Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga uten Berre

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga uten Berre

http://fotball.aftenposten.no/elites...icle200113.ece

Aftenposten med artikkel om hvor mye vi savner Berre.

Kun ett mål har man scoret etter at evighetsmaskinen forsvant, og VIFs målsjanser har vært like mange som snøkrystaller i Sahara.

Så kan alle de som sier han er "for gammel (..)" ta lang rennafart etc.

Joa, Berre er uten tvil viktig for Vålerenga, og det har nesten alle klansmedlemmer skjønt til nå. Men noen er ennå ikke overbevist! =)

Men at Berre er hovedgrunnen til at Vålerenga ikke har hevdet seg mener jeg er feil.

Martin har rokkert for mye. Brukt Singh her og der, samme med Fellah.. Bare for å få plass til Ogude! (som uten tvil er en god spiller og et bra talent). Men Martin har gått vekk fra det vante og suksessoppskriften fra i fjor. Vi har riktignok hatt en del skader i toppen, men Bojan har da erstattet Berre før. Han har i alle fall spilt kant med ok prestasjon før. Men nå spiller han knapt, og han starter i alle fall ikke.

Jeg savner en Martin som tør å starte med Boakye.. selv om han var skadet før han kom hit. Da kan Kone komme inn for Boakye når han er sliten, og så får Shelton lov til å starte der han er god. Han trenger riktige spillere rundt seg, og det trenger forøvrig alle. Fellah er best i 10'er-rollen. Singh er best som boks til boks-spiller. Hæstad er den eneste fra midt og opp som ikke har rokkert. Da er det ikke rart at ting går litt tregt, når relasjonene fra i fjor er vekke, og nye relasjoner må skapes.

Kampene hittil minner litt om da Martin startet som trener. Vålenga kan, men nye relasjoner tar tid. Og det vil butte i mot. Akkurat som de første sesongene.

Jeg håper Martin går tilbake til det vante, og tør og starte med Bojan - Boakye - Shelton, på topp. På midtbanen mener jeg at vi burde ha våre vante. Og skal Ogude spille, ja sett da han han erstatter på benken i stedet for å plassere han hvor som helst på banen hvor det er ledig. Fellah er IKKE spiss. Han er heller ikke kant! Singh er IKKE kant, men kan fungere som nr.10 i nødstilfeller.

Aller helst burde vel Ogude spille i Singh-rollen eller Hæstadrollen. Roller som vi allerede har gode spillere i.

Nei, dette blir bra etterhvert. Jeg forventer at Martin starter med Boakye i morra.. kanskje også med Kone. Boa kan kanskje få prøve seg på kant i morra, for å se om han kan klare seg der. Håper også at Oussou kan få prøve seg (om han er frisk, vel og merke).

Ære være!

PS: Om man ser på kampen mot Brann, så mener jeg at den ikke var alt for gal. Vi er tilbake til vårt gamle, hvor avslutningene mangler. Brann var heldige (og dyktige) og fikk den første scoringen. Etter det legger de seg bakpå, og satser på kontringer. Det lykkes de i, og jeg mener at 0-2 ikke gjenspeiler kampen. Kunne godt bikket andre veien om det var vi som fikk den "forløsende" førstescoringen.
    Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Enig i at det er mye rokkeringer og at han burde spilt med Boa på topp.
      Jeg syns vi skulle prøvd med Shelton-Kone-Boa på topp, med Bojan, Doffen/Ogude og Berre bak på midten til å slå stikkere og komme rundt på kantene.
      De tre på topp må være mer samlet når vi går i angrep.
      Last edited by Ronny La Rock; 10.05.2011, 15:45. Reason: Leifs

Comment

Working...
      X