1. Morten Berre - Er mye viktigere enn folk tror, og jeg lurer fælt på hva kritikerne av han sier nå. FrankO kan sikkert trylle fram en statistikk av hvor mange poeng vi har tatt med og uten Berre.
                    2. Skader på angripere har nok preget treninger veldig mye, og selvom vi har "samhandling" fram til motstanders 16-meter, ser det ut som om spissene ikke "er med" og virker mer forstyrrende enn inkluderende.
                    3. Vi slipper inn mer mål, og når man ser på hvordan vi i dag spiller, er ofte både Stoor og en midtstopper langt framme i banen, og vi stiller da med 2 i backlinja. Gang på gang ser vi at vi er mindretall tilbake i forsvar.

Når da i tillegg Singh tar opp hansken fra første del av sesongen i fjor, ikke gidder å gi 100% tilbake i forsvar (som vi så flere ganger igår), og i tillegg somler med ballen, ja da blir det farlig bakover og dårlig framover.
                    Legg til at Hæstad spiller støttepass i 90% av tilfellene, ja da blir det bra framover ...... Er sånn passe lei av å se Hæstad avansere 10-20 meter framover i midten for så å spille støttepass. 1 skritt fram og 2 tilbake har aldri hjulpet noen.

For å ikke glemme Muri, som har vært en katastrofe så langt i sesongen.
                    Masse dårlige ballberøringer, uvanlig mange tapte hodedueller.
                    Det at Muri bommer på 2-3 store sjanser igår er ikke nytt, hans største svakhet (da legger jeg forrige sesong til grunn), er at han kan ikke time et hodestøt. Muri har for vane å vinne hodedueller, men han klarer ikke å få ballen til en medspiller eller dit det ønskes (les: mål), iallefall ikke med viten og vilje. Det ser rett og slett ut som om han bare går høyt opp og lukker øya.
                    Han vinner ofte duellen, men andre ballen blir plukka opp av hvem-som-helst.

Takk Gud for at Nordvik er tilbake, så har vi iallefall litt fart bakerst så vi ikke blir kontra i hjel.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Så det var Muris skyld at Fellah bomma aleine med keeper etter et fantastisk gjennomspill?
                      in Absinthia

Comment

Originally posted by Flem View Post
                        Er nok flere årsaker til at vi har hatt en så dårlig sesongstart, men jeg mener disse 3 er hovedårsakene.

1. Morten Berre - Er mye viktigere enn folk tror, og jeg lurer fælt på hva kritikerne av han sier nå. FrankO kan sikkert trylle fram en statistikk av hvor mange poeng vi har tatt med og uten Berre.
                        2. Skader på angripere har nok preget treninger veldig mye, og selvom vi har "samhandling" fram til motstanders 16-meter, ser det ut som om spissene ikke "er med" og virker mer forstyrrende enn inkluderende.
                        3. Vi slipper inn mer mål, og når man ser på hvordan vi i dag spiller, er ofte både Stoor og en midtstopper langt framme i banen, og vi stiller da med 2 i backlinja. Gang på gang ser vi at vi er mindretall tilbake i forsvar.

Når da i tillegg Singh tar opp hansken fra første del av sesongen i fjor, ikke gidder å gi 100% tilbake i forsvar (som vi så flere ganger igår), og i tillegg somler med ballen, ja da blir det farlig bakover og dårlig framover.
                        Legg til at Hæstad spiller støttepass i 90% av tilfellene, ja da blir det bra framover ...... Er sånn passe lei av å se Hæstad avansere 10-20 meter framover i midten for så å spille støttepass. 1 skritt fram og 2 tilbake har aldri hjulpet noen.

For å ikke glemme Muri, som har vært en katastrofe så langt i sesongen.
                        Masse dårlige ballberøringer, uvanlig mange tapte hodedueller.
                        Det at Muri bommer på 2-3 store sjanser igår er ikke nytt, hans største svakhet (da legger jeg forrige sesong til grunn), er at han kan ikke time et hodestøt. Muri har for vane å vinne hodedueller, men han klarer ikke å få ballen til en medspiller eller dit det ønskes (les: mål), iallefall ikke med viten og vilje. Det ser rett og slett ut som om han bare går høyt opp og lukker øya.
                        Han vinner ofte duellen, men andre ballen blir plukka opp av hvem-som-helst.

Takk Gud for at Nordvik er tilbake, så har vi iallefall litt fart bakerst så vi ikke blir kontra i hjel.
                        Jeg er uenig i at det er enkeltspillere som svikter nå. Det er men kollektivt at det ikke fungerer særlig bra. Dette henger selvsagt sammen, men jeg mener at kvaliteten på kampene i vinter var godt under pari.

Om man forsøkte å skrive noe om at det var galt i februar, var gjennomgangsmelodien at "man fikk ikke poeng før serien startet likevel". Men det var ikke tapene som var tunge å svelge, men måten tapene kom på. Og det er fortsatt noe som skurrer i det offensive spillet. Stoor må gang på gang snu tilbake for å legge inn, i stedet for å komme seg helt rundt kanten. Ballen spilles svært ofte inn på feilvendt spiss som slår ut til støtte og så er det full stopp. Spilleren i støtte har få eller ingen alternativer til å holde balltempo oppe, og det er få eller ingen på løp i rommet bak forsvaret til motstanderne.
                        +++

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                          Jeg er enig i at Martin ikke skal si sånn, men i hælvete er det drittunger som speller for oss eller??

Må da ha såpass syke at de skjerper seg og har vinnerskaller uansett med den gulljobben og den lønna

Jævla bortskjemte snørrunger, send dem i en vanlig jobb en uke så de lærer hvor heldige de er, hele laget er helt kjeks psykisk tydeligvis hvis det skal så lite til. Skjærpings for faaaaeeen
                          Ja.
                          Men det er jo det vi skal ha i VIF. Juniorlag.

Comment

Jeg vil ha en "samling i bånn"-innstilling fra gutta. Vi er ikke bedre enn de resultatene vi oppnår, og jeg vil se elleve gutter som går ut på gressmatta med innstillingen om at de skal gi 100% i 90 minutter og glemme hva som står på måltavla. Jeg vil se de gi 100% i hver duell, reise seg opp om noe går feil og la feilen være den ekstra motivasjonen til å gjøre det riktig neste gang.

Jeg er stygt redd for at Fredrikstad kan ta oss 16. mai på akkurat det vi var gode på i fjor offensivt, de har noe VIFsk over seg i de kampene jeg har sett, og det ville være den største ydmykelsen av alle. De siste kampene har spillerne endret på innstillinga si hver gang det kommer et mål imot, og det dreper kollektivet i laget når noen skal "gjøre det lille ekstra" mens andre ikke får ballen i gode posisjoner.

Jeg vil ikke snakke om enkeltspillere, for hadde laget hatt den rette innstillingen, hadde vi vunnet de siste fire kampene, eller fortjent å vinne de - laget skal klare å dekke over disse feilene. Vi har møtt gode lag, men vi skal være gode nok til å slå alle.

Jeg tror faktisk spillerne går i seg selv etter denne kampen laget, er 100% innstilt på å rompekjøre Frekkstad 16 mai, og kommer til å vise det allerede mot Kjelsås i midtuka.

Comment

Jeg liker Doffen veldig godt, virker som en sympatisk fyr. Men, han er ikke noen kaptein type. Han så helt resignert ut ute på matta, hadde det vært Reka hadde han sparka folk i ræva så de hadde våkna. Jeg mener det er helt tydelig at vi savner en sjef ute på banen når det butter imot.
                              hva syns dere andre?
                              I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Working...
                              X