Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Singh

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Singh

Hva har skjedd med gutten? I fjor var han tidvis glimmrende, i år en skygge av seg selv.

-Tempo:
    Herregud så mye han somler med ballen. Ødelegger jo et hav av overgangsmuligheter. Er det bare på grunn av uvannt posisjon på banen (har jo ikke hjulpet på at han har vært på kant)?

- Passninger:
    Herregud så mange feilpass han sender avgårde. Dette var han jo ekstremt god på i fjor. Har han sluttet å terpe på detta?

- Arbeidsinnsats:
    Gå'kke ann å spille midtbane uten å jobbe. Går å surrer rundt utpå der og ser ut som om han har lyst til alt annet enn å spille for Enga. (Tror og håper at det ikke er motivasjonen det står på)

Summa sumarum lurer jeg vel egentlig på hva som er årsaken til at kvalitetene hans har fallt så betraktelig i år. I fjor var han helt konge på midten vår. I år virker han ikke helt tilstedeværende, og totalt blottet for selvtillit.

- Er det noe feil med treningene våre?
    - Er det no feil på motivasjonen hans?
    - Er det no feil i taktikken til MA?

Jeg vet ærlig talt ikke, men kjenner jeg blir litt oppgitt når et så stort talent leverer så begredelig innsats kamp etter kamp. Jeg håper vi får se Singh på sitt beste utover sesongen. Jeg liker gutten, og syntes han var fantastisk god i fjor.
    Dette er på ingen måte et innlegg for å henge ut gutten på, men rett og slett en frustrasjon over hva som har skjedd med hans talent det siste året.
    Hater,hater,hater bergen by!!!

Når dynamikken i laget er borte, altså det er langt ifra slik det var i fjor, så tror jeg det lett kan bli sånn for en spiller som normalt sett er god med passninger og oversikt over muligheter som gir spillet effekt. Det er ikke no galt med spillerne, det ser sånn ut for oss ja, men laget har ikke den dynamikken og sjelen der alt sier klikk-klakk lenger, derfor tror jeg det blir surr for slike spillere.

Han blir jo ikke en dårligere fotball spiller, det er helheten som får utslag for han og flere.

Dette er min tanke og mening ihvertfall!

Comment

Mange fine poeng der Marius. Har vi da et problem med taktikken tror du?

Uansett synes jeg ikke mangel på dynamikk forklarer mangelen på innsats. Hvis motgang gjør at han jobber dårligere har han et alvorlig problem.... Tror og håper at problemet ikke ligger der.

Comment

Du nevner om det er noe galt med treningene?

Det var vel en artikkel på ap.no etter brannkampen(tror jeg..) at det hadde vært møter med spillere og trenere, om at treningene var for slappe...!!
        Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Jeg tror svaret på dette er enkelt... man ser dette ofte hos unge spillere.

Alt kom lett for Singh i fjor... derfor slakker man ubevist på kravene til seg selv og grunnlaget som legges blir for dårlig.. når man da plutselig er under pari blir det en ond sirkel som er litt vanskelig å komme ut av.
          ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Originally posted by 2m@s View Post
            Jeg tror svaret på dette er enkelt... man ser dette ofte hos unge spillere.

Alt kom lett for Singh i fjor... derfor slakker man ubevist på kravene til seg selv og grunnlaget som legges blir for dårlig.. når man da plutselig er under pari blir det en ond sirkel som er litt vanskelig å komme ut av.
            Her nevner du et viktig poeng. Tror også desverre at han har hvilt litt på laubæra i det siste. Håper han tar seg selv i nakken litt raskt slik at han kan vise seg fram på den gode måten han gjorde i fjor. Klarer han ikke det er jeg redd han ikke blir noe annet enn en squad player i årene som kommer.

Comment

Han var jo kanskje enda dårligere i vår sesongen i fjor.. så kom han som ei kule på høsten, lukter reprise.. melder at han snitter på 8 fra Juli

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
                Han var jo kanskje enda dårligere i vår sesongen i fjor.. så kom han som ei kule på høsten, lukter reprise.. melder at han snitter på 8 fra Juli
                Jeg liker dine positive tanker. Men det var vel ingenting å si på innsatsen hans i fjor vår? Synes det var veldig mye nesten for han da, men at han i allefall gjorde helhjerta forsøk. I år virker han noe mere daff og giddalaus. Det er mer bekymringsfullt....

Comment

synes fellah er lengre unna! han mister ballen hver gang, og bruker 314 tuch før han en gang ser etter en medspiller! sykt frustrerende!
                  men som en over her sa, det kommer det kommer.
                  tror det vil hjelpe begge å få en skikkelig spiss å spille på...
                  håper kone eller boa starter idag og får en bra kamp i beina!

Comment

At han alene drar ned tempoet er jeg ikke enige i. I de siste kampene har det vært veldig vanskelig for de som skal spille igjennom fra midten rett og slett fordi det er lite bevegelighet på de på topp. I år har det vært begredelig å se på den manglende samhandlingen mellom midtbanen og de på topp. det er en og en som inviterer og det er ofte kantspillerer som da drar seg innover i banen noe som medfører at det i utgangspunktet trange området (fordi alle lag som møter oss ligger kompakt og jobber steinhardt for å vinne ballen i gunstige posisjoner) enda trangere og vi får høyrisikopassninger som medfører farlige brudd imot.

Den spillestilen vi har er veldig sårbar for defensive lag som har raske spiller på topp. I tillegg til at kobinasjonen av å stå høyt, med ofte bare tre spillere bak fordi vi skyver opp en midtstopper eller back og det å spille trangt med høy risiko lett gir store rom og muligheter for motstanderen.

Løsningen er ikke å endre spillestil, da jeg personlig heller vil tape noen kamper inimellom for å få se festfotball de gangene alt stemmer, slik vi så i de aller fleste kampene i fjor. Det som må til er bedre presisjon i passningspillet, flere og bedre bevegelser (tegnet - forklart og innarbeidet) mao mer øving og styrking av relasjonene spillerne i mellom. Noe som igjen betyr at vi må få satt en førsteelver med spillere i vante posisjoner som kjenner løpsmønsteret og initiativene til sine medspillere (slutte med rokkeringene vi har sett i år. det skaper usikkerhet blandt spillerne og hindrer relasjonsbyggingen vi trenger).

Dette kommer til å komme på plass utover sesongen, men jeg er redd at det fort kan være for sent å ta gull når dette er på plass.
                    En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

Gull blir det nok ikke i år nei. Det er jeg ganske sikker på. Desverre blir det nok for mange poeng opp når vi finner flyten( hvis den kommer i år da.....)

Når det gjelder Fellah vs Singh synes jeg Fellah har vært noen mil bedre enn Singh hittil. Fellah setter fart, og viser fine passninger og god teknikk. Sier ikke at han har spillt på sitt beste, men allikevel mange mil bedre enn Singh. Det skal heller ikke mye til da Singh har spillt langt under det som kreves for å holde startposisjon på midtbanen til et anntatt gull lag. Tror kanskje han kunne ha godt av å få noen kamper fra benken, slik at han forsto alvoret av å ikke slække på innsatsen.... Vi har jo plenty med erstattere for akkurat Singh.... Både Bojan, Fegor, Fellah, og Hæstad forsvarer en plass sentralt i midten bedre enn Singh. Haidar har desverre ikke slått like mye til i år som jeg hadde håpet på.

Comment

Originally posted by vegas View Post
                        synes fellah er lengre unna! han mister ballen hver gang, og bruker 314 tuch før han en gang ser etter en medspiller! sykt frustrerende!
                        Vel, fellah har begynt å vise bedre takter synes jeg. En spiller som han er avhengig av bevegelse rundt seg og flyt. Han har også blitt fortalt, som resten av laget, at han ikke kommer til å være noe særlig god før på høsten. (sukk....MA, der må du ta selvkritikk). Både Singh of Fellah er humørspillere, og blir lett frustrerte når spillet ikke sitter. Jeg synes det ser ut som om Singh ikke har helt funnet plassen sin utpå der i år, og MA for ta sin del av skylda for å rokkere på posisjonene i kamp etter kamp. Singh på høyre? Ikke rart han ikke har prestert over tid. Ogude kom jo inn og snatcha plassen hans rett før seriestart, så vi får se om han kommer seg etter noen kamper på midten. Hvis ikke, så får han heller benkes en kamp eller to og komme innpå i kamper hvor vi har flyt.

Comment

Er enig med deg på alle punkter Panzerkris, jeg har selv stilt meg det samme spørsmålet i hele år, og har fått mye pepper for det. Så det er godt og se at fler er enig.
                          I fjor hadde han en kanon sesong, kåret som 100 beste talentene, men i år er det et par dusin unggutter som er bedre en han i TL. Som du skriver, i år er han en skygge av seg selv.

Panzerkris: lurer jeg vel egentlig på hva som er årsaken til at kvalitetene hans har fallt så betraktelig i år.
                          Jeg vet ikke, men tror at det kan være den vanskelige oppfølgingen av sesong 2, som mange unge sliter med. Skal legge til at T.Børven (Odd) også har prestert under pari i år, nok et eksempel på at det er vanskelig og følge opp. At Martin fortsatt bruker han er også merkelig, for jeg er enig med deg at det er mange som går foran Singh for øyeblikket.
                          Det så vi også i dag, hvor var defansive Singh (hvor har han vært i hele år?)

Man ser på spillestilen hans, han får gult kort, kjefter på dommern, legger seg ned, svak i det defansive spillet osv

Som 2@ms skriver:
                          når man da plutselig er under pari blir det en ond sirkel som er litt vanskelig å komme ut av.
                          han blir frustrert, gi gutten en pause!
                          enga4ever

Comment

Please DonNasty. Du avskrev Singh i hele fjor. Selv da det var åpenlyst at han var blant våre beste spillere. Trenger ikke å påminne om at han startet dårlig ifjor også, men tok seg opp i kalasseieren mot Odd hjemme i Runde 8 ifjor og så seg ikke tilbake.

Han hadde "den vanskelige andresesongen" ifjor, for han fikk faktisk 25 matcher i 2009. Vet ikke om det finnes noen vanskelige tredjesesong. Men hele laget sliter, ikke bare Singh.

Han kan godt benkes til neste kamp, for vi trenger å vinne og få selvtilliten tilbake. Vi har også flere gode spillere på lur som kan brukes. Adnan Haidar f.eks. Synes han fortjener litt tillit nå snart.

Comment

Originally posted by maefteda View Post
                              Vi har også flere gode spillere på lur som kan brukes. Adnan Haidar f.eks. Synes han fortjener litt tillit nå snart.
                              Haidar har i motsetning til alle de andre et rått skuddbein og GIDDER å bruke det.

Comment

Working...
                              X